Spring naar bijdragen

XJ verhogen


Recommended Posts

Kan jij mij uitleggen wat jij nu precies daarmee bedoelt? Kan ik dan met mijn standaard 16 inch velgen rijden met bredere banden of hoe bedoel jij dat?

Want op mijn velgen passen geen bredere banden dan 245. Ik heb er nu 235 onder zitten. En als ik dus naar andere velgen ga kan ik wel bredere banden monteren maar dan ga ik weer over het budget heen van 2250 euro.

7j, 8j enz slaat op hoe breed de velg is en wat er max op een velg kan

bs, backspace (in NL noemen ze het et- waarde?)

komt je velg meer naar buiten of valt je velg dieper, ligt er maar aan hoe je het bekijkt klik leuke uitleg van velgen hoe en wat

waar ik ook last van had met die orginele velgen was dat m'n draaicirkel gruwlijk kleiner wier..

met insturen de banden tegen de CA's aan.

arco heeft nog velgen en banden te koop staan met juiste bs

voor een leuke prijs de banden kan je weer verkopen zodat schade qua geld beperkt blijft

De hoogte van de heftruck op de voorwielen bij een flex waarbij de achterwielen netjes op de grond blijven bedraagt 60.4 cm

De hoogte van de heftruck op de achterwielen bij een flex waarbij de voorwielen netjes op de grond blijven bedraagt 71.7 cm

nais zal eerdaags ook eens meten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Thanx voor de info. Daar ga ik wat mee doen maar eerst naar de maasvlakte en zien wat het resultaat is.

Ben benieuwd wat de anderen voor resultaten halen met hun flex. De kit die ik heb is niet bedoeld als flex kit want dan had ik de set moeten bestellen met de andere shocks.ik wilde gewoon meer de lucht in en dat is wel gelukt denk ik:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor de info. Daar ga ik wat mee doen maar eerst naar de maasvlakte en zien wat het resultaat is.

Wanneer ? kom ik ff kijken ....of misschien kunnen we dr weer eens een keertje weer een maasvlakte mini meatinkie aan vast plakken....:thumbsup:

Ja lijkt mij leuk maar ik zag net dat we toch de komende tijd nog wat meetings krijgen maar af en toe een maasvlakte pakken kan heel leuk zijn toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even de hoogtes van de heftruck gemeten tijdens de flex.

De verhogingsset is nog hagelnieuwe en heeft nog geen kilometer in het terrein of op de weg gereden.Dus zal waarschijnlijk nog wat soepeler worden

De hoogte van de heftruck op de voorwielen bij een flex waarbij de achterwielen netjes op de grond blijven bedraagt 60.4 cm

De hoogte van de heftruck op de achterwielen bij een flex waarbij de voorwielen netjes op de grond blijven bedraagt 71.7 cm

Hallo michel, ik heb gisternacht ook weer even de heftruck tevoorschijn gehaald ;)

ik zie dat jij een houten plankje op de heftruckarmen hebt gelegt, waardoor de banden dus op gelijke hoogte zijn als de heftruckarmen, zo heb ik het ook gemeten.

De hoogte van de heftruck op de voorwielen bij een flex waarbij de achterwielen netjes op de grond blijven bedraagt 64 cm

De hoogte van de heftruck op de achterwielen bij een flex waarbij de voorwielen netjes op de grond blijven bedraagt 69 cm

ik ben niet voorbij de komma gegaan ;)

al met al, goede resultaten. laat even weten wanneer je een keertje naar de maasvlakte gaat, dan hoop ik ook aanwezig te kunnen zijn! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo michel, ik heb gisternacht ook weer even de heftruck tevoorschijn gehaald ;)

ik zie dat jij een houten plankje op de heftruckarmen hebt gelegt, waardoor de banden dus op gelijke hoogte zijn als de heftruckarmen, zo heb ik het ook gemeten.

De hoogte van de heftruck op de voorwielen bij een flex waarbij de achterwielen netjes op de grond blijven bedraagt 64 cm

De hoogte van de heftruck op de achterwielen bij een flex waarbij de voorwielen netjes op de grond blijven bedraagt 69 cm

ik ben niet voorbij de komma gegaan ;)

al met al, goede resultaten. laat even weten wanneer je een keertje naar de maasvlakte gaat, dan hoop ik ook aanwezig te kunnen zijn! :P

Nice! Lopen jouw banden dan aan in de wielkasten? De mijne zijn dan nog vrij en lopen niet aan ook niet bij het sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor lopen de banden zover ik weet niet meer aan, heb namelijk wat lopen bewerken.

achter (nog) wel ;)

daar lopen ze net het spatbord in

Very nice! Eric heeft ook met veel plezier met die jeep gereden en de eigenaar voor Eric had hem klaar gemaakt voor Rusland. Heeft mooi werk geleverd. Wees er zuinig mee. Ik hou het lekker simpel en doe stap voor stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Zo vandaag zijn we begonnen aan de wagen van Michel1972. De wagen gaat 6,5" de lucht in,dus een aardige ingreep.

