Spring naar bijdragen

HARLIN

Forum member
  • Aantal bijdragen

    86
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

HARLIN last won the day on January 3 2011

HARLIN had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

HARLIN's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Wat kan ik daar op zeggen, mijn verbruik in het terrein heeft altijd al erg gevarieerd, ik kan daar geen gegevens over verstrekken, maar, wat ik wel kan zeggen is dat met mijn huidige proto-reactor mijn kracht onderin veel hoger is, dus ik ga ervan uit dat hier wel meer besparing is, maar hoeveel, weet ik niet
  2. Het lijkt meer een kuur voor een kwaal, Als je Jeep deze kwalen heeft, denk ik dat een bezoek aan de garage meer effect heeft, maar misschien is dit een wondermiddel? M.vr.gr. HARLIN
  3. Ik kan hieruit afleiden, dat de uitstoot verslagen nietszeggend zijn in jouw ogen? En als je ergens naar wil verwijzen, is copy/paste uit den boze? ? ? Desalniettemin wil ik je toch bedanken voor de moeite, en spijt het me dat het voor jou niets toevoegt, ik zal er zoveel als mogelijk rekening mee houden. Dank voor je re
  4. Beste Ruud, Graag wil ik nog wel van je weten wat je van die link vindt? Ik bedoel vooral de testuitslagen en ook de solarpower-gerelateerde produkten?
  5. JA, ik wil wel brood op de plank, maar vind jij het vrijelijk publiceren van alle plannen zo commercieel? Ik richt me vooral op de transportsector en heb nog geen definitief besluit over de personenauto's, dat komt vooral omdat ik de aanschaf voor deze nog aan de hoge kant vind, en is het , emissie reducties buiten beschouwing latend, voor vooral de kleine rijder en de priverijder pas na een tijd effectief, erg jammer, maar het staat allemaal nog in de kinderschoenen. Ik verwacht wel dat de prijzen omlaag gaan als de produktie op grotere schaal zal gaan plaatsvinden, vooral in Azie zal dit hard gaan. Verwijten is altijd een reactie op een actie, hier gaat het meer om juist geen actie, als je me begrijpt + verwijten: zet dat nu werkelijk zoden aan de dijk? Maar je hebt ergens zeker wel gelijk dat er genoeg te verwijten valt, mij, maar ook jou, de gevestigde orde, maar ook de pseudowetenschap, want geen van ons is zonder zonde, helaas vergeten we dat veel te vaak
  6. Ruud, Ja, duidelijk Er is een Nederlandse stichting voor onderzoek op dit gebied, waar ik overweeg om deel te nemen, Ik ben geen wetenschapper, maar daar zullen de mogelijkheden komen om op juiste wijze onderzoek te plegen, later meer hierover Ik ben niet degene die door de wetenschap serieus genomen moet worden, maar veeleerder de ware pioneers op dit gebied, bij deze pioniers ben ik gewoon een kneus. Wat ik wil is dit onderwerp op de kaart zetten bij hobby-isten, van hun verwacht ik de meeste innovaties omdat zij meer outside-the-box kunnen denken.
  7. Ruud, Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je met "controlegas" bedoelt, kan ook aan mijn slaaptekort liggen hoor Ja, ik ben van plan om een maatbeker ipv de tank aan te sluiten op de motor, helemaal mee eens dat dat meer exacte gegevens oplevert. Dank daarvoor Heb je ook deze link al bekeken, ik denk, met het oog op jouw vakgebied, dat hier wel interessante zaken vermeld staan?
  8. Goedemorgen Ruud, Ik pas een Volo FS2(HHO) dynamische chip toe, deze meet de O2-waarden in de uitlaat en berekent aan de hand van de motorsnelheid en belasting, temperatuur etc. de juiste inspuiting en timing, dit is een chip ontworpen voor HHO-toepassing in auto's na 1996 gebouwd (OBD II) Het meten van m'n gebruik: scangauge (OBD II) tot nu toe, een andere wijze van meten kan ik me (nog) niet veroorloven, want mijn prototype booster is een priveproject! Heb je een beter idee, dan is dat van harte welkom, Ruud
  9. Dit is een wat andere toepassing op dit
  10. Ik zet hier een link, voor degenen die zich afvragen of er geen schade aan je motor onstaat bij het gebruik van een goede booster Mijn link Ik heb vooralsnog geen contact gehad met dit bedrijf, maar toch een aanrader
