Limited 97 Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 (bewerkt) Hoi, is van de week topic geweest op de radio, schijnt brandstof te besparen tot 35 %. http://www.youtube.com/watch?v=6jsinftnqz4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=ZMxAbqnLw-o&feature=related www.extrapower.nl Iemand ervaring hiermee ? July 2, 2008 bewerkt door Limited 97 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Hoi, is van de week topic geweest op de radio, schijnt brandstof te besparen tot 35 %.http://www.youtube.com/watch?v=6jsinftnqz4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=ZMxAbqnLw-o&feature=related www.extrapower.nl Iemand ervaring hiermee ? Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel sterk mijn twijfels. Als dit echt zou kloppen dan hadden wij er vast meer van gehoord of gelezen via de populaire autobladen en of tv programma's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst July 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Had ook mijn twijfels, maar heb inmiddels meerder positieve resultaten gehoord. Denk dat we hier meer over gaan horen komende tijd. Kant en klare producten zijn er ook al: http://www.brownsgas.com/brownsgasfuelsaver.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Browns gas bestaat al duizenden jaren (Pharaoh Lamp). Archeologen hebben artefacten gevonden van eeuwen geleden die zijn gelast en metalen die onder hoge temperatuur zijn versmolten. Op zuid-amerikaanse afbeeldingen van lang vervlogen tijden ziet men soms mannen met een soort jetpack op hun rug en een slang met hendel. Men durft te beweren dat dit een soort lastoestel was op browns' gas. H2O 'explodeerd' bij een stroom van enkele ampère ,naar HOH gas! Als men dit proces kan opvangen in een apparaat en het HOH gas naar de carburateur leidt, dan zal de auto zuiniger gaan rijden omdat het gas ontbrandbaar is. Dit lukt niet met auto's die computergestuurde injecties hebben. Als je dan de benzine afsluit, zou in principe de motor blijven draaien op HOH gas. De controverse omtrent browns' gas bestaat al lang. Men heeft zelfs al jaren geprobeerd lasapparaten te verkopen die hierop werken. Gedetailleerde technische proeven hebben echter uitgewezen dat klassieke lasapparaten toch nog altijd beter presteren, en goedkoper ! Voor de autoindustrie zijn er vele uitvindingen al gedaan in het verleden die de meer dan 100 jaar oude verbrandingsmotor kunnen vervangen. Maar dan rinkelt de kassa niet meer voor de petrol bedrijven, en die hebben het nog altijd voor het zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Denk eens na, hoeveel energie heb je nodig om zoveel meer paarden te genereren? Uit dat tankje water? Hoeveel waterstof zit daarin? Genoeg energie om een mobieltje op te laden schat ik zo...meer niet. En als katalysator klinkt wel aardig, betere verbranding? Maar bijna 100% van de benzine wordt al verbrand. Wat nu? Daarnaast heb je nog energie nodig voor dit chemisch testje, waar komt die vandaan.. Op die site 'extra power.nl' kom ik dit tegen: Het onstekingstijdstip is belangrijk voor een goede ontbranding van de brandstof. Let ook op het woord ontbranding, want brandstof in de auto ontploft niet maar ontbrandt netjes. Nog verder uitwerken lamaar..ik ga koffie zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Komt daarbij ook nog dat je bij de jaarlijkse keuring onmiddellijk een ticketje retour krijgt... Die keurmeesters schrikken zich een aap als ze dat zien... Ik hou het liever bij LPG, dat is ook gas... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 oh, sorry voor het dubbele antwoord, maar ik kon geen foto meer in de edit plaatsten. Om terug te komen op het waterstofgas... Deze foto zegt genoeg... oeps... lukt niet... ok, dan maar de link: http://www.nrc.nl/europa/in_europa/article911855.ece Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Dit is een onzinverhaal. Je zult ongetwijfeld ietsje meer vermogen uit je motor halen als je er een mengsel van waterstof en zuurstof bijmengt. Helaas vergeten ze één ding erbij te vertellen: de methode om dit mengsel te produceren, met hydrolyse, is erg inefficient, net als de verbrandingsmotor op zich al is. Uiteindelijk kost het meer energie dan je er ooit uit zult halen, energie die bovendien niet de goedkoopste is. Dus energiebesparing is onmogelijk, of ze hebben een perpetuum mobile uitgevonden, goedkoper is het evenmin. Gewoon een truuk om nietsvermoedende mensen geld uit de zakken te kloppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst August 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2008 hallo dan, ik vraag me ook inderdaad af of iemand dit ooit op een jeep heeft geprobeert. lees eens een beetje op dit forum: www.hhoforums.com er zijn veel mensen die het al