Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Hallo allemaal, Ik heb sinds januari een Wrangler YJ gekocht bouwjaar 1987. Het is de bedoeling om hier mijn paardentrailer mee te trekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een 4.2 liter 6 cylinder motor... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Hallo allemaal,Ik heb sinds januari een Wrangler YJ gekocht bouwjaar 1987. Het is de bedoeling om hier mijn paardentrailer mee te trekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een 4.2 liter 6 cylinder motor... Heb je er al een trekhaak onder ? Kijk dan eerst eens of je zon kar mag trekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Ja mag op kenteken bijna 2000 kg trekken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Prijs je gelukkig. Zijn er zat met 1250 kg. (ja, zelfde motor etc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Maar is de auto sterk genoeg om zo'n gewicht te trekken ook al staat het wel op kenteken? Ik heb er nog helemaal geen aanhanger achter gehad maar vind hem nu af en toe al zwabberen. Kan ook aan de auto liggen of is dit Jeep eigen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Da's niet Jeep eigen, al hoor je het wel meer... (ben ik de enige die niet hoeft te werken vandaag? ) Maar goed, dat kan aan veel dingen liggen. Meestal het ontbreken of loszitten van een stabilisatorstang. Misschien is dat meer een vraag voor in het technisch gedeelte. Volgens mij is de 4.2 sterk genoeg, al zou ik overwegen om een extra veerblad te laten monteren (of compleet andere achterveren) als je veel met een aanhanger gaat rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Kijk, toch maar goed dat ik op dit forum belandt ben...thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Kijk, toch maar goed dat ik op dit forum belandt ben...thanks! Da's nog eens een zinnige post haha Maar misschien gek idee, waarom hang je er niet een 2000kg zware aanhanger/trailer achter en ga je een stuk rijden. Da's denk ik de enige manier om te ervaren hoe het rijdt..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Ik geloof ook wel dat hij daar geen problemen mee heeft maar wat als de trailer gaat slingeren ofzo, heb je dan genoeg vermogen om dat gewicht er door te trekken zodat de combi weer goed komt? Dit aangezien het gewicht van de auto een stukje lager is als het gewicht van de aanhanger... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Volgens mij is dat meer een vraag van 'hoe rij ik met een aanhanger' dan 'kan mijn auto het gewicht aan'. Als je Wrangler technisch in orde is, mag het geen problemen geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Kijk dat is het ook een beetje. Auto heeft veel stil gestaan en ik rij er sinds ik hem gekocht heb dagelijks mee. Heb dus al aardig wat mogen vernieuwen. Gelukkig een goede vriend die monteur is. Maar hij is net APK goed gekeurd maar toch denk ik dat er nog het nodige vervangen moet worden voordat hij echt naar mijn zin rijdt...maar dat kan dus ook aan mij liggen omdat dit mijn eerste Jeep is en ik niet goed weet hoe het hoort te rijden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Gas geven als de combinatie gaat slingeren is zo ongeveer het beroerdste idee dat je er op na kunt houden. Redenatie: aan een instabiele combinatie moet je geen energie toevoegen. De enige remedie is om zo snel mogelijk snelheid minderen. Desnoods met twee voeten op de rem. Trek je niets aan van degenen die achter je rijden, want die zien het heus wel aankomen dat het verkeerd dreigt te gaan. Ik geloof dat de Jeep ongeveer 1.300 kg. weegt, dan zou een beladen aanhanger van 1.300 kg. nog acceptabel zijn in Nederland, maar absoluut niet meer en dan nog is het opletten geblazen, want dat paard gaat zijn gewicht verplaatsen als er een bocht wordt genomen, terwijl het zwaartepunt behoorlijk hoog boven de as ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Als jij geen 2000 kg op het kenteken hebt staan dan mag je dus alleen een 1,5 paards trailer trekken. Een 2 paards trailer is vaak een 2 of 2,5 tons trailer. Je zou eventueel wel een 2 paards trailer terug kunnen laten keuren naar een lager gewicht. Zelf rijden wij vaak met een trailer, wij hebben een YJ 2.5 en een XJ 4.0. Zelfs die XJ 2.5 kan de trailer goed trekken met 2 paarden erin maar persoonlijk vindt ik de XJ fijner rijden omdat deze minder zenuwachtig is met een trailer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Mijn trailer weegt leeg 860 en ik rij met arabische paardjes dus die wegen ook niet overdreven veel. Ik mag op kenteken bijna 2000 kg trekken en mijn auto weegt 1620 kg.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Volgens mij heb je net een mijlpaal gezet. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7880 Langere wielbasis is inderdaad wat rustiger rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Ja ik zag het! Ja mijn Chevy had een stuk langere wielbasis, vandaar ook mijn vraag of er dus wel goed te trekken is met een Jeep met korte wielbasis. Ik vind het nu zonder aanhanger al erg wennen en stond van de week al bij nat wegdek bijna achterste voren... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Ja ik zag het!Ja mijn Chevy had een stuk langere wielbasis, vandaar ook mijn vraag of er dus wel goed te trekken is met een Jeep met korte wielbasis. Ik vind het nu zonder aanhanger al erg wennen en stond van de week al bij nat wegdek bijna achterste voren... Zit er een sper in misschien? Da's wel oppassen met vochtig weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Mmm geen idee, weet wel dat ik sowieso nieuwe banden moet hebben! Er zitten een stuk bredere banden onder en hij heeft een bodylift gehad van vijf cm ongeveer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Btw, dit is mijn rammelbakkie: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 wow.. dat zijn vast geen stickers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Nee haha ik hem hem zo gekocht. Compleet ge-airbrushed. Super gaaf vind ik het zelf. Alleen jammer dat er wat lelijke plekjes op zitten. Maar ja die airbrush zit er al even op... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast wjj Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Thanx, dat had ik effe nodig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst May 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Voor het slingeren is een wrangel eigenlijk te mager zeker als je er 2000 kg achter hangt. Het vermogen van de wrangler is wel voldoende echter de massa ligt niet in verhouding en als de boel gaat slingeren is er geen houden aan. Praat uit eigen ervaring. De voorgeschreven 80km is verder geen probleem en het slingeren onstaat zo boven de 90 a 100 km per uur. Dus in ieder geval voorzichtig lijkt mij zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barbara S Geplaatst May 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2007 Dus eerder leuk voor ritjes in de buurt als voor verre stukken over de snelweg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.