Spring naar bijdragen

Ervaringen www.4x4polis.nl


Raven
 Share

Recommended Posts

Een kennis heeft net een tweedehands Pajero gekocht en kreeg het advies om een autoverzekering bij 4x4polis af te sluiten, omdat deze verzekering terreinschade verzekerd en ook nog eens goedkoop is.

Zijn er hier mensen met een autoverzekering bij 4x4polis en wat zijn de ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee, die ken ik niet. Maar ben ook benieuwd naar de ervaringen. Ik heb onlangs een offerte opgevraagd bij de Wiggers Groep. Ook voor tereinrijden. Premie was zéér aantrekkelijk, alleen heb ik nog niet de tijd genomen om de voorwaardes te vergelijken met mijn huidige FBTO verzekering. Het scheelde namelijk zóveel dat er bijna een anddertje onder het gras moet zitten... :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, die ken ik niet. Maar ben ook benieuwd naar de ervaringen. Ik heb onlangs een offerte opgevraagd bij de Wiggers Groep. Ook voor tereinrijden. Premie was zéér aantrekkelijk, alleen heb ik nog niet de tijd genomen om de voorwaardes te vergelijken met mijn huidige FBTO verzekering. Het scheelde namelijk zóveel dat er bijna een anddertje onder het gras moet zitten... :yes:

Ik ben ook bij de Wiggers groep verzekerd. Heb (nog :wacko:) geen schade gehad, dus weet niet hoe dat afgehandeld zou worden. Maar tot nu toe erg tevreden :bye1:

Is in ieder geval een stuk goedkoper dan een 'normale' verzekering. En dekt inderdaad ook terreinrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook bij de Wiggers groep verzekerd. Heb (nog :wacko:) geen schade gehad, dus weet niet hoe dat afgehandeld zou worden. Maar tot nu toe erg tevreden :bye1:

Is in ieder geval een stuk goedkoper dan een 'normale' verzekering. En dekt inderdaad ook terreinrijden.

Dan heb jij dus wel een All-risk verzekering neem ik aan voor het rijden op de weg en het terreinrijden.

Bij een Wa of Wa-Casco ben je alleen verzekerd in het terrein als je schade aanbrengt bij een ander. De schade aan je eigen voertuig wordt dan niet vergoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf zou gezien de leeftijd van mijn YJ ( 18 jaar ) dan ook bij Wiggers uit komen.

Zit erover te denken om een offerte aan te vragen.

Op dit moment zit ik bij de ANWB omdat zij ook bij wagens ouder dan 10 jaar nog ruitschade dekken en ze zijn goedkoper dan de autoverzekering van mijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf zou gezien de leeftijd van mijn YJ ( 18 jaar ) dan ook bij Wiggers uit komen.

Zit erover te denken om een offerte aan te vragen.

Op dit moment zit ik bij de ANWB omdat zij ook bij wagens ouder dan 10 jaar nog ruitschade dekken en ze zijn goedkoper dan de autoverzekering van mijn werkgever.

Ik ben juist veel voordeliger bij mijn werkgever als bij wiggers of 4x4polis. Scheelde bij mij aanzienlijk voor een All risk verzekering met een terrein verzekering erbij ingesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij wie is jouw verzekering afgesloten dan Michel, want naar mijn weten zijn er maar heel weinig die tereinraden accepteren op de polis.

Het klopt dat er weinig bedrijven zijn die terreinrijden accepteren maar het is wel mogelijk bij veel verzekeringsmaatschappijen alleen kom je dan terecht in de aparte voorwaarden die ze appart kunnen opnemen als ze dat willen. Je betaald er dan voor en dan gelden dezelfde regels als bij andere maatschappijen. Tevens moet ik erbij vertellen dat wij bijna 60 voertuigen verzekerd hebben en dan lopen ze vaak net iets harder als normaal en is er net wat meer mogelijk als bij een ander. Ik werk met tussenpersonen en dat werkt gewoon totaal anders en die hebben ook een hele andere opstap bij een verzekeringsmaatschappij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er hier mensen met een autoverzekering bij 4x4polis en wat zijn de ervaringen?

Zit nu met een aantal auto's bij Wiggers. (niet allemaal terrein auto's)

4x4polis is een oud personeelslid van Wiggers die voro zichzelf is begonnen.

Is dus de conculega van Wiggers.

....Tevens moet ik erbij vertellen dat wij bijna 60 voertuigen verzekerd hebben en dan lopen ze vaak net iets harder als normaal en is er net wat meer mogelijk als bij een ander. Ik werk met tussenpersonen en dat werkt gewoon totaal anders en die hebben ook een hele andere opstap bij een verzekeringsmaatschappij.

