Stefan666 Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Heren, even snel vraagje. Zijn er bekende punten waar een '94 xj lekspanning kan vertonen? Accu leeg na een nacht hier. Accu is nog goed, getest Dynamo, getest, is nog goed De pool van de accu vonkt serieus als je em er tegenhoud, er trekt dus iets flink stroom hier. < maar wat > Er zit een startonderbreker in, die op het lijstje staat om eruit gehaald te worden. Maar heb daar wel een dagje voor uitgetrokken. Zal de halve auto voor uit elkaar moeten De konstante + van de trekhaak er al afgehaald, was toch niet van plan met een sleurhut te gaan rijden.. maar toch.. "d'r trekt nog iets stroom" Iemand sugesties? Mvg! Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Alle zekeringen eruit, en een voor een er weer terug insteken. Tussentijds even controleren of de stroom afname weer terug is. Oja, je heb twee zekering kastjes, onder de motor kap en binnen, rechts voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Gaan het nazoeken, dank!' Als alles faalt, komt er een hoofschakelaar tussen < erg frustrerende storing! > Verdenk zelf de startonderbreker van de storing, maar dat kreng laat zich niet zo eenvoudig uitschakelen. ... ok ok.. zijn ze ook voor bedoeld .. - gaat weer rap verder sleutelen - Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Ik weet niet of die hoofdschakelaar zo'n goed idee is, want ik vermoed dat de computer dan ook elke keer gereset wordt en dan loopt de motor meestal beroerd als hij pas is gestart. Ergens moet natuurlijk een oorzaak zitten. Bij mij was het ooit het relais van de automatische antenne en dat leverde binnen een dag een lege accu op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 met behulp van een multimeter wordt het sneller duidelijk. ab z'n werkwijze is perfect en als je dan met de multimeter tussen de pootjes van de zekeringhouder meet, weet je gelijk of er een stroom loopt. gebruik hierbij wel een multimeter die 10 of meer amp. kan hebben. pas hierbij ook op dat je alleen de pootjes van de zekering aanraakt i.v.m. sluiting. je zou de bedrading van de meter extra af kunnen zekeren met een iets lichtere zekering dan de multimeter omdat deze nogal kostbaar zijn. je weet meten is weten, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Heb ik slechte ervaringen mee, de pootjes van de multimeter in de zekeringhouder steken. Als je een mulitmeter gebruikt, zet 'm dan tussen de accu en de pluskabel. Nadat je alle zekeringen eruit gehaald hebt natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Zoals Willem het beschrijft is het een goede manier. Zeker de zekering tussen de meter. Neem een snelle 9 amp als de meter 10 amp heeft. Verschil is dat deze veel goedkoper is als de zekering in bijvoorbeeld een Fluke meter. Sterkte met meten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Duidelijk, er zijn opties Ga morgenochtend na de nachtdienst de multi-meter taktiek toepassen. Mocht het mislukken, heeft de jeep iedergeval morgen avond een hete date met de lasser ( dorpel ). Als t dan nog niet is opgelost, gaat meneer de monteur maar zoeken. Al zou k het morgen toch liever zelf uit-vioolen! Niks zo irritant om na een lange nacht met je duffe harses te moeten klooien met startkabels om thuis te komen. T is niet alleen maar stress met de jeep gelukkig! RVS bullbar is onderweg, evenals een 4wd.com bugscreen & witte knipperlichten. Met een beetje mazzel van t weekend een ophanging systeem verzinnen voor de side-bars. Aankleed-tijd! Stefan, vanaf een zeer zaaddodende nachtdienst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst July 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2007 startonderbreker is toch alleen een onderbreking van de contactstroom ? Dan zit die onderbreking waarschijnlijk in een draad onder de stuurkolom. Eentje die van of naar het contactslot gaat. Of is er nog een circuit onderbroken, zoals de ontsteking (na de computer) ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2007 Vandaag niet kunnen zoeken, zo'n 4 1/2 uur gespendeerd bij de lasboer < viel tegen > Maar, wat viel me daar op ( 1e missie word dat voor morgen of zaterdag ) Hoor een zacht prrrr-prrrr geluid bij het rechter voorscherm. Als , alles uit staat. Zeg maar ergens tussen waar de passagier z'n voeten neerzet en de electrische antenne. Je kan t van buiten af horen heel zachtjes Toch die niet-werkende-electrische-antenne maar eens bekijken, die is niet aangesloten op de radio, die is er helemaal uit wegens die )#$@# storing. Maar.. Puntje van intresse. Antenne doet t overgens ook niet als je em wel op de radio aansluit. < word vervolgd > Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst July 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2007 Maar, wat viel me daar op ( 1e missie word dat voor morgen of zaterdag ) Hoor een zacht prrrr-prrrr geluid bij het rechter voorscherm. Als , alles uit staat. Stefan Klinkt als bingo! volgens mij kan je via het spatscherm bij de antenne komen. