Red Wrangler Geplaatst June 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2009 Gebruik maar kruipolie en staalborstel. Eeen brander wordt voor jou gevaarlijk,een radiateur die spontaan weer begint te lekken en motor die zomaar inhoud als je gasgeeft. Straks staat de hele auto in de brand. Grt Herman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 Straks staat de hele auto in de brand.Grt Herman Ach, dan zijn we wel gelijk van een hoop toekomstige problemen verlost, tis en blijft een jeep.... <_< Maar zonder gekheid, in Horst zal er heus wel iemand zijn die een zware pijpentang bij zich heeft(?!) en zal ik vanavond alvast verder inspuiten en borstelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst June 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 Jawel, zojuist gekocht:Wrangler YJ '93 4.0i met 103.000KM op de teller. 2" BL en 33ers Heeft ook een lekke radiateur, dus dat wordt volgende week met trailer ophalen. Wellicht een jeeper die me daar mee kan helpen ivm trailer?! [ATTACH]4367[/ATTACH] [ATTACH]4368[/ATTACH] ben ik ff naar het noorden, wordt er snel een Jeepie aangeschaft ziet er goed uit Ramon ... stoer ding hoor .... feli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 ben ik ff naar het noorden, wordt er snel een Jeepie aangeschaft ziet er goed uit Ramon ... stoer ding hoor .... feli Thanks Hans! Tja, dingen kunnen erg snel gaan. Volgens Otto had het NOG lang geduurd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chevy malibu v8 Geplaatst June 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 Mooie wagen , en een lekker kleurtje , veel plezier er mee . Groet Reinier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 De afgelopen dagen me eens bezig gehouden met een aantal zaken: * Rondvragen naar een dopsleuteltje om me kruisje te vervangen (en nog steeds niet gevonden zelfs de auto materialen zaak heeft um niet!! * Tapijt rondom uit de auto getrokken * Stoelen eruit geschroefd en de roestige frames geschuurd en zwart gespoten * Het daaronder vandaan komende roest weg geschuurd, in kleur gespoten en afgelakt. * Stabistangetjes volledig verwijderd, in afwachting van de disco's * Flesje LS toevoeging gehaald, diff olie had ik nog, moet nog verversen En verder er een beetje blij naar zitten kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst June 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 De afgelopen dagen me eens bezig gehouden met een aantal zaken:* Rondvragen naar een dopsleuteltje om me kruisje te vervangen (en nog steeds niet gevonden zelfs de auto materialen zaak heeft um niet!! * Tapijt rondom uit de auto getrokken * Stoelen eruit geschroefd en de roestige frames geschuurd en zwart gespoten * Het daaronder vandaan komende roest weg geschuurd, in kleur gespoten en afgelakt. * Stabistangetjes volledig verwijderd, in afwachting van de disco's * Flesje LS toevoeging gehaald, diff olie had ik nog, moet nog verversen En verder er een beetje blij naar zitten kijken torx dopje voor je kruisjes ? als je U-beugeltjes over je kruisjes zet, heb je dat dopje niet meer nodig de- en montage met ringsleuteltje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 torx dopje voor je kruisjes ? als je U-beugeltjes over je kruisjes zet, heb je dat dopje niet meer nodig de- en montage met ringsleuteltje Nee, is geen torx, zijn 12 vlaks boutjes. Heb net een klein setje ringsleutels van me overbuurman geleend, engelse maatjes, maar ben bang dat ik amper vlees heb om een slag te maken, ze liggen aardig verzonken in die dikke beugel, dat wordt dus nog wat Hopelijk krijg ik ze net ver genoeg eruit, en dus los, dat ik met dopmaatje 7 er verder uit kan ratelen. De nieuwe beugeltjes zijn voorzien van 6 vlaks boutjes, dus dat is geen probleem. Word pas weer een probleem als het volgende kruisje eruit ligt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 12vlaks..... geen uitwendige torx toevallig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 12vlaks..... geen uitwendige torx toevallig? Torx heeft toch 9 vlakjes? Nee, dit zijn echt boutjes waar je perfect een ringsleutel op kan zetten met 12 vlakjes. Ik ga het ff proberen of ik ze los krijg.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst June 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 torx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 torx Nope, deze zijn het niet. Helaas is me fototoestel kapot, kan ff geen foto's maken. Heb alle boutjes los gekregen met ringsleuteltje 1/4" en deze met 60x steken was deze ver genoeg eruit en gelost dat ik met ratel 7 ze eruit heb gekregen. Er vielen gelijk 2 tonnetjes op de grond. 