Spring naar bijdragen

acethon gebruik


jbercx
 Share

Recommended Posts

Ontwikkeld in samenwerking met Jeep

Shell en Jeep werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in het offroaden. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Jeep. :frusty:

Vandaar dat de Shell voor mijn Jeep geen super ongelood 98 meer hebben.

En geloof mij....ik heb er 1 keer die Shell V-power in gehad......(En hij liep kloten)

Dus ik tank gewoon bij de Total....

Blijf hem gewoon super ongelood 98 te drinken geven...(ik lust ook niet al het bier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 139
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaar dat de Shell voor mijn Jeep geen super ongelood 98 meer hebben.

En geloof mij....ik heb er 1 keer die Shell V-power in gehad......(En hij liep kloten)

Dus ik tank gewoon bij de Total....

Blijf hem gewoon super ongelood 98 te drinken geven...(ik lust ook niet al het bier)

dan hou ik het bij de texaco :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou dan in de zg powerplus benzines voor een toevoegingen zitten?

In V-power enzo zit: Sarasol, synoniemen zijn: GTL Fuel mix, N Alkanes (c10) of ook wel Cyclo Alkane. De shell noemt dit in z'n reclames speciale component GTL... sg=zo'n beetje 0,7800

We vervoeren het nog wel is (bakkie vol) Het is best vette reut...Dus tja wat er volgens mij eigenlijk gebeurt is dat je het rendement vd benzine weer omhoog brengt door er (relatief gezien) een vuiler component door heen te smijten. Ik zou het niet in m'n tank willen hebben daar ik weet wat het is, en wat voor moeite het kost om de ladingtanks weer gekuisd te krijgen na een volle bak vd die rommel!

Andere benzine toevoeging is MTBE(prachtige lading allen een beetje kankerverwekkend), maar dit is de loodvervanger. Dit is tevens de lekkere benzeen geur die je ruikt met het tanken.

Kijk benzine is een schoon product dat je over houdt aan het einde van het kraakproces van ruwe olie, Diesel is een relatief vuiler product dus zal per gram meer rendement, energie of hoe je het ook wil noemen, geven. En al de troep die je over houdt na het kraakproces...daar wordt HFO(heavy fuel oil) van gemaakt of is het eigenlijk al kunnen ze ook nog blenden tot lichtere soorten. En dat verstoken wij aan boord(zo'n 17m3 per dag) En die zwarte blubber heeft een super rendement...juist omdat het zo vuil is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel dit gebeuren van aceton was vanavond op Discovery...

Bij Mythbusters.....

Deze mythe is geheel niet waar..... :yes:

De test daar liet zien dat het geheel niet werkte.....(zelfs iets meer verbruik) :yes:

Er was 1 ding wat wel werkte...en dat was een diesel op afgewerkt friet olie....

Even filteren de olie. En ze reden zo weg. Zonder aanpassing. (was met een oud type mercedes)

Wel 10% meer gebruik als diesel.

Mazzel Rene

O ja nog eentje, klopt idd. Vervoeren we ook tegenwoordig steeds meer. In de wereld van mileu activisten heet het dan ineens bio-diesel..haha losers :lol:

Is idd frituurvet en dat mengen ze wat aan met koolzaad olie en voila u hebt biodiesel...wat zijn die grote oliemaatschappijen toch slim! :lol::frusty:

Bij ons gaat het voor een iet wat andere naam door: Fatty Acid Methyl Ester(klinkt enger dan dat het is) of ook wel Biodiesel nos 17 containing rapeseed oil.

Het ruikt ook nog steeds naar oud frituurvet die bende enzo ziet het er ook een beetje uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst, geloof het verhaal V-power als je wil. Ik zou het niet tanken in een Jeep.

Additieven werken zeker wel... in een nieuwe motor die vraagt om een betere controle van de ontsteking. (=hoog octaan)

Misschien voor de nieuwe 3,7 in de Liberty? :yes:

Het is duurder en voegt niets toe voor verbeterde verbranding in de meeste Jeeps. In de VS rijden ze zelfs op 87 octaan.

