Spring naar bijdragen

Brandstofbesparing: HHO booster


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Hoi, is van de week topic geweest op de radio, schijnt brandstof te besparen tot 35 %.

http://www.youtube.com/watch?v=6jsinftnqz4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZMxAbqnLw-o&feature=related

www.extrapower.nl

Iemand ervaring hiermee ?

bewerkt door Limited 97
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, is van de week topic geweest op de radio, schijnt brandstof te besparen tot 35 %.

http://www.youtube.com/watch?v=6jsinftnqz4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZMxAbqnLw-o&feature=related

www.extrapower.nl

Iemand ervaring hiermee ?

Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel sterk mijn twijfels. Als dit echt zou kloppen dan hadden wij er vast meer van gehoord of gelezen via de populaire autobladen en of tv programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Browns gas bestaat al duizenden jaren (Pharaoh Lamp). Archeologen hebben artefacten gevonden van eeuwen geleden die zijn gelast en metalen die onder hoge temperatuur zijn versmolten. Op zuid-amerikaanse afbeeldingen van lang vervlogen tijden ziet men soms mannen met een soort jetpack op hun rug en een slang met hendel. Men durft te beweren dat dit een soort lastoestel was op browns' gas.

H2O 'explodeerd' bij een stroom van enkele ampère ,naar HOH gas!

Als men dit proces kan opvangen in een apparaat en het HOH gas naar de carburateur leidt, dan zal de auto zuiniger gaan rijden omdat het gas ontbrandbaar is. Dit lukt niet met auto's die computergestuurde injecties hebben.

Als je dan de benzine afsluit, zou in principe de motor blijven draaien op HOH gas.

De controverse omtrent browns' gas bestaat al lang. Men heeft zelfs al jaren geprobeerd lasapparaten te verkopen die hierop werken. Gedetailleerde technische proeven hebben echter uitgewezen dat klassieke lasapparaten toch nog altijd beter presteren, en goedkoper !

Voor de autoindustrie zijn er vele uitvindingen al gedaan in het verleden die de meer dan 100 jaar oude verbrandingsmotor kunnen vervangen.

Maar dan rinkelt de kassa niet meer voor de petrol bedrijven, en die hebben het nog altijd voor het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk eens na, hoeveel energie heb je nodig om zoveel meer paarden te genereren? Uit dat tankje water? Hoeveel waterstof zit daarin?

Genoeg energie om een mobieltje op te laden schat ik zo...meer niet.

En als katalysator klinkt wel aardig, betere verbranding?

Maar bijna 100% van de benzine wordt al verbrand. Wat nu?

Daarnaast heb je nog energie nodig voor dit chemisch testje, waar komt die vandaan..

Op die site 'extra power.nl' kom ik dit tegen:

Het onstekingstijdstip is belangrijk voor een goede ontbranding van de brandstof. Let ook op het woord ontbranding, want brandstof in de auto ontploft niet maar ontbrandt netjes.

Nog verder uitwerken

lamaar..ik ga koffie zetten. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dit is een onzinverhaal. Je zult ongetwijfeld ietsje meer vermogen uit je motor halen als je er een mengsel van waterstof en zuurstof bijmengt. Helaas vergeten ze één ding erbij te vertellen: de methode om dit mengsel te produceren, met hydrolyse, is erg inefficient, net als de verbrandingsmotor op zich al is. Uiteindelijk kost het meer energie dan je er ooit uit zult halen, energie die bovendien niet de goedkoopste is.

