jeeped Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Zo vandaag zijn we begonnen aan de wagen van Michel1972. De wagen gaat 6,5" de lucht in,dus een aardige ingreep. Michel heeft in Amerika een mooi setje gekocht van Rough Country. Het is echt een compleet set van veer tot SY. Hier de eerste foto's http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/992007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 ben benieuwd..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Zo vandaag zijn we begonnen aan de wagen van Michel1972. De wagen gaat 6,5" de lucht in,dus een aardige ingreep.Michel heeft in Amerika een mooi setje gekocht van Rough Country. Het is echt een compleet set van veer tot SY. Hier de eerste foto's http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/992007 Ziet er goed uit Ed, die heeft straks voldoende ruimte onder z'n Jeep. (vind de "bouwmarkt-steunen" onder de Jeep heel apart) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 (vind de "bouwmarkt-steunen" onder de Jeep heel apart) We moesten flink de hoogte in en de keggen waren niet hoog genoeg. Vandaar de betonblokken. En dan komen we misschien nog hoogte te kort om de wielen er weer onder te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 hehehe... keer ook aan het prudsen geweest met stoeptegels....(kwam te kort) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 hehehe... keer ook aan het prudsen geweest met stoeptegels....(kwam te kort) Ik ben bang dat ik ook wat hoogte te kort kom. Gelukkig hebben wij hier ook een heftruck staan. Die kan er nog een extra 5 meter bij gooien als wij het met de tegels niet redden:-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 hehehe.......ik zeg niks meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Mooi Ed en Michel, ik ga het volgen...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 hehehe.......ik zeg niks meer Het enige probleem wat we nu nog hebben is de handremkabel. Door de verhoging is deze te kort geworden en staat hij heel strak gespannen. Nu ben ik via via terecht gekomen bij remkaflex in alkmaar.Ik neem de oude kabel mee en hun maken dezelfde kabel na alleen 15 cm langer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 FF een update http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/1192007 Helaas konden we vanavond niet veel verder meer want we misten 4 bushings van de upper controlarms. Maar zoals je kan zien staat hij achter al op zijn nieuwe bandjes. De wagen is achter van 78cm naar 105cm gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 FF een updatehttp://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/1192007 Helaas konden we vanavond niet veel verder meer want we misten 4 bushings van de upper controlarms. Maar zoals je kan zien staat hij achter al op zijn nieuwe bandjes. De wagen is achter van 78cm naar 105cm gegaan. Hey Ed wie is die lelijke vent op de foto En zijn die velgen met banden nu gekrompen op de foto of is de wagen zo hoog geworden? Ze leken zo groot die bijna 32 inch velgen maar ze vallen in het niets zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Indrukwekkend, benieuwd naar de maat banden die eronder komt? Doe je nog wat met de stuurstang/trackbar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Indrukwekkend, benieuwd naar de maat banden die eronder komt?Doe je nog wat met de stuurstang/trackbar? Omgerekend zitten er nu 32 inch banden onder maar die vallen een beetje in het niets. eerst even kijken hoe deze banden bevallen in het terrein en dan rustig rond gaan kijken voor grotere banden. Ik ben helaas wel gebonden aan niet al te brede banden daar ik bij de cherokee al gauw buiten de wielkasten kom. voorlopig blijf ik het even doen met die 32 inch banden. Er zaten bij die set andere upper en lower control arms , trackrod , pitman arm en swaybar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Mooie set, Gezien de diverse componenten voor de stuurinrichting wordt het wel een flinke belasting voor je stuurhuis, en zal het nieuwe rij/stuur gedrag enige aanpassing vergen. Wellicht een overweging om nog eens de track bar mount aan de as omhoog te brengen en een tie rod flip te doen. Denk wel dat een 6.5" lift kit in combinatie met 32" banden niet de meest voor de hand liggende combi is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Zoals Ogdak al opperde, hou aub rekening met