Spring naar bijdragen

XJ verhogen


Recommended Posts

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heel nais.....

banden vallen wel goed (valt mij mee) mss alleen te smal??

maar dat is uiterlijk...

al een flextest gedaan?

bdw een 2 deurs Cherokee:worshippy::rolleyes:....... zuinig op zijn:wub:

Ja de banden zijn in mijn ogen niet echt verkeerd. En er is nog goed mee te rijden en breder is niet altijd beter in het terrein is mijn mening maar dat moet ik eerst uit gaan proberen en bevalt het niet kan ik altijd nog breder gaan.

We hebben een hele kleine flextest gedaan op 2 euro pallets. De rest moeten wij nog gaan proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de banden zijn in mijn ogen niet echt verkeerd. En er is nog goed mee te rijden en breder is niet altijd beter in het terrein is mijn mening maar dat moet ik eerst uit gaan proberen en bevalt het niet kan ik altijd nog breder gaan.

We hebben een hele kleine flextest gedaan op 2 euro pallets. De rest moeten wij nog gaan proberen.

Heel bijzonder! Waar en wanneer kunnen liefhebbers zoals ik, dit moois aan schouwen? Zitten jullie in Rotterdam?

Zelf heb ik maar een 2" BB en 31 ers.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel bijzonder! Waar en wanneer kunnen liefhebbers zoals ik, dit moois aan schouwen? Zitten jullie in Rotterdam?

Zelf heb ik maar een 2" BB en 31 ers.:thumbsup:

Bedankt voor het compliment. Ik zit zelf in Rotterdam en ben natuurlijk ook van plan om naar leuke jeep bijeenkomsten te gaan. Dus dit alles is te aanschouwen in Rotterdam of op jeep meetings of evenementen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent toch wel voorzichtig de garage uitgereden?

Ik zag nog iets (of iemand) onder de Jeep in de smeerput zitten :D

Oeps:wacko: Volgens mij zit hij er nog. Vinden ze vast niet erg in de garage. Staan nu 2 trailers op de put. Kan hij daar gelijk aan verder sleutelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel nais.....

banden vallen wel goed (valt mij mee) mss alleen te smal??

maar dat is uiterlijk...

al een flextest gedaan?

bdw een 2 deurs Cherokee:worshippy::D....... zuinig op zijn:wub:

Zie foto's stukje verder bij de jeeped.Tevens valt er te zien dat ik niet veel ruimte over hou in de wielkasten met deze banden. Het ken net :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er netjes uit die verhoging, ik vind m persoonlijk te hoog.. en te smal, maar daar komt misschien nog verandering in ? ;)

Eerst gaan we even kijken hoe de wagen zich in het terrein zal houden. Met te smal neem ik aan dat jij de banden bedoelt? De banden zijn maatje 32 en passen net in de wielkast als ik met de wagen goed ga flexen. Ik kan wel breder gaan als 235 maar dan ga ik ook weer hoger worden ivm toenemen diameter banden wat weer als gevolg heeft dat hij niet in de wielkasten past en gaat happen in de wielkasten. Jij kent dat probleem ook met jouw auto. Ik ken de auto van Eric en volgens mij heb jij al wat hapjes uit je wielkast en lopen de banden aan bij een goede flex in jouw wielkasten. Dat probleem wil ik nog gaan vermijden en eerst even het terrein in gaan om te zien wat het mij zal brengen. Want ga ik breder en groter qua bandenmaat moet ik ook rekening houden met een andere overbrenging , problemen stuurhuis , banden die niet in de wielkasten passen en dus buswackers nodig. Wat weer meer euro's gaat kosten. Ik heb gebruikt gemaakt van een budget van 2250 euro en daar ben ik binnen gebleven met de nieuwe verhoging , banden en slip yoke. Anders blijf je aan de gang met investeren.

Tevens gaat het niet alleen om de flex maar ook om de bodemvrijheid. Ik moet even in het archief gaan zoeken maar heb foto's van jouw jeep waarbij hij vast staat op een klein bobbeltje van ongeveer 50 cm waarbij hij niet los komt zonder gebruik te maken van zijn lockers en wat hulp van omstanders die zorgen dat 2 wielen de grond raaken. Ik heb nu een bodemvrijheid van bijna 70 cm. Dat is ook wel een fijne gedachte. Als ik dan in een plas sta van 70 cm diep hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik natte voeten krijg in mijn wagen. Ik zag net dat ik me zorgen moet maken als ik stil kom te vallen in een plas van 90 cm dan moet ik gaan pompen of verzuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nais flex idd,

de band hoeft niet groter om m breder te laten ogen

andere bs van de velgen scheelt al aardig.

kom je wel met andere flares idd..........keuzes keuzes

ondertussen stuurhuis al verstevigt?

Ik heb standaard 16 inch velgen onder mijn cherokee zitten met een index van 7J. Dus veel breder als 245 kan ik niet gaan. 255 is riskant en banden in de maat 245 die omgerekend 32 inch halen zijn er niet zo snel met dit profiel die dan ook nog eens redelijk op de weg presteren. En wat ik al aangaf in mijn verhaal. Ik wilde een goede verhoging met slip yoke en driveshaft en 5 andere banden en dan onder de 2250 euro blijven. Dat is mij gelukt en dan zien wij wel wat het brengt. Kijk dat van Dion is nice maar mag ook wel als de vorige eigenaar er ruim 12000 euro in heeft gestoken. Ik heb al 1 dure hobby en ik kan het thuis niet maken om er een 2e dure hobby bij te nemen.

Voor het stuurhuis heb ik diverse info aangevraagd en hoop daar zsm meer info over te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb standaard 16 inch velgen onder mijn cherokee zitten met een index van 7J.

ik doelde meer op de backspace (bs) van de velg

een standaard velg heeft bs van 4.5" waneer je naar 3.75 gaat geeft dat een verbreding

dsc046674ek.jpg

kan zo geen foto vinden van voor of achter, maar deze velgen ook standaard met 32ers,

eerder had ik 31er met andere velgen, (velgen die ik nu nog steeds er onder heb) oogde die dus breder dan met 32er met standaard velg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik doelde meer op de backspace (bs) van de velg

een standaard velg heeft bs van 4.5" waneer je naar 3.75 gaat geeft dat een verbreding

dsc046674ek.jpg

kan zo geen foto vinden van voor of achter, maar deze velgen ook standaard met 32ers,

eerder had ik 31er met andere velgen, (velgen die ik nu nog steeds er onder heb) oogde die dus breder dan met 32er met standaard velg

Kan jij mij uitleggen wat jij nu precies daarmee bedoelt? Kan ik dan met mijn standaard 16 inch velgen rijden met bredere banden of hoe bedoel jij dat?

Want op mijn velgen passen geen bredere banden dan 245. Ik heb er nu 235 onder zitten. En als ik dus naar andere velgen ga kan ik wel bredere banden monteren maar dan ga ik weer over het budget heen van 2250 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aardige flex inderdaad, had eigenlijk ff de hoogte van de heftruck moeten meten

Net even de hoogtes van de heftruck gemeten tijdens de flex.

De verhogingsset is nog hagelnieuwe en heeft nog geen kilometer in het terrein of op de weg gereden.Dus zal waarschijnlijk nog wat soepeler worden

De hoogte van de heftruck op de voorwielen bij een flex waarbij de achterwielen netjes op de grond blijven bedraagt 60.4 cm

De hoogte van de heftruck op de achterwielen bij een flex waarbij de voorwielen netjes op de grond blijven bedraagt 71.7 cm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...