  11. Laagtoerig, omdat er eigenlijk nog geen goede Throttle Position contolled PWM's op de markt zijn, daarom werken de meeste boosters op 1 nivo, dus maak je meer toeren dan vermindert de juiste verhouding, ik heb nu een TP-controlled PWM liggen prive, maar die moet nog geprogrammeerd worden, daarna zal dit dezelfde waarden op hogere toerentallen bewerkstelligen De geimporteerde kits leveren momenteel 15-25% in personenauto"s, die zijn ook in jeeps in te bouwen, mijn eigenbouw heb ik achterin want die is te groot Op fora vind je de gebruikers, en wat reacties op de site vd fabrikanten, maar die kiezen natuurlijk de gunstigste Bij Hydrogengarage onder de Volo produkten vind je hele eerlijke ,ook de minder tevredengebruikers
  12. Over het algemeen is het celvoltage in een booster 2-2,5V, en niet heel efficient omdat er dan ook hitte wordt gecreeerd, mijn streven is om naar 1,2-1,5V per cel te gaan waarbij geen hitte onstaat, het nadeel is dat je booster dan wel groter is om dezelfde output te genereren
  13. Sorry de investering van mijn eigenbouw is inmiddels 700Euro, erg veel, maar het is een extreem grote booster gebouwd op efficientie, een booster is over het algemeen minder efficient in stroomverbruik omdat men uitgaat van de reststroom die meestal plenty is, daarom kan het formaat klein blijven.
  14. Beste Ab, Wat ik in mijn auto gebouwd heb, is allemaal eigenbouw, met uitzondering van de PWM(dit om z'n resonantie frequenties) Ik heb grote sheets RVS 316L gekocht, ik heb plaatrubber gekocht, pantserplaten (PC), en kleinmateriaal. De platen verslepen (hadden gelasercut moeten zijn) in kleine platen (200mm-170mm) de output gaten geboord, de stabilisatiegaten geboord (ook dit had gelasercut moeten zijn, boven budget), daarna de platen geprepareerd. Daarna heb ik het plaatrubber in frames laten snijplotten, om vervolgens de RVSplaten te kunnen conditioneren in 1 geheel(booster), dit is een zeer tijdrovend karwei. Elke keer weer alles (49cells) uit elkaar halen om te reinigen, netzolang tot zich een catalystische laag had gevormd. Daarnaast heb ik een eenvoudige bubbler van pvc (gamma) gemaakt, een30A PWM tot100KHz aangeschaft (hydrogengarage) en een dryer. Dit is even in vogelvlucht Dit is niet te koop De CVHHO kits zijn er wel voor ons gewone rijders (CSD76K), maar dan wel ongeconditioneerd, dit om het enigszins betaalbaar te houden. Mijn verwachtingen mbt levensduur van het motorblok is dat deze langer mee kan gaan en minder onderhoud vergt met de juiste booster en het gebruik van NaOH, loogresten achter de dryer heb ik tot heden niet geconstateerd. Voor wat het milieu betreft, zolang je de loog niet achteloos in het riool laat lopen of erger nog in de natuur, zie ik geen schadelijke effecten Je uitstoot zal echt heel veel schoner zijn!! Ik heb bij CVHHO recentelijke emissietest uitslagen opgevraagd en zodra ze binnen zijn, zal ik deze publiceren Toevallig heb ik morgen een installatie van een CSD76K in een mercedes
  15. Ik ben hier niet om reclame te maken!!!!! Wel wil ik mensen aanmoedigen om ZELF een cel te bouwen, mits ze wel eerst de risico's voor ogen (loog,elektriciteit, +explosief gas) houden en veiligheid betrachten Ja ik handel wel in kits (over welke ik hier nog geen woord gerept heb), maar die importeer ik, ik heb rechten van diverse fabrikanten in HYDROXY-gerelateerde producten, maar meest voor de transportsector: trucks en binnenvaart. Ik noem bewust geen naam omdat ik hier het liefst de ins&outs van het HYDROXY-gebeuren wil delen en het een en ander opdoen van anderen die ook zelf een Kit of cel hebben gekocht en beter nog gebouwd. Het zou toch mooi zijn als het zich zou ontwikkelen tot iets wat de mensen qua energie helemaal onafhankelijk zou maken, denk ook aan ontwikkelingslanden!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...