Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

CPS in de YJ teruggezet. Stekker was gesmolten dus 1 adertje gesoldeerd en met krimpkous geïsoleerd.

Even gekeken hoe en waar ik 50L Euro benzine kwijt kan :)

Ik weet wel een slootje bij jou in de buurt.... :yes: Hoewel de oplossing van Utah wel wat specataculairder is.... denk dat je dochters dat ook vinden :ph34r:;)

Dan het boeltje nog ff reiningen en kun je kijken of je bak en braad werk werkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel een slootje bij jou in de buurt.... :) Hoewel de oplossing van Utah wel wat specataculairder is.... denk dat je dochters dat ook vinden ;):yes:

Dan het boeltje nog ff reiningen en kun je kijken of je bak en braad werk werkt....

Mijn bak en braad werkt wel hoor, alleen voor hoelang. Het koper was al aardig bros.

Anders moet ik ergens nieuwe bedrading en stekker scoren.

Speakers binnen, dan is het andere ook al binnen zeker???? Snel pareltjes kopen, ben benieuwd hoe het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag keringen van stuurhuis binnen gekregen.. dacht wel ffies dat is zo gebeurt. maar nee! het as waar het stuur aan zit is voorzien van een kogeltjes meganiek. bij het demonten was der 1 kogeltje uitgevallen en onder het as gekomen.. toen kreeg ik het huis niet meer dicht. moest hem compleet uit elkaar halen en kogeltje voor kogeltje weer op zijn plek gooien... ben der 2 uur mee bezig geweest... nou maar hopen dat de keringen voorlopig dicht zijn :P

heb gelijk weer een stukkie gereden toen die klaar was.. best leuk in de sneeuw :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das de kloterij van die jeeps, je wordt elke keer, na er mee gereden te hebben, weer overgehaald om te denken "Nee, ik verkoop hem toch maar niet" en "Dit zal wel de laatste lekkage of reparatie zijn".

Tis dat het zo'n verrekte gave verslaving is anders was tie al lang weg.:P

vandaag keringen van stuurhuis binnen gekregen.. dacht wel ffies dat is zo gebeurt. maar nee! het as waar het stuur aan zit is voorzien van een kogeltjes meganiek. bij het demonten was der 1 kogeltje uitgevallen en onder het as gekomen.. toen kreeg ik het huis niet meer dicht. moest hem compleet uit elkaar halen en kogeltje voor kogeltje weer op zijn plek gooien... ben der 2 uur mee bezig geweest... nou maar hopen dat de keringen voorlopig dicht zijn :)

heb gelijk weer een stukkie gereden toen die klaar was.. best leuk in de sneeuw :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Jeep onvrijwillig als stootblok gebruikt voor een auto achter me die de gladheid onderschat had...

Gelukkig heb ik een trekhaak :lol: Het viel achteraf allemaal wel mee. Hij had alleen een deuk in zijn nummerplaat en een fikse kras in zijn bumper.

Heb vandaag veel in de auto gezeten, en de gladheid viel mij reuze mee. Alleen op de Kennedylaan was het een beetje misleidend.

Heb ook nog genoten van auto's die niet wegkomen bij het stoplicht omdat de voorwielen draaien meer geen grip hebben. Met de Jeep rijd je dan met beleid zo weg :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das de kloterij van die jeeps, je wordt elke keer, na er mee gereden te hebben, weer overgehaald om te denken "Nee, ik verkoop hem toch maar niet" en "Dit zal wel de laatste lekkage of reparatie zijn".

Tis dat het zo'n verrekte gave verslaving is anders was tie al lang weg.:)

Vandaag laten doen aan onze GC: blussen...

http://12seconds.tv/v/73SBB

Hij was eindelijk weer goed, na een jaar van drama's en een godsvermogen aan reparaties. Wat nu?? :wacko: We deden hem niet weg vanwege de 'investering' in reparaties en de verminderde waarde, buiten het rijplezier natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag laten doen aan onze GC: blussen...

http://12seconds.tv/v/73SBB

Hij was eindelijk weer goed, na een jaar van drama's en een godsvermogen aan reparaties. Wat nu?? ;) We deden hem niet weg vanwege de 'investering' in reparaties en de verminderde waarde, buiten het rijplezier natuurlijk.

WTF?????? is dat jullie GC die daar staat te fikken??? :):ohmy:

OnTopic: Flink met de slijptol bezig geweest; 30 cm chassis eraf geslepen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren twee forummers langsgeweest en buiten de gezelligheid en hete koffie, ook nog wat gedaan...

Chris kwam met de bedoeling om z'n motorolie opnieuw te verversen op de brug en de carterpan eraf te halen omdat hij een raar geluid hoorde en zijn oliedruk deels weg valt bij warme motor. Dit alles na zijn ongelukkige ervaring op de Maasvlakte. Een vreselijk naar geluid en het lijkt op krukaslagers of een kantelende zuiger. Kwam er niet echt uit.

Eenmaal op de brug en onder de auto ook geluisterd (brrr...) wilde we de carterpan eraf halen. Boekje erbij (heb zelf geen ervaring met de 4.0) en bleek er toch wel een hoop gedaan te moeten worden om alleen de carterpan eraf te halen (uitlaat los (en zit helaas over de volle lengte gelast). automaatkoelleidingen in de weg, motorsteunen moeten los en motor iets omhoog etc.). Gezien de tijd leek het geen verstandige zet om zondagmiddag nog 'effe' te doen.

Wel besloten om olie te verwisselen; sjezus wat zag dat eruit. Ook al had Chris het vorige week ververst incl. nieuw filter. Er zat allemaal water in. Uiteindelijk twee keer motor gevuld met diesel, 2 minuutjes stationair draaien en aftappen net zolang totdat er heldere diesel uit kwam. Daarna nieuw filter en verse olie. Geluid is iets beter geworden maar gaat hiermee natuurlijk niet weg. De beslissing is aan Chris om te gaan reviseren of andere motor te plaatsen. Voorlopig zou ik nog even lekker doorrijden totdat het te erg wordt.

2e0ty0w.jpg

Verder kwam DATZ5.9 nog eventjes langs om de eerder door mij gemonteerde LED dagrijverlichting aan te sluiten met door hem meegebrachte stekkertjes. Nu heeft hij dezelfde LED's als ik aan de voorzijde :lol: Meer plaatjes zet ik wel in mijn eerdere LED-topic (hier).

2yy8qbk.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit, had m'n camera verkeerd ingesteld staan en kwam er pas achter nadat ik de foto's op mijn PC had gezet. Stom stom stom...

Was weer supergezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk mn wrangler kunnen ontmodderen en was er een afspuitplaats open

ik was net zo nat en smerig als de jeep en had helemaal geen gevoel meer in mn handen van de kou

poosje onder de warme kraan gehouden

nu kan ik hem weg brengen om de nieuwe banden te laten monteren en de andere velgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...