Marcel79 Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Aad jij moet gewoon doen wat je wilt zoals met je diiff verhaal ...na éen jaar alweer in de soep in je ander topic , maar ach zo blijf je van de straat met zo'n knutselkarretje. Veel pezier nog. Ach sommige mensen zitten in de vrije tijd hobbymatig aan jeeps te SLEUTELEN en niet te knutselen. Andere mensen gebruiken hun vrije tijd om hobbymatig diverse forums en internet te vervuilen....... Gelukkig word remmenreiniger in garages/werkplaatsen alleen gebruikt om remmen te reinigen maar ja je zal het wel beter weten. Is het niets voor je om in de politiek te gaan, aangezien je overal verstand van hebt en vrije tijd genoeg hebt om snel te reageren. Er zijn binnenkort verkiezingen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Neu..... niet echt. Tenzij dat je een half uur op 45graden slagzij hangt zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen.. en jongens hou is op met wie het beter weet:P vraag aan wilders iedereen mag zijn mening uiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen.. en jongens hou is op met wie het beter weet:P vraag aan wilders iedereen mag zijn mening uiten Dennis, Lijkt mij dat als de keerring van het pion lekt daar toch ook olie uit zal komen. En het lijkt mij niet nodig om de as te demonteren om alle lagers en keerringen te vervangen. Het is op zich logish dat de olie in het achterste diff smeriger word staat toch altijd ingeschakeld en er zit in ls in. Door het slijten van de ls krijg je ook weer slijtsel in de olie. Toch maar een ox locker monteren krijg je gelijk een mooi diff deksel met aftapplug..... En het kan denk ik in jouw geval geen kwaad de keerringen en lagers te vervangen ben je gelijk van je zijdelingse speling verlost. ps. Vroeger had je nog een spelletje op tv met de titel: Ik weet het beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Dennis,Lijkt mij dat als de keerring van het pion lekt daar toch ook olie uit zal komen. En het lijkt mij niet nodig om de as te demonteren om alle lagers en keerringen te vervangen. Het is op zich logish dat de olie in het achterste diff smeriger word staat toch altijd ingeschakeld en er zit in ls in. Door het slijten van de ls krijg je ook weer slijtsel in de olie. Toch maar een ox locker monteren krijg je gelijk een mooi diff deksel met aftapplug..... En het kan denk ik in jouw geval geen kwaad de keerringen en lagers te vervangen ben je gelijk van je zijdelingse speling verlost. ps. Vroeger had je nog een spelletje op tv met de titel: Ik weet het beter. Tja zo'n ox locker is mooi maar ik heb nog steeds maar een standaard as met 35ers. denk dat ik dan liever een d44 aanschaf met een locker der is dan ga ik wat meer op save Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Tja zo'n ox locker is mooi maar ik heb nog steeds maar een standaard as met 35ers. denk dat ik dan liever een d44 aanschaf met een locker der is dan ga ik wat meer op save Ach de tijd zal het leren....... "Ze" zeggen ook dat je met een standaard dana 35 as niet met 35 ers kan rijden maar gaat volgens mij al een tijdje goed. En dat zonder sye:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Ach de tijd zal het leren....... "Ze" zeggen ook dat je met een standaard dana 35 as niet met 35 ers kan rijden maar gaat volgens mij al een tijdje goed. En dat zonder sye:whistle: SYE wat is dat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Heeft een SYE iets met de bandenmaat te maken dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Heeft een SYE iets met de bandenmaat te maken dan? In direct wel als je grotere banden wilt ga je verhogen, als je verhoogd moet je een sye. Hij heeft 335ers, is dus verhoogd en heeft geen sye. Snap je..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 In direct wel als je grotere banden wilt ga je verhogen, als je verhoogd moet je een sye. Hij heeft 335ers, is dus verhoogd en heeft geen sye. Snap je..... Nee, want 335ers zijn zo groot dat een 300" verhoging wenselijk is en je dan toch ect iets aan je aandrijflijn moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 echt niet bij mij past het gewoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 echt niet bij mij past het gewoon Tja. Je hebt ook hele flexibele veren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Tja. Je hebt ook hele flexibele veren. Niet iedereen is wakker Joetah... Ik denk dat je ook problemen met een parkeergarage en zelfs viaducten krijgt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Niet iedereen is wakker Joetah...Ik denk dat je ook problemen met een parkeergarage en zelfs viaducten krijgt? 