gebruiken en experimenteren met hho. dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt. ik trek me er even niets van aan, en heb gewoon zo'n ding gebouwd, kost maar een paar tientjes, en vind het leuk om er mee te experimenteren. ik bouw hem binnenkort in mn GC5.9 en laat jullie wel weten wat het resultaat is. is het niets dan gaattie zo weer de kliko in.... gr,arjen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst August 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2008 hallo dan,ik vraag me ook inderdaad af of iemand dit ooit op een jeep heeft geprobeert. lees eens een beetje op dit forum: www.hhoforums.com er zijn veel mensen die het al gebruiken en experimenteren met hho. dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt. ik trek me er even niets van aan, en heb gewoon zo'n ding gebouwd, kost maar een paar tientjes, en vind het leuk om er mee te experimenteren. ik bouw hem binnenkort in mn GC5.9 en laat jullie wel weten wat het resultaat is. is het niets dan gaattie zo weer de kliko in.... gr,arjen Kijk dat is een antwoord waar je wat aan hebt, niet te veel lullen maar gewoon actie. ik blijf tot topic in de gaten houden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2008 ik blijf tot topic in de gaten houden.. Je bent niet alleen... Als dit echt werkt dan bouwen me meteen SWEGROJEBROGAFA ! (*) S'WErelds GROotste JEep BROwns GAs FAbriek... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst September 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Je bent niet alleen... Als dit echt werkt dan bouwen me meteen SWEGROJEBROGAFA ! (*) S'WErelds GROotste JEep BROwns GAs FAbriek... Misschien is deze opslag unit voor weinig over te nemen ?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst September 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt. Denk toch eens na.... Dat er al veel mensen zijn die het hebben ingebouwt betekend alleen maar dat er al veel mensen de kas van een dubieuze leverancier hebben gespekt. Om "HHO" te maken heb je tamelijk veel energie nodig. Waar komt die vandaan? Uit de accu. En die elktrische energie is niet gratis want die word opgewekt door de dynamo. En die word in gang gebraht door een tamelijk inefficente motor. Wat krijg je daarvoor terug? HHO is maar een "fopbenaming", je krijgt er wat waterstof en wat zuurstof voor terug....heeeeel weinig. Die extra zuurstof valt in het niet bij de enorme hoeveelheden die je motor zelf al aanzuigt: in de lucht zit al 20% zuurstof. En dat lullige beetje waterstof doet echt niets of weinig. Volkomen lulkoekverhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst September 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 GJ, Ik koop niets van een dubieuze leverancier, ik bouw het zelf en laat me echt geen geld uit mn zak kloppen. en ik gaf al aan dat het een experiment is, als het niet werkt dan smijt ik het weer weg. wat betreft energie snap ik hoe het in elkaar zit, ik heb electronica gestudeerd, dus ik ken de wet van behoud van energie. wat het verhaal is, is dat het waterstof zorgt voor een betere ontbranding van de brandstof, en dus werkt als een katalysator. hierdoor is er minder brandstof nodig , en dit bereik je door de signalen van de map sensor en de o2 sensoren te versleutelen zodat er minder brandstof wordt ingespoten. het opgewekte zuurstof heb je niet nodig. nogmaals, het is een experiment en uiteindelijk kan blijken dat het gaat om een lulkoekverhaal, echter verwacht ik dat het wel werkt. Ik zoek het uit en laat het jullie weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2008 signalen van de map sensor en de o2 sensoren te versleutelen euh... en hoe doe je dit dan precies ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2008 Ik vindt het moedig dat je er aan begint. Ik wacht de resultaten even af. Eerlijkheidshalve geloof ik er ook geen snars van. Maar dat zeg ik ook van dat aceton verhaal, waar sommigen bij zweren. Dusss.... We horen het wel! ( En als het niet werkt heb je iig een paar dagen een leuk en leerzaam tijdverdrijf gehad, toch? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst September 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2008 nogmaals, het is een experiment en uiteindelijk kan blijken dat het gaat om een lulkoekverhaal.. Het experimenteren op zich kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Over de te verwachten afloop is nog even geen consensus maar we zullen zien.Het is trouwens niet erg wetenschappelijk om met een verwachting een experiment te starten natuurlijk. Je zou niet de eerste wetenschapper zijn die door zijn hoop en/of verwachtingen ongewild en onopzettelijk de uitslag beinvloed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst September 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2008 misschien is het wel: ik hoop dat het werkt.... de wens is de vader van de gedachte laten we maar denken... verder Frans zijn vraag. het versleutelen van de o2 en map sensor signalen is relatief eenvoudig. kan je zelf schakelingetjes voor bouwen voor een paar euros. zoek maar eens op " efie " op Ebay. