Spring naar bijdragen

roestvorming in cardan


Driver
 Share

Recommended Posts

en op welke manier kan ik de speling meten dan? :blush: en om de speling weg te krijgen het kroonwiel richting de pignon plaatsen met shims??

Tijdens het afstellen gebruik je de krimpbus niet..... dat had ik graag eerder willen horen :unsure:

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

alles wat ik doe de afbeelding lijkt niet te veranderen. al plaats ik het pignon omhoog word de speling wel minder maar de afbeelding veranderd niets.

zelf denk ik dat der al te veel slijtage aan zit om dit goed te krijgen.

Is der iemand die zin heb om morgen ffies mee te kijken/ helpen om het spulletje goed te krijgen? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

as zit inmiddels weer in elkaar netjes geverft. ben nog een beetje bezig de remmen af te stellen. lijkt der op dat de flens van mijn steeksas ietsje krom is.. de schijf zwabbert een beetje..

heb vandaag de oude tussenbak van paul opgehaald. met de sye der op. en een cv aandrijfas. nu heb ik alleen een probleem met de kilometerteller.

de sye heb een elektrishe km teller. en bij mij zit der nog een ouderwetse vierkante binnekabel in. zijn hier verloopjes voor of moet ik aan een nieuwe kilometerteller?

ook wil ik nog een terratrip kopen. want ga binnenkort een roadbook rijden. maar werkt dit dan ook weer op een elektrisch systeeem?

alle tips zijn welkom:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag begonnen met het schoonmaken van de tussenbak van pullie. deze was erg vettig aan de onderkant.

tijdens het schoonmaken stuite ik op een scheur die over de hele onderkant van het huis loopt. weet niet of dit een oppervlakte scheur is of dat deze best wel diep door loopt. heb wat foto's gemaakt. weet niet wat jullie denken..

[ATTACH]6990[/ATTACH] [ATTACH]6991[/ATTACH] [ATTACH]6992[/ATTACH] [ATTACH]6993[/ATTACH]

hier nog wat foto's van het eindresultaat van het achteras.

[ATTACH]6994[/ATTACH][ATTACH]6995[/ATTACH][ATTACH]6996[/ATTACH]

de topic naam mag wel veranderd worden.. heb geen last meer van de roest :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De scheur was idd alleen op de oppervlakte.

Nu zit ik met het volgende probleem. mijn tussenbak der onderuit gehaald.

blijkt het asje wat aan de kant van de bak zit langer te zijn dan de andere tussenbak.

[ATTACH]7029[/ATTACH][ATTACH]7030[/ATTACH]

Ook toen ik de bak los trok kwam der zo'n beetje 2 liter olie uit de bak vandaan.. de olie stinkt een beetje als een verbrande koppelings lucht. het is wel atf olie. maar voorop heb ik een pijlstok van de automaatbak en daar heb ik doorzichtige olie.. zit der nog iets tussen de automaatbak en tussenbak dan? :D

[ATTACH]7031[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Der zijn wel verdacht weinig reacties de laatste dagen.. is iedereen druk of gewoon geen zin om me te helpen :D

de enigste manier om het te laten passen is de sye overzetten op mijn tussenbak? moet ik nog ergens op letten bij het uit elkaar halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen heeft tijd op vrijdagmiddag er zijn mensen die ook nog werken........

Snap best dat je snel antwoord wilt en verder wilt maar er zit "maar" anderhalf uur tussen je 2 postjes.

Maar ot heb geen idee heb mijn tussenbak er nooit af gehad en heb ook geen sye:whistle:

Voor wat betreft de lucht van de olie wanneer is dit voor het laatst vervangen? Krijgt wel wat te verduren natuurlijk met al dat geploeter in de bagger......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had vorrig dag ookal een post neer gezet.. maargoed. ik denk toch dat het olie is van de automaatbak.. maar vraag me dan af wat ik pijl met de stok onder de motorkap. die olie is heel helder.

met de motorrevisie is de bak olie ook ververst. dat is in augustus een jaar geleden.. maar denk toch wel dat het aan verversing toe is :D zie alleen nergens een aftapplug. denk dat ik dan het hele deksel los moet halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet het hele deksel erafhalen, je peilstok komt hier ook uit.

stinkt zeker een beetje naar bakkeliet, ook in je automatenbak zitten koppelings/frictie platen.

als de olie nog mooi rood is is er niks aan de hand, ziet het donker/zwart dan ben je te laat.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

had vorrig dag ookal een post neer gezet.. maargoed. ik denk toch dat het olie is van de automaatbak.. maar vraag me dan af wat ik pijl met de stok onder de motorkap. die olie is heel helder.

met de motorrevisie is de bak olie ook ververst. dat is in augustus een jaar geleden.. maar denk toch wel dat het aan verversing toe is :bye1: zie alleen nergens een aftapplug. denk dat ik dan het hele deksel los moet halen.

als je het deksel eraf hebt is het misschien een idee om er meteen een aftap plus in te zetten. scheelt je geklieder met latere olie verversingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch heb ik wel is gehoord dat alle sye van een tussenbak np231 moeten passen. nu is verder gaan zoeken type plaatje helemaal schoon gemaakt. blijkt mijn tussenbak een np207 te zijn.

ik ben ook nog een beetje aan he na meten geweest. ik kan de np231 plaatsen. maar dan zit de spline van de automatische bak maar 2 cm in de bus van de tussenbak.. en de olie kering raakt die dan niet.. maar daar kan ik mischien nog wel wat mee. is 2 cm genoeg? of moet die der toch wel minimaal 3 tot 4 cm inzitten?

iemand wel is gehoord van een sye op en np207? ik was wat aan het kijken geweest via google en op amerikaanse forums. maar daar kwam ik tegen dat rubicon express ze gehad heeft maar nu niet meer maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

olie kering aangepast zodat deze 2,3 cm naar voren komt.

[ATTACH]7059[/ATTACH]

toen de tussenbak der weer onder gehangen.. maar heb het idee dat die niet goed hangt. hij hangt erg scheef en het olie niveau is niet erg gunstig zo.

maar ik denk niet dat ik uit kom als ik hem nog een gat verplaats. als je naar de bovenste afbeelding kijkt kan je zien hoeveel een gat is. .

wat denken jullie?

[ATTACH]7060[/ATTACH]

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik had het idee dat mijn oude bak vlakker lag. en heb gekeken onder mijn andere jeep en die ligt ook vlakker. maar ik denk dat de bouten iets anders geplaatst zitten. maar ik neem aan dat die niet mag drukken op de skidplate? want de automaatbak heeft een rubber demper der onder. maar deze raakt de plaat nu niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

de jeep is weer klaar :P wat allemaal gedaan?

: achteras gereviseerd

: aanpassing gemaakt voor kering van de automaatbak.

: andere tussenbak met sye (np231)

: ander aandrijfas met cv.

: nieuwe veren (rubicon express heavy duty 4")

: remmen achter anders afgesteld en nieuwe blokken geplaatst.

: andere dashboard plaat met meters en lampjes

morgen uitgebrijd testen met de braband rid. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...