Hmm, was bij mij dus andersom, heb er wel geen 60 , maar ik ben nu goedkoper uit bij Wiggers.

Wiggers is ook tussenpersoon , meeste verzerkeringen lopen via Allianz.

Toch nog maar eens rekenen of je nu echt goedkoper bent Michel, scheelde bij bij beste nog wel wat euro's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, was bij mij dus andersom, heb er wel geen 60 , maar ik ben nu goedkoper uit bij Wiggers.

Wiggers is ook tussenpersoon , meeste verzerkeringen lopen via Allianz.

Toch nog maar eens rekenen of je nu echt goedkoper bent Michel, scheelde bij bij beste nog wel wat euro's.

Ik heb ook bij hun nu ruim 5 maanden terug een offerte aangevraagd. Ik kwam toen met mijn cherokee van 1993 uit op een jaarbedrag van ruim 490 euro bij een dagwaarde van 11750 euro zoals getaxeerd. Dit vond ik heel netjes. Ik heb toen dit verhaal voorgelegd bij mijn verzekering en ik betaal nu voor mijn all-risk verzekering met 250 euro eigen risico , ruitschade vergoeding , terreinrijden en inzittendenverzekering 364 euro per jaar. Tevens bezit ik ook nog eens 23 schadevrije jaren ( eens zien of er mensen zijn die nu gaan rekenen ) dus mocht ik hem zelf de prak in rijden dan blijf ik nog de volle korting behouden maar zoals ik al aangaf hebben wij ruim 60 voertuigen daar verzekerd lopen met een waarde die oploopt tot ruim 435.000 euro per voertuig. Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik daarmee veel mazzel heb.

Als ik dit voordeel niet had gehad weet ik zeker dat ik nu bij wiggers of 4x4 polis had gezeten! Ik vind hun opzet heel goed en zeker voor de mensen die af en toe of vaak het terrein in gaan een hele goede oplossing tegen een heel net bedrag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook verzekerd bij Wiggers met mijn TJ (all-risc off the road verzekering).

Afgelopen zomer een behoorlijke koprol gemaakt in het terrein.

Schade was zo rond 10.000 euro.

Heb netjes betaald gekregen na bezoek expert , betaald gekregen 9550,-- , het eigen risco is nl. 450,--

Perfecte verzekerings-maatschapij , netjes alles afgehandeld.

Je moet wel je auto om de 2 jaar laten taxeren.

De mijne is getaxeerd op 14.500 en dus ook verzekerd voor dat bedrag.

Ik betaal zo rond de 350,-- per jaar (wel 80% no-claim)

Mijn Wagoneer is er ook verzekerd , onlangs tegen een mijn draaibank gereden in mijn eigen garage , schade 950,-- ook deze hebben ze netjes betaald.

Een perfecte tussenpersoon de Wiggers groep b.v.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand een idee waar ik mijn yj kan laten taxeren? Ik wil hem namelijk laten taxeren om verzekeringsproblemen in de toekomst tegen te gaan. De expert zal namelijk bij een aanrijding een veel lagere dagwaarde geven als de werkelijke waarde in mijn ogen. Ik woon in Noordwijk zh.

En hoe moet ik dat zien een verzekering die ook terrein schade dekt? Mijn huidige verzekering doet dit namelijk niet denk ik, ik heb de advertentie ook al een aantal keer gezien van 4x4 polis in het blad 4wd zet me wel aan het denken elke keer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is heel leuk om een verzekering een 4x4 verzekering te nomen maar ik ben dan erg benieuwd naar de bijzondere voorwaarden en wat er precies afwijkend is aan ''reguliere'' polissen.

Iemand die mij dat kan vertellen?

Met je standaard polis ben je niet verzekerd tijdens het terrein rijden. Met de 4x4 polis wel. Dus stel je beklimt een heuveltje en slipt weg en je gaat over de kop en je komt tegen een boom tot stilstand ( het zou zomaar kunnen gebeuren ) dan vergoed 4x4 polis de schade. Bij al je andere polissen heb je dikke pech en kan je alles zelf betalen. Die verzekeren namelijk niet je schade die veroorzaakt wordt tijdens het terrein rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met je standaard polis ben je niet verzekerd tijdens het terrein rijden. Met de 4x4 polis wel. Dus stel je beklimt een heuveltje en slipt weg en je gaat over de kop en je komt tegen een boom tot stilstand ( het zou zomaar kunnen gebeuren ) dan vergoed 4x4 polis de schade. Bij al je andere polissen heb je dikke pech en kan je alles zelf betalen. Die verzekeren namelijk niet je schade die veroorzaakt wordt tijdens het terrein rijden.

dat begrijp ik maar hoe krijgt dat vorm, is de uitsluiting uit de polis geschrapt of zijn er bijzonder voorwaarden/clausules waarin e.e.a. omschreven staat. Indien dat laatste wat staat er dan in die bijzondere voorwaarden/clausules?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat begrijp ik maar hoe krijgt dat vorm, is de uitsluiting uit de polis geschrapt of zijn er bijzonder voorwaarden/clausules waarin e.e.a. omschreven staat. Indien dat laatste wat staat er dan in die bijzondere voorwaarden/clausules?

