Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Vanochtend de anwb laten komen om hem gestart te krijgen, en daarna op zoek gegaan naar een nieuwe accu.

Huidige accu was volgens de WW helemaal op, en het was een 62ah accu (ook geplaatst door de dealer :thumbsup:) terwijl er in de KJ een 74ah hoort te zitten. ANWB centrale waar we naar verwezen werden had 72ah maar die paste net niet. Weer verder, kwamen uiteindelijk bij een garage die wel de juiste accu's had. Garagehouder had zelf ook 2 XJ's :wacko:

Zit nu een normale 72ah accu in, maar een optima redtop is besteld en we mogen omruilen als die binnen is :thumbsup:

Ook lekspanning gemeten, was 0,13/0,14ah...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom een Optima ?

dacht dat die Optima's een slecht reputatie hadden gekregen, wegens "over-productie"

of ben ik verkeerd geïnformeerd ?

heb zelf een Exide Maxxima 900 Deep Cycle Battery

Er was zo'n rode Optima met de KJ geleverd, en schijnt een van de betere keuzes te zijn voor zo'n diesel, heeft veel startvermogen. Overproductie kan best kloppen, de prijzen zijn nl. heel erg gezakt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe accu in de Jeep gezet! Hij ging steeds slechter starten....ik had nog de originele van 10 jaar terug.

En omdat jullie toch vragen gaan stellen ... :) ... 165A, 750CCA, 12V, 100Ah CAT accu. Sterk spul.....originele beugel gebruikt maar met langere draadeinden, want deze is 7 cm hoger....is ook 7 cm langer maar ruimte zat. Breedte zelfde als de originele.

dat wordt morgenochtend, start vroem! (hoop ik...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...