je stuurhuis en dan met name de bevestiging ervan op de unibody. Het stuurhuis van de XJ heeft in tegenstelling tot bijv die van de YJ slechts 3 bevestigingspunten en staat niet bekend als de sterkste. Het zou zonde zijn als je unibody op dat punt gaat scheuren terwijl dit met een relatief eenvoudige ingreep te verstevigen is (bijv YJ stuurhuis icm het 'boxen' van de bevestiging) Verder ziet er er goed uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Ziet er goed uit, behoudt je dezelfde aandrijfas (naar achter) of ga je dit ook wijzigen ? Ben ook benieuwd naar de evt. trillingen tijdens het rijden.... Succes, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Ziet er goed uit, behoudt je dezelfde aandrijfas (naar achter) of ga je dit ook wijzigen ? Ben ook benieuwd naar de evt. trillingen tijdens het rijden.... Succes, Bij de verhogingsset die ik heb besteld zaten de volgende zaken behalve deveren en shocks: Adjustable lower contral arms , Adjustable upper control arms , Disconnect links , Brackets front sway bar , Adjustable track rod , Aangepaste remkabels voor + achter , Stuurdemper , Stuurstang , Slip Yoke eliminator set en een andere driveshaft. Het enige waar ik nu nog problemen mee heb is de handremkabel. Die is namelijk veels te kort. Dus deze laat ik nu op maat maken.Tevens moeten wij heel de voorkant nog afstellen. Wij hebben ons gehouden aan de door Rough Country gegeven maten. Nu moeten wij alleen op de weg kijken hoe alles rolt en of er aanpassingen gedaan moeten worden aan de voortrein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Mooie set,Gezien de diverse componenten voor de stuurinrichting wordt het wel een flinke belasting voor je stuurhuis, en zal het nieuwe rij/stuur gedrag enige aanpassing vergen. Wellicht een overweging om nog eens de track bar mount aan de as omhoog te brengen en een tie rod flip te doen. Denk wel dat een 6.5" lift kit in combinatie met 32" banden niet de meest voor de hand liggende combi is. Ik denk wel dat ik juist met die 32 banden in deze maat de beste verhouding heb mbt rijkwaliteiten en veeruitslag en aanlopen banden in de wielkasten. Als ik hoger ga qua banden moet ik ook mijn assen gaan aanpassen ivm overbrengingen. Ik zit nu op 3.55 overbrenging. Met een 33 inch of groter moet ik ook die zaken gaan aanpassen. En ik zeg altijd maar beetje voor beetje doen anders gaat het zo snel vervelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Zoals Ogdak al opperde, hou aub rekening met je stuurhuis en dan met name de bevestiging ervan op de unibody. Het stuurhuis van de XJ heeft in tegenstelling tot bijv die van de YJ slechts 3 bevestigingspunten en staat niet bekend als de sterkste. Verder ziet er er goed uit Zou jij mij uit kunnen leggen wat jij nu precies bedoel? Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 het kan dat je simpelweg je stuurhuis lostrekt..... ga maar eens kijken, het zit lullig vast.. voorbeeld van steering brace nog stukkie tekst klikkie naar beneden scrollen halverwege pagina Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Hoe kan dat dan dat deze kapot kan gaan? Ik zat op het forum in Amerika te chatten met diverse mensen die deze set eronder hebben zitten maar daar heeft niemand het stuurhuis verstevigd of aangepast. De link die jij stuurde was voor een zj. Ik kon niet goed zien of deze zaak ze ook voor een xj kon leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 door de grote van de banden, komt er veel meer kracht op te staan dan orgineel het is ook geen must om een steering brace toe te passen, wel verstandig. vandaar linkje naar die ZJ daar staat ook bdw de uitleg waarom, XJ ZJ is zelfde qua voortrein is simpel zelf te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst September 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2007 hier nog ff een paar kiekjus..... en Ed op zn de plek waar ie zich het meest thuis voelt........... vettuh jeep hoor ! gr.DEEF:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst September 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2007 hier nog ff een paar kiekjus..... en Ed op zn de plek waar ie zich het meest thuis voelt........... vettuh jeep hoor ! gr.DEEF:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst September 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2007 nice:B:wub: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.