Michel heeft in Amerika een mooi setje gekocht van Rough Country.

Het is echt een compleet set van veer tot SY.

Hier de eerste foto's

http://picasaweb.google.nl/JEEPEDXJ/992007

Hier de laatste foto's zoals hij was en nu voorlopig is geworden. Eerst even zien hoe het bevalt en dan gaan we weer verder eraan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt super dit!!!

Maar wat een bak geld. Neem aan dat dit met wat hobby en knutsel werk goedkoper kan.

Leuke uitdaging!! Zeker voor de "ik kom niet op de weg maar ben alleen offroad Jeep"

Klopt het kan veel goedkoper. Ik was voor die 6,5 inch verhoging de helft kwijt van wat ze hierboven aanbieden en dan had ik ook nog een SYE kitt erbij zitten. Maar de aangeboden verhogingen hierboven zijn wel extreem en anders als wat ik heb. Zijn longarm verhogingen.

Want met die prijzen hierboven ben je er nog niet. Je moet ook nog een SYE kit aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Zou dan wel graag eens willen weten hoe jij aan zo´n "budget" setje komt.

:yes:

www.roughcountry.com en dan zijn er een paar mogelijkheden om de kosten te sparen. Je hebt geduld en dan duurt het 6 a 8 weken voor het geleverd wordt en dat scheelt je de helft aan transportkosten. Je kan ook via het internet gaan zoeken naar militairen die in Europa gestationeerd zijn. Je raakt ermee aan de praat en dan kan je kijken of ze bereidt zijn om die goederen via hun militaire status naar Europa te laten vervoeren. Dat kost bijna niks aan transportkosten en de beste oplossing is gewoon familie in amerika hebben die de amrikaanse nationaliteit hebben en die het op laten sturen als gift in kleinere pakketten.

Je kan ook gaan zoeken op www.jeepforum.com

Daar worden regelmatig mooie verhogingssets aangeboden 2e hands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

roughcountry is niet echt een slechte kit volgens mij, ligt ook aan het gebruik. maar wat ik er over lees is niet altijd even goed.

om maar een paar citaten erbij te pakken

My advice, save your pennies, rough country is total garbage. I will NEVER buy any of their products ever again. Their quality is a joke, their warranty (non-existent) and customer service is ridiculous, and it just isn’t worth the money. I wouldn’t even run rough crappy stuff on a street queen.
(Rough Country) 4" Lift Kit.

Comes with Lift Kit, Pitman Arm, Transfer Case Drop, all 4 shocks, etc., $ 429.00

By far the best lift for the money.

I may not run Rough Country anymore, but I did and the above accounts of my issues with their garbage is 100% true. sure the kit is cheap, but its gonna cost you alot more in the long run fixing everything else thats gonna break because of that crap lift kit
Ok ,i have a RC 3" lift and it is the stiffest thing in the world, and believe me it doesn't get better over time! Yeah i was itching to get bigger and I wen the cheap route. DONT do it!
i have a rc lift i think its great a bit rough though, but for the money it's a deal
pros-

it was cheap

Cons-

It is rough.

Mine came with 2 different rear springs with the same part #. my jeep leaned for a year while I waited for it to settle. I finally gave up and re-built my spring packs. I now have one more leaf on the drivers side than the passenger side.

The trac-bar relocation bracket is a terrible idea. I have had serious problems with it, and know several people who have had the same trouble.

The bump-steer was/is really bad.

Really long rear leafs and stock shackles equals bent metal somewhere.

You could buy one now if it's all you can afford and build it up with real parts as you go, or you could save up an extra couple hundred bucks and buy a good kit. or better yet, piece one together yourself.

goedkoop is niet de weg waneer je aan het onderstel aan het werk gaat. boven de 4.5" is een longarm aan te raden

mijn mening.

voor veel info over de XJ http://www.naxja.org/forum/index.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens dat een long arm beter is maar ik ben wel van mening dat mensen die er af en toe mee off the road gaan rijden beter hun centen in de zak kunnen houden ipv uit te geven aan een super verhogingsset waarbij je toch nooit de maximale capaciteiten zal benutten die een dergelijke set te bieden heeft.

Het offroad rijden in Amerika is toch een tikkeltje anders als hier in Nederland. Een weekendje modderen kennen ze niet daar zoals wij dat hier kennen. Tis of Rock crawling of met een big foot een modderpoel doorkruisen.

En ach ik kan wel al mijn geld uitgeven aan mijn Cherokee maar dan verwaarloos ik mijn Humvee;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...