Spring naar bijdragen

XJ verhogen


Recommended Posts

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

een longarm heeft ook voordelen op de weg tegenover een shortarm met een hoge lift.

en tuurlijk heeft iedereen een budget

maar selectie op prijs is verkeerde insteek, dan maar minder lift of geen lift

Wat zijn de voordelen trouwens van een longarm op de weg tegenover een shortarm lift?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meer comfort

de shortarm komt stijl te staan

Ok maar met meer comfort krijg je dus ook meer een zwabber effect toch?

Nu vind ik hem stug en ik moet bekennen dat de wagen in de bochten toch nog goed ligt. Ik had het bochtengedrag veel erger verwacht na die 6.5 inch verhoging maar dat valt mij reuze mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok maar met meer comfort krijg je dus ook meer een zwabber effect toch?

Nu vind ik hem stug en ik moet bekennen dat de wagen in de bochten toch nog goed ligt. Ik had het bochtengedrag veel erger verwacht na die 6.5 inch verhoging maar dat valt mij reuze mee.

zwabber valt wel mee

zwabberen komt door slechte bushings/speling

de orginele CA is maar gevouwen blik een upgrade naar aftermarket CA's is bij orginele hoogte zeker een goede inverstering qua wegligging.

en natuurlijk swaybar en trackbar endlinks/dico's bushings waneer je dat niet voor elkaar hebt dan gaat die zwabberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zwabber valt wel mee

zwabberen komt door slechte bushings/speling

de orginele CA is maar gevouwen blik een upgrade naar aftermarket CA's is bij orginele hoogte zeker een goede inverstering qua wegligging.

Ok duidelijk maar mij valt het mee met de wegligging na die 6.5 inch verhoging en de andere banden en als ik meer moet rijden pak ik 1 van de andere wagens want qua comfort gaat er niks boven een personenwagen om langere afstanden mee te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok duidelijk maar mij valt het mee met de wegligging na die 6.5 inch verhoging en de andere banden en als ik meer moet rijden pak ik 1 van de andere wagens want qua comfort gaat er niks boven een personenwagen om langere afstanden mee te rijden

dat is dus het verschil tussen de verschilende merken liftkits..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is dus het verschil tussen de verschilende merken liftkits..

Mee eens. Ik vind die 8 inch skyjacker lonarm een verschrikkelijk mooie kit maar compleet hier in Nederland geleverd via de legale weg incl SYE kit kwam ik op een kleine 4500 euro en dat levert mij een scheding op thuis:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, ja dat is dan ook weer zo wat...

alleen skyjacker heeft nogal wat negatieve feadback op de us-forums

vooral bij de spiraalveren. veren die inzakken, krom en CA's die afbreken.

en ook al hebben ze dat opgelost ze blijven een naam hebben skycrapper

het blijft zaak waneer je een liftkit wil dat je eerst in leest op de verschilende usa forums.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, ja dat is dan ook weer zo wat...

alleen skyjacker heeft nogal wat negatieve feadback op de us-forums

vooral bij de spiraalveren. veren die inzakken, krom en CA's die afbreken.

en ook al hebben ze dat opgelost ze blijven een naam hebben skycrapper

het blijft zaak waneer je een liftkit wil dat je eerst in leest op de verschilende usa forums.

Dat klopt en daarom ben ik mij goed gaan verdiepen. Ik zocht dus naar minimaal een 6 inch verhogingsset. 1 merk kwam er bij bijna iedereen goed vanaf op het jeepforum.com en dat was Rubicon express alleen die hadden leveringsproblemen met de hogere verhogingssets. Ik moest incl transport ongeveer 6 maanden wachten en dat vond ik te lang. En toen ging ik verder zoeken en dan zijn er niet veel merken die 6 inch of meer kunnen leveren. En aan de hand van de discussies op het amerikaanse forum heb ik besloten Rough Country te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, ja dat is dan ook weer zo wat...

alleen skyjacker heeft nogal wat negatieve feadback op de us-forums

vooral bij de spiraalveren. veren die inzakken, krom en CA's die afbreken.

en ook al hebben ze dat opgelost ze blijven een naam hebben skycrapper

het blijft zaak waneer je een liftkit wil dat je eerst in leest op de verschilende usa forums.

