6 in-line Geplaatst January 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Bedankt voor jouw snelle reactie Ab De ABS pomp zit er niet op, ik heb geen ABS. Gewoon conventioneel remsysteem, ga ik vanuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 (bewerkt) geen goed antwoord ..... February 2, 2009 bewerkt door EJG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 De hoofdremcilinder zorgt voor remdruk maar zodra je de rem loslaat hoort hij ook de druk weg te nemen uit het remsysteem.Het lijkt erop dat je hoofdremcilinder niet helemaal goed meer is. Die klik kan ik ook niet thuisbrengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst January 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 komt deze tik mischien niet van het scharnierpunt van je rempedaal ? of uit de bekrachtiger [veer gebroken ] ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst January 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 Ik weet niet of je er wat aan hebt, ben zelf geen techneut. Zit zelf te kloten met achterremmen (zie topic remmen niet door apk). Na weer de boel af gesteld te hebben rol ik uit in zijn Neutraal. Ik druk het rempedaal in en hoor een klik cq tik. Na weer te remmen houd het geklik aan (heel zachtjes en in de verte), waarna lampje check antilock aan gaat. Geklik, getik weg. (Nee dit was niet het vibreren van rempedaal wat bij abs hoort) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 Ik hoop dat jullie aan het volgende wat hebben: "Ik hoor, als ik het rempedaal intrap, telkens een metalen tik". Keer op keer, telkens weer.Eerst hoor ik dus DIE tik (als ik het rempedaal intrap) en daarna grijpt de rem in op de remschijf. ik kan me herinneren dat de Chevy Van van mijn vader dat ook had, bleek een beveiliging te zijn dat je zonder de rem in te trappen niet aan de selector handle kan klooien, oftewel, was een electronische borging op de versnellingsbak pook die met een relais of solenoid werkte. Kan misschien zijn dat de XJ dit ook heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst January 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 Hé boys, Hartelijk dank voor de vele reacties, ik ga ze deze week allemaal bekijken. Tussen al de suggesties moet een oplossing zitten. Jullie horen van mij. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst February 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Hallo allemaal, Ik heb mijn remprobleem vandaag - iets - nader bekeken. Om even te reageren op wat suggesties die mij zijn aangereikt, heb ik onderstaand een paar bevindingen. Ik blijf het vaag vinden, maar na drie setjes remschijven en de vierde in aantocht, blijf ik proberen. Ik weet inmiddels dat er geen speling zit op het draaipunt van mijn pedaal. Die TIK, waarvan ik dacht dat deze van de hoofdremcilinder kwam, hoor ik niet als ik rem en de auto stil staat. Ik hoor de tik als ik rem en de auto haast stilstaat, of uitrolt. Het zouden dus ook de remblokken kunnen zijn die bij het aangrijpen overdreven kantelen. Ik heb de geleiders enige tijd geleden laten oplassen omdat er flinke dalletjes in zaten. Het oplassen is in mijn beleving juist gebeurd. Bij de remcontrole is niets opgemerkt wat duidt op iets als blijven hangen van de linker of rechter remzuiger. Als ik het rechter of linker voorwiel ronddraai, is dit te doen. Ik moet er wel bijzeggen dat met al die draaiende assen de wielen niet erg lang doordraaien. Mogelijk geen objectieve situatie om te testen dat de wielen vrij ronddraaien. Als ze draaien merk ik wel dat de blokken ietsjes aanlopen, maar dit is m.i. normaal. Het blijft een beetje een spookverhaal, maar ik kan er helaas niets meer van maken dan wat ik jullie nu bericht. Afijn, dit was hem weer even. Hartelijke groet, 6 in-line Ik gooi wat in de groep.........., ik weet niet waar ik het zoeken moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Die TIK, waarvan ik dacht dat deze van de hoofdremcilinder kwam, hoor ik niet als ik rem en de auto stil staat. Ik hoor de tik als ik rem en de auto haast stilstaat, of uitrolt. Zou je het kunnen reproduceren met de vooras op assteunen, dan kan je gericht luisteren/zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst February 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 Heb ik ook gehad, zijn je remblokken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst February 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 Hoi, Raar verhaal al met al, wat ik nog niet gelezen heb of ik heb er over heen gelezen? Zijn je remslangen, die kunnen aan de binnen kant af wezen en vervolgens binnen bij warmte (lees lange ritten) opzetten. Het vervolg is dan dat hij nog wel remt maar niet meer goed lost, eenmaal koud (en jij testen) is er niks meer aan de hand! (dit kan ook met rommel in je remleiding gebeuren, roest van je remcilinder wat je met nieuwe blokken het systeem indrukt) Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst February 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 Beste meedenkers, Tja, in de loop van de tijd ben ik op een punt geraakt waar ik enerzijds denkt: "Krijg toch het heen en weer", van de andere kant wil ik af van deze storing. Je zal maar een flinke 'stop' moeten maken, scheelt al snel een paar meter remweg. Afijn, ik blijf nog even aan de gang met zoeken. Zeker neem ik ook nu weer de nieuwe reacties (Ruud, Ab en Classic) mee om te onderzoeken. Laat ik starten met de makkelijkste, die van Ruud en Ab. Ab: "Ik ga deze uitvoeren, eens kijken hoe die gaat". Ruud: "Wat bedoel je met de remblokken?? Ik heb inmiddels ook al tig paar remblokken versleten. Bij nieuwe schijven haal ik nieuwe blokken, of bedoel je dat niet. Heb je het over de aanschaf van een bepaald merk en type remblok? Wel heren van Jeep, ik laat het weer weten. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst February 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 Een jaar of vier naar geluisterd, rem intrappen en dan die droge harde klik links-voor. Ik heb inmiddels nwe schijven en blokken gemonteerd (hawk-blokken) zelf gemonteerd en nu geen last meer van. 1 56214 100 HAWK HPS BRAKE PADS 90-06 WRANGLER HB210F677 $54.99 1 56215 200 POWER SLOT BRAKE ROTORS 90-MID99YTJ/92-98XJ&ZJ KIT $164.99 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst February 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2009 Bedankt Ruud, Als dit ook verband houdt met elke keer weer vernieuwen van schijven - omdat ze krom trekken - dan ben ik blij. Tot vandaag heb ik niet de merk remblokken gekocht (imitatie). Voordat ik de zaak helemaal opentrek ga ik dit proberen, in combinatie met de assen van de grond en draaien van de wielen, etc. Weer bedankt allemaal voor de reacties. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jort Geplaatst August 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2009 Dit topic is goud waard voor mensen met remproblemen, naja, voor mensen met auto's met remproblemen. Voor mij zitten er zeker een paar tips tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nathan1985 Geplaatst July 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 en ik heb precies hetzelfde probleem, hoofdremcilinder al vervangen, remblokken, schijven, en zo af en toe nog steeds weer trillen. Alleen ik heb dan geen automaat maar een handbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jort Geplaatst July 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 Bij het nalezen van deze discussie kreeg ik opeens een idee. Hoe zit het met de rembalans, moeten de voorste remmen misschien te hard 'werken'? 6 in line, is het probleem inmiddels opgelost? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst July 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 Vorig jaar heb ik een setje nieuwe remschijven erop gezet wegens trillen, de remtrommels achter hen ik toen ook meteen nagekeken want aan de binnenkant kan namelijk een glazuurlaag ontstaan wat ten kosten gaat van de remkracht de trommels heb ik uit laten draaien en nieuwe remschoentjes erop en ik moet zeggen het is een wereld van verschil hij remt veel beter dan voorheen. Het kan dus ook zijn als achter de trommels niet genoeg remkracht leveren dat dan de voorem te hard moet werken en te heet worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
manos Geplaatst July 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 Hoi 6 in line...... nou wij hadden daar ook last van. Hadden, want sinds wij geventileerde remmen hebben is het vroegtijdig oververhit raken, krom trekken, en trillend stuur bij remmen verleden tijd. De remschrijven hebben gaten en een soort uitgefreesde lijn. Hoe dan ook, ze worden nu voldoende koel gehouden dat ze het veel langer uit houden. Het Jeep spul is gewoon te licht voor de Nederlandse wegen. Ik rijd automaat, en rem gewoon af en bij stilstand zet ik de automaat niet in zijn N of P. Hoewel, wanneer ik weet dat er bij bekende stoplichten erg lang gewacht moet worden zet ik hem wel in zijn P omdat ikzelf geen zin heb om het rempedaal ingedrukt te houden..... stukje luiheid dus.... :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst July 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2010 (bewerkt) Hoi JP'rs, Een late reactie, gisteren terug van vakantie. Bedankt voor de reacties en vragen of de storing is verholpen. Jeep is drie weken geleden gekeurd. Volgens de normeringen had hij de juiste remwaarden. Remblokken zijn vervangen, dus nieuw. Remschoenen zijn niet geglazuurd en juist afgesteld. Ik hoor inderdaad steeds vaker dat de auto te zwaar is voor de remmen, of het materiaal te licht voor de auto. Vóór de vakantie nieuwe remblokken geplaatst (Heavy Duty). Tevens nieuwe remklauwen en - dit keer - geventileerde remschijven gemonteerd. Remschijven met gaatjes door de schijven (alles gekocht in Duitsland voor echt goede prijzen, zoals reeds omschreven in deze topic) Tja ... en toen gingen we plotseling niet met de auto op vakantie. Maar, tot nu toe heb ik zeer goede hoop dat de storing (kromme schrijven, geglazuurde remblokken) is verholpen. Inmiddels heb ik bij de montage van de nieuwe remklauwen geconstateerd dat er - ooit, in een ver verleden - twee verschillende klauwen zijn gemonteerd. Nu kan dit mogelijk niets uitmaken, maar normaal is het niet. Over een paar weken gaat Jeep weer flink aan het remmen en dan zullen we het snel weten. Totdat het zover is verblijft 'hij' in het stadsverkeer. Ik laat jullie absoluut weten of de klacht dan weer terug is gekomen. Ik ben al een aardige tijd bezig, dus het zou fijn zijn als ik het zoekplaatje dan kan afsluiten. Tot over een paar weken, ik laat mij verrassen . Hartelijke groet, 6 in-line July 29, 2010 bewerkt door 6 in-line Toevoeging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fuseekogel Geplaatst August 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 Hallo, Vraagje...wat is het chassisnummer van je Jeep? dan kijk ik even iets na voor je. Laatste 8 tekens is voldoende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 Hallo,Vraagje...wat is het chassisnummer van je Jeep? dan kijk ik even iets na voor je. Laatste 8 tekens is voldoende. Apart allereerste bericht van je. Wat ga je dan allemaal nakijken met dat chassisnummer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst August 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 hij kijkt ws of er een recall open staat..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fuseekogel Geplaatst August 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2010 hij kijkt ws of er een recall open staat..... En als er al eens een recall (G35, als het goed is) open staat, waarom er dan maar één remklauw vervangen is;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2010 En als er al eens een recall (G35, als het goed is) open staat, waarom er dan maar één remklauw vervangen is;) En bij wie ga je dat dan vragen? Ik denk niet dat er nog iemand verantwoordelijkheid voor wil nemen. In dit geval gewoon even afwachten wat de XJ gaat doen met de nieuwe remmerij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.