Spring naar bijdragen

Brandstofbesparing: HHO booster


Limited 97
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Hallo, Ik ben nieuw op deze site. Ben hier terecht gekomen door de discussie over HHO. Ik heb een vraag die me al een poosje bezighoudt maar waar ik nog geen bevredigend antwoord op heb gevonden.

Kan iemend mij vertellen hoe de brandstof besparing door inspuiting van HHO tot stand komt? Wat gebeurd er precies in de motor met de benzine/diesel bij vermenging met HHO waardoor de besparing optreedt?

Ik begrijp dat de HHO zeker GEEN vervanging is voor de benzine/diesel. De auto gaat daardoor niet op water rijden! Om dat te bewerkstelligen heb je wel iets meer nodig dan 2l HHO/min.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan wat ik destijds met m'n Evo wilde doen. Bio-Ethanol, water injectie erbij, dik 170 peekaa erbij en 40% extra verbruik :-) Maar ja. je moet natuurlijk wel wat over hebben om aan de 450+pk te komen :-)

 

Hebben de Mythbusters dit niet eens uitgeprobeerd. Volgens mij kon het wel maar leverde het uiteindelijk toch geen besparing op? Altijd de ramen dicht, geen radio, airco, blower, verlichting etc aan, en alle kieren met ducktape dichtplakken leverde wel 10% minder verbuik op oid. Ik snap overigens niet zo zeer wat je hier mee wil op een Jeep die toch al niet zuinig is. van 1 op 7-8 naar misschien 1 op 9-10? Je bezuinigd meer door goed uit te rekenen of het loont naar Duitsland of Belgie te rijden om te tanken en andere zaken in te slaan.

 

Ik geloof ook niet dat oliemaatschappijen vooruitgang tegenhouden. Dat doen regeringen, van olie wordt niet alleen brandstof gemaakt. Als het op is er ook geen kunststof meer. Het loont dus veel meer voor oliemaatschappijen om het restant olie te gebruiken voor andere doeleinden zodat in de toekomst nog miljarden inkomsten gegarandeerd zijn omdat het niet meer verstookt wordt.

 

Er is echt nog geen revolutionaire andere techniek die geschikt is voor massaal gebruik. Pas als er werkelijk een doorbraak komt op energieopslag en een alternatief voor accu's. Accu's kunnen wel gerecycled worden, maar de zeldzame stoffen die nodig zijn voor de productie van nieuwe raken ook op of zijn ook gigantisch duur om te winnen en hebben vaak een enorme impact op natuur en milieu.

 

Beste is toch echt zoveel mogelijk gebruik maken van OV en alles wat niet met de auto hoeft op de fiets doen. Met een bakfiets is het ook goed boodschappen doen ;-) Iemand nog een gemotoriseerde staan toevallig? :-) ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemend mij vertellen hoe de brandstof besparing door inspuiting van HHO tot stand komt? Wat gebeurd er precies in de motor met de benzine/diesel bij vermenging met HHO waardoor de besparing optreedt?

 

 

In theorie vervangt het waterstofgas een deel van het benzine/lucht mengsel. De brandstoftoevoer kan dus iets geknepen worden, zie daar de besparing.

In het verleden zijn er door truckfabrikanten ook weleens proeven gedaan om LPG toe te voegen bij dieselmotoren. De besparing die hiermee gerealiseerd werd, was minder dan 3%. Niet zinvol om die investering te rechtvaardigen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vervanging is minder dam 1%, eerder tienden van %. Er moet dus een ander effect zijn dan simpel vervangen. Wat gebeurd er met de brandstof onder invloed van de waterstof? Waar komt deze efficientie verbetering vandaan?

..dat is het Mart Bax effect denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het setje wat ik toen  heb gekocht. zit bij mijn maat in zijn Chevy-pickup. daarna heeft hij die setjes nog in een paar andere american-cars ingebouwd. met een paar aanpassingen. hij heeft met zijn Chevy-pickup een gemiddelde rendement van 25%. en op de snelweg 30% toen hij naar zwitserland op vakantie ging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb 2 magneten op de toevoerleiding van de brandstof geinstalleerd. In 1e instantie leverde dit 25 % besparing op tot de boordcomputer wakker werd en roet in het brandstof feestje gooide. Met de caravan erachter is de besparing 35%. Na wat gegoogle kwam ik erachter wat de oorzaak was en heb van een HHOgenerator leverancier de electronica gebruikt. Na installatie van deze electronica heb ik weer ca 25% besparing. Wat dit scheelt met de caravan weet ik nog niet, heb nog niet met de caravan gereden. Dit is de meest eenvoudige en natuurlijke manier om op brandstof te besparen, en ook de goedkoopste. Investering ca Euro 200 voor magneten+electronica+installatie. Daarna een HHO generator installeren kan dan nog een verdere besparing geven tot 50% vermoed ik.

Uiteraard krijg je de besparing alleen bij gelijkmatige snelheid over langere trajecten. Bij stadsverkeer met veel drempels, stoplichten en rotondes zal er weinig tot geen besparing zijn, en voor sportieve rijders die bij elk stoplicht in 5 sec van 0-100 km willen komen ook niet, voor deze lieden hebben ze kleine tankaanhangertjes ontwikkeld, met snelle brandstof dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...