Spring naar bijdragen

N.a.v. de werkzaamheden aan de server


Mav
 Share

Recommended Posts

Cool!

Je gaat met vakantie en zet de hoofschakelaar om. Server down. Twee weken later kom je thuis en -niets aan de hand!- gewoon weer business as usual.

Geen aanleiding voor een kort berichtje, gewoon doen alsof je neus bloedt.

:whistle::lol::thumbsup:

zo denk ik er ook over. maar anderen niet

de volgendekeer als de server weer plat ligt is dit een alternatief

http://jeep.startpagina.nl/prikbord

nu het het forum weer actief is. hebben we weer voer voor onze verslafing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik had nog geen tijd gehad om mee te delen waarom het forum er twee weken uitgelegen heeft.

Twee weken geleden was ik bezig de server te updaten. Hierna had hij een reboot nodig. Na de reboot kwam de server niet meer op. Normaal gesproken kan ik er via een achter ingang nog bij om het een en ander te doen maar helaas functioneerde ook dit niet.

Dus moest er fysiek iemand bij de server zijn om de handelingen te verrichten om de server weer in de lucht te hijsen. Helaas moest dit door omstandigheden tot gisteren duren.

Al met al erg vervelend en ik werk aan een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen cq. ervoor te zorgen dat dit soort storingen sneller opgelost kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat we toch tech aan het praten zijn....

Das waar. Ik vond die 80 cent per dag overigens niet zo erg. Wel die 80 dB aan herrie die dat ding produceerde. Alsof je de hele dag een stofzuiger aan hebt staan.

Een 1U server is ook niet gemaakt om thuis te draaien, maar in een datacenter waar de airco meer herrie maakt als de 300+ servers bij elkaar. ;)

Maar links- of rechtsom: thuis is geen goed idee :D

/disagree

Als je thuis een server neerzet moet je goed nadenken over wat ie moet doen en hoeveel rekenkracht je daarbij nodig heb. Ik heb thuis een forum draaien op een thin client (733MHz, 512MB, 2.5"-40GB) met Linux. Dat ding staat in de meterkast, hoor je niet en produceert bijna geen warmte. Samen met het modem/router kom ik op 40W + 18W MAXIMAAL uit. Door de plaatjes off-site te houden ontlast ik mijn ADSL lijntje en hou ik de benodigde opslag binnen de perken.

Wil je wel veel opslag? Koop een dedicated NASje. Die dingen hebben tegenwoordig zoveel functionaliteit dat 99% van de gebruikers er mee uit de voeten kunnen. En die zijn ook relatief stil en zuinig. Wil je toch zelf knutselen? Bedenk dat je voor de meeste thuisservers geen C2D, Nvidia GTX240 en soundcard nodig heb. Verlaag die hardware-eisen, pak een kleinere voeding, schroef er een paar Papst case-fans in, gebruik geluidsisolatie bij het ophangen van de HDs en je heb een "zuinige" stille thuisserver waar je alle kanten mee op kunt.

On-topic: Mav, nice work! Wat zijn de SLAs die je op de server had?

Ik neem aan de de nieuwe server (weer) iLO/DRAC/IPMI heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mav, wat heb ik de afgelopen twee weken veel aan je gedacht!

Op het zielige af,

en elke keer maar weer kijken of het jeepforum al weer in de lucht was,

soms wel vier keer op een dag!

Ik heb al helemaal geen kaas gegeten van computers,

Maar ik begreep wel,dat je weer veel tijd in het Jeepforum hebt gestoken!

Mav, super bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi toch? Meer tijd om te sleutelen enzo.

Nog nooit je Jeep zo snel weer aan 't rijden gehad....:)

ja maar dan is het wel saai sleutelen zonder forum

laptop heeft 2 weken naast de jeep zonder forum moeten doen:lol::P

en een sleutelaar die maar denken doet ie het al weer nee forum er nog steeds uit

heb dus nu de volgende verslavingen vastgestelt

drank was bekent

maar nu jeepforum ook bekent hier als verslaving :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo denk ik er ook over. maar anderen niet

de volgendekeer als de server weer plat ligt is dit een alternatief

http://jeep.startpagina.nl/prikbord

nu het het forum weer actief is. hebben we weer voer voor onze verslafing

Ik heb je gebazel op de prikpagina afgelopen week gevolgd.

De laster die je daar schreef was tenenkrommend. Waar haal je het vandaan? Zelfs als een medemoderator daar uitlegt hoe 't zit, waag je nog aan ons te twijfelen. Bah, misselijkmakend!

En dan nu hier weer populair lopen doen... Over een plaat voor je kop hebben gesproken zeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je gebazel op de prikpagina afgelopen week gevolgd.

De laster die je daar schreef was tenenkrommend. Waar haal je het vandaan? Zelfs als een medemoderator daar uitlegt hoe 't zit, waag je nog aan ons te twijfelen. Bah, misselijkmakend!

En dan nu hier weer populair lopen doen... Over een plaat voor je kop hebben gesproken zeg...

niet op reageren onze fm ib patrick weet niet echt beter

wel vind ik dat jullie twee elkaar wel graag mogen bijten (toch geen familie)

vind modder gooien niet erg maar erg leuk zelfs maar 2 weken forum er uit zit je aan het denken goedshiks kwaatschiks

zo nu weer werken ben al te laat doei:bye1::bye1:nadeel van forums

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je gebazel op de prikpagina afgelopen week gevolgd.

De laster die je daar schreef was tenenkrommend. Waar haal je het vandaan? Zelfs als een medemoderator daar uitlegt hoe 't zit, waag je nog aan ons te twijfelen. Bah, misselijkmakend!

En dan nu hier weer populair lopen doen... Over een plaat voor je kop hebben gesproken zeg...

Kon het niet duidelijker vertellen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je gebazel op de prikpagina afgelopen week gevolgd.

De laster die je daar schreef was tenenkrommend. Waar haal je het vandaan? Zelfs als een medemoderator daar uitlegt hoe 't zit, waag je nog aan ons te twijfelen. Bah, misselijkmakend!

En dan nu hier weer populair lopen doen... Over een plaat voor je kop hebben gesproken zeg...

het sop is de kool niet waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...