Spring naar bijdragen

Olie in de diff


René
 Share

Recommended Posts

Ik vraag me af hoe ik de olie in de differentielen ( of tussenbak) kan krijgen.

Ik heb vandaag de olie ververst in de tussenbak met een soort bidon met een slangetje eraan, maar dat werkt eigenlijk voor geen kant en het duurt errug lang voordat die olie erin zit.

Hoe krijgen jullie dus de olie erin?

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het nog anders:

Oude plastic limonadefles, waar ik een gat in de dop heb gemaakt. Aan de zijkant, vrij hoog in de fles, een gat met een autoventiel, zonder binnenwerk.

Door het gat in de dop een passende slang gestoken, welke tot op de bodem van de fles komt.

De fles vullen met de juiste soort en hoeveelheid olie, dop met slang erop, andere kant van de slang in de vulopening van bak of differentieel en met de bandenpomp ongeveer 1 bar druk in de fles persen ( met een compressor in de schuur nog makkelijker!). de inhoud van de fles wordt nu door de overdruk "als vanzelf" naar je bak of diff gedrukt!!

Werkt perfect!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je koopt voor iets van 15 eur een spuit. Je zuigt de olie erin en hangt het slangetje in je dif en spuit het erin.

Als ie overloopt heb je genoeg.

Lijkt op een vetspuit alleen kun je zuigen EN persen

Het systeem van een fietspomp

Damned!!! dat is echt een goeie.....ik ga op zoek naar een spuit volgende x...

Ik deed het altijd met een stuk tuinslang van 40 cm. die ik in het gat stopte en dan een grote trechter aan de andere kant....trechtertje vullen en dan geduld hebben....ga ik altijd ff wat anders doen....

Dat met die flesjes met een slangetje eraan werkt wel maar die olie is er eigenlijk veel te dik voor....

Het idee van 87wrangler is ook erg makkelijk maar inderdaad moet je wel een compressor hebben en sja...je moet toch weer iets gaan bouwen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...