1 daarvan van zo droog, er zaten nog maar 8 naaldjes in en dat was dus et geluid wat we hoorden rammelen. Kruisje eruit geperst, en nieuwe erin. Is best ff spannend om um recht erin te persen, maar is gelukt. Had alleen ff moeite om de borgveertjes goed op ze plek te krijgen, moest dus nog een keer aanpersen. Op het kruisje aan diff zijde zat geen vetnippel meer, alleen nog een gat. As ligt nu te wachten op vanavond, eens kijken of ik er nog een nippel in kan draaien om deze door te smeren. Ook het schuifstuk door gersmeerd, kwam aardig bruine drap eruit. Vanavond ff de beugeltjes goed bekijken en schoonmaken en kan de as er weer onder. Dan moet ik alleen nog de kat. eronderuit halen (lek) en deze vervangen door een cherrybomb. Op de plaats van de oude demper komt enkel een pijp. Wordt trouwens óók een leuk klusje, want daar waar ik wil doorzagen, zit precies dat crossmember. Eens kijken of ik de uitlaat bij het spruitstuk los kan halen en helemaal kan weg halen. Tussen de kat. en de demper zit alleen een beugel, en die is zo los. Dan zijn alle reparaties gedaan en kan ik me bezig houden met um naar me zin maken. Enne, lijkt wel of ik het forum als dagboek gebruik.....?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 Dan moet ik alleen nog de kat. eronderuit halen (lek) en deze vervangen door een cherrybomb. Op de plaats van de oude demper komt enkel een pijp. Wordt trouwens óók een leuk klusje, want daar waar ik wil doorzagen, zit precies dat crossmember. Eens kijken of ik de uitlaat bij het spruitstuk los kan halen en helemaal kan weg halen. Tussen de kat. en de demper zit alleen een beugel, en die is zo los. Zal ik het makkelijker voor je maken boven de skidplate zit de kat met een flens met 4 bouten vast aan de voorpijp. 4 boutjes loshalen, achterste uitaaldeel eraf halen, flens van de kat af slijpen en aan de cherrybomb lassen, en dan stukje pijp tussen de cherrybomb en de rest van de uitlaat zodat je de rest weer kan hergebruiken. skidplate kun je laten zitten alleen is dat moeilijker voor de boutjes. is klusje van 2 uur. Ik zou alleen geen cherrybomb nemen maar een flowmaster 40 series maar dat is mijn persoonlijke smaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 (bewerkt) Niet altijd Paul. Bij mij zit het gewoon orgineel met de voorpijp over de kat geschoven en achter de kat idem. Ramon heeft ook een 93-er, dus grote kans dat het het zelfde is. Er zijn twee typen kat's in omloop. Inderdaad ook degene met de vierkante flens die jij bedoeld. Ik heb deze dus (en ik denk Ramon ook) En jij bedoeld deze: June 25, 2009 bewerkt door Moto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 ramon 2, misschien dat je een donatikunt doen aan de forumbeheerders ivm het dataverkeer wat e met je stukjes genereert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 (bewerkt) Niet altijd Paul. Bij mij zit het gewoon orgineel met de voorpijp over de kat geschoven en achter de kat idem. Ramon heeft ook een 93-er, dus grote kans dat het het zelfde is. Er zijn twee typen kat's in omloop. Inderdaad ook degene met de vierkante flens die jij bedoeld.Ik heb deze dus (en ik denk Ramon ook) En jij bedoeld deze: Bij mij is het nog veel leuker! Ik heb de kat met een flens, maar die zit vastgelast, dus géén boutjes!! en net vóór die flens en dus precies boven de skitplate wil ik hem door zagen. De demper zit gewoon met een klem vast, had ik al eens los gehad om te kijken hoe alles zat, dus daar weet ik wel raad mee. Vandaar dat ik zei de voorste pijp met kat en al, in de bocht vlak bij spruitstuk los te halen. Dan kan ik precies zagen daar waar ik wil. Lassen wordt bij mij nog niets, daar was iets mee, een cursus of iets dergelijks.... Dus ik zet um voorlopig met klemmen vast en ongetwijfeld is er een jeeper die um voor me wil vast lassen?! ramon 2,misschien dat je een donatikunt doen aan de forumbeheerders ivm het dataverkeer wat e met je stukjes genereert Ik ben nog steeds afwachtende van de plannen die de forumbeheerders hebben aangaande "donatie"....! June 26, 2009 bewerkt door Ramon2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst July 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Zo, uitlaat probleem is opgelost; de demper en kat eronderuit en en een cherry voor in de plaats, eindelijk een gasdichte bak met herrie!! Vanmorgen laten monteren bij Co Oskam in Cothen, prima service weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Twee weken geleden las ik iets over een uitstapje naar Strand Horst en werd het rijden met die YJ samengevat met : "wat een tering herrie" of zoiets. Ben benieuwd naar de nieuwe definitie van het kabaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst July 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Twee weken geleden las ik iets over een uitstapje naar Strand Horst en werd het rijden met die YJ samengevat met : "wat een tering herrie" of zoiets.Ben benieuwd naar de nieuwe definitie van het kabaal. Nou, deze definitie is wat mij betreft stukken beter, dieper, grommender EN lek vrij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.