Spring naar bijdragen

kasper

Forum member
  • Aantal bijdragen

    26
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over kasper

  • Verjaardag 24/06/1978

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Zwolle

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1991

kasper's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dankjewel Chris. Voel me wel een beetje een oen inmiddels.
  2. Heel eerlijk? Vaak onder motorkap gekeken, geen idee wat het vesrchil is tussen V6 en 6-in-lijn. Volgens "autokenners" kennissen V6. Maar hartelijk dank Ruud. Dus aspirant kopers; het is een 6-in-lijn.
  3. Sorry voor de ontzettend late reactie, ben ziek geweest, moest ook geopereerd (niet vanwege ziekte hoor), tijdje uit de running. Nog niet aan vervanging filter toegkeomen. Maar: van de week startte Jeeperd wel maar hij sloeg steeds meteen weer af. Van iemand tip gekregen om weerstand van de benzinepomp te vervangen; probleem opgelost! En; hij schakelt nu ook weer eerder op!!! Droevige toevoeging is dat ik hem moet verkopen Zie Te koop angeboden gedeelte op dit forum.
  4. Helaas, en droevig genoeg, moet ik mijn Jeepvriend verkopen. Wij moeten voor woon/werkverkeer zo'n 30.000 km per jaar gaan rijden en dat kunen we met Jeeperd niet meer betalen. Informatie: Jeep Cherokee 1992 km.stand 238.000 Limited, dus lederen bekleding etc. Rijdt heerlijk, schakelt goed. 4WD werkt prima. APK tot 9-3-2012 Hij ziet er nog mooi uit ( vind ik), de motorkap is vorige maand nog helemaal opnieuw gespoten. De tank is net vervangen, de banden zijn nog heel goed en ik heb er nog 2 splinternieuwe schokdempers bij die ik in een set van 4 had gekocht maar er bleken er maar twee nodig te zijn. Compleet met hondenrek en rolafdekhoes voor bagageruimte. Uiteraard heeft hij, omdat hij dit jaar zijn 20e verjaardag viert ook wat minpuntjes, maar niets motorisch. Kom maar eens kijken. Ik kan hem inruilen voor 1000,- maar ik verkoop hem liever aan een echte Jeepliefhebber zodat ik weet dat er goed voor hem gezorgd wordt. Helaas ben ik niet rijk dus 1000,- wil ik er wel graag voor hebben anders kan ik mijn nieuwe (nou ja, nieuwere) auto niet betalen. Ik woon in Zwolle, je bent van harte welkom om kennis te komen maken met Jeepie. Ik hoop iemand voor hem te vinden met net zoveel Jeepliefde als ik. Dit is hem: voor foto's van interieur e.d. even vragen. http://www.mijnalbum.nl/Album=C8SBNJ3V http://www.mijnalbum.nl/Album=C8SBNJ3V
  5. Zo, maandag Eucalypta op bezoek gehad en ik dacht dat jullie het misschien leuk vinden om te weten wat hij allemaal nagekeken en geconstateerd heeft: Even korte rapportage over wat we gisteren hebben geconstateerd: Omdat de klachtomschrijving op het forum wat vertekend werd naar: auto mist vermogen, verbruikt veel is in eerste instantie gekeken naar de sensoren van de motor. -Visueel: alle stekkers en vaccuumslangen lijken op hun plaats en vast te zitten. Geen speling op rotorkap of bougie kabels. Gaskabel, automaat-klepkabel zitten vast -Brandstofdruk: deze is gemeten en binnen specificaties: 31 PSI bij vacuumslang opdrukregelaar en 41 zonder vaccuum op de drukregelaar. Bij afknijpen van brandstofslang (paar seconden) liep de druk snel opnaar 80 PSI. -Met OTCscanner de foutcodes uitgelezen; geen aanwezig. -Met OTCscanner de sensoren doorgemeten (signalen die de computer ontvangt) deze signalen zijn binnen specificaties en veranderen bij een lopende motor, dus geen defecte sensor of sensorkabel. -Zuurstofsensor (Lambda sensor) Deze geeft bij een stationair lopende motor een signaal tussen 0 en 1 Volt, de PCM vertaalt dit correct naar Lean of Rich mengsel en acteert hierop. Bij verhoogd toerental reageert de sensor direct (PCM gaat in "Open Loop"). Stroom naar sensor voor heatelement is 4,5V. Waardes zijn wat we verwachten van deze sensor en binnen specificaties. -MAPsensor reageert op throttle: 1V bij stationair en ca 4,3V bij WOT. Deze is binnen specs. -Ook de overige sensoren geven geen storing of waardes buiten specificaties. -Het EMR (maintenance required) lampje is gereset mbv de OTCscanner. Proefrit: Auto start goed (zelfs na nacht stilstaan), motor loopt regelmatig, trekt vloeiend op. Alle versnellingen doorlopen; wagen schakeld bij iets meer dan 2000 toeren op, afschakelen (automaat handmatig van D naar 1-2 zetten) gaat wel direct. Kickdown functioneert naar behoren. De automaat schakelt boterzacht op (=OK) wagen rijdt goed. Bij het schakelen van P naar R en van N naar R reageert de bak na ruim een seconde. Dit lijkt vertraagd maar ik weet niet of dit als normaal gezien kan worden. (Geen ervaring) De juiste klacht is: Auto schakelt "verlaat" op. Normaal