Spring naar bijdragen

Met een 2.5L in de blubber ??


msbox
 Share

Recommended Posts

Ik heb zelf ook een YJ 2,5L maar ik doe alles met deze wagen.

Ik wil weleens het terrein in met de mensen die tegen jou hebben gezegd dat een 2,5L daarvoor niet geschikt is.

Ok deal wanneer gaan wij het terrein in? Oh ja en nu ga ik bij jou eerst prikken in een putje om te zien of het te doen is;)

Maar een 2.5 liter doet het net zo goed in het terrein als een 4 liter. Dus die verhalen behoren tot het fabeltjeland.

Tuurlijk heeft een jeep met wat betere terreinbanden en een verhoging ipv standaard iets meer mogelijkheden in het terrein maar je zal versteld staan wat er allemaal mogelijk is met je standaard wrangler.

Dus gewoon doen en ervan genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meet een 2,5 gaat het goed hoor ook al is die standaard. Kijk als je het wat vaker wil en gaat doen kan je hem altijd nog gaan aanpassen. Verhogen, mud of at banden en dergelijke. Ik rij zelf met een 4.0 en me maat met een 2.5 maar doet niet veel voor elkaar onder alleen lust die van mij wat meer......:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb mijn 2.5L Sahara (1990) tot nu toe alleen op de harde weg gebruikt. Binnenkort wil ik naar zo'n 4x4 dag om eens flink vies te worden.

Nu hoor ik van verschillende mensen dat een 2.5L daar niet echt geschikt voor is. Wie heeft hier ervaringen mee ?

Groet,

maaRten

Kom naar Heerde 20 december as.Mooie kans om hem uit te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je grote dikke MT's onder je 4 pitter hebt kun je soms wel wat vermogen tekort komen.. waarschijnlijk bedoelen "ze" dat. :P

Maar zolang je het 'verhogingsvirus' wat af weet te houden kom je echt een heel eind.

en Ed heeft gelijk ... Heerde is perfect voor alle type Jeeps, gewoon gaan. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook een 2,5ltr. met 33ers er onder en die doet het prima in het terrein en op de weg.Zelfs in z'n 5 rijdt hij op de snelweg nog aardig door.

Hij heeft zich afgelopen weekend weer aardig bewezen in Overloon waar het in de loop van de middag aardig ploeteren was om een rondje te rijden op de baan.

Voor mij geen gezeur over mijn 2,5 liteur!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 2.5 moet je wat meer toeren houden, maar hij heeft net zoveel PK als de 4.2! Meer als zat dus.

Onderin toeren heeft 'ie dus wat minder kracht, maar standaard heeft hij een andere overbrenging in de achteras, waardoor dat geen enkel probleem is.

Ga het terrein in, en verbaas je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook een 2,5ltr. met 33ers er onder en die doet het prima in het terrein en op de weg.Zelfs in z'n 5 rijdt hij op de snelweg nog aardig door.

Hij heeft zich afgelopen weekend weer aardig bewezen in Overloon waar het in de loop van de middag aardig ploeteren was om een rondje te rijden op de baan.

Voor mij geen gezeur over mijn 2,5 liteur!!!!!!!!!!

Hoi,

Moet je in overloon lid van een club zijn of kan iedereen er heen.

heb je wat info voor me.

Is een lier bv verplicht.

Gr.Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd gereden op de motorcross baan van msv duivenbos aan de oplooseweg in overloon. Normaal is dit een motorcrossbaan die af en toe word verhuurd aan diverse 4x4 clubs zoals de laatste keer het geval was van de anvt kijk maar is op de site www.anvt.nl over de regels en dergelijke. Als niet lid betaal je meestal rond de 20 euro om te mogen rijden maar dit scheelt nog wel is per terrein of club. Op de meeste terreinen mag er alleen gereden worden met speciale dagen met clubs.

In maart rijd de anvt weer in overloon. Kijk ook is op www.4x4agenda.nl waar en wanneer er gereden mag en kan worden. Er zijn maar heel weinig terreinen waar je altijd "vrij" mag rijden volgens mij alleen de maasvlakte en ijmuiden. Een lier is soms handig maar niet verplicht is ook helemaal afhankelijk hoe extreem je gaat op de meeste terreinen kan je verschillende niveau's rijden. Afhankelijk van de staat van je auto en je ervaring en kunnen.

Gr, Marcel.

Hoi,

Moet je in overloon lid van een club zijn of kan iedereen er heen.

heb je wat info voor me.

Is een lier bv verplicht.

Gr.Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Moet je in overloon lid van een club zijn of kan iedereen er heen.

heb je wat info voor me.

Is een lier bv verplicht.

Gr.Maarten

Voor dergelijk evenementen hoef je geen lid van een club te zijn. Tevens is een lier ook niet verplicht. Op het terrein zelf geven ze aan wat te doen is met een lier of zonder een lier. Het merendeel van het terrein kan je prima zonder lier rijden.

Wel worden dit soort evenementen niet elke week gehouden. In Overloon wordt een aantal keren per jaar gereden. Dat geldt ook voor de andere terreinen. Het kan wel voor komen dat je de ene week in Overloon kan rijden voor de anvt en de andere week in de landsard voor jeebee en bijvoorbeeld weer 1 week later kan rijden voor de Jeepclub in Heerde.

Wel is het van belang dat je alleen dit soort terreinen betreed als het toegestaan is. Helaas zijn er ook wildrijders die dit soort terreinen betreden op de dagen dat het gesloten is. Dit soort wildrijders bezorgt de 4x4 sport helaas een slechte naam en kan er zelfs voor zorgen dat dit soort terreinen in de toekomst gesloten blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...