Spring naar bijdragen

Ervaringen www.4x4polis.nl


Raven
 Share

Recommended Posts

Ik heb het opgevraagd bij de Wiggers groep. De standaard voorwaarden zijn onder gebracht bij Allianz. Het 4x4 gebeuren is middels een clausule bijgevoegd. Dit is de letterlijke text:

(trail/ behendigheid)

Onder de dekking van deze verzekering is meebegrepen de schade voortvloeiend uit een door de polis gedekte gebeurtenis, veroorzaakt tijdens deelneming aan trail/ behendigheidsritten in binnen – en buitenland, dit is afwijking van hetgeen in de verzekeringsvoorwaarden onder “uitsluitingen inzake wedstrijden e.d.”is bepaald.

:lol:

thx, hier was ik dus naar op zoek :ph34r:

Hier wil ik nog het volgende aan toevoegen;

Als je schade aan je eigen voertuig maakt heeft een dergelijke clausule natuurlijk alleen nut als je All risks verzekerd bent.

In alle andere gevallen, wa plus en wa zie ik het voordeel nou niet echt van een verzekering met ''terreindekking.'' Tenzij je bang bent om anderen in het terrein aan te rijden. Heb je een voertuig ouder dan pak hem beet 6 jaar dan is het de vraag of die allrisks verzekerd moet zijn. In de wa en waplus gevallen zou ik persoonlijk dus gewoon uitkijken naar de maatschappij die de voordeligste premie kan leveren.

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Je slaat hier denk ik toch volledig de plank mis. Wiggers groep of 4x4polis zijn geen risicodragers. Wellicht dat ze maatschappijen in volmacht leveren. Dan nog zijn de voorwaarden van de maatschappij lijdend. Wil je wat aan die voorwaarden doen dan zul je dus bijzondere voorwaarden/clausules moeten werken of er moeten uitsluitingen zijn geschrapt. Bij Wiggers is Allianz risicodrager, in de standaard Allianz polissen staat gewoon een uitsluiting opgetekend ten aanzien van terreinrijden. Er moeten dus bijzondere voorwaarden zijn en daar ben ik benieuwd naar. :lol:

Ik sla helemaal niks mis:lol: Mijn reactie was een antwoord op het verhaal van Raven die zich afvroeg waar het artikel staat dat terreinrijden of iets dergelijks niet is verzekerd. Verzekeringen hoeven dat totaal niet te vermelden! Ze moeten alleen vermelden wanneer het wel is toegestaan! Ik heb buiten de terreinauto ook een auto waar ik wel eens mee het cirquit op ga. Mijn verzekering heeft in de polisvoorwaarden opgenomen dat ik ook mag racen op erkende race cirquits. Een verzekeringsmaatschappij hoeft niets te omschrijven in de polisvoorwaarden mbt het terreinrijden. Alles wat plaats vind op een niet openbare weg is niet en hoeft niet omschreven te worden in de polisvoorwaarden.

Wiggers en 4x4 polis hebben wel voorwaarden opgenomen in hun polis waarin terreinrijden toegestaan is en verzekerd is. Als dit niet in hun polisvoorwaarden zou staan dan was ook bij hun het terreinrijden niet verzekerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maarten,

Jij gaat er nu van uit dat alles omschreven moet staan in de voorwaarden maar dat is niet zo. Verzekeringen zijn gemaakt voor deelnemers aan het verkeer op de openbare weg. Dat hoeven ze niet te omschrijven want die beginselen zijn opgenomen in het burgerlijk wetboek. En je weet dat iedereen de wet hoort te kennen en volgens de overheid moeten wij ook het burgerlijk wetboek uit onze hoofd kennen. Daar gaan verzekeringen dan geen extra aandacht aan besteden in hun polisvoorwaarden. Ik zal het artikel wel gaan zoeken maar ik heb er zelf mee te maken gehad met ons bedrijf toen wij in het terrein werden aangereden door een tractor terwijl onze vrachtwagen gewoon stil stond. De verzekering van de tegenpartij wilde niet uitkeren en dat werd een rechtszaak. Binnen 15 minuten stonden wij weer buiten. Er is dus een artikel in het burgerlijk wetboek die daarop betrekking heeft.

En zo zijn er meer van die gekke dingen waar schades wel of niet uitgekeerd worden die totaal niet omschreven staan in de polisvoorwaarden van verzekeringsmaatschappijen.

Maar ik snap je punt wel. Verzekeringen zijn daar nogal moeilijk in om goed en duidelijk uit te leggen waarom iets wel of niet mag. Ze weten dat vaak zelf niet eens.