Over het acenton verhaal:

Mythbusters heersen. :frusty:

Maar ok, stel dat aceton werkt... het verwerken in brandstof is ondoenlijk, het is veel te vluchtig. (dus oncontroleerbaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlandse V-Power heeft een octaangetal van 97,4; dat is alleen geen officieel octaangetal (alleen 90, 92, 95, 98 en 100 zijn dat), en daarom wordt het naar beneden afgerond naar RON 95.

van de shell site,

Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen? Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

Ik blijf gewoon op aceton rijden.

Motor loopt er prima op ^_^

Maar het werkt niet Hans....

Dus waarom zal je het dan doen.

Ze hebben vele onderzoeken gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst, geloof het verhaal V-power als je wil. Ik zou het niet tanken in een Jeep.

Maar ok, stel dat aceton werkt... het verwerken in brandstof is ondoenlijk, het is veel te vluchtig. (dus oncontroleerbaar)

^_^:worshippy::worshippy:

He he eindelijk!!! Moet je is fijn wat Aceton op je hand gooien(niet teveel doen ook aceton schaadt de gezondheid op den duur :D )...wat krijg je dan..kouwe fikken...hoe komt dat...door de snelle verdamping! :whistle::thumbsup::thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar ik doe het ook niet op mn hand maar in mn benzine. en hoe vluchtiger de benzine hoe beter de verbranding.

Ik doe 100 ml in 45 liter benzine Het mengt zich met de benzine en verbeterd de verbranding.

Mijn motor loopt gewoon mooier en zuiniger.

Ik gebruik het nu 1 jaar dus moet dan toch wel hebben kunnen merken of het niet helpt.

Er zijn net zoveel artikelen te lezen dat het NIET werkt als WEL

klikkerdeklik Mythbusters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar ik doe het ook niet op mn hand maar in mn benzine. en hoe vluchtiger de benzine hoe beter de verbranding.

Ik doe 100 ml in 45 liter benzine Het mengt zich met de benzine en verbeterd de verbranding.

Mijn motor loopt gewoon mooier en zuiniger.

Ik gebruik het nu 1 jaar dus moet dan toch wel hebben kunnen merken of het niet helpt.

Er zijn net zoveel artikelen te lezen dat het NIET werkt als WEL

klikkerdeklik Mythbusters

Het is natuurlijk niet zo dat een vluchtig goedje ook béter verbrand, wel sneller.

Verder maakt het mij niet uit, dat weet je. I'm an unbeliever. ^_^

V-Power ps:

Nederlandse V-Power heeft een octaangetal van 97,4; dat is alleen geen officieel octaangetal (alleen 90, 92, 95, 98 en 100 zijn dat), en daarom wordt het naar beneden afgerond naar RON 95.

van de shell site,

Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen? Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

Met een octaan van 97,4 zit je dus gewoon met teveel octaan in je benzine. <-punt

Als je motor er goed op loopt en je bent bereid die extra centen te betalen: prima toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen die aceton gebruiken hebben het lef gehad om voor zich zelf te bepalen of het werkt...de groep die van alles en nog wat aandraagt om het tegendeel te bewijzen hebben het in grote meerderheid nooit uitgeprobeert!!...dus niet zo schijterig en zelf uitproberen, dan pas kan je zeggen of het wel of niet werkt in jouw geval.....

overigens zitten er in benzine delen die fluchtiger zijn dan aceton gemiddelt is...dat gaat dus ook al nergens over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu al maanden met aceton in de tank.

Eerst reed ik 1 op 5. ^_^

Sinds ik aceton gebruik rij ik 1 op 6. :worshippy:

De motor loopt rustiger,start beter en trekt beter.

Misschien zit het wel tussen m'n oren :glare: ,maar dat maakt me niet uit.

Ik rij zuiniger(goedkoper) en dat vind ik toch wel heel prettig.

In het begin heb ik de aceton in een jerrycan met de benzine gemengd maar dat vond ik maar geknoei.

Ik heb bij de gamma een gasslang gekocht.

1 kant er af gehaald en de