werd opgeschakeld bij 1200-1500 toeren (1200 na vervangen olie en filter automatenbak), nu schakelt dewagen op bij iets over 2000 toeren. Auto verbruikt duidelijk veel meer brandstof. Wagen verbruikt iets automatenbakolie. Conclusie: Het laat opschakelen kan te maken hebben met vervuiling van de olie/oliefilter. Deze is in mei vervangen en daarna heeft de wagen prima gereden. Wellicht is toen niet alle vervuiling uit de automaat verdwenen en is het filter wederom dichtgeslagen. Dit is eenvoudig te controleren door het filter visueel te inspecteren. Kosten: filter, pakking en olie. Gezien de km-stand is het ook aannemelijk dat de automaatbanden afgesteld moeten worden of dat er andere slijtage aan de bak is opgetreden. Hiervoor dient de bak nader onderzocht te worden. Eucalypta heeft bovenstaande naar Rammstein gestuurd en kreeg van hem het volgende antwoord. (Ramsteinn; nog hartelijk dank voor het meedenken!)------------------------------------------------------------------ tja normaal schakelt een automaat zo rond de 1500 toeren denk dat het filter weer dicht zit gebeurt vaak dat ze niet worden vervangen pas na jaren gevolg is dat dan op div plekken in de bak ophopingen komen en nu zit er nieuwe olie en filter in krijgt ie weer doorstroming en als gevolg komen die deeltjes los en in het filter terecht denk niet dat de banden moeten worden gespannen Dus nu ga ik mijn moed (en mijn hersens) bij elkaar rapen, de manual bestuderen en kijken of ik zelf filter en olie kan vervangen. Mocht er toevallig iemand in de buurt van Zwolle of van Utrecht wonen die weet hoe dat moet dan zou ik het graag samen met iemand doen want ik wil het erg graag leren maar ik ben ook bang dat ik iets fout doe. Als het me (met of zonder hulp) gelukt is zal ik laten weten of m'n jeeperd weer gewoon bij 1500 toeren schakelt en het probleem daarmee dus opgelost is.
  6. Kenzo bedankt voor de tip, maar hij haalt wel gewoon makkelijk de 140 hoor. Maar ik krijg a.s. dinsdag hulp (Dank Eucalypta!) Dus misschien kunnen we daar ook even naar kijken.
  7. Oliefilter van de automaat bedoelde ik. Vandaag (helaas) geen tijd gehad voor kabelcheck. Morgenvroeg....
  8. Nou, zoals gezegd heb ik d'r niet zoveel verstand van maar er staat high op mijn Jeep..... Eucalypta: Ik woon in Zwolle.
  9. Hartelijk dank heren voor al jullie reacties. Ik ga morgen de gaskabels checken. Even een paar vragen over dingen die jullie zeiden; Newbe; waar en hoe check ik de foutcodes? Ik heb gegoogled wat een lambda sensor is en ik begrijp dat een hoog stationair toerental ook te wijten is aan een kapotte sensor, mijn jeep maakt stationair 800 a 1000 toeren, is dat hoog? Het was eerder minder namelijk. Waar koop ik een Lambdasensor en wat kost dat? Ik zag hem niet bij cherokeeparts. Kan ik dat zelf monteren? Cherokee_Chris; Oliefilter is afgelopen juni vervangen dus zal nog wel even mee kunnen lijkt me, of niet? Enne wat is een DRB?
  10. Gepeild, gekocht en bijgevuld. Iets beter maar nog steeds niet geweldig. Misschien belangrijk om te vermelden dat het Maintenance Required lampje ook al een jaar brandt. Volgens mijn autobeun is dat niets, maar ja, zo'n lampje zit er niet voor niets toch? Las ergens op het forum iets over de koppelomvormer o.i.d. in combinatie met dat lampje, vandaar dat ik het maar even vermeld.
  11. Zo zie je maar weer, ik ging al uit van de bestuurderskant omdat ik ervan uit ging dat je, om olie te peilen voor je Jeep staat. Ja, EJG, hij komt wel op snelheid. Het duurt alleen erg lang voor hij opschakelt. Ik zal straks een even peilen. Mocht het dat zijn, moet er dan speciale olie in? Of kan het ook met gewone?
  12. Nou eh, hoe weet ik of het de motor is of de automaat? Waar kan ik de olie van de automaat peilen? Sorry....vrouwelijk, niet achterlijk maar van auto's nog te weinig kaas gegeten....
  13. jeep5klein.bmpMisschien stel ik wel een vraag waar geen duidelijk antwoord op is maar ik probeer het toch maar. Ik heb al vaker veel gehad aan alle informatie en antwoorden hier op het forum dus ik hoop dat jullie me wat advies of een "diagnose" kunnen geven. Ik heb een Cherokee uit '91 4.0 high output benzine, automaat etc. Sinds een paar maanden trekt mijn Jeep zo slecht op en ik heb het idee dat het steeds erger wordt. Hij schakelt pas heel laat door naar een volgende versnelling. Soms lijkt het te helpen als ik het gas even loslaat maar misschien verbeeld ik me dat? Wat kan dit zijn?
  14. Hij bromt elke keer als ik rem, en ik heb hier al eens op het forum gelezen dat ie dan snel weer kapot gaat maar volgens Selles konden ze niets aan die brom doen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...