Driver Geplaatst June 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 Ben vandaag begonnen met monteren van remschijven.. had me laten vertellen dat de steekassen geborgd zaten met 2 stiften oid in het cardan. bleek uiteindelijk dat ik gewoon 4 boutjes op het uiteinde van het as moest losdraaien en dat ik hem der zo uit kon trekken maargoed had hem dus al open na een paar uur klooien (zat een hele dikke laag kit tussen) vorrig jaar lekte die olie door de deksel (zat scheurtje in) dat hebben ze bij de garage opgeknapt. toen is de olie ook ververst. nu was echter de olie helemaal grijs en stonk echt.. was tijd voor vervanging. hier een fototje met wat ik toen aantrof. [ATTACH]4410[/ATTACH] heb echter maar alles uit elkaar getrokken en schoongemaakt. ben dus nog niet echt gevorderd met me schijven vandaag. moet aankomende week even olie halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 Hoe heb jij je ontuchting zitten??? Als je water bij je olie krijgt wordt ie ook wit.. En als je Jeep dan een beetje lang stil staat krijg kan de bovenkant van je cardan wat niet in de olie zit gaan roesten.. Maar dat water moet er op één of andere manier in komen! Of je deksel lekt aan de bovenkant,of op je ontluchting zit geen slang of nippel, of 't schroefje waarmee de verdeler van je remleiding vast zit op je as is er uit/afgebroken. Het kan bijna niet via je steekassen komen want dan zou er ook olie uit moeten lekken... Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst June 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 tja ik denk dat het al van eerder gebeurd is eigenlijk. hij heeft een x-aantal jaren stil gestaan voordat ik hem kocht. toen ik hem net gekocht had merkte ik dat die lekte en heb ik hem terug gebracht voor reparatie.. ik neem aan dat ze het gaatje gedicht hebben olie ververst en verder nergens naar gekeken. zit zo ver ik weet geen ontluchting op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 Volgens mij zit er op elke as een ontluchting... Zit boven op de asbuis.. Aan de ene kant zit je bevestiging voor je remverdeelblokje en aan de andere kant van je cardan de ontuchting,maar mischien dat andere het precies weten.. Wat voor as zit er onder? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 vandaag ffies de dop der af gehaald en de olie van het achteras is weer helemaal dik en grijs.. ik rij der zo'n beetje iedere maand mee in het terrein. is dat gewoonlijk dat na 8 maande de olie weer snert is geworden? ik weet niet of je zoiets om het half jaar moet verversen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 vandaag ffies de dop der af gehaald en de olie van het achteras is weer helemaal dik en grijs.. ik rij der zo'n beetje iedere maand mee in het terrein. is dat gewoonlijk dat na 8 maande de olie weer snert is geworden? ik weet niet of je zoiets om het half jaar moet verversen? Ik weet uit ervaring dat je niet vies bent van water en baggerbakken, en dan kan er helaas water inkomen. Ook via de ontluchting. En cardan regelmatig verversen, met terreinrijden krijgt het toch meer te verduren als op de weg. Ook kan er water/bagger/zand via afdichtingen en keerringen in het cardan komen. De garage die voor mijn onderhoud pleegt aan me jeep gaf me het advies na elke terreinrit met bagger/waterputten de cardanolie voor en achter te verversen met name omdat hij doordeweeks en tussen de verschillende ritten veel staat. Rust=roest. Als ie veel stilstaat met water in de cardans is niet goed.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 ja maar zo makkelijk gaat dat verversen niet als je telkens die deksel los moet halen en de kit der tussen uit snijden:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 Maak je een aftap plug in de deksel..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 of zoiets .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 Inderdaad aftapplugje maken en klaar. Maar aan de andere kant haal ik liever het deksel eraf kan je gelijk hoe alles eraan toe is. En de boel goed schoonmaken en uitspoelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 Inderdaad aftapplugje maken en klaar.Maar aan de andere kant haal ik liever het deksel eraf kan je gelijk hoe alles eraan toe is. En de boel goed schoonmaken en uitspoelen. maar na iedere terrein rid vind ik dat wel een beetje overbodig je hoort vanzelf wanneer der wat stuk is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 Inderdaad aftapplugje maken en klaar.Maar aan de andere kant haal ik liever het deksel eraf kan je gelijk hoe alles eraan toe is. En de boel goed schoonmaken en uitspoelen. Zolang je geen metaalslijpsel aftapt zit het vast wel snor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst February 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 maar na iedere terrein rid vind ik dat wel een beetje overbodig je hoort vanzelf wanneer der wat stuk is EN DAN KAN JE LEKKER IN DE PORTEMONEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die