Elke verzekering maakt zelf een polis op met zijn eigen voorwaarden. Veel verzekeringsmaatschappijen hebben allemaal bijna dezelfde voorwaarden in hun polis vermeld staan. 4x4 polis heeft dus ook een dergelijke polis gemaakt waarbij terreinrijden wel verzekerd is. De maatschappijen zijn zelf vrij om te bepalen wat er in hun polisvoorwaarden vermeld staat. Bij 4x4 polis en de wiggers groep ben je dus wel verzekerd bij terrein rijden. Niks meer niks minder en dat heeft niks te maken met of dat er een uitsluiting uit de polis geschrapt is of dat er bijzondere voorwaarden/clausules genoemd worden. Zij hebben gewoon hun eigen polis opgemaakt waarbij ze schades vergoeden die tijdens het 4x4 rijden zijn ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
dat begrijp ik maar hoe krijgt dat vorm, is de uitsluiting uit de polis geschrapt of zijn er bijzonder voorwaarden/clausules waarin e.e.a. omschreven staat. Indien dat laatste wat staat er dan in die bijzondere voorwaarden/clausules?

Toevallig kreeg ik vorige week de verlenging van mijn verzekering bij de ANWB, inclusief de nieuwe verbeterde voorwaarden.

Uit dit topic bleek al dat terreinrijden niet verzekerd is bij veel verzekeringen, dus heb ik de voorwaarden nauwkeurig doorgenomen en geen uitsluiting of speciale voorwaarde voor terreinrijden gevonden.

Wel iets over wedstrijden en ritten met een snelheidselement.

Voor de zekerheid toch maar ANWB Assurantien gebeld en een betreffende vraag gesteld.

Na enige achtergrondoverleg wist men mij te vertellen dat terreinrijden niet verzekerd is. Op mijn vraag op welk artikel dat gebaseerd is, kon men mij niet antwoorden, want ze konden het zelf ook niet zo gauw vinden.

Ik zou nog bericht krijgen waarin uitgelegd werd waarop de uitsluiting gebaseerd was.

Gisteren kreeg ik een brief van de ANWB met een nieuwe polis en een nieuwe groene kaart.

Het polisblad had een toevoeging gekregen: 'het terrein rijden met deze auto is geen gedekt evenement'

Maar nog steeds geen artikelnummer waarop dit gebaseerd was.

Dus maar weer gebeld met de vraag op welk artikel deze aanpassing gebaseerd is.

Antwoord na achtergrondoverleg: 'Het is een algehele acceptatierichtlijn.'

Dat kan eigenlijk alleen op grond van artikel 6 : Wijziging van premie en voorwaarden.

Daarin staat :

Wij hebben het recht de premie en/of de voorwaarden 'en bloc' of individueel te wijzigen.

Deze wijziging geeft echter ook het recht om te weigeren, waarna de verzekering beeindigd zal worden, mits de wijziging een vermindering van de dekking in houdt.

Dus heb ik op grond van dit artikel mijn verzekering opgezegd, wat netjes geaccepteerd werd!

Mijn verzekering eindigt per 09-02 en ik heb bij 4x4polis al een offerte aangevraagd.

Ben wel benieuwd of dit soort 'acceptatie richtlijnen', die niet in de voorwaarden staan, gemeengoed zijn bij verzekeringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien dat laatste wat staat er dan in die bijzondere voorwaarden/clausules?

Ik heb het opgevraagd bij de Wiggers groep. De standaard voorwaarden zijn onder gebracht bij Allianz. Het 4x4 gebeuren is middels een clausule bijgevoegd. Dit is de letterlijke text:

(trail/ behendigheid)

Onder de dekking van deze verzekering is meebegrepen de schade voortvloeiend uit een door de polis gedekte gebeurtenis, veroorzaakt tijdens deelneming aan trail/ behendigheidsritten in binnen – en buitenland, dit is afwijking van hetgeen in de verzekeringsvoorwaarden onder “uitsluitingen inzake wedstrijden e.d.”is bepaald.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maarten,

We gaan terug naar de grondbeginselen waarop verzekeringen voor auto's zijn gebaseerd. Die worden afgegeven aan voertuigen die gebruik maken van de openbare weg. Hiermee heb je gelijk het item te pakken waarbij verzekeringen schades bij 4x4 evenementen niet uitkeren. Het terrein rijden vindt niet plaats op de openbre weg en is dus ook niet opgenomen in een polis. Verzekeringen hoeven hiervoor dus geen artikel te noemen. Ze berusten zich op het grondbeginsel van het ontstaan van een verzekering. En het gronbeginsel van elke verzekering is gebaseerd op het rijden op de openbare weg.