hoor steeds over skyjacker dat het niet echt goed is maar dat hoor je toch ook wel bij andere merken

rij momenteel met skyjacker 3 inch spiraalveren en schokbrekers en skyjacker leaf springs bevalt goed en is tot nu toe niet echt ingezakt ook niet met dagelijks een aanhanger er achter en lier voorop ga dan ook gewoon weer voor een volgende verhogingset van skyjacker en denk ook voor de 8 inch long arm:wub: mits de centjes meewerken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt en daarom ben ik mij goed gaan verdiepen. Ik zocht dus naar minimaal een 6 inch verhogingsset. 1 merk kwam er bij bijna iedereen goed vanaf op het jeepforum.com en dat was Rubicon express alleen die hadden leveringsproblemen met de hogere verhogingssets. Ik moest incl transport ongeveer 6 maanden wachten en dat vond ik te lang. En toen ging ik verder zoeken en dan zijn er niet veel merken die 6 inch of meer kunnen leveren. En aan de hand van de discussies op het amerikaanse forum heb ik besloten Rough Country te kopen.

en deze dan?

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=rustys&Category_Code=sus_xj_kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie hier het resultaat van het rijden met een 6.5 inch verhoging met 32 inch banden.

Vervelend, maar begrijp niet wat dat met mijn eerdere uitspraak te maken heeft.

Denk wel dat een 6.5" lift kit in combinatie met 32" banden niet de meest voor de hand liggende combi is.

roughcountry zegt er het volgende over

100% Bolt-on Installation • Fits 33" tires with no rubbing or trimming of the fender. • Fits 35" tires with minor trimming of the fender well.

en uit het install manual

This suspension system was developed using a 35 x 12.50R – 15 tire, on an 8” wheel with 4 ¾” backspacing.

Weet niet wat er mis is gegaan, maar ergens klopt er iets niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend, maar begrijp niet wat dat met mijn eerdere uitspraak te maken heeft.

Roughcountry zegt er het volgende over

en uit het install manual

Weet niet wat er mis is gegaan, maar ergens klopt er iets niet.

Mijn reactie was bedoeld in het algemeen! Ik had aangegeven dat ik met 32 inch banden ging rijden. Meerdere mensen vonden dat in hun ogen niet de beste combinatie. Ik was van mening dat dit wel de beste combinatie was en dat mijn wielkasten dan heel zouden blijven maar ook ik bleek dus fout te zitten.

Ik ben eerst gaan spitten op jeepforum.com en daar sprak ik met meerdere cherokee rijders die of een Rough Country verhoging , Skyjacker of een Rubicon verhoging hebben. Wat blijkt nu. Je kan met 33 ers rijden met een dergelijke verhoging maar dat is in standaard omstandigehden. Ga je het terrein in dan moet je gaan fender trimmen zoals hun dat aangeven. Mensen met een RE kit of Skyjacker of Rusty of Rough Country hadden allemaal ditzelfde probleem. Op de weg geen probleem om met 33 ers te rijden maar zodra je gaat flexen past het niet in je wielkasten. Al de merken geven alleen aan dat 33 ers mogelijk zijn maar zeggen niet onder welke omstandigheden. Dat blijkt ook niet te hoeven. Iedereen die ik sprak met 32 inch of groter moest gaan fender trimmen. Zelfs degene met de 8 inch skyjack kit moest gaan trimmen.

Dus simpel gezegd: Geloof niet wat ze schrijven en kom er zelf achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen stuurhuis al verstevigt?

Dit weekend ben ik begonnen met wat meer ruimte te maken in de wielkasten. Hierna wil ik het stuurhuis gaan verstevigen. Heb jij misschien een idee waar ik dan het beste terecht kan voor deze aanpassingen? Wie levert dit moois allemaal?

Mvg michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: mag ook, maar dat linkje was voorbeeld he geen idee of ze versturen.

maar bij 4wd of quadratec etc kunnen dat vast wel..

bumpstops, en eventueel straps zoals je in dat andere topic vroeg.

die straps is denk ik niet echt nodig, maar meten is weten.

Thanx je hebt mij enorm gehoplen. Ik ga even kijken bij 4WD of Quadratec en zien wat zij mij adviseren en kunnen aanbieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...