Spring naar bijdragen

roestvorming in cardan


Driver
 Share

Recommended Posts

Ik zou er zeker niet mee door rijden. Je kunt proberen om de moer van de yoke aan te draaien dan zal de speling wel een heel eind over zijn maar dan is het nog steeds niet goed, omdat er eigenlijk een nieuwe krimpbus achter moet

ja dit had ik al geprobeerd deze zit muur vast. zal morgen ffies verder kijken.. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. maar bijde lagers zullen wel vervangen moeten worden denk ik..

en greenbear

de tandwielen zagen der vorrige week nog wel netjes uit:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ja dit had ik al geprobeerd deze zit muur vast. zal morgen ffies verder kijken.. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. maar bijde lagers zullen wel vervangen moeten worden denk ik..

en greenbear

de tandwielen zagen der vorrige week nog wel netjes uit:)

.. de garage vertelde me als je de joke der af haald dan kun je de kering en het voorste lager der uit halen.. :whistle::P

Ik zou je aanraden om allen lagers te vervangen.

Voor een goede ingrijping van de vertanding zal je de lagers compleet moeten vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

green bear zijn advies maar opgevolgd.. vandaag as der onder uit gehaald en compleet gedemonteerd:)

[ATTACH]6804[/ATTACH]

[ATTACH]6805[/ATTACH]

[ATTACH]6806[/ATTACH]

[ATTACH]6807[/ATTACH]

stuk draadend met papier der om gewikkeld om de asbuizen van binnen schoon te maken.

[ATTACH]6808[/ATTACH]

[ATTACH]6809[/ATTACH]

alles bij elkaar. blijft zo staan tot ik nieuwe lagers en keringen heb :whistle:

[ATTACH]6810[/ATTACH]

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet toch andere veren :whistle: dus zooitje moest toch los. en het werkt wel prettiger als je gewoon kan staan:)

en kan die joke niet echt afdraaien wand kan hem niet echt inspannen. dan moet ik hem over een as schuiven maar die heb ik der ook niet voor.

en ik haal net zo makkelijk de motor der uit hoor als ik een dagje wil klussen :lol:

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het uit shimmen van het geheel, gebruik je gewoon de oude shims.

Je kan ook nieuwe shims monteren, neem de dikte van de oude shims 1 op 1 over.

Suc6 Ed

Bij montage van nieuwe lagers moet je het hele diff toch opnieuw uitshimmen lijkt mij:blink:

Leuk karweitje, neem er maar de tijd voor:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij montage van nieuwe lagers moet je het hele diff toch opnieuw uitshimmen lijkt mij:blink:

Leuk karweitje, neem er maar de tijd voor:whistle:

Ik ben het met je eens als je een nieuwe kroon en pignonas monteerd moet je deze uitklokken en controleren op de ingrijpening van de tandvlakken.

Bij een oude kroon en pignon is er slijtage beeld, nieuwe lagers met de oude shims kom je nagenoeg op de juiste afstellinng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens als je een nieuwe kroon en pignonas monteerd moet je deze uitklokken en controleren op de ingrijpening van de tandvlakken.

Bij een oude kroon en pignon is er slijtage beeld, nieuwe lagers met de oude shims kom je nagenoeg op de juiste afstellinng.

Mits hij in de oude situatie goed afgesteld was is de afstelling van de oude shims een goed begin, controleer wel of er niet te veel speling op je tandwielen zit anders. controleren met verfsporen, zonodig verstellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dat is nou net de truuk, er mag ook niet te weinig speling staan op je tandwielen!

ik heb mijnes er wel een 11x uit moeten halen om bij te shimmen, wordt je niet vrolijk van.

:whistle: is niet leuk, ik heb in het verleden veel diff,s gerepareerd van shovels (grondverzet machines) deze waren niet eens te tillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een compleet revisie setje besteld met lagers en keringen.. en sim ringen...

nu had ik nog een vraagje.

op deze pagina zie je 2 sye's staan. http://advanceadapters.com/category/83/NP231+Upgrades.html

met een prijsverschil van bijna $100,- weet iemand het verschil? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben vandaag begonnen met het afstellen maar krijg geen goed beeld. lijkt een beetje op het 2de plaatje maar bij het achteruit draaien krijg ik helemaal geen beeld...

ik vraag me af werkt dit eigenlijk wel bij een tandwiel wat al aardig ingesleten is? en sims toevoegen werkt niet zeker want dan is je persbus al te plat? dan gaat die klemmen op de lagers als je der over nadenkt :unsure:

Foto 2, is meer shims achter het lager van pignonas, hou wel de backlash (tandspeling) in de gaten.

voor een goede afdruk van de tandvlakken hou je het kroonwiel iets tegen als je aan de pignonas draait.

De oude krimpbus niet meer gebruiken, maar gebruik een nieuwe bij het afmonteren.

Tijdens het afstellen gebruik je de krimpbus niet, dan werk je met een preload (voorspanning van de lagers)

Suc6 Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...