See you

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen dat een rechtbank heeft bepaald dat schades die ontstaan bij dergelijke evenemente niet verzekerd zijn en dat er ook geen verhaalsmogelijkheid bestaat. Als je je op het terrein begeeft neem je, aldus de rechtbank, bewust het risico.

Het is natuurlijk wat anders als de verzekeraar dat risico wel neemt in zijn polis.

Ik zit bij Reaal en heb het na laten vragen. Zolang er geen wedstrijd-element aanwezig is zou er wel degelijk dekking zijn. Ik zal mijn tussenpersoon eens vragen of hij dat op schrift kan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maarten,

We gaan terug naar de grondbeginselen waarop verzekeringen voor auto's zijn gebaseerd. Die worden afgegeven aan voertuigen die gebruik maken van de openbare weg. Hiermee heb je gelijk het item te pakken waarbij verzekeringen schades bij 4x4 evenementen niet uitkeren. Het terrein rijden vindt niet plaats op de openbre weg en is dus ook niet opgenomen in een polis. Verzekeringen hoeven hiervoor dus geen artikel te noemen. Ze berusten zich op het grondbeginsel van het ontstaan van een verzekering. En het gronbeginsel van elke verzekering is gebaseerd op het rijden op de openbare weg.

See you

Uit de algemene voorwaarden:

Leterlijk overgetypt, met uitzondering van eventuele typefouten :lol:

Artikel 2. Grondslag

De grondslag voor de verzekering wordt gevormd door:

1. de door u of namens u verstrekte gegevens;

2. de polis.

Artikel 25. Bijzondere uitsluitingen

1. Aardbeving en/of vulkanische uitbarsting

2. Gebruik bedwelmende of opwekkende middelen

3. Kentekenregistratie

4. Ander gebruik

Als er wordt geconstateerd dat de auto ook wordt gebruikt voor rijles, verhuur, betaald (goederen)vervoer en/of wordt gebruikt voor een doel dat bij de wet niet is toegestaan.

5. Wedstrijden / snelheidsritten

6. Meer dan 6 maanden achtereen in het buitenland

7. Onbevoegd besturen van de auto

Punt 5 heeft een stukje over het verblijf op racebanen, circuits en dergelijke. maar dat is het enige wat enigszins in de buurt komt ( Heerde is tenslotte een circuit, ook als we daar niet racen ).

Met een 'grondbeginsel waarop verzekeringen voor auto's zijn gebaseerd' kan ik niets. Ik let op de polisvoorwaarden ( of zou dat moeten doen )

ANWB deed gelukkig niet moeilijk over het opzeggen.

Na het akkefietje wat iemand in Heerde had, lijkt het me toch wel belangrijk om ook in het terrein verzekerd te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke verzekering maakt zelf een polis op met zijn eigen voorwaarden. Veel verzekeringsmaatschappijen hebben allemaal bijna dezelfde voorwaarden in hun polis vermeld staan. 4x4 polis heeft dus ook een dergelijke polis gemaakt waarbij terreinrijden wel verzekerd is. De maatschappijen zijn zelf vrij om te bepalen wat er in hun polisvoorwaarden vermeld staat. Bij 4x4 polis en de wiggers groep ben je dus wel verzekerd bij terrein rijden. Niks meer niks minder en dat heeft niks te maken met of dat er een uitsluiting uit de polis geschrapt is of dat er bijzondere voorwaarden/clausules genoemd worden. Zij hebben gewoon hun eigen polis opgemaakt waarbij ze schades vergoeden die tijdens het 4x4 rijden zijn ontstaan.

Je slaat hier denk ik toch volledig de plank mis. Wiggers groep of 4x4polis zijn geen risicodragers. Wellicht dat ze maatschappijen in volmacht leveren. Dan nog zijn de voorwaarden van de maatschappij lijdend. Wil je wat aan die voorwaarden doen dan zul je dus bijzondere voorwaarden/clausules moeten werken of er moeten uitsluitingen zijn geschrapt. Bij Wiggers is Allianz risicodrager, in de standaard Allianz polissen staat gewoon een uitsluiting opgetekend ten aanzien van terreinrijden. Er moeten dus bijzondere voorwaarden zijn en daar ben ik benieuwd naar. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...