Spring naar bijdragen

APK Keuring


Gast Ed4wd01
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 238
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by gert de boer@Mar 22 2005, 22:43

Op 20 april 2003 of zoiets.

ohmy.gif

(Ad durfde hem niet meer af te melden en heeft het een jaartje voor zich uitgeschoven.  Maar het komt nu allemaal goed zegt ie)

<div align="right">

ohmy.gif Als Ad het zegt.....

Maar 20 april 2003 lukt met niet meer om een kaarsje te zetten hoor blink.gif (Ik ben af en toe prettig gestoord en kan met een hoop fantasie heel veel, maar dat lukt me niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Grmbl....... frusty.gif

Ik heb het helemaal gehad.....

Jeep was afgekeurd op een kromme vooras (oude schade), uitlaat helemaal, remmen achter, beschadigde gordel linksvoor en wat electronische dingen waardoor mn lampen allemaal knipperden.

Heb ik de remmen zelf gedaan, (gebruikte) uitlaat laten monteren en de electronica zitten naspitten, vooras laten vervangen door een collega die het goedkoop in spanje kon laten doen, veel vieze handen, natte ruggen en aanvallen van hopeloze haaruitval van het kopkrabben.....

Terug naar de apk, herkeuring, nog 1 klein dingetje, mn Co was te hoog. Volgens de monteur had het iets te maken met mn cat, dus als ik die kon vervangen dan zou het goed zijn. (bleek dus kapot, maar dat kan je hebben met een gebruikte auspuffert).

Ben ik onderweg naar een sloperij om die cat te halen, loopt ineens de temperatuur op als een gek, motor inhouden, oliedruk omhoog, dus ik aan de kant, motor uit en anwb bellen. Blijkt de cat dus dichtgeslagen te zijn. Nooit geweten dat dat ook nog kon. Motor kon zn luchtjes niet kwijt, had het zwaar en liep warm.

Slimme anwb meneer heeft wat lopen rommelen, ontdekte dat olie je gezicht heel zwart maakt als je onder de bak ligt te sleuten en alles deed het weer.

Door naar sloop, cat halen en terug naar huis.

En toen ging het mis. Ineens weer temperatuur omhoog, motor slaat af en ik weer aan de kant, paar keer starten en ineens........ *plof*, heel zachtjes.

Auto slaat aan, ik rij door, niks aan de hand. *ting* heel zachtjes, weer de anwb laten komen. Eenmaal aangekomen deed alles het weer, maar hij besloot achter me aan te rijden vor het laatste stukje. Zit ik net op de rijksweg, 105 km/h op de klok omdat ik voorzichtig was, en toen hoorde ik allemaal rare geluiden, 1 lange backfire leek het wel. Weer aan de kant dacht ik, maar dat heb ik niet gehaald. Bij nog zo'n 60 km/h ineens een ratelend geluid, een paar knallen en een heleboel olie en koelvloeistof op mn voorruit, deuk van binnenuit in mn motorkap en dikke zwarte rook. Ketting geklapt (nooit iets aan gehoord en was pas 200.000 km oud), Zuiger door mn kop heen en die was eraf geklapt, olie op de bekleding van mn motorkap en dat was gaan branden.

Schade: motor onbruikbaar, bak beschadigd, motorkap krom, deuk in mn ego en mn portemetniks, en een kater van de uitgaven die ik had gedaan om em weer zover te krijgen.

Ik had al 3800 betaald voor de reparaties inclusief de materialen, en nu dit weer.

Nu zou het weer een dikke 5000 gaan kosten voor dit en daar had ik geen zin meer in.

Gelukkig kon ik een pool vinden die em wel wilde hebben, Die gaf er nog iets voor terug.

Helaas ben ik dus ook geen jeepert meer, ik kan even geen nieuwe betalen na al de ellende, dus zit in in een lancia delta td. Wel even wennen als je zo hoog hebt gezeten in een Grandje.

Kortom, t was even een Jeep Grand Shit, en die is nu weg. Snel sparen voor een ander.........

Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

no.gifno.gif wat kan ik zeggen.....SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is een verhaal zeg, denk je die (distibutie)ketting gaat LEVENSLANG mee, krijg/gebeurt dit!!!!

@$#@&%@$@@ mad.gif echt shit.......

Moeten trouwens alle grand/jeep rijders zich nu zorgen maken??

Hoop dat je snel een andere hebt, sterkte met dit verlies....dat je maar snel de lotto mag winnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr.

Bart

PS ik heb bijn mijne (5.2 1993) 130.000 km erop staan zal ik maar een's informeren voor, je weet wel wat.... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal zou de ketting 400.000 km mee moeten kunnen, maar je weet het snel genoeg als je de ketting hoort rammelen. Als ie met koude motor begint dan is het een teken van het einde, met een warme motor een rammel is dicht bij het einde. In mijn geval is er vermoedelijk iets tussen geslagen waardoor het ineens heel snel gegaan is. Aan de ketting zelf heeft het niet gelegen, de dealer zei al dat ze daar zelfs bij extreem gebruik wel voor in durven staan dat het goed gaat.

t Is dus gewoon dikke pech geweest.

Wie weet is er wel iets in Spanje gebeurt bij het wisselen van de vooras, dat is het nadeel als je voor 2000 euro minder, je auto ver weg laat maken terwijl je er zelf niet bij bent.

Zolang je je ketting niet hoort hoef je je dus (bijna) geen zorgen te maken smile.gif

Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Weer even over die 30 mm regel voor wielen; Ze mogen niet verder uitsteken dan 30 mm. Uitsteken vanaf wat, breedste punt van de spatborden (meestal bovenrand) breedste punt van de carroserie (zonder spiegels natuurlijk)??? blink.gif Hoe wordt dit nu eigenlijk gemeten?

Donderdag moettie weer en ik heb even niet zo'n zin om voor niets mijn MT's er weer af te halen. Kost mij namelijk aardig wat moeite, ik heb een slechte rug sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij een link naar het RDW APK handboek ( cdrom )

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techapk.htm

Tov de 30 mm staat hier leterlijk in:

Artikel 5.2.48

lid 4. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's

- moeten goed zijn afgeschermd;

- mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;

- mogen niet aanlopen.

Spatbordverbreders zijn toegestaan mits de toegestane maximale breedte niet wordt overschreden en aan de overige eisen wordt voldaan.

wijze van keuren Leden 4, 5 en 6. Visuele controle.

© RDW (opgemaakt door RDW)

En tja deze visuele controle daar gaat het om.

Als ik naar het artikel en mijn KJ kijk dan zou ik zeggen dat er gemeten wordt tov het breedste punt van het spatbord.

Origineel valt bij de KJ de band aan de bovenzijde van het spatbord binnen de afscherming maar aan de onderzijde steekt de band meer dan 30 mm buiten het spatbord.

Maar ik ben geen keurmeester.

Misschien is er een keurmeester onder de forumleden die hier een sluitend antwoord op kan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het hele punt dat er geen draaiende delen van de auto uit mogen steken. Dit met een marge van 30mm. Dus van het uiterste vaste punt -bv spatbordverbreder- tot het uiterste bewegende punt, de bolling van de band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...