Spring naar bijdragen

HEEELP vreemde natte plek


aerox
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

Mijn vriendin belde mij om mij te melde dat de jeep tijdens het rijden een vreemde knal c,q, plof had gehoord.

Ik ben er na het werk meteen ff onder gaan liggen en zag het volgende, ZIE FOTO'S

Olie#5255182236536105042

Ik dacht eerst meteen aan de koppakking, Echter na het starten liep hij gewoon netjes stationair en geen rare geluiden en geen rook uit de uitlaat. Wel is het bij het oliefilter ook nat. Kan het zijn dat die het begeven heeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oliepeil in orde ????????

nat carterdeksel kan ook al heel lang zo geweest zijn

bij een jeep lekt er altijd wel iets.

Ik rij al 2 jaar met een lekkende achterste krukaskering en de nieuwe kering ligt klaar ( en pakking carter)

Dus begin met controleren van je oliepeil

Als dat in orde is moet je verder gaan zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

hebt je olie druk ?

olie peil gecheckt ? zo te zien is er aardig wat weg gelopen.

oliefilter kan stuk zijn scheur of iets van dien aard

maar lijkt me op de foto's te zien,eerder van de voorkant te komen.

zou wel ff wachten met laten lopen van de motor tot je er zeker van bent waar de olie weg komt zeker nadat je (ze) een knal of iets heeft gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olielekkage aan de voorzijde lijkt mij al wat van langere duur als ik zo naar de sporen kijk.Door de wind die het verspreid lijkt het veel erger als het in werkelijkheid is.

Die plof/knal kan natuurlijk makkelijk een knal in de uitlaat of een backfire geweest kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga helemaal met Ed mee. Poets 'm eens goed schoon waar hij nu vochtig is van de olie, kijk dan na een dag rijden nog eens.