invader Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 goede avond. ik heb een paar vragen. ik ben van plan om een jeep grand cherokee te gaan halen om te gaan offroaden, ik heb nog geen ervaring en weet ook niet goed welke serie van de grand cherokee ik moet kopen en of welke het beste is voor te offroaden. ik heb gekeken en heb gezien dat de grand cherokee ( zj ) 3 series heeft: limited, orvis en de laredo. er zullen vast ook verschillen in zitten met de performence in het terrein dat zou ik graag willen weten welke er nou het best voor geschikt is. en jaja ben nog niet klaar.... een v8 is natuurlijk het mooiste (5.2L) maar wat gaat mij dat kosten als ik op LPG ga rijden qwa wegenbelasting en verzekering. graag zou ik hier wat hulp bij willen. bij deze alvast bedankt. groeten Sander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 (bewerkt) *Dubbel* April 2, 2009 bewerkt door Kameel even verplaatst, crossposting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 hallo Sander het verschil tussen de limited en de orvis is volgens mij dat de orvis donkergroen leren bekleding heeft en standaard iets opgehoogd is de limited heeft een 4.0 liter l6 motor ,een 5.2 v8 motor en een 5.9 v8 motor en de laredo is volgens mij een beetje de kale versie ik weet het niet 100%zeker maar volgens mij heeft de laredo alleen achterwiel aandrijving en volgens mij geen leren bekleding als ik jou was zou ik wel voor de v8 gaan .en als het effe kan voor de 5.9 niet dat de l6 motor slecht is in tegendeel, maar ik vind het geluid en de kracht van die v8 gewoon super!!! nou succes met je zoektocht er zijn er zat te vinden:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 De uitvoeringen die je noemt , hebben alleen maar betrekking op de uitvoering , (leer /airco etc.etc.) Ik zou NIET voor een V-8 i.v.m. het gewicht in het terrein. Eventueel zou een XJ nog beter zijn Qua gewicht. Maar wil je de auto ook dagelijks gaan rijden ? Aan wat voor soort terrein-rijden moet ik denken ? (zandpaadjes , cross-banen , stenen ?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 voor de wegenbelasting kijk op .... http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ Gr, Richard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy H Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 (bewerkt) Dit is een Laredo en heeft zoals je ziet een wat ruigere uitsraling en had standaard een chrome grill. Heeft wel degelijk 4WD (incl. Quadratrac) en feitelijk kon dit type destijds met alles worden uitgerust, incl. leer (de standaard stoffen bekleding is naar mijn mening van betere kwaliteit dan het leer dat in die dagen werd gebruikt) en V8! Bovendien is dit type hier in NL meer "Limited" dan de Limited... April 2, 2009 bewerkt door Roy H Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 De uitvoeringen die je noemt , hebben alleen maar betrekking op de uitvoering , (leer /airco etc.etc.)Ik zou NIET voor een V-8 i.v.m. het gewicht in het terrein. Eventueel zou een XJ nog beter zijn Qua gewicht. Maar wil je de auto ook dagelijks gaan rijden ? Aan wat voor soort terrein-rijden moet ik denken ? (zandpaadjes , cross-banen , stenen ?) alvast bedankt voor de reacties!!! laat ik daar mee beginnen. een v8 is wel mooi met dat geluid daar ben ik het mee eens maar een l6 is inderdaad minder zwaar. het offroaden is hier in de buurt is beekjes oversteken, en bospaden ( zandpaadjes ) De laredo vind ik er persoonlijk ook stoerder uitzien qwa uiterlijk en dat leer in de orvis en de limited dat vind ik iets te luxe...... vooral met offroaden ben ik bang dat het een smeerboel gaat worden. daar hebben ze stoelhoezen voor ik weet het maar dan nog! ik gebruik de auto ook voor woon - werk verkeer! het is namelijk niet zo dat ik de grand cherokee als 2de auto erbij wil doen! graag weer wat reacties. vriendelijke groet Sander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 De laredo vind ik er persoonlijk ook stoerder uitzien qwa uiterlijk en dat leer in de orvis en de limited dat vind ik iets te luxe...... vooral met offroaden ben ik bang dat het een smeerboel gaat worden. daar hebben ze stoelhoezen voor ik weet het maar dan nog! Volgens mij maak je leer een heel stuk makkelijker schoon dan stof hoor... Verder is er ook een LX uitvoering, dit is de V8 5.9 die alleen in 1998 geproduceerd is. Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 Volgens mij maak je leer een heel stuk makkelijker schoon dan stof hoor...Verder is er ook een LX uitvoering, dit is de V8 5.9 die alleen in 1998 geproduceerd is. Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt xj is wel luxe maar dat hoeft van mij niet zo extreem. is leuk maar die 5.9 is me toch iets te veel van het goede. ben me trouwens zowiezo van plan een grand cherkee te halen met weinig Kilometers en er dan gas in te bouwen.... en de orvis versie is wel leuk en aardig maar toch spreken mij de limited en de laredo het meeste aan!! daar zou ik nog wel wat meer informatie over willen krijgen, als dat kan?? groeten Sander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 xj is wel luxe maar dat hoeft van mij niet zo extreem. is leuk maar die 5.9 is me toch iets te veel van het goede. XJ? Denk dat je de LX bedoelt Meer info, klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 XJ? Denk dat je de LX bedoelt Meer info, klik bedoelde ik ook sorry, weet dat allemaal niet die series:P als je kijkt hoeveel het er zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 waarom wil je nog een ZJ ? De WJ is ondertussen ook al 10 jaar op de markt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Ach, de ZJ word immers niet als een volwaardige terreinauto gezien, dat is terreinrijden "op stand"... ;) En ik doe zeker niet het zware werk in het terrein, maar lekker rijden doe je er wel mee moet ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Ach, de ZJ word immers niet als een volwaardige terreinauto gezien... Door wie niet? Ik kan me het bijna niet voorstellen. Mensen die ook maar een beetje kennis hebben weten wel beter. @ Frans, ik denk dat het eerder een budget kwestie is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Frans, ik denk dat het eerder een budget kwestie is. Kan zijn, maar hij zoekt er een met weinig km... vraag me af waar hij dit nog zal vinden... En hier bij ons in Belgenland, geraken ze de WJ's aan de straatstenen niet kwijt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Door wie niet? Ik kan me het bijna niet voorstellen. Mensen die ook maar een beetje kennis hebben weten wel beter... Als je een beetje rond luisterd en leest word de ZJ niet als een volwaardige gezien door de nadelen tov bv CJ, YJ etc zoals gewicht, z'n lange wielbasis, niet open kunnen rijden enzo. Uit eigen ervaring, ja, ik weet ook wel beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Niet naar de verkeerde mensen luisteren dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Eens met ogdak gaan praten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Kan zijn, maar hij zoekt er een met weinig km... vraag me af waar hij dit nog zal vinden...En hier bij ons in Belgenland, geraken ze de WJ's aan de straatstenen niet kwijt... Ik heb oktober vorig jaar een 5,2L ZJ uit 1998 op de kop getikt met toen 109.000km erop. Dus 't kan wel...... Verder ben ik het niet geheel eens waarom je niet naar een V8 zou kijken als terrein auto. Ok hij is een 200kg zwaarder. Maar de combinatie V8 - Koppel en Quadradrive doet een hoop in het terrein..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 hoi ik wou eerst ook een 4.0 L6 maar ik heb nu ook besloten om voor een V8 op LPG te gaan. En ja ik ben nog steeds aan het zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Ik heb oktober vorig jaar een 5,2L ZJ uit 1998 op de kop getikt met toen 109.000km erop. Dus 't kan wel......Verder ben ik het niet geheel eens waarom je niet naar een V8 zou kijken als terrein auto. Ok hij is een 200kg zwaarder. Maar de combinatie V8 - Koppel en Quadradrive doet een hoop in het terrein..... Een Grand met Quadradrive wint het van een wrangler. Als je op stijle rots rijdt, maar zit je in terrein waar je fleks nodig hebt, is de wrangler in zijn voordeel. Maar een aantal op het jeepforum hebben het gezien in Zweden, dat een standart WJ overland een proef met succes deed, terwijl wij onze wranglers beneden lieten staan. Trouwens, rij je geregeld in sneeuw en op ijs? Een Grand met Quadradrive. <_< Dat is mijn ervaaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Maar een aantal op het jeepforum hebben het gezien in Zweden, dat een standart WJ overland een proef met succes deed, terwijl wij onze wranglers beneden lieten staan. Ben het wel met je eens, maar dit geval was het toch net ff iets te steil en te glad om op 1500 km van huis zomaar even op te rijden. <_< Daarnaast had de WJ in kwestie een flink gemodificeerde ophanging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Ben het wel met je eens, maar dit geval was het toch net ff iets te steil en te glad om op 1500 km van huis zomaar even op te rijden. Dus ben je met een aanloop van 1500 km nog niet boven gekomen??<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Dus ben je met een aanloop van 1500 km nog niet boven gekomen?? Nee, stonden teveel Noren voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.