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst September 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2008 Bij mythbusters gisteren tests gezien met dit systeem. Het enige verschil was dat het genereren van de waterstof al vantevoren gedaan hadden. Het verbruik werd getest op een testbank die speciaal hiervoor bedoeld was. Het verbruik maakte helemaal niks uit, helaas natuurlijk, hoewel niet verbazend. In de praktijk betekend dat dat een auto uitgerust met een dergelijk systeen meer gaat verbruiken omdat voor het genereren van de waterstof tamelijk veel energie nodig is. Als er zuiniger gereden word na installatie komt dit dus omdat de mensen bewust bezig zijn met het verbruiok van de auto en waarschijnlijk ook wat bewuster met het gaspedaal omspringen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2008 (bewerkt) Als er zuiniger gereden word na installatie komt dit dus omdat de mensen bewust bezig zijn met het verbruiok van de auto en waarschijnlijk ook wat bewuster met het gaspedaal omspringen. Zelfde effect dus als met magneten om de brandstofleiding en dergelijke zuinigheids wonderdingen. Pyramide boven de benzinetank helpt ook. Verschil is natuurlijk dat je hier een vreemde brandstof als extratje toevoert, maar die brandstof moet weer geproduceerd worden, waarvoor de energie uit de tank komt.... Hoe dan ook: 9 van de 10 zuinigheidsproducten doen niets, behalve het "placebo" effect oproepen. Ik kan me nog goed herinneren dat we bij Oostnet, onderdeel van het huidige Connexxion, in de jaren 90 al eens een test met dergelijke dingen gedaan hebben: Magneten om de leidingen, speciale filters waardoor de brandstof ging "draaien" in de leidingen, noem maar op. Resultaat: Nul komma nix. Daarna hebben we de chauffeurs verteld dat er "voorzieningen tot branstofbesparing" in alle bussen ingebouwd waren, en zie daar: Alle bussen werden ineens (tijdelijk) zuiniger! Wat wel hielp: Snelheidsbegrenser op 85km/u bij bussen die interlokaal reden. ( Normaal liepen de Volvo B10M's ongeveer 95 km/u max.). De besparing die daarmee bereikt werd was enorm. Bij geledebussen van 1:1.5 naar 1:2.5 ofzo.... Met andere woorden: Je rechtervoet bepaald grotendeels het verbruik..... September 14, 2008 bewerkt door 87wrangler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Even en topic kick omdat ik nieuwsgierig ben naar de status van je project. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2010 Goeie kick! Z'n laatste postje is van 23 November 2008, maar hij was eind januari nog een keer online... Wie weet krijgen we binnenkort antwoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst April 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2010 Ben d'r weer, geen actie meer ondernomen, was ook al weer heeeel lang geleden. 't was een impulzzzzzzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 ik zag op mp weer een nieuwe aanbieder voor rijden op waterstof 1ltr demi water op 1000km ik denk voor mijn V8 1:500. voor meer info http://maxxlube-automotive.eu/NL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 ik zag op mp weer een nieuwe aanbieder voor rijden op waterstof 1ltr demi water op 1000km ik denk voor mijn V8 1:500. voor meer info http://maxxlube-automotive.eu/NL Erg leuke site. hihi Rijden op waterstof is niet nieuw. Door het langzaam opraken en steeds duurder worden van fossiele brandstoffen zijn wetenschappers op zoek gegaan naar alternatieve brandstoffen. Waterstof gegenereerd uit water is hier een voorbeeld van. In Japan rijden reeds auto’s rond die volledig op waterstof rijden en men kan door het hele land inmiddels waterstof kopen. In Europa en de VS is dit nog niet het geval. en meteen daarna: Het waterstof (HHO) systeem dat wij aanbieden is een degelijk, professioneel gebouwd systeem dat zelf water omzet in waterstof, uw hoeft dus geen waterstof te tanken maar slechts iedere 1000 km een liter demiwater (gedemineraliseerd water) aan de watertank toe te voegen.. De generator produceert d.m.v. een proces dat elektrolyse heet waterstof en via de luchtinlaat wordt de waterstof de verbrandingskamer ingezogen. hihi ..enige technische kennis en affiniteit met auto-elektrotechniek is daar wel voor vereist. Het systeem is relatief simpel maar de inbouw dient wel correct te geschieden. Wellicht heeft u een techneut in de familie of in uw kennissenkring die u daarbij kan helpen. Geniaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.