Dus energiebesparing is onmogelijk, of ze hebben een perpetuum mobile uitgevonden, goedkoper is het evenmin. Gewoon een truuk om nietsvermoedende mensen geld uit de zakken te kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo dan,

ik vraag me ook inderdaad af of iemand dit ooit op een jeep heeft geprobeert. lees eens een beetje op dit forum: www.hhoforums.com er zijn veel mensen die het al gebruiken en experimenteren met hho.

dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt.

ik trek me er even niets van aan, en heb gewoon zo'n ding gebouwd, kost maar een paar tientjes, en vind het leuk om er mee te experimenteren. ik bouw hem binnenkort in mn GC5.9 en laat jullie wel weten wat het resultaat is. is het niets dan gaattie zo weer de kliko in....

gr,arjen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo dan,

ik vraag me ook inderdaad af of iemand dit ooit op een jeep heeft geprobeert. lees eens een beetje op dit forum: www.hhoforums.com er zijn veel mensen die het al gebruiken en experimenteren met hho.

dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt.

ik trek me er even niets van aan, en heb gewoon zo'n ding gebouwd, kost maar een paar tientjes, en vind het leuk om er mee te experimenteren. ik bouw hem binnenkort in mn GC5.9 en laat jullie wel weten wat het resultaat is. is het niets dan gaattie zo weer de kliko in....

gr,arjen

Kijk dat is een antwoord waar je wat aan hebt, niet te veel lullen maar gewoon actie. ik blijf tot topic in de gaten houden..:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat het totale onzin is denk ik niet, er zijn teveel mensen die het gebruiken en er al veel goede resultaten mee hebben geboekt.

Denk toch eens na....

Dat er al veel mensen zijn die het hebben ingebouwt betekend alleen maar dat er al veel mensen de kas van een dubieuze leverancier hebben gespekt.

Om "HHO" te maken heb je tamelijk veel energie nodig. Waar komt die vandaan? Uit de accu. En die elktrische energie is niet gratis want die word opgewekt door de dynamo. En die word in gang gebraht door een tamelijk inefficente motor. Wat krijg je daarvoor terug?

HHO is maar een "fopbenaming", je krijgt er wat waterstof en wat zuurstof voor terug....heeeeel weinig. Die extra zuurstof valt in het niet bij de enorme hoeveelheden die je motor zelf al aanzuigt: in de lucht zit al 20% zuurstof.

En dat lullige beetje waterstof doet echt niets of weinig.

Volkomen lulkoekverhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GJ,

Ik koop niets van een dubieuze leverancier, ik bouw het zelf en laat me echt geen geld uit mn zak kloppen. en ik gaf al aan dat het een experiment is, als het niet werkt dan smijt ik het weer weg.

wat betreft energie snap ik hoe het in elkaar zit, ik heb electronica gestudeerd, dus ik ken de wet van behoud van energie.

wat het verhaal is, is dat het waterstof zorgt voor een betere ontbranding van de brandstof, en dus werkt als een katalysator. hierdoor is er minder brandstof nodig , en dit bereik je door de signalen van de map sensor en de o2 sensoren te versleutelen zodat er minder brandstof wordt ingespoten. het opgewekte zuurstof heb je niet nodig.

nogmaals, het is een experiment en uiteindelijk kan blijken dat het gaat om een lulkoekverhaal, echter verwacht ik dat het wel werkt. Ik zoek het uit en laat het jullie weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het moedig dat je er aan begint. Ik wacht de resultaten even af.

Eerlijkheidshalve geloof ik er ook geen snars van. Maar dat zeg ik ook van dat aceton verhaal, waar sommigen bij zweren. Dusss.... We horen het wel!:D

( En als het niet werkt heb je iig een paar dagen een leuk en leerzaam tijdverdrijf gehad, toch? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nogmaals, het is een experiment en uiteindelijk kan blijken dat het gaat om een lulkoekverhaal..
Het experimenteren op zich kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Over de te verwachten afloop is nog even geen consensus maar we zullen zien.

Het is trouwens niet erg wetenschappelijk om met een verwachting een experiment te starten natuurlijk. Je zou niet de eerste wetenschapper zijn die door zijn hoop en/of verwachtingen ongewild en onopzettelijk de uitslag beinvloed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het wel: ik hoop dat het werkt.... de wens is de vader van de gedachte laten we maar denken...

verder Frans zijn vraag. het versleutelen van de o2 en map sensor signalen is relatief eenvoudig. kan je zelf schakelingetjes voor bouwen voor een paar euros. zoek maar eens op " efie " op Ebay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij mythbusters gisteren tests gezien met dit systeem. Het enige verschil was dat het genereren van de waterstof al vantevoren gedaan hadden. Het verbruik werd getest op een testbank die speciaal hiervoor bedoeld was.

