Spring naar bijdragen

APK Keuring


Gast Ed4wd01
 Share

Recommended Posts

Originally posted by Pullie@Aug 17 2005, 09:37

net de auto weggebracht, kan ik lekker de hele dag gaan duimpjes draaien......

<div align="right">

De hele dag? APK?

Zitten ze daar ook duimen te draaien dan? wink.gif

Maar spannend voor je 'bouwpakket' ... ik draai een paar bonen op de goede afloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 238
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

een heel stuk erger dan ik dacht::

accu zat niet vast genoeg (no problemo)

stofhoes stabi stang links voor gescheurd ohmy.gif

ongelijke remwerking achter (weet niet hoe ik dat zelf moet stellen en testen)

en t grootste probleem::

Chassis nummer niet te vinden op t chassis, hij zit er wel degelijk (als t goed is) maar is onvindbaar door de poedercoat lagen, dus ik heb een assortiment werkgereedschap meegenomen om hem te vinden en leesbaar te maken, laatste wat ik wil is een herkeuring door de RDW...

dus als iemand tips heeft om een nummer te toveren onder de lagen poedercoating zijn ze welkom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accu los: vastzetten... rolleyes.gif

Stofhoes stabi stang gescheurd: WAT voor ding? Stofhoes? Zit die er dan?? huh.gif

Ongelijke remwerking: Trommels opschuren, voeringen opschuren, afstellen en ff met een tandje handrem erop een blokje rijden.

Chassis nummer: pfew.... Das niet lastig, da's KUD!

De plaats waar hij staat ( stond?) kaalmaken zodat het nummer weer leesbaar is, en blank aflakken.... sad.gif anders zou ik het niet weten... no.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 18 2005, 17:44

Chassis nummer: pfew.... Das niet lastig, da's KUD!

De plaats waar hij staat ( stond?) kaalmaken zodat het nummer weer leesbaar is, en blank aflakken.... sad.gif   anders zou ik het niet weten... no.gif <div align="right">

Psies, dat probleem zit ik dalijk ook mee... Ben er ook nog niet uit hoe ik dat ga ondervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mav ©@Aug 18 2005, 17:52

Psies, dat probleem zit ik dalijk ook mee... Ben er ook nog niet uit hoe ik dat ga ondervangen.

<div align="right">

Jouw chassis wordt straks verzinkt, ehhh... Verzonken... hmm... <strike>gewolmaniseerd</strike> gegalvaniseerd...., toch? unsure.gif

Ff overleggen met het bedrijf dat het werk gaat uitvoeren dus... Waarschijnlijk blijft een duidelijk en diep ingeslagen nummer gewoon zichtbaar!

Bij poedercoaten is dat anders.... Maar ook daar weet de spuiter misschien nog een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 18 2005, 17:44

Stofhoes stabi stang gescheurd: WAT voor ding? Stofhoes? Zit die er dan??  huh.gif

Chassis nummer: pfew.... Das niet lastig, da's KUD!

De plaats waar hij staat ( stond?) kaalmaken zodat het nummer weer leesbaar is, en blank aflakken.... sad.gif   anders zou ik het niet weten... no.gif <div align="right">

dat d8 ik dus ook al, die stofhoes mogen ze me aanwijzen (maak ik wel een foto van) maar dat chassisnummer uberhaubt vinden is ook een probleem, ik wil zo min mogelijk van de poedercoat laag eraf halen, op de papieren staat 95 cm van de achteras, oftewel aan het eind van de traverse, klopt sit bij de andere YJ rijders (als iemand de moeite wil nemen om het op te meten worshippy.gif

en dan maar met een dremel met koperborstel slijpen en hopen dat ik alleen de poeder en zink laag wegslijp..

***EDIT:::

Oeps vergeten: bij volledig stuuruitslag raken mijn 31" mijn bladveren, het stelboutje zit vastgelast, iemand een idee?? ik denk dat ik maar een prop op het boutje las en dan elke keer een beetje wegslijpen zodat ik nog iets van mijn draaicirkel kan houden.. als iemand een beter sneller en simpeler idee heeft zijn ze welkom smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 18 2005, 17:58

Jouw chassis wordt straks verzinkt, ehhh... Verzonken... hmm... <strike>gewolmaniseerd</strike> gegalvaniseerd...., toch? unsure.gif

<div align="right">

Gescoupeerd en gepoedercoat....

Denk dat ik mooie oplegletters ga maken tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij staat het chassisnummer, volgens het kentekenbewijs, boven de VOORAS: Bovenop de rechter chassisbalk... wacko.gif

Enne... dat laspitje kun je gewoon ff wegslijpen, Pullie! 't Is maar één klein puntje!

Edit:

Nog ff snel gekeken: Het chassisnummer (complete VIN) staat echt bovenop m'n rechter chassisbalk, ongeveer op de plek waar links het luchtfilter zit! Maar... Mijn Jeep is NIET voor de Europese markt gebouwd, echter in '87 nieuw "grijs" geïmporteerd uit Canada....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de papieren staat 95 cm van de achteras

Bij mij staat het chassisnummer volgens het kenteken bewijsL: Tegen R. kokerbalk 95 cm a. vooras

ik dacht dat het cassisnummer altijsd op het vaste plek is ingeslagen.

Bij een plaatwerkerij kan je chassisnummer laten inslaan, of als je zelf zo'n slagletters kan je ook zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeepmania@Aug 18 2005, 20:38

Bij mij staat het chassisnummer volgens het kenteken bewijsL: Tegen R. kokerbalk 95 cm a. vooras

ik dacht dat het cassisnummer altijsd op het vaste plek is ingeslagen.

Bij een plaatwerkerij kan je chassisnummer laten inslaan, of als je zelf zo'n slagletters kan je ook zelf doen.

<div align="right">

Nadeel van zelf doen:

Er hoort een teken van de RDW bij te staan, anders is het eigenlijk niet geldig.

(soort van stempel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat verhaal kreeg ik bij de duane ook:

"moet onder toeziend oog van een ambtenaar gebeuren", bij de vraag of ik mijn buurman (gemeente plantsoenendienst) er met een potje bier naar kon laten kijken als ik het nummer sloeg viel er iets van een stilte.

de rdw stempel is een ander probleem, RTD stempel heb ik wel maar ik denk niet dat 2 van de 3 letters goed genoeg is.

ik blijf dus maar op zoek naar het nummer.. het lijkt me toch niet dat ie helemaal is weggestraald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij zat het iets beter vast, maar aangezien ik de lastoorts al in de hand had heb ik er een verdikking opgelast en nu werkt het ook, zelfs het hele nummer is nu leesbaar, maandag ga ik voor de herkeuring. nu maar hopen dat er verder niks mis is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij bedoelde hij de stofhoes van de stuurstang aan de pitmann arm, das iig de enige die ik kan verzinnen, dat ga ik morgen checken en als ie kapot is kan ik daar maandag een nieuwe voor halen bij de lokale supermarkt voor automobiel onderdelen. de rest mogen ze bij de garage regelen, in de tussentijd heb ik al beslag gelegd op de Cadillac van m'n broer dus ik kan me nog wel met een beetje stijl verplaatsen (alleen die brandstofprijs no.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...