Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 BTW het gewicht van de trailer incl paarden komt op ongeveer 1750 kg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Mijn trailer weegt leeg 860 en ik rij met arabische paardjes dus die wegen ook niet overdreven veel. Ik mag op kenteken bijna 2000 kg trekken en mijn auto weegt 1620 kg.. Ik weet natuurlijk niet wat die paarden aan gewicht doen, maar dan lijkt het qua stabiliteit wel te gaan lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Mmm er werd me net op een paardenforum afgeraden om twee paarden er mee te gaan trekken. Beetje tegenstrijdige antwoorden dus weet het niet zeker of mijn Jeep wel gaat blijven... Kijk het nog wel even aan en probeer hem wel op korte stukken met een auto ambulance ofzo er achter. Paarden bewegen altijd dus dat maakt het ook nog een poepie moeilijker met trekken denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Zou goed te doen moeten zijn hoor. 'k Rij geregeld met auto-ambulance dus +/- 2.200 kg met zwaardere wagen erop van Nuenen naar Terneuzen zonder problemen maar niet boven de 90 km/uur en met beleid natuurlijk en gaat prima als je maar zorgt dat de combi technisch in orde is. Ook 2 maal probleemloos met 2 paardjes naar een plaatsje onder Brussel gereden (waarvan me de naam ontschoten is...). Vering zal wel stug blijven en op Belgische wegen slaat ie meer met kar erachter dan zonder dus af en toe zul je ingewanden ff terug op z'n plek moeten douwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast wjj Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 De 4.2 heeft misschien niet zoveel PK, maar wel alles bij lage toerentallen: Perfect voor een paardentrailer! Ik heb er wel eens zwaar mee getrokken ( dik 2500 kg) en dat ging perfect! Bovendien heb je een korte overhang, wat achteruitrijden met de trailer ook gemakkelijker maakt! Ik ben wel benieuwd naar de mensen die het je afraden... de redenen enzo. Volgens mij l*llen ze namelijk als een paard zonder hoofd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Laat je niet bang maken. De YJ van ons hebben we nu 5 jaar en ik denk dat we al over de 5000 trailerkilometers zitten zonder enkel probleem. Dit is een 2.5 dus een 4.2 moet het zeker trekken. Ik zou inderdaad wel even kijken naar de hoogte van de trekhaak. Wat betreft je rekensommetjes met de paarden. Officieel mag je een 2 tons trailer alleen trekken als de auto minimaal 2 ton trekgewicht op kenteken heeft (dus ook al is de trailer leeg ). Ik weet dat er een aantal mensen is die zeggen dat het te maken heeft met het totaalgewicht van de trailer maar volgens het RDW is het echt het maximaal gewicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 De 4.2 heeft misschien niet zoveel PK, maar wel alles bij lage toerentallen: Perfect voor een paardentrailer!Ik heb er wel eens zwaar mee getrokken ( dik 2500 kg) en dat ging perfect! Bovendien heb je een korte overhang, wat achteruitrijden met de trailer ook gemakkelijker maakt! Ik ben wel benieuwd naar de mensen die het je afraden... de redenen enzo. Volgens mij l*llen ze namelijk als een paard zonder hoofd! tis allemaal zo simpel. De aanhangwagen is zwaarder dan de voorwagen en de wielbasis is kort bij een wrangler. Dan weet iedere B....l dat je om problemen vraagt bij iets te hoge snelheid. (net boven de 90). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 De 4.2 heeft misschien niet zoveel PK, maar wel alles bij lage toerentallen: Perfect voor een paardentrailer!Ik heb er wel eens zwaar mee getrokken ( dik 2500 kg) en dat ging perfect! Bovendien heb je een korte overhang, wat achteruitrijden met de trailer ook gemakkelijker maakt! Ik ben wel benieuwd naar de mensen die het je afraden... de redenen enzo. Volgens mij l*llen ze namelijk als een paard zonder hoofd! Voor zover ik weet heb ik opgemerkt dat het in Nederland niet zo snel een probleem zal zijn met de vlakke wegen. In de Ardennen wordt het al een ander verhaal. Het gaat niet zo zeer om de PK's, want in de 2e versnelling kun je ook de helling op, maar het gaat met name om het afdalen. De aanhanger wil dan sneller dan de auto, en probeert "om de trekhaak heen" in te halen. Dat noemen we meestal: slingeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2007 Ik ga me er nog even serieus verder in verdiepen aangezien het toch wel de bedoeling is dat als ik straks mijn E rijbewijs heb, er toch wekelijks met de paarden op uit te gaan. Dan wil ik dus wel veilig en met genoeg vermogen voor de trailer op pad kunnen gaan.... Op dit moment staan de negatieve reacties boven de positieve. Ik vind het ook apart dat er met de ene YJ maar 1200 kg getrokken mag worden en de ander dus dik 1900 en dat met dezelfde motor er in... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2007 Er zijn er zelfs met maar 750 kg op kenteken... Heeft te maken met RDW en DCN, niet met de auto! Zoals al gezegd: Ik heb er een paar maal een trailer mee getrokken... ging prima. Dat de aanhanger zwaarder is dan de auto is waar! Maar dat heb je al snel natuurlijk. Zelfs al hang je er een Grand-Cherokee voor! Met zo'n aanhanger moet je met beleid rijden. Komt mooi uit: Moet je met paarden ook! Bij een noodstop heb je een probleem, ja. Maar dat heb je ook met een andere trekauto. Wel is de wielbasis van een YJ korter. Zolang de auto echter standaard op z'n wielen staat, zul je weinig problemen ondervinden. Enige mogelijkheid om echt wat stabieler te worden, en de gewichtsverdeling auto trailer wat uit te gelijken, is een knaap van een Nissan Patrol of Landrover Discovery aanschaffen... Hangt wel een best prijskaartje kwa belasting aan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2007 Ik ga me er nog even serieus verder in verdiepen aangezien het toch wel de bedoeling is dat als ik straks mijn E rijbewijs heb, er toch wekelijks met de paarden op uit te gaan. Dan wil ik dus wel veilig en met genoeg vermogen voor de trailer op pad kunnen gaan....Op dit moment staan de negatieve reacties boven de positieve. Ik vind het ook apart dat er met de ene YJ maar 1200 kg getrokken mag worden en de ander dus dik 1900 en dat met dezelfde motor er in... Je ziet het dus niet zitten om met de YJ die trailer te gaan trekken omdat ie te koop staat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst May 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2007 tis allemaal zo simpel. De aanhangwagen is zwaarder dan de voorwagen en de wielbasis is kort bij een wrangler. Dan weet iedere B....l dat je om problemen vraagt bij iets te hoge snelheid. (net boven de 90). Tis geloof ik ook niet de bedoeling dat je boven de 90 gaat met een trailer... Maar ja... je hebt van die mensen... Vito bussie met een tendermaster met 5m3 zand erin tja kan wel is gaan slingeren... Maar goed Jeeped heeft een paar weekies terug een paardentrailer met 2 knollen erin met mijn wagen getrokken en ik heb geen klachten gehoord(tis ook een 4.2, en tis een automaat). Mag 2000kg geremd trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2007 Nee idd zie het toch niet zo zitten. Te veel negatieve reacties naar mijn zin. Durf het risico niet te nemen . Loop het nu overal na te vragen en er zijn meer negatieve als positieve reacties op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst May 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2007 Nee idd zie het toch niet zo zitten. Te veel negatieve reacties naar mijn zin.Durf het risico niet te nemen . Loop het nu overal na te vragen en er zijn meer negatieve als positieve reacties op. Laat je niet gek maken!! Regel ff een trailer ergens, gooi er een ton aan zandzakken in voor mijn part en ga eens lekker een paar keer toeren. Ga niet alleen af op de mening van anderen, ervaar het zelf (zonde om er later spijt van te krijgen toch? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst May 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2007 precies laat je niet gek maken heb ook een yj gehad, en die had met autoambulance en wagen er op een totaal gewicht van ongeveer 1900 kg en dit was ook geen probleem. zou zeggen gewoon een aanhanger met gewicht regelen en proberen gr marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2007 Hij krijgt nog een proeftijd. Laat hem nog wel te koop staan mocht het toch niet naar mijn zin gaan maar van het weekend gaat hij voor de vuurdoop. Aanhanger er achter en volladen....kijken wat hij doet:unsure:. Mijn paarden laat ik alleen nog wel gewoon even op stal staan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst May 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 Proeftijd??? Armuh YJ... Ben benieuwd...Succes in iedergeval!!! Maaruh stuur "Jeeped" is een PB'tje. Paardentrailer + 2 Knollen ging best! Hij kan het weten! Tja een "Hyundai Galloper" dan maar( kan je in iedergeval in Gallop)"... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst May 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 En als ie volgend weekend nog niet verkocht is kan je er altijd nog mee het strand op (4x4Zeeland Brouwersdam) Hij is tenslotte voor in 't zand te spelen :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 Ja daar is tie inderdaad super voor al heb ik het met mijn auto nog niet geprobeerd. Kan zelf niet zo goed sleutelen. Wij gaan wel regelmatig 4 x 4en op de maasvlakte met een groep en als je ziet hoeveel je met terrein rijden kan slopen aan je auto! Dan blijft tie van mij er maar effe uit haha.... Vorige keer eentje van ons op zijn kant gegaan...echt alles krom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 Proeftijd??? Armuh YJ...Ben benieuwd...Succes in iedergeval!!! Maaruh stuur "Jeeped" is een PB'tje. Paardentrailer + 2 Knollen ging best! Hij kan het weten! Tja een "Hyundai Galloper" dan maar( kan je in iedergeval in Gallop)"... Idd arme YJ en ikke! Hij is zo gaaf maar ik heb hem echt gekocht om mijn paarden mee te trekken en ben helaas niet zo rijk om hem er bij te houden... 3 paarden en een Jeep dus geen rooie rotcent:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.