Beest Geplaatst May 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2006 volgens mij snap je best wel hoe ik ut bedoel...... idd witlof is lastig tanken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roger_s Geplaatst May 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2006 ik heb inmiddels mijn eerste test gehad. 63L 320KM. De tank is dan wel niet helemaal leeg, maar ik betwijfel of ik de 400 wel ga halen. Ik heb gewoon pure aceton, in de verhouding zoals hier beschreven gemengd. Het enige dat merkbaar is, is dat de auto rustiger is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2006 Je zult het een paar keer moeten doen om wat te merken. Hou maar aan bij elke 45 ltr tanken 100 ml aceton Je rijd steeds wisselend korte en lange stukken en buiten temperatuur is ook van invloed. Op een lange afstand met constante snelheid merk je het het beste. Niet bij de eerste keer dat je het bij je benzine doet. Ik haal geen 100 ml flesjes meer die kosten bij drogist € 1,75 en bij Doeland 1 liter € 6,50 dus € 0,65 per 100 ml Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst May 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2006 Ik heb aceton in een oud barrel gegooid om te testen. Motor loopt rustiger en mooier, verbruik van 1 op 10 naar 1 op 11,5. Dit na 2 keer tanken met aceton en ik ben niet anders gaan rijden, dus het werkt wel. nu weer even zonder aceton proberen en kijken of het proces weer omgedraaid wordt.... grrrr danny Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst May 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2006 Acethon in de LPG tank, idd niet verkeerd als dat zou kunnen.Vandaag getankt: 50 liter gas op 152 Km. Zal ook wel aan me rijstijl liggen dan. Bizar, ik rijd met 40 liters gas altijd zo'n 210 km. En dan rijdt ik voornamelijk stad. Rijd ik snelweg dan haal ik nog wel 290 km's op 40 liter lpg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst May 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2006 .....Als het verhaal achter deze link klopt dan kan je aceton werkelijk zonder gevaar in je tank gooien. Aceton in een 2-takt en er dan nog mee vliegen ook..... je moet wel durven!!! http://peswiki.com/index.php/Directory:Ace...'s_2-Stroke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2006 even een update van mijn aceton ervaringen: Omdat ik nu al het nodige verstookt heb kan ik ook de effecten op de langere termijn merken.. De effecten die direct al merkbaar waren houden gewoon aan, loopt mooier en trekt beter vanaf lage toerentallen en het benzine verbruik is inderdaad lager (5 a 10%) In een ander topic schreef ik over de diesel geluiden uit mijn 4.0....die zijn nagenoeg weg. Stationair loopt hij ook stiller met veel minder bijgeluiden en ook het uitlaatgeluid is veranderd. Dit waarschijnlijk doordat de verbranding schoner is en de uitlaat hierdoor minder aanslag aan de binnenkant krijgt...hij dempt minder...(effect overigens ook gelezen op andere site) verder geen negatieve zaken Sinds kort heb ik een Rieju 50cc crossertje (nieuw) gekocht voor de korte afstanden(verbruik1:25) Dit is een 2-takt en zoals de meeste wel zullen weten is een 2-takt zeer gevoelig voor de afstelling. Ik heb ruime ervaring met het tunen van 2-takten en heb al heel wat schade gezien...toch heb ik na een inrijperiode van zo'n 200 km aceton bij de benzine gedaan. Het resultaat is dat de 2-takt mooier loopt (gelijkmatiger bij lage toeren) en veel minder walmt. De aceton heeft duidelijk invloed op de verbranding zelf. De Rieju heeft een kunststof tank.....we zullen zien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2006 morgen rond de middag richting Ballenstedt. Net nog een litertje aceton gekocht. Ik rij nu vanaf het begin van dit topic op Aceton. ( witlof was nix) maar heb me niet zo bezig gehouden met het verbruik. Morgen met de sleurhut achter de wrangler op 33x13,50x15 bandjes 600 km rijden. Dus mooie tijd om het verbruik eens te bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2006 morgen rond de middag richting Ballenstedt. Net nog een litertje aceton gekocht.Ik rij nu vanaf het begin van dit topic op Aceton. ( witlof was nix) maar heb me niet zo bezig gehouden met het verbruik. Morgen met de sleurhut achter de wrangler op 33x13,50x15 bandjes 600 km rijden. Dus mooie tijd om het verbruik eens te bekijken. Heb jij ook de ervaring