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 6, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2007 En het was de antenne Kost wat vel van de armen ( wilde niet echt bijkunnen zeg maar ) Maar, na er bij te komen... -prrr - prrrr - prrrr - Kon je een warme antenne motor voelen "vreemd" .. Stekkertje terug gevonden binnenin... Heeeee, geen - prrrr - prrrr - prrrr - meer ( en geen vonkende accu ! ) , das nog veel belangrijker. Antenne er ritueel uit gesloopt, en er een tijdelijk sprietje op gezet. Ooit nog maar eens kijken om weer een electrische terug te zetten. T binnenscherm had toch niet echt veel zin om los te laten of terug gezet te worden. "voor de volgende keer maar weer". Zo, en nu weer terug naar m'n potje plamuur Dus voor de zoekmachine.. , lekspanning + raar geluid = antenne nakijken ! Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2007 Mooi man:thumbsup: Hoef je die lekbak ook niet meer elke avond onder de auto te zetten:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 6, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2007 Dacht het wel ja, vooral die extra accu en startkabels weer uit de achterbak ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koxke Geplaatst May 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 19, 2008 Ik heb precies hetzelfde probleem. Er blijft stroom op de antenne staan als hij naar beneden is. Nou kan ik de antenne er natuurlijk ook uitslopen, maar hij werkt voor de rest prima. Hoe kan ik dit anders oplossen? Nieuw relais?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 19, 2008 Hoe kan ik dit anders oplossen? Met een 'power OFF' relais. Gewoon een standaard relais tussen de stroomdraad van de antenne steken. Het relais stuur je dan aan met de contactsleutel 'ACC' stand. Van zodra je de motor stillegt en het contact verbreekt, krijgt de antenne evenmin nog stroom. dit is de simpelste en veiligste manier. Je moet wel ergens een draadje bijtrekken naar de zekeringenkast waar er een 'ACC' contact zit (radio bijvoorbeeld) klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koxke Geplaatst May 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2008 Bedankt Frans! ik zal het zo is gaan proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2008 zeker doen ! Ik hou niet zo van accessoires die onder stroom blijven staan. Ze zuigen ten eerste de accu leeg na een aantal dagen, en ten tweede zou het de eerste auto niet zijn die op een nacht uitgefikt in de garage staat. Heb ooit de ford orion van mijn vrouw weten uitfikken op een nacht. De schakelaar aan de stuurkolom waarmee je de lichten aan/uit zet had binnenin een mankementje. Gelukkig stond de auto buiten en was het een diesel. Maar er was geen blussen meer aan. Vandaar: alles wat geen stroom hoeft te krijgen ontkoppelen met een relais via de ACC stand. Dan ben je zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2008 Vandaar: alles wat geen stroom hoeft te krijgen ontkoppelen met een relais via de ACC stand. Dan ben je zeker. Dan kun je nog ff; Lichtschakelaar, remlichten, stoelen, cd wisselaar, enz... Er blijft nogal wat onder spanning staan! Daarbij komt nog dat de antennemotor/relais, mocht hij inderdaad "lekken", toch al op sterven na dood is. Zelf zou ik het mooi origineel houden en een nieuw/gebruikt antennerelais plaatsen. Tenslotte is het ook een relais, dus een extra relais voegt vrij weinig toe. En extra draden trekken levert, tenzij keurig netjes en in kous verlegd, ook weer extra brandgevaar op. Kortom: Naar mijn mening gewoon het defecte onderdeel vervangen en klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2008 Dat is natuurlijk de beste oplossing: een nieuw onderdeel plaatsen. Maar ik had mijn advies gebaseerd op de volgende uitspraak: Nou kan ik de antenne er natuurlijk ook uitslopen, maar hij werkt voor de rest prima. Ik ging er dus van uit dat hij die bestaande antenne wou sparen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.