Spring naar bijdragen

XJ verhogen


Recommended Posts

Zo vandaag zijn we begonnen aan de wagen van Michel1972. De wagen gaat 6,5" de lucht in,dus een aardige ingreep.

Michel heeft in Amerika een mooi setje gekocht van Rough Country.

Het is echt een compleet set van veer tot SY.

Hier de eerste foto's

http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/992007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo vandaag zijn we begonnen aan de wagen van Michel1972. De wagen gaat 6,5" de lucht in,dus een aardige ingreep.

Michel heeft in Amerika een mooi setje gekocht van Rough Country.

Het is echt een compleet set van veer tot SY.

Hier de eerste foto's

http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/992007

Ziet er goed uit Ed, die heeft straks voldoende ruimte onder z'n Jeep.

(vind de "bouwmarkt-steunen" onder de Jeep heel apart)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe.......ik zeg niks meer

Het enige probleem wat we nu nog hebben is de handremkabel. Door de verhoging is deze te kort geworden en staat hij heel strak gespannen. Nu ben ik via via terecht gekomen bij remkaflex in alkmaar.Ik neem de oude kabel mee en hun maken dezelfde kabel na alleen 15 cm langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een update

http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/1192007

Helaas konden we vanavond niet veel verder meer want we misten 4 bushings van de upper controlarms.

Maar zoals je kan zien staat hij achter al op zijn nieuwe bandjes.

De wagen is achter van 78cm naar 105cm gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een update

http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/1192007

Helaas konden we vanavond niet veel verder meer want we misten 4 bushings van de upper controlarms.

Maar zoals je kan zien staat hij achter al op zijn nieuwe bandjes.

De wagen is achter van 78cm naar 105cm gegaan.

Hey Ed wie is die lelijke vent op de foto :blink: En zijn die velgen met banden nu gekrompen op de foto of is de wagen zo hoog geworden? Ze leken zo groot die bijna 32 inch velgen maar ze vallen in het niets zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indrukwekkend, benieuwd naar de maat banden die eronder komt?

Doe je nog wat met de stuurstang/trackbar?

Omgerekend zitten er nu 32 inch banden onder maar die vallen een beetje in het niets. eerst even kijken hoe deze banden bevallen in het terrein en dan rustig rond gaan kijken voor grotere banden. Ik ben helaas wel gebonden aan niet al te brede banden daar ik bij de cherokee al gauw buiten de wielkasten kom. voorlopig blijf ik het even doen met die 32 inch banden.

Er zaten bij die set andere upper en lower control arms , trackrod , pitman arm en swaybar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie set,

Gezien de diverse componenten voor de stuurinrichting wordt het wel een flinke belasting voor je stuurhuis, en zal het nieuwe rij/stuur gedrag enige aanpassing vergen.

Wellicht een overweging om nog eens de track bar mount aan de as omhoog te brengen en een tie rod flip te doen.

Denk wel dat een 6.5" lift kit in combinatie met 32" banden niet de meest voor de hand liggende combi is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Ogdak al opperde, hou aub rekening met je stuurhuis en dan met name de bevestiging ervan op de unibody. Het stuurhuis van de XJ heeft in tegenstelling tot bijv die van de YJ slechts 3 bevestigingspunten en staat niet bekend als de sterkste.

Het zou zonde zijn als je unibody op dat punt gaat scheuren terwijl dit met een relatief eenvoudige ingreep te verstevigen is (bijv YJ stuurhuis icm het 'boxen' van de bevestiging)

Verder ziet er er goed uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit,

behoudt je dezelfde aandrijfas (naar achter) of ga je dit ook wijzigen ?

Ben ook benieuwd naar de evt. trillingen tijdens het rijden....

Succes,

Bij de verhogingsset die ik heb besteld zaten de volgende zaken behalve deveren en shocks: Adjustable lower contral arms , Adjustable upper control arms , Disconnect links , Brackets front sway bar , Adjustable track rod , Aangepaste remkabels voor + achter , Stuurdemper , Stuurstang , Slip Yoke eliminator set en een andere driveshaft.

Het enige waar ik nu nog problemen mee heb is de handremkabel. Die is namelijk veels te kort. Dus deze laat ik nu op maat maken.Tevens moeten wij heel de voorkant nog afstellen. Wij hebben ons gehouden aan de door Rough Country gegeven maten. Nu moeten wij alleen op de weg kijken hoe alles rolt en of er aanpassingen gedaan moeten worden aan de voortrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie set,

Gezien de diverse componenten voor de stuurinrichting wordt het wel een flinke belasting voor je stuurhuis, en zal het nieuwe rij/stuur gedrag enige aanpassing vergen.

Wellicht een overweging om nog eens de track bar mount aan de as omhoog te brengen en een tie rod flip te doen.

Denk wel dat een 6.5" lift kit in combinatie met 32" banden niet de meest voor de hand liggende combi is.

Ik denk wel dat ik juist met die 32 banden in deze maat de beste verhouding heb mbt rijkwaliteiten en veeruitslag en aanlopen banden in de wielkasten.

Als ik hoger ga qua banden moet ik ook mijn assen gaan aanpassen ivm overbrengingen. Ik zit nu op 3.55 overbrenging. Met een 33 inch of groter moet ik ook die zaken gaan aanpassen. En ik zeg altijd maar beetje voor beetje doen anders gaat het zo snel vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Ogdak al opperde, hou aub rekening met je stuurhuis en dan met name de bevestiging ervan op de unibody. Het stuurhuis van de XJ heeft in tegenstelling tot bijv die van de YJ slechts 3 bevestigingspunten en staat niet bekend als de sterkste.

Verder ziet er er goed uit :whistle:

Zou jij mij uit kunnen leggen wat jij nu precies bedoel?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan dat dan dat deze kapot kan gaan?

Ik zat op het forum in Amerika te chatten met diverse mensen die deze set eronder hebben zitten maar daar heeft niemand het stuurhuis verstevigd of aangepast. De link die jij stuurde was voor een zj. Ik kon niet goed zien of deze zaak ze ook voor een xj kon leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...