at de motor stiller is gaan lopen? Dat viel me zaterdag op dat jouw motor erg stil loopt. PS: goeie reis morgen! die mudzilla's zullen op de weg wel.... nahja laat maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst June 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2006 Ik heb aceton in een oud barrel gegooid om te testen.Motor loopt rustiger en mooier, verbruik van 1 op 10 naar 1 op 11,5. Dit na 2 keer tanken met aceton en ik ben niet anders gaan rijden, dus het werkt wel. nu weer even zonder aceton proberen en kijken of het proces weer omgedraaid wordt.... grrrr danny En dus na 3 tankjes benzine is het verbruik weer als vanouds tussen de 1 op 9 en 1 op 10... reinigen doet het dus niet lijkt mij, nu maar weer aceton erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 Ik wilde het verbruik meten van en naar Ballenstedt maar daar kwam niks van terecht. Moest om een file heen dus weet niet hoeveel km ik heb gereden want mn 33 ers veroorzaken een verschil van min 10% Denk meer. Het enige wat ik wist was mn km stand bij vertrek en aankomst thuis Maar daar komt dan een 10-15% bij en ik had apart moeten meten zonder de 2 dagen spelen in het terrein. Vandaag naar Rotterdam geweest en ik weet dat dat 260 km is heen en weer want dat rij ik al jaren met een niet Jeep. 40 ltr opgereden Dus met mn 33x13,50x15 Mudzillas constant rond 100-110 km per uur verbruikt hij 1 op 6,5 of voor de belgen 15,4 liter per 100 km met aceton 100 ml per 45 ltr benzine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst June 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2006 Nou ik ben ook verstag gegaan met de acethon, vandaag in de voyager 100ml acethon gedaan en daar 45 liter benzine op gegooid en WHAAAAAAAAA wat een verschil, na 6 kilometer is het verschil al merkbaar, motor loopt mooier en rustiger, trek veel lekkerder en soepeler door en wonder boven wonder de warme start die eerst een probleem was is ineens geen probleem meer. Nu maar eens kijken wat het met een hele tank gaat brengen............................................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2006 Even een vraagje... Vanwaar de mengverhouding 100 ml op op 45 liter benzine? Is dat alleen voor Jeeps of wat? Kan ik die Aceton ook in mijn boot gooien? Een 3.0 liter 4 cilinder blok.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2006 Tuurlijk gaat het ook in het motortje van de boot,alleen is de vraag of je er daar nu echt zo veel van merkt. En die mengverhouding die hebben geleerden uitgevonden,dus moeten wij maar aannemen dat het zo hoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2006 ik heb door de jiep nog geen tijd gehad voor mn bootje Heb hem oplaten halen om een lekke oliekering te laten maken in staart stuk (ik heb wat met oliekeringen) en gelijk het staartstuk laten schuren en spuiten want dat was hard nodig. ( Ja kon ik zelf maar had ik geen zin in) Heb vorig jaar niet gevaren en geen stabiliser in de 200 ltr benzine die er nog in zit gedaan dus daar stop ik als ie terug is deze week wat aceton bij. Bij een boot is het verbruik nog moeilijker bij te houden Ik heb een vaaruren teller maar dat is een heel ander verhaal want als ik even naar Arnhem of Deventer blaas dan is ie net zo dorstig als zn baas en vaar ik 9 km p/u op de plassen hier dan verandert het verbruik natuurlijk met 300%. Maar ga toch kijken hoe de motor erop loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst June 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 mijn bootje drinkt zo'n 60 ltr p uur , (7.4 ltr Mercruiser V8 het was liefde op het eerste gezicht ) maar er moet wel erg veel acethon bij mijn tankje van 450ltr en ik denk niet dat het veel zal schelen... kan niet van die gashendel afblijven! Mijn barreltje loopt met acethon veel mooier dus blijven we lekker bijgooien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 -KICK- Vandaag op TV gezien: Test met "wondermiddeltjes"... - Magneten om brandstofleidingen: Zinloos- Speciale carburateur: Onzin- Aceton: Verbruik nam zelfs toe!!! De test werdt gedaan op een vermogenstestbank, zodat weersinvloeden e.d. uitgesloten werden. De gebruikte auto's waren een oudere amerikaan met V8 carburatiemotor en een Toyota met 4 cil. injectiemotor. Resultaten waren identiek. De zuinige carburateur is uiteraard alleen op de V8 getest.