85 meter is best veel, hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Big Foot jeep? Wil ik wel een foto van zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 zat een beetje te denken wat als de kering van de pion nou lek is. dat punt zit hoger dan het olie niveau. is die kering te vervangen zonder alles uit elkaar te halen? ... of is het een beter idee om toch een keer het hele as der onder uit te halen en alles (keringen en lagers) te vervangen.... Ik zeg as vervangen door iets zwaarders.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Sorry typefoutje heb namelijk hele dikke vingers...... Maar ot maar weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 ik heb ook 2 aftappluggen gemaakt op de deksels van mijn diffs van de voor en achteras. en als ik flink heb gebaggerd. en ga daarna de olie controleren. dan haal ik eerst de vulplug eraf. daarna pak ik een spuit en zuig wat olie eruit. is de olie nog goed. dan spuit ik het weer terug erin. en anders dan tap ik het af via de aftapplug. daarna draai ik de aftpplug terug erin. en vul de diff af met rooie diesel. (is goedkoper dan gewone diesel) daarna draai ik met de hand de wielen goed rond waardoor de diesel zich goed door het diff heen word geslingerd. en tap daarna de diesel af. en mijn diff is vanbinnen helemaal schoon. en wil je het niet geloven dan haal daarna maar eens de deksel er maar eens vanaf. dan zie dat je diff vanbinnen brandschoon is. en stel dat ik de voorste steekassen van mijn vooras eruit moet halen. dan tap ik eerst de olie af. daarna ga zuig ik met de stofzuiger de asbuis schoon. want er zit altijd wel zand in als je geregeld terrein rijdt zoals bij cj's. doe je dat niet. dan komt er geheid zand in je diff als je de steekassen weer terug plaatst. waardoor je ook nog tijdens het rijden je diff beschadigt en je keeringen en lagers. want zand werkt als een slijpsteen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 vandaag weer lekker gebaggerd in groesbeek.. het was zeer nat en weer is lekker file rijden<_< morgen weer een poosie spuiten om hem schoon te krijgen.. dan zal ik gelijk ik kijken hoe de olie der uit ziet. hoe heb je de plug gemaakt.. gat geboord draad getapt en een afgezaagde bout der in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 vandaag weer lekker gebaggerd in groesbeek.. het was zeer nat en weer is lekker file rijden<_< morgen weer een poosie spuiten om hem schoon te krijgen.. dan zal ik gelijk ik kijken hoe de olie der uit ziet.hoe heb je de plug gemaakt.. gat geboord draad getapt en een afgezaagde bout der in? het is een plug met inbus en een platte moer. en heb een gat op het onderste punt van deksel geboord en aan de buitenkant de moer erop gelast. en die heb ik gekocht bij fabory center. maar koop er wel een extra moer bij als je er eentje verkloot met erop lassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 het is een plug met inbus en een platte moer. en heb een gat op het onderste punt van deksel geboord en aan de buitenkant de moer erop gelast. en die heb ik gekocht bij fabory center. maar koop er wel een extra moer bij als je er eentje verkloot met erop lassen. welke dikte? m14 ofzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 welke dikte? m14 ofzo ik dacht M12 rond die koers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2010 welke dikte? m14 ofzo Hoe groter het gat hoe beter het is. Met een grotere diameter kan de olie er sneller uit stromen en de vervuiling meenemen dan met een kleinere diameter. Je zou ook een 3/8 lassok kunnen nemen met een 3/8 magneet aftap-plug Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten? ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb. dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten?ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb. dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:) Ik zou er zeker niet mee door rijden. Je kunt proberen om de moer van de yoke aan te draaien dan zal de speling wel een heel eind over zijn maar dan is het nog steeds niet goed, omdat er eigenlijk een nieuwe krimpbus achter moet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 vandaag aandrijf as der onderuit gehaald omdat der een kruisje kapot was. merkte echter het pignon as erg veel speling heefd.. kan hem naar voor en achter bewegen maar ook omhoog en omlaag. kan ik hier mee verder rijden of gaat dat waarschijnlijk tandwielen kosten?ben opzoek naar andere assen maar denk nog niet dat ik die zo 1.2.3 heb. dus zal waarschijnlijk nog wel een paar dagen met deze assen modderen:) Ik zou even kijken hoe de tanden van de kroon en pignon zijn, zijn deze nog goed ( geen oneffenhede aan de tandvlakken) dan kan je ook een nieuwe Rebuild lager kit monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.