Spring naar bijdragen

roestvorming in cardan


Driver
 Share

Recommended Posts

Aad jij moet gewoon doen wat je wilt zoals met je diiff verhaal ...na éen jaar alweer in de soep in je ander topic , maar ach zo blijf je van de straat met zo'n knutselkarretje. Veel pezier nog.:yes:

Ach sommige mensen zitten in de vrije tijd hobbymatig aan jeeps te SLEUTELEN en niet te knutselen.

Andere mensen gebruiken hun vrije tijd om hobbymatig diverse forums en internet te vervuilen.......

Gelukkig word remmenreiniger in garages/werkplaatsen alleen gebruikt om remmen te reinigen maar ja je zal het wel beter weten.

Is het niets voor je om in de politiek te gaan, aangezien je overal verstand van hebt en vrije tijd genoeg hebt om snel te reageren. Er zijn binnenkort verkiezingen....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Neu..... niet echt. Tenzij dat je een half uur op 45graden slagzij hangt :lol:

zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen..

en jongens hou is op met wie het beter weet:P vraag aan wilders iedereen mag zijn mening uiten :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen..

en jongens hou is op met wie het beter weet:P vraag aan wilders iedereen mag zijn mening uiten :yes:

Dennis,

Lijkt mij dat als de keerring van het pion lekt daar toch ook olie uit zal komen. En het lijkt mij niet nodig om de as te demonteren om alle lagers en keerringen te vervangen. Het is op zich logish dat de olie in het achterste diff smeriger word staat toch altijd ingeschakeld en er zit in ls in. Door het slijten van de ls krijg je ook weer slijtsel in de olie. Toch maar een ox locker monteren krijg je gelijk een mooi diff deksel met aftapplug.....

En het kan denk ik in jouw geval geen kwaad de keerringen en lagers te vervangen ben je gelijk van je zijdelingse speling verlost.

ps. Vroeger had je nog een spelletje op tv met de titel: Ik weet het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dennis,

Lijkt mij dat als de keerring van het pion lekt daar toch ook olie uit zal komen. En het lijkt mij niet nodig om de as te demonteren om alle lagers en keerringen te vervangen. Het is op zich logish dat de olie in het achterste diff smeriger word staat toch altijd ingeschakeld en er zit in ls in. Door het slijten van de ls krijg je ook weer slijtsel in de olie. Toch maar een ox locker monteren krijg je gelijk een mooi diff deksel met aftapplug.....

En het kan denk ik in jouw geval geen kwaad de keerringen en lagers te vervangen ben je gelijk van je zijdelingse speling verlost.

ps. Vroeger had je nog een spelletje op tv met de titel: Ik weet het beter.

Tja zo'n ox locker is mooi maar ik heb nog steeds maar een standaard as met 35ers. denk dat ik dan liever een d44 aanschaf met een locker der is dan ga ik wat meer op save :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja zo'n ox locker is mooi maar ik heb nog steeds maar een standaard as met 35ers. denk dat ik dan liever een d44 aanschaf met een locker der is dan ga ik wat meer op save :yes:

Ach de tijd zal het leren....... "Ze" zeggen ook dat je met een standaard dana 35 as niet met 35 ers kan rijden maar gaat volgens mij al een tijdje goed. En dat zonder sye:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In direct wel als je grotere banden wilt ga je verhogen, als je verhoogd moet je een sye. Hij heeft 335ers, is dus verhoogd en heeft geen sye. Snap je.....:blink:

Nee, want 335ers zijn zo groot dat een 300" verhoging wenselijk is en je dan toch ect iets aan je aandrijflijn moet doen.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen....

Ik zeg as vervangen door iets zwaarders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook 2 aftappluggen gemaakt op de deksels van mijn diffs van de voor en achteras. en als ik flink heb gebaggerd. en ga daarna de olie controleren. dan haal ik eerst de vulplug eraf. daarna pak ik een spuit en zuig wat olie eruit. is de olie nog goed. dan spuit ik het weer terug erin. en anders dan tap ik het af via de aftapplug. daarna draai ik de aftpplug terug erin. en vul de diff af met rooie diesel. (is goedkoper dan gewone diesel) daarna draai ik met de hand de wielen goed rond waardoor de diesel zich goed door het diff heen word geslingerd. en tap daarna de diesel af. en mijn diff is vanbinnen helemaal schoon. en wil je het niet geloven dan haal daarna maar eens de deksel er maar eens vanaf. dan zie dat je diff vanbinnen brandschoon is.

en stel dat ik de voorste steekassen van mijn vooras eruit moet halen. dan tap ik eerst de olie af. daarna ga zuig ik met de stofzuiger de asbuis schoon. want er zit altijd wel zand in als je geregeld terrein rijdt zoals bij cj's. doe je dat niet. dan komt er geheid zand in je diff als je de steekassen weer terug plaatst. waardoor je ook nog tijdens het rijden je diff beschadigt en je keeringen en lagers. want zand werkt als een slijpsteen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag weer lekker gebaggerd in groesbeek.. het was zeer nat en weer is lekker file rijden<_< morgen weer een poosie spuiten om hem schoon te krijgen.. dan zal ik gelijk ik kijken hoe de olie der uit ziet.

hoe heb je de plug gemaakt.. gat geboord draad getapt en een afgezaagde bout der in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag weer lekker gebaggerd in groesbeek.. het was zeer nat en weer is lekker file rijden<_< morgen weer een poosie spuiten om hem schoon te krijgen.. dan zal ik gelijk ik kijken hoe de olie der uit ziet.

hoe heb je de plug gemaakt.. gat geboord draad getapt en een afgezaagde bout der in?

het is een plug met inbus en een platte moer. en heb een gat op het onderste punt van deksel geboord en aan de buitenkant de moer erop gelast. en die heb ik gekocht bij fabory center. maar koop er wel een extra moer bij als je er eentje verkloot met erop lassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een plug met inbus en een platte moer. en heb een gat op het onderste punt van deksel geboord en aan de buitenkant de moer erop gelast. en die heb ik gekocht bij fabory center. maar koop er wel een extra moer bij als je er eentje verkloot met erop lassen.

welke dikte? m14 ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten?

ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb.

dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten?

ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb.

dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:)

Ik zou er zeker niet mee door rijden. Je kunt proberen om de moer van de yoke aan te draaien dan zal de speling wel een heel eind over zijn maar dan is het nog steeds niet goed, omdat er eigenlijk een nieuwe krimpbus achter moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten?

ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb.

dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:)

Ik zou even kijken hoe de tanden van de kroon en pignon zijn, zijn deze nog goed ( geen oneffenhede aan de tandvlakken) dan kan je ook een nieuwe Rebuild lager kit monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...