ervaring heb ik dus ook al en ben je een paar honderd verder. Kan je beter voor dat geld een paar goeie achterveren kopen. Sla je 2 vliegen in 1 klap en hou je nog geld over t.o.v. een achterasrevisie. Gewoon lekker op tijd verversen en gewoon het deksel eraf halen en de boel effe checken. Zoveel werk is het niet.Bouten los, bak eronder, deksel loswrikken en klaar. Boel effe goed schoon spuiten met remmenreiniger, laagje kit op deksel en dicht die handel.Olie erin en klaar. IS DAT NOU ZO MOEILIJK EN EEN HOOP WERK???? Je rijdt niet voor niets in een Jeep, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst February 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 EN DAN KAN JE LEKKER IN DE PORTEMONEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Die ervaring heb ik dus ook al en ben je een paar honderd verder. Kan je beter voor dat geld een paar goeie achterveren kopen. Sla je 2 vliegen in 1 klap en hou je nog geld over t.o.v. een achterasrevisie. Gewoon lekker op tijd verversen en gewoon het deksel eraf halen en de boel effe checken. Zoveel werk is het niet.Bouten los, bak eronder, deksel loswrikken en klaar. Boel effe goed schoon spuiten met remmenreiniger, laagje kit op deksel en dicht die handel.Olie erin en klaar. IS DAT NOU ZO MOEILIJK EN EEN HOOP WERK???? Je rijdt niet voor niets in een Jeep, toch? Je bedoeld toch niet het diff schoonspuiten met remmenreiniger hè.!! .....Ja je weet het soms niet met die knutselaars.... W Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 zo veel kwaad kan dat ook niet, ben je wel al die zwarte drap kwijt... heb de deksel der nu af hij zat zo'n beetje voor 3 kwart vol nu ipv 1 kwart tot de bijvuldop. ik heb al gezien dat ik betere kit heb de deksel was zo los dit keer. de vorrige keer kwam ik der genees met een mesje door. toen met een plamuur mes aan het wrikken geweest. a het eten het deksel maar weer monteren en de olie der in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Je bedoeld toch niet het diff schoonspuiten met remmenreiniger hè.!!.....Ja je weet het soms niet met die knutselaars.... W Werkt perfect. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 oke hele zooitje zit weer in elkaar lekker verse olie der in. vooras ook bekeken en dat was nog zo helder als het nieuwe vet..... maakt een ls zo veel troep of is dat achteras gewoon lek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Misschien ff nieuwe keerringen monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 als de keringen lek zijn zou die toch ook olie moeten lekken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 als de keringen lek zijn zou die toch ook olie moeten lekken? Neu..... niet echt. Tenzij dat je een half uur op 45graden slagzij hangt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Je bedoeld toch niet het diff schoonspuiten met remmenreiniger hè.!!.....Ja je weet het soms niet met die knutselaars.... W Waarom mag je geen remmenreiniger gebruiken voor het schoonspoelen van je dif? Zie daar nou niet echt het kwaad van in. Doe het regelmatig en heb er geen problemeen mee. Er zit toch niets in wat niet tegen de reiniger kan en alles is lekker schoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Ja idd, dat snap ik ook niet, Remmenreiniger gebruik ik bijna overal voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Jongens met die remmenreiniger haal je overal de olie film af , ook uit de kogel en glijlagertjes , rr penetreert overal en dan gooi je er koude dikke sae 85 in die echt niet direct overal zo penetreert en alhankelijk van het type diff worden sommige lagers door spat smeering gesmeerd. Dus de eerste km's rijd je met delen die slecht of geen smering krijgen. Daarom lees je ook altijd lagers/keeringen nooit droog monteren. Die eerste km's zijn dan moordend. Maar ach voor een knutsel autootje.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Jongens met die remmenreiniger haal je overal de olie film af , ook uit de kogel en glijlagertjes , rr penetreert overal en dan gooi je er koude dikke sae 85 in die echt niet direct overal zo penetreert en alhankelijk van het type diff worden sommige lagers door spat smeering gesmeerd.Dus de eerste km's rijd je met delen die slecht of geen smering krijgen. Daarom lees je ook altijd lagers/keeringen nooit droog monteren. Die eerste km's zijn dan moordend. Maar ach voor een knutsel autootje.... Overdrijven is ook een vak, met die eerste kilometers. Als je het spul een keer handmatig in het rond draait is het probleem al opgelost. En wat heb jij toch met je knutselautootje. Te veel naar de Smurfen gekeken, Knutselsmurf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Aad jij moet gewoon doen wat je wilt zoals met je diiff verhaal ...na éen jaar alweer in de soep in je ander topic , maar ach zo blijf je van de straat met zo'n knutselkarretje. Veel pezier nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.