Spring naar bijdragen

HEEELP vreemde natte plek


aerox
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

Mijn vriendin belde mij om mij te melde dat de jeep tijdens het rijden een vreemde knal c,q, plof had gehoord.

Ik ben er na het werk meteen ff onder gaan liggen en zag het volgende, ZIE FOTO'S

Olie#5255182236536105042

Ik dacht eerst meteen aan de koppakking, Echter na het starten liep hij gewoon netjes stationair en geen rare geluiden en geen rook uit de uitlaat. Wel is het bij het oliefilter ook nat. Kan het zijn dat die het begeven heeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oliepeil in orde ????????

nat carterdeksel kan ook al heel lang zo geweest zijn

bij een jeep lekt er altijd wel iets.

Ik rij al 2 jaar met een lekkende achterste krukaskering en de nieuwe kering ligt klaar ( en pakking carter)

Dus begin met controleren van je oliepeil

Als dat in orde is moet je verder gaan zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

hebt je olie druk ?

olie peil gecheckt ? zo te zien is er aardig wat weg gelopen.

oliefilter kan stuk zijn scheur of iets van dien aard

maar lijkt me op de foto's te zien,eerder van de voorkant te komen.

zou wel ff wachten met laten lopen van de motor tot je er zeker van bent waar de olie weg komt zeker nadat je (ze) een knal of iets heeft gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olielekkage aan de voorzijde lijkt mij al wat van langere duur als ik zo naar de sporen kijk.Door de wind die het verspreid lijkt het veel erger als het in werkelijkheid is.

Die plof/knal kan natuurlijk makkelijk een knal in de uitlaat of een backfire geweest kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga helemaal met Ed mee. Poets 'm eens goed schoon waar hij nu vochtig is van de olie, kijk dan na een dag rijden nog eens.

Oliepeil regelmatig controleren als je het niet vertrouwd. Als het kan de storingscode's uitlezen, backfire is meestal gevolg van een ontregelde onsteking, sensor slecht, verdelerkap en rotor slecht o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. Ziet er heel bekent uit.

Bij mijn blok ziet het er net zo uit. Lekt iets bij de voorste keerring.

Doet hij trouwens al zolang ik dit blok er in heb liggen.

Lijkt idd erger dan het is. Wel regelmatig oliepeil controleren.

Wat de knal betreft, sluit ik me bij Jeeped aan. e.e.a. hoeft niet met elkaar te maken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Allereerst zou ik ,als ik er toch onder ligt, gelijk eens kijken naar de krukasdemper/poulie. Loopt deze nog vrij van het distributiekettingdeksel?

Het versleten tussenrubber wil weleens zorgen voor slingering.

Buiten de normale olielekkages, zoals al reeds genoemd.

Mainseals (krukaskeerringen),oliepan,oliefilter, en kleppendeksel.

Deze lekkages willen echter wel eens in versterkte maten zich aandienen, als de carterdruk wat hoger wordt in de loop der jaren.(blow by via cilinders)

Dus misschien ook eens kijken naar de carterventilatie op het kleppendeksel. Omdat ook je luchtfilter nat is.

Bij mij heeft dit namelijk goed geholpen. Vooral bij de wisseling van andere olie. Niet alleen heb ik het gereinigd, maar ook vergroot met andere maat slang en aansluitingen. :rolleyes:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou... Ik heb de olie en het oliefilter vervangen en ben een stukje gaan rijden. (rijd wel soepeler nu). Met rijden is er niks aan de hand. Loopt goed. Heb wel de "klap" gehoord welke mijn vriendin ook gehoord heeft. Het is net of iemand met een hamer tegen de onderkant van de jeep slaat. (onder de bestuurdersstoel ongeveer).

Ben er nog eens onder gekropen maar heb niks kunnen zien. Dus waar dat vandaan komt kan ik nietplaatsen. Hoorde het 1 keer bij een drempel en een keer bij een haakse bocht naar links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel de "klap" gehoord welke mijn vriendin ook gehoord heeft. Het is net of iemand met een hamer tegen de onderkant van de jeep slaat. (onder de bestuurdersstoel ongeveer).

Ben er nog eens onder gekropen maar heb niks kunnen zien. Dus waar dat vandaan komt kan ik nietplaatsen. Hoorde het 1 keer bij een drempel en een keer bij een haakse bocht naar links.

Speling op de sway-en/of trackbars ?

Bushings bladveren versleten?

Bout bladveer afgebroken/ versleten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Aerox. Lekkage al opgelost?

Het bonken is dat niet,als je ook de remmen hebt gebruikt?

Het kleven en dan loskomen van de remschoenen in de trommels kan ook een bonk geluid geven. Ook de kruiskoppelingen kunnen onder spanning komen te staan met remmen en plots los komen met het loslaten van de rem. Ook de slipYoke kan onder spanning komen te staan.Eventueel extra doorsmeren.:D

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft AEROX een pak pampers gekocht en z'n vreemde natte plek is opgedroogd. We horen of zien helemaal niets meer erover.;)

Inderdaad, De wrangler is eindelijk zindelijk geworden :D

Ik heb het oliefilter vervangen (en de motorolie) en hij lekt niet meer. Moet wel zeggen dat de vorige eigenaar hem slecht heeft onderhouden. Had reeds mijn luchtfilter vervangen. Deze liet bijna geen lucht meer door zo dicht zat ie, en nu met het oliefilter. Pfff dat ding woog nu meer dan een kilo door de rotzooi wat erin zit. :yes: Dus dat was wel nodig.

De olie welke de natte plek veroorzaakte kwam vanuit het oliefilter. Dus Probleem opgelost :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...