Het verbruik maakte helemaal niks uit, helaas natuurlijk, hoewel niet verbazend.

In de praktijk betekend dat dat een auto uitgerust met een dergelijk systeen meer gaat verbruiken omdat voor het genereren van de waterstof tamelijk veel energie nodig is.

Als er zuiniger gereden word na installatie komt dit dus omdat de mensen bewust bezig zijn met het verbruiok van de auto en waarschijnlijk ook wat bewuster met het gaspedaal omspringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er zuiniger gereden word na installatie komt dit dus omdat de mensen bewust bezig zijn met het verbruiok van de auto en waarschijnlijk ook wat bewuster met het gaspedaal omspringen.

Zelfde effect dus als met magneten om de brandstofleiding en dergelijke zuinigheids wonderdingen. Pyramide boven de benzinetank helpt ook.

Verschil is natuurlijk dat je hier een vreemde brandstof als extratje toevoert, maar die brandstof moet weer geproduceerd worden, waarvoor de energie uit de tank komt....

Hoe dan ook: 9 van de 10 zuinigheidsproducten doen niets, behalve het "placebo" effect oproepen.:B

Ik kan me nog goed herinneren dat we bij Oostnet, onderdeel van het huidige Connexxion, in de jaren 90 al eens een test met dergelijke dingen gedaan hebben: Magneten om de leidingen, speciale filters waardoor de brandstof ging "draaien" in de leidingen, noem maar op.

Resultaat: Nul komma nix.

Daarna hebben we de chauffeurs verteld dat er "voorzieningen tot branstofbesparing" in alle bussen ingebouwd waren, en zie daar: Alle bussen werden ineens (tijdelijk) zuiniger! :)

Wat wel hielp: Snelheidsbegrenser op 85km/u bij bussen die interlokaal reden. ( Normaal liepen de Volvo B10M's ongeveer 95 km/u max.). De besparing die daarmee bereikt werd was enorm. Bij geledebussen van 1:1.5 naar 1:2.5 ofzo....

Met andere woorden: Je rechtervoet bepaald grotendeels het verbruik.....:D

bewerkt door 87wrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
ik zag op mp weer een nieuwe aanbieder voor rijden op waterstof 1ltr demi water op 1000km ik denk voor mijn V8 1:500.

voor meer info http://maxxlube-automotive.eu/NL

Erg leuke site. :B

hihi

Rijden op waterstof is niet nieuw. Door het langzaam opraken en steeds duurder worden van fossiele brandstoffen zijn wetenschappers op zoek gegaan naar alternatieve brandstoffen. Waterstof gegenereerd uit water is hier een voorbeeld van. In Japan rijden reeds auto’s rond die volledig op waterstof rijden en men kan door het hele land inmiddels waterstof kopen. In Europa en de VS is dit nog niet het geval.

en meteen daarna:

Het waterstof (HHO) systeem dat wij aanbieden is een degelijk, professioneel gebouwd systeem dat zelf water omzet in waterstof, uw hoeft dus geen waterstof te tanken maar slechts iedere 1000 km een liter demiwater (gedemineraliseerd water) aan de watertank toe te voegen.. De generator produceert d.m.v. een proces dat elektrolyse heet waterstof en via de luchtinlaat wordt de waterstof de verbrandingskamer ingezogen.

hihi

..enige technische kennis en affiniteit met auto-elektrotechniek is daar wel voor vereist. Het systeem is relatief simpel maar de inbouw dient wel correct te geschieden. Wellicht heeft u een techneut in de familie of in uw kennissenkring die u daarbij kan helpen.

Geniaal.

:worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...