Spring naar bijdragen

is dit een goed idee?


petertje
 Share

Recommended Posts

Deze auto komt uit zuid Frankrijk, dus alles gaat op goed geloof, hij ziet er prachtig uit, had lang stilgestaan en kwam wat moeizaam op gang maar rijd lekker.

De vraagprijs is 12750,- als de kilometers echt zijn lijkt het de moeite waard maar voor een niet techneut blijft het een risico,

http://www.cherokeeland.nl hier staat ie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site: "Wij zijn Cherokee-liefhebbers en bieden alleen Cherokees aan waarin wij zelf ook willen rijden. Van al onze Jeeps is de historie bekend."

Als historie bekend is gaat 't niet op goed geloof toch?

Persoonlijk zou 'k voor die eronder van 13.750 gaan als daar wel gegevens van bekend zijn. Ook weinig km. en 10 jaar jonger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze auto komt uit zuid Frankrijk, dus alles gaat op goed geloof, hij ziet er prachtig uit, had lang stilgestaan en kwam wat moeizaam op gang maar rijd lekker.

De vraagprijs is 12750,- als de kilometers echt zijn lijkt het de moeite waard maar voor een niet techneut blijft het een risico,

http://www.cherokeeland.nl hier staat ie

Goedendag,

12750 euro voor een cherokee uit 1990? Zijn ze wel helemaal lekker daar!!! Geen enkele Cherokee uit 1990 is 12750 euro waard tenzij er 9500 euro cash in de auto ligt. Dan is het de moeite waard.

Voor 12750 euro koop je ook cherokee's die minimaal 10 jaar jonger zijn.

Vergeet niet dat een Cherokee makkelijk heel veel kilometers kan afleggen.

Als jij 25000 km per jaar rijdt zal de wagen gemiddeld 1 op 8 lopen als je heel veel geluk hebt. 1 op 6 a 7 zal hij eerder halen. Dus gaat hij aardig wat benzine slurpen. Dan is een gasinstallatie zeker de moeite waard en zal je deze moeten laten installeren. Dus die kosten kunnen er dan nog eens extra bijkomen.

Ik vind de prijs veels te hoog voor een cherokee uit 1990

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, graag hoor ik jullie mening over het aanschaffen van een Jeep Cherokee 4.0i automaat limited uit 1990 met 49000 km!! is dit aan te raden voor 25000 km per jaar op asfalt? graag tips en opmerkingen, groeten Peter

Is een wrangler tj niks voor je? Op marktplaats staat een wrangler van eind 1999 met 28000 km op de teller met het 4 liter HO blok. Vraagprijs 10000 euro

Dat zou ik dan eerder doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil de auto ook zakelijk gebruiken dus de brandstof en onderhoudskosten kan ik uit de "zaak" betalen, als je dit doet zit je met de bijtellingregeling: 25% van de nieuwwaarde bij je inkomen optellen dat betekend in dit geval euro 4100,- per jaar naar de belastingdienst.

Neem je een auto van 15 jaar of ouder dan is de bijtelling over de dagwaarde,in dit geval dus minder dan euro 1000,- per jaar.

vandaar dat ik e.e.a aan het overwegen ben maar ik begrijp dat jullie niet echt warm lopen voor de combinatie 1990 en de vraagprijs, als de km stand niet klopt betaal ik inderdaad veel te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil de auto ook zakelijk gebruiken dus de brandstof en onderhoudskosten kan ik uit de "zaak" betalen, als je dit doet zit je met de bijtellingregeling: 25% van de nieuwwaarde bij je inkomen optellen dat betekend in dit geval euro 4100,- per jaar naar de belastingdienst.

Neem je een auto van 15 jaar of ouder dan is de bijtelling over de dagwaarde,in dit geval dus minder dan euro 1000,- per jaar.

vandaar dat ik e.e.a aan het overwegen ben maar ik begrijp dat jullie niet echt warm lopen voor de combinatie 1990 en de vraagprijs, als de km stand niet klopt betaal ik inderdaad veel te veel.

Al klopt de kilometerstand wel dan nog is het veels te veel euro's voor die wagen.

Ik weet dat de belastingdienst bezig is met wat maatregelen mbt bijtellingregeling. Ze willen het hele bijtelling verhaal en wegenbelasting vrij voor oldtimers opheffen. Dit is 1 van de maatregelen die er komen zodra wij gaan rekeningrijden. Stel de auto bevalt niet en je wil hem verkopen over 2 jaar. Dan staat er 100000 km op de. Dan kan ik jou nu vertellen dat je blij mag zijn als de wagen dan 3000 euro op zal leveren. Dus gooi je even in 2 jaar 10000 euro weg. Als je het toch wil weg gooien weet ik nog wel een paar potjes voor je:B

Maar even serieus. Je idee is goed de prijs is gewoon belachelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12000 euries voor een hele mooie (lees perfecte) cherokee uit welk jaar dan ook is helemaal niet zo gek. Er zijn er die e20000,- of meer neertellen voor een wagoneer van 30 jaar oud....Alleen al op basis van een wazig verhaal over geen regen in florida.....

