Spring naar bijdragen

Olie in de Versnellinsbak


Gast IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

Gast IRONBITCH

Hoe doe je olie in de versnellingsbak van een CJ of een Wrangler als je geen zin hebt om het vanuit onder de jeep bij te vullen. je draait eerst de olie vulplug eraf. daarna haal je de plaat eraf waar de poken uisteken. dan haal je de ontluchtings nippel weg. doe daar een klein trechtertje in. en je kunt dan van bovenuit de olie bijvullen en tegelijker tijd kijken of er al olie uit het vulgat komt. en als het zover is moet je meteen stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ...... kijk waar de vulplug zit, boor van onderaf een klein gaatje boven de vulplug in de bodem, boor dan van bovenaf een gat met een gaten zaag, (gebruik het kleine gaatje als centergat) Dek het grote gat af met een iets groter rond plaatje wat je met drie parkertjes vast zet.

Heb dit bij de versnellingsbak en de tussenbak gedaan, bijvullen gaat nu supersnel. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh, ik weet niet of Rob een foto kan maken aangezien ik zijn fles nog heb liggen :whistle:

Maar het is een 1,5 liter plastic fles met een gat in de dop waar precies een stuk slang (benzineleiding o.i.d.) doorpast en die doorloopt tot op de bodem.

Deze slang hang je in de vulopening.

Boven in de flessehals zit een gaatje waar een persluchtpistool op past.

Je vult de fles met de gewenste hoeveelheid olie, zet er lucht op en door de druk loopt het automatisch je bak in.

Zal even kijken of ik binnenkort een foto kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Er zit maar één plug (groete zeskant) aan de linkerkant van je versnellingsbak, ongeveer 10 cm vanaf de onderkant, dicht aan de zijde waar de tussenbak aan geschroefd zit.

Een ontluchtingsnippel zit niet op mijn bak maar ik denk dat Iron Bitch de aansluiting bedoeld waar bij mij een torx bout in zit (in de flens tussen net voor de pook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm,toch vreemd;

Haynes verwijst naar een locatie "The manual transmission fill plug (arrow) is mounted high on the passenger's site of the case....."

Pijltje op foto wijst dan idd.naar een plaats boven de bevestiging v.d. cat.flens. nog boven 't electrisch component de bak in gaat.

Dit is dus niet de kant van de voorste aandrijfas/bestuurder.

Klopt iets niet met die pluggen.......

Las hier al iets over op forum maar ben er nog niet weg mee :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt ook al van je baktype af....

-Ba 10/5 ( 4.2 liter motor): Daar zittie rechts, ongeveer boven... enz...

Op de foto zie je 'm zitten, ongeveer rechts: groot zeskant

ba10ps.jpg

-AX-5 ( 2.5 liter motor ) Links

(duidelijk te zien op de foto)

ax5s.jpg

-AX-15 ( 4.0 liter motor ) Links

Ook duidelijk te zien... bovenkant vette plek...:blink:

ax15s.jpg

Bij mijn AX15 zijn het geen zeskant pluggen, maar "binnenvierkant"... Soort inbus bout, maar dan met vierkant gat, zeg maar...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...