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Gebruik het nog steeds de aceton en ik blijf het ook doen. Mijn auto rijdt echt wel zuiniger(maar daar doe ik het niet om)maar hij draait veel mooier de motor.Start beter en voor de rest vind ik aceton wel lekker ruiken. Onze laborant heeft het uitgezocht,de oppervlaktespanningsspiegel van de benzine verandert daardoor verdeelt de benzine zich in kleinere deeltjes waardoor de verbranding sneller en beter verloopt. Bewijs hiervan is wanneer je je co gehalte gaat meten,met aceton is deze een stuk lager.Het bewijs dat er minder onverbrande deeltjes de cylinder verlaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 "k heb de benzine bonnen over een langere periode vergeleken en daar komt een besparing van ongeveer 4 % uit. Deze zal ook mij worst zijn, belangrijker is dat de motor beter loopt. De motor voelt vooral onderin wat "dynamischer" aan. En het belangrijkste is natuurlijk dat het heerlijk ruikt..... Vaak worden er bij tests de verkeerde mengverhoudingen gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Blijft de vraag, waarom oliemaatschappijen het dan niet standaard gebruiken.... zal toch wel een reden voor wezen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Wat zou dan in de zg powerplus benzines voor een toevoegingen zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Vooral reinigende additieven... met moeilijke namen. Kameel weet dat vast! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Heel dit gebeuren van aceton was vanavond op Discovery... Bij Mythbusters..... Deze mythe is geheel niet waar..... De test daar liet zien dat het geheel niet werkte.....(zelfs iets meer verbruik) Er was 1 ding wat wel werkte...en dat was een diesel op afgewerkt friet olie.... Even filteren de olie. En ze reden zo weg. Zonder aanpassing. (was met een oud type mercedes) Wel 10% meer gebruik als diesel. Mazzel Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Blijft de vraag, waarom oliemaatschappijen het dan niet standaard gebruiken.... zal toch wel een reden voor wezen... Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen. Zodat u prettiger rijdt. Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden. Betere prestaties Shell V-Power geeft een meer gecontroleerde ontsteking dan euro 95. Daardoor verbetert de efficiency van de verbranding in de motor. En zo kan elke druppel benzine méér energie leveren. Schonere motor Aan Shell V-Power zijn innovatieve reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen helpen de afzetting van vuil in uw motor te voorkomen en kunnen de vuilafzetting die al aanwezig is, zelfs voor een groot deel verwijderen. Het verwijderen en voorkomen van deze schadelijke vuildeeltjes draagt bij aan een soepeler lopende motor die langer in topconditie blijft en betere prestaties levert. Rijden met plezier Met Shell V-Power heeft u de technologie van morgen in uw tank. De unieke combinatie van speciaal geselecteerde componenten in deze nieuwe brandstof helpen uw motor sneller en soepeler te reageren. Samen met de betere verbranding en het versterkte reinigende vermogen, draagt Shell V-Power bij aan een betere acceleratie en meer motorvermogen in vergelijking met euro 95. Dus aan meer rijplezier. Ontwikkeld in samenwerking met Jeep Shell en Jeep werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in het offroaden. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Jeep. 100% zwavelvrij Bovendien is Shell V-Power zwavelvrij, dit helpt uw katalysator beter te werken zodat er minder verontreinigende uitlaatgassen worden uitgestoten in vergelijking met gebruik van euro 95. Het alternatief voor Euro 95 Shell V-Power is geschikt voor alle auto?s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power. Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Heel dit gebeuren van aceton was vanavond op Discovery...Bij Mythbusters..... Deze mythe is geheel niet waar..... De test daar liet zien dat het geheel niet werkte.....(zelfs iets meer verbruik) Er was 1 ding wat wel werkte...en dat was een diesel op afgewerkt friet olie.... Even filteren de olie. En ze reden zo weg. Zonder aanpassing. (was met een oud type mercedes) Wel 10% meer gebruik als diesel. Mazzel Rene Daar heb ik het ook gezien, Rene. Vandaar m'n kick. En die additieven in V-power en z'n concurenten: Thnx, Nick! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.