Jij kan morgen een verzekeringsmaatschappij beginnen die bijvoorbeeld alleen is voor mensen die racen of terreinrijden en kan je als je dat opneemt in de polisvoorwaarden alle schades uitsluiten die juist ontstaan op de openbare weg. Tis net zo iets als in Amerika waar je verzekeringen kan afsluiten voor je neus of borsten of welk deel dan ook. Je kan het zo gek niet verzinnen maar alles is mogelijk. Kijk maar naar het verhaal van een eigenterrein waar staat betreden op eigen risico. Als er op het terrein iets gebeurd met je auto moeten hun gewoon betalen zelfs al stonden er borden betreden op eigen risico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In alle andere gevallen, wa plus en wa zie ik het voordeel nou niet echt van een verzekering met ''terreindekking.'' Tenzij je bang bent om anderen in het terrein aan te rijden. Heb je een voertuig ouder dan pak hem beet 6 jaar dan is het de vraag of die allrisks verzekerd moet zijn. In de wa en waplus gevallen zou ik persoonlijk dus gewoon uitkijken naar de maatschappij die de voordeligste premie kan leveren.

Alles boven de 6 jaar kan nog steeds de moeite zijn om all risk te verzekeren. Ik was gisteren bij een bedrijf waar een YJ stond van 1993. Wagen was totall los. Hij betaalde 470 euro all risk per jaar. De verzekering keerde wel ruim 7500 euro uit aan hem. Maar laten we jouw situatie eens naar voren halen. Jij zal all risk bij 4x4 polis ongeveer max 500 euro betalen. Stel na 4 jaar rij jij je wagen totall los. Dan keren ze absoluut meer uit als de 2000 euro die jij de afgelopen 4 jaar betaald heb. Want jouw zj is absoluut meer waard! Dus leg dan maar eens uit of het slim of overstandig is om een all risk verzekering af te sluiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maarten,

Jij gaat er nu van uit dat alles omschreven moet staan in de voorwaarden maar dat is niet zo. Verzekeringen zijn gemaakt voor deelnemers aan het verkeer op de openbare weg. Dat hoeven ze niet te omschrijven want die beginselen zijn opgenomen in het burgerlijk wetboek. En je weet dat iedereen de wet hoort te kennen en volgens de overheid moeten wij ook het burgerlijk wetboek uit onze hoofd kennen. Daar gaan verzekeringen dan geen extra aandacht aan besteden in hun polisvoorwaarden. Ik zal het artikel wel gaan zoeken maar ik heb er zelf mee te maken gehad met ons bedrijf toen wij in het terrein werden aangereden door een tractor terwijl onze vrachtwagen gewoon stil stond. <knip>

Ben wel benieuwd naar dat artikel!

Schijnbaar heb ik dus mazzel gehad dat men de opzegging accepteerde.

Nou ben ik verder niet ontevreden geweest met de ANWB, maar dat ze zomaar een extra uitsluiting bijplaatsen en alleen maar 'acceptatierichtlijnen' noemen, vind ik niet netjes.

Als er een wettelijke regel voor die uitsluiting is, dan moeten ze dat gewoon zeggen. Maar schijnbaar weten ze dat zelf ook niet... :unsure:

Dan ben ik ook de rotste niet en beschouw het gewoon als pech.

Ik zeg dan de verzekering op per eerste mogelijkheid.

@Arjan:

De terreinverzekering wil ik omdat er altijd wat kan gebeuren.

- Je kan van een helling glijden tegen iemand aan.

- Je kan omrollen en iemand raken

- Je kan iets te enthousiast achteruit rijden en iemand raken ( waargebeurd verhaal )

Er zijn vast legio mogelijkheden te verzinnen, waar een dergelijke verzekering van pas kan komen.

Er komen tenslotte niet alleen 'oude' auto's in het terrein, maar soms ook gloednieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heb ik dus mazzel gehad dat men de opzegging accepteerde.

Nou ben ik verder niet ontevreden geweest met de ANWB, maar dat ze zomaar een extra uitsluiting bijplaatsen en alleen maar 'acceptatierichtlijnen' noemen, vind ik niet netjes.

Als er een wettelijke regel voor die uitsluiting is, dan moeten ze dat gewoon zeggen. Maar schijnbaar weten ze dat zelf ook niet... :unsure:

Dan ben ik ook de rotste niet en beschouw het gewoon als pech.

Ik zeg dan de verzekering op per eerste mogelijkheid.