Een Wagoneer ga je toch niet vergelijken met een Cherokee? Vind ik appels met peren vergelijken. Een wagoneer spreekt meer tot zijn verbeelding bij de verzamelaars dan een Cherokee daarom zijn die hoge prijzen voor een goede wagoneer in mijn ogen wel uit te leggen maar die voor een cherokee van 1990 niet. Het is en blijft een cherokee die nog niet die status heeft die een Wagoneer wel heeft.

Maar als iemand 13000 euro uit wil geven aan een cherokee en hij vindt het het waard. Wie zijn wij dan om dat tegen te houden.

Ik heb ook dingen gekocht waarvan anderen zeggen je bent gek. Heb pas een zundapp gekocht voor 8000 euro en iedereen zegt jij bent gek. Dus ik zeg niks meer en zeg alleen. Je moet doen wat je zelf het beste vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil de auto ook zakelijk gebruiken dus de brandstof en onderhoudskosten kan ik uit de "zaak" betalen, als je dit doet zit je met de bijtellingregeling: 25% van de nieuwwaarde bij je inkomen optellen dat betekend in dit geval euro 4100,- per jaar naar de belastingdienst.

Neem je een auto van 15 jaar of ouder dan is de bijtelling over de dagwaarde,in dit geval dus minder dan euro 1000,- per jaar.

vandaar dat ik e.e.a aan het overwegen ben maar ik begrijp dat jullie niet echt warm lopen voor de combinatie 1990 en de vraagprijs, als de km stand niet klopt betaal ik inderdaad veel te veel.

Kijk hier even uit, want de bijtelling is 25% over de economische waarde. En als jij bereid bent € 13.000 te betalen, is dat kennelijk de economische waarde.:rolleyes:

Bovendien is er een correctiefactor van 25% op de BTW die je op de kosten betaald hebt (25% van die BTW niet aftrekbaar, maar bedrijfskosten). De auto zelf zal wel onder de marge-regeling vallen, dus geen BTW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, dus als ik het goed begrijp betaal jij over 20 jaar wel 20.000 voor een cherokee?....

Petertje wil volgens mij een objectief advies en geen status die je 25000km per jaar moet duwen.

Een Cherokee zal nooit die status bereiken van een wagoneer. Ze worden nog steeds gemaakt en er zijn er veels te veel gemaakt om echt een klassieker te worden. Iets wat de Wagoneer wel gelukt is.

Dus je hebt mijn verhaaltje niet goed begrepen en Petertje heeft adviezen genoeg gekregen en iedereen zal zeggen dat 13000 euro voor een cherokee uit 1990 veels te veel is! Ok bijna iedereen dus behalve Ruudvd dus:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Cherokee zal nooit die status bereiken van een wagoneer. Ze worden nog steeds gemaakt en er zijn er veels te veel gemaakt om echt een klassieker te worden. Iets wat de Wagoneer wel gelukt is.

Dus je hebt mijn verhaaltje niet goed begrepen en Petertje heeft adviezen genoeg gekregen en iedereen zal zeggen dat 13000 euro voor een cherokee uit 1990 veels te veel is! Ok bijna iedereen dus behalve Ruudvd dus:B

een cherokee zal ook een klassieker worden gewoon tis al een klassieker vind ik maar je hebt wel gelijk 13000 euro voor een xj beetje veel :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de kilometerstand klopt, wat ik natuurlijk niet uitsluit, issie natuurlijk beduidend meer waard dan een XJ uit dat jaar in "normale" staat.

Een "normale" zou ergens tussen de 1000 en 2000 moeten zitten, mits met APK en in behoorlijke staat. Als deze onberispelijk is, denk ik dat 5000 euro ongeveer het maximum is. Het blijft gewoon een 18 jaar oude auto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gedachten van 87Wrangler komen overeen met de mijne.

"Rust Roest" is vooral van toepassing op auto's. Als er bijvoorbeeld de veel tijd tussen de verversingsintervallen is genomen, kan er met olie zijn gereden die niet echt goed meer was. Dat kan (niet per definitie) een verwoestende uitwerking hebben.

Daarnaast speelt veroudering een belangrijke rol. Met name kunststoffen worden na enige jaren kwetsbaar. Ik denk daarbij aan afdichtingsringen, rubbers in de ophanging en stuurinrichting.

Het zou mij niets verbazen als er nog wat euro's moeten worden besteed om dat soort dingen te herstellen.

Sterkte met de beslissing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...