Spring naar bijdragen

Remprobleem


6 in-line
 Share

Recommended Posts

Hé boys,

Ik wacht gewoon even een paar weken. Zoals afgesproken laat ik absoluut weten of ik geslaagd ben met mijn operaties.

Het heeft voor mij geen zin meer om 5-6 jaar terug te kijken, waarschijnlijk een goedkope oplossing geweest of zo........

In ieder geval gaat het tot nu toe goed.

Overigens ben ik die rare tik ook kwijt waar ik een tijdje geleden naar refereerde.

Tot zeer binnenkort.

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zetten ze de automaat dan allemaal telkens in 'N' bij stilstand???

yep, ik zet mijn automaat altijd in N als ik op een rood licht afrij, dan rol ik 'm los naar het licht en pak de D weer op als het groen wordt. Feitelijk bij elke stop ga ik naar N. Went wel na verloop van tijd

- GC 1994

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, ik zet mijn automaat altijd in N als ik op een rood licht afrij, dan rol ik 'm los naar het licht en pak de D weer op als het groen wordt. Feitelijk bij elke stop ga ik naar N. Went wel na verloop van tijd

- GC 1994

NOOIT! Gewoon in D, rem vast bij stoplicht. Bij open brug of spoorbomen in P.

Het is een automaat, moet de wagen tegen kunnen.

PS: geen problemen met de remmen.

ZJ 5.2 1996

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, ik zet mijn automaat altijd in N als ik op een rood licht afrij, dan rol ik 'm los naar het licht en pak de D weer op als het groen wordt. Feitelijk bij elke stop ga ik naar N. Went wel na verloop van tijd

- GC 1994

Zo doe ik het ook altijd :bye1:

Alleen zit ik hem pas in N als ik echt stil sta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het gaat nog steeds goed hoor!!!! met de remmen tenminste .... ik heb nu andere shit aan m'n Jeep hangen.

Maar niet tegenstaande dat ....., ik bericht het als het goed blijft gaan zolang Jeep blijft lopen teminste, want ik heb op dit moment dus andere problemen met Jeepie.

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Beste allemaal,

Na voorzichtig rijden en enig inloopwerk van de schijven en blokken remt hij nu als de beste. Daarnaast .... en daar gaat het om, trillen ontstaan door het remmen, doet 'ie' niet meer. Piepen is verleden tijd en het tikgeluid (bij de remaanslag) is ook met de noorderzon verdwenen.

Ik let wel op dat ik op z'n tijd, na erg hard remmen Jeep even in N zet of hem 'even' rustig door laat lopen na een fikse rembeurt.

Alles om het Jeep naar de zin te maken:wub:.

Wat heb ik gedaan:

- nieuwe blokken;

- Geventileerde schijven;

- nieuwe klauwen (de twee die erop zaten waren niet gelijk).

Afijn, na een aantal keren nieuwe blokken en schijven heb ik volgens mij nu de boel aardig onder controle en ben ik hoopvol gestemd voor de komende periode.

Dat mag ook wel, want even kijken ...... ik heb het topic ergens twee jaar geleden geopend.

Hartelijk dank voor het meedenken, opties, reacties en wat al niet meer.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Interessant topic. Ik heb de door 6 in-line beschreven tik uit het verleden ook.

Ik heb alleen geen remproblemen, alleen tikken bij het remmen, bij nat weer lijkt het erger te zijn.

Aangezien ik verder nergens last van heb, negeer ik het gewoon.

Ik denk aan een remkrachtverdeler of zoiets. Mocht iemand nog een ingeving hebben of het "eigenlijk geen probleem" herkennen dan hoor ik het wel.

Micha

Beste allemaal,

Na voorzichtig rijden en enig inloopwerk van de schijven en blokken remt hij nu als de beste. Daarnaast .... en daar gaat het om, trillen ontstaan door het remmen, doet 'ie' niet meer. Piepen is verleden tijd en het tikgeluid (bij de remaanslag) is ook met de noorderzon verdwenen.

Ik let wel op dat ik op z'n tijd, na erg hard remmen Jeep even in N zet of hem 'even' rustig door laat lopen na een fikse rembeurt.

Alles om het Jeep naar de zin te maken:wub:.

Wat heb ik gedaan:

- nieuwe blokken;

- Geventileerde schijven;

- nieuwe klauwen (de twee die erop zaten waren niet gelijk).

Afijn, na een aantal keren nieuwe blokken en schijven heb ik volgens mij nu de boel aardig onder controle en ben ik hoopvol gestemd voor de komende periode.

Dat mag ook wel, want even kijken ...... ik heb het topic ergens twee jaar geleden geopend.

Hartelijk dank voor het meedenken, opties, reacties en wat al niet meer.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...