Hoi Maarten,

Je opzegging zou bij veel maatschappijen zeker geaccepteerd moeten worden als jij kan aantonen dat jij er terrein mee rijdt en de bestaande maatschappij dekt dit niet en de nieuwe zou dit wel dekken. Jij kan tenslotte aantonen dat een ander die verzekering wel bied en dat is een goede reden om een verzekering op te zeggen. Wel zijn er veel mensen die een verzekering hebben waarin dit niet zo makkelijk gaat. Ik ken mensen die een verzekering hebben waarin heel veel zaken worden uitgesloten in de polisvoorwaarden waardoor je niet makkelijk kan overstappen. Ook dit soort dingen kan in de polisvoorwaarden beschreven worden. De ANWB is juist heel makkelijk hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles boven de 6 jaar kan nog steeds de moeite zijn om all risk te verzekeren. Ik was gisteren bij een bedrijf waar een YJ stond van 1993. Wagen was totall los. Hij betaalde 470 euro all risk per jaar. De verzekering keerde wel ruim 7500 euro uit aan hem. Maar laten we jouw situatie eens naar voren halen. Jij zal all risk bij 4x4 polis ongeveer max 500 euro betalen. Stel na 4 jaar rij jij je wagen totall los. Dan keren ze absoluut meer uit als de 2000 euro die jij de afgelopen 4 jaar betaald heb. Want jouw zj is absoluut meer waard! Dus leg dan maar eens uit of het slim of overstandig is om een all risk verzekering af te sluiten?

Ik geef niets anders op dan een algehele richtlijn. Doorgaans kan je stellen dat het bij een auto ouder dan 6 jaar niet meer lonend is de auto all risks te verzekeren. Maar dit is geen absolute wetenschap uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zitten we hier de hele tijd te bazelen over een terrein verzekering.

Als je bij Wiggers een terrein-verzekering afsluit dan is het verzekerd in het terrein

(staat zelfs in een aparte clausule op het polis blad)

Afgelopen zomer over de kop gegaan met mijn TJ in het terrein , ze hebben de schade netjes vergoed minus het eigen risico.

En het was een behoorlijke schade kan ik vermelden (rond om in elkaar)

Ik ben het met de stelling van Randoman niet eens omdat :

Een auto een behoorlijke meer waarde kan hebben dan de dag waarde , je moet er dan wel een taxatie rapport bij hebben natuurlijk.

Ik heb diverse Jeeps , en ze zijn allemaal all-risc verzekerd.

Bijvoorbeeld mijn TJ uit 1996 , wat zal de dagwaarde zijn ? misschien 6500,--

Nu heeft hij op papier een waarde van 18.500,--

Dus met andere woorden als hij in de brand gaat , gestolen wordt , of total-loss gereden wordt dan keert de verzekering 18.500,-- uit inplaats van de 6500,-- (als hij total-loss wordt gereden met de schuld door een ander)

Voordeel is ook dat de auto niet zomaar total-loss wordt verklaard omdat er een taxatie bij zit.

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week een offerte aangevraagd via de site van 4x4polis.

Gisteren maar eens nagevraagd wanneer de offerte zou komen.

Waarschijnlijk was er iets met de mail misgegaan, dus er zou opnieuw een offerte gemaakt worden, die gistermiddag meteen binnen kwam.

WA + beperkt casco

Waarde auto € 10.000 ( taxatierapport verplicht )

Eigen risico € 225

Minstens beveiligingssysteem SCM-klasse 1 ( ??? )

Inclusief inzittenden verzekering en verhaalsrechtsbijstand

Bonus-korting 75%

Totale Jaarpremie : € 271 ex. poliskosten en 7.5 % assurantiebelasting.

ANWB was iets van € 360 ( dat was al een stuk goedkoper dan mijn werkgever, een grote verzekeringsmaatschappij )

Inclusief is ook een gratis 'lidmaatschap' van www.club.nl

Als ik de voorwaarden lees is dat een soort 'license to spam' ( verplichte nieuwsbrieven ), maar misschien valt het allemaal wel mee.

Iemand ervaringen met deze e-club?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag gelijk ook een offerte aan bij Wiggers.

Dan kun je pas vergelijken.

Van de 4x4polis-site:

Om in aanmerking te komen voor een lage premie gelden slechts een paar voorwaarden:

1.

uw 4x4 is maximaal 15 jaar oud

2.

uw 4x4 heeft een maximum eigen gewicht van 2.500 kg

3.

uw 4x4 heeft een maximum nieuwwaarde van € 95.000,-

4.

u bent zelf de vaste bestuurder en tenminste 24 jaar oud

5.

u heeft minimaal 2 jaar schadevrij gereden

» aan te tonen door een geldige bonus-/malus-verklaring (='no-claim verklaring')

ALTIJD EEN GUNSTIGE OFFERTE

Ook als u niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunt u toch een offerte aanvragen.

In dat geval krijgt u namelijk een offerte van WIGGERS GROEP B.V.,

één van de partners van 4x4POLIS.NL.

U bent dus altijd verzekerd van een gunstige offerte!

--------------------------------------------------------------------------

De auto is 18 jaar oud, dus mijn offerte zou sowieso van de Wiggers groep moeten komen.

Maar, aan de andere kant, kan het nooit kwaad om direkt bij Wiggers een offerte aan te vragen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALTIJD EEN GUNSTIGE OFFERTE

Dat heet verkopen :unsure:

Ook als u niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunt u toch een offerte aanvragen.

In dat geval krijgt u namelijk een offerte van WIGGERS GROEP B.V.,

één van de partners van 4x4POLIS.NL.

Grappig, ik dacht het het vroeger partners waren en dat 4x4polis tegenwoordig voor zich zelf werkt en dus concurrent is geworden van Wiggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maarten,

Ik zou het toch opvragen bij 4x4 polis.nl Ik zag namelijk in het blad 4wd diverse wagens staan die hun gebruiken als reclame en daar stond ook een cj bij van begin jaren 80 en die was ook gewoon verzekerd bij hun. Dus waarom dan jouw wagen van 18 jaar oud niet.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net 4x4polis gebeld. Het blijkt dat ze tegenwoordig volledig onafhankelijk van Wiggers zijn.

In het begin hadden ze schijnbaar nog niet de mogelijkheid om een collectieve verzekering voor oudere auto's aan te bieden, dus werd dat bij Wiggers ondergebracht.

Eerlijk gezegd kan de 4x4polis-site wel een update gebruiken.

De Wiggers-info klopt niet meer en het telefoon-nummer 0900-1234444 kost tegenwoordig 5c/min en niet 10c/min zoals op de site staat.

Tsja... Nou maar afwachten wat Wiggers offreert.

Oh ja... Ben er ondertussen achter dat ik een SCM klasse 1 beveiliging heb :unsure:

Altijd handig om te weten.

bewerkt door Raven
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zitten we hier de hele tijd te bazelen over een terrein verzekering.

Als je bij Wiggers een terrein-verzekering afsluit dan is het verzekerd in het terrein

(staat zelfs in een aparte clausule op het polis blad)

Afgelopen zomer over de kop gegaan met mijn TJ in het terrein , ze hebben de schade netjes vergoed minus het eigen risico.

En het was een behoorlijke schade kan ik vermelden (rond om in elkaar)

Ik ben het met de stelling van Randoman niet eens omdat :

Een auto een behoorlijke meer waarde kan hebben dan de dag waarde , je moet er dan wel een taxatie rapport bij hebben natuurlijk.

Ik heb diverse Jeeps , en ze zijn allemaal all-risc verzekerd.

Bijvoorbeeld mijn TJ uit 1996 , wat zal de dagwaarde zijn ? misschien 6500,--

Nu heeft hij op papier een waarde van 18.500,--

Dus met andere woorden als hij in de brand gaat , gestolen wordt , of total-loss gereden wordt dan keert de verzekering 18.500,-- uit inplaats van de 6500,-- (als hij total-loss wordt gereden met de schuld door een ander)

Voordeel is ook dat de auto niet zomaar total-loss wordt verklaard omdat er een taxatie bij zit.

Zoals ik al zei, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Uiteraard zijn Jeeps veelal leifhebbers auto's en dan kan je mijn 6-jaars stelregel overboord gooien.

Zoals je al aangaf, het is belangrijk een taxatierapport te hebben. Heb je dit niet dan komt er gewoon een expert en die geeft een dagwaarde aan de auto conform de boekjes.

Verder kan je het allemaal gebazel noemen, ik wil gewoon weten hoe de vork in de steel zit, thats all. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je al aangaf, het is belangrijk een taxatierapport te hebben. Heb je dit niet dan komt er gewoon een expert en die geeft een dagwaarde aan de auto conform de boekjes.

Dit is dus ook niet helemaal juist. Pas geleden hier op het forum nog een topic over geweest. Iemand zijn cherokee was gestolen en verbrand terug gevonden. Dit was het eerste verhaal mbt de dagwaarde. De dagwaarde van een 20 jaar oude Jeep Cherokee is volgens de verzekering (ABN/AMO in dit geval) niet bijster veel en ik weet bijna zeker dat ze mij gaan proberen af te schepen met een paar honderd euro. Hij had wel bonnen enz. van reparaties en aanpassingen maar die lagen in zijn cherokee die dus in vlammen op was gegaan. Ook had hij geen taxatierapport en toch keerde zijn verzekering 4000 euro uit.

Normaal staat er dus bij veel polissen in dat ze de dagwaarde vergoeden. Alleen het begrip dagwaarde is een heel ruim begrip dat door veel maatschappijen uitgelegd wordt zoals hun dat graag willen. Het is in werkelijkheid echt anders. Onder dagwaarde moet verstaan worden dat bij een total los het werkelijke bedrag uitgekeerd moet worden en niet een theoretische dagwaarde. Je moet namelijk in staat kunnen zijn om met het uitgekeerde bedrag een zelfde vergelijkbare vervangende auto te kunnen kopen! Dus jouw zj heeft een dagwaarde van 3670 euro:B maar ze staan te koop gemiddeld op marktplaats of autotrack voor bedragen tussen de 4000 en 6000 euro dan moet het uit te keren bedrag rond de 5000 euro liggen en niet de 3670 euro zijn.

Veel mensen accepteren het bod van de verzekering en krijgen dus minder uitgekeerd. Verzekeringen weten dat en spelen daar gretig op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De offerte van Wiggers is ook binnen.

Ik mag onbeperkt Km's rijden en het eigen risico is een stuk kleiner, maar daarvoor is de premie een stuk hoger dan bij 4x4polis. WA + beperkt casco = € 362.

Het verschil dan tussen een WA beperkt casco en een all risk is maar 100 euro. Dan zou ik voor de all risk gaan lijkt mij. Want als jij schade maakt in het terrein of op de openbare weg en het is je eigen schuld dan wordt er niks uitgekeerd bij een wa beperkt casco. Dan bespaar je 100 euro op jaarbasis maar met een simpele schade heb je dat dubbel en dwars terug verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil dan tussen een WA beperkt casco en een all risk is maar 100 euro. Dan zou ik voor de all risk gaan lijkt mij. Want als jij schade maakt in het terrein of op de openbare weg en het is je eigen schuld dan wordt er niks uitgekeerd bij een wa beperkt casco. Dan bespaar je 100 euro op jaarbasis maar met een simpele schade heb je dat dubbel en dwars terug verdient.

Michel,

Dit zijn de prijzen, die ik van Wiggers kreeg:

WA € 252

WA + beperkt Casco € 362

WA + volledig Casco € 614

Scheelt dus iets meer dan € 100 :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel,

Dit zijn de prijzen, die ik van Wiggers kreeg:

WA € 252

WA + beperkt Casco € 362

WA + volledig Casco € 614

Scheelt dus iets meer dan € 100 :bye1:

Maarten,

Deze offerte kreeg ik vandaag voor mijn cherokee van 4x4 polis. Mijn wagen heeft dus wel een taxatierapport van 11750 euro en geen alarm.

PREMIE & BONUS-KORTING

BRUTO JAARPREMIE WA + VOL.CASCO :

1.889,00 (-> inclusief speciale 4x4-premiekorting)

BONUS-KORTING : 75%

NETTO JAARPREMIE WA + VOL.CASCO : 472,00

SCHADE-INZITTENDEN : gratis

VERHAALSRECHTSBIJSTAND : gratis

TOTALE JAARPREMIE : 472,00

TOTALE MAANDPREMIE : 41,00

bovengenoemde premies zijn exclusief 15,- eenmalige poliskosten en 7,5% assurantiebelasting

Ok het is iets meer als 100 euro maar ik heb bij 4x4 polis geen alarm nodig. Bij wiggers moest ik een alarm hebben met certificaat. Per maand kost een all risk dus voor mij 17 euro meer bij 4x4 polis.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarten,

Deze offerte kreeg ik vandaag voor mijn cherokee van 4x4 polis. Mijn wagen heeft dus wel een taxatierapport van 11750 euro en geen alarm.

Dat scheelt niet veel inderdaad.

Ik zal ook eens een offerte voor vol-casco aanvragen.

De eis voor een SCM-klasse 1 beveligingssysteem ( startblokkering ) zal echter wel blijven, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb mijn voorlopige verzekering bij 4x4polis.nl afgesloten.

Aanvankelijk WA. Morgen, op weg naar Texel, laat ik de auto in Hoofddorp taxeren en ga dan voor de (beperkt|vol) casco.

Moet zeggen dat ze snel schakelen bij 4x4polis.

De royementsverklaring kon ik toefaxen en telefonisch kon ik de voorlopige verzekering afsluiten. En een dag later kwam het aanvraagformulier binnen, samen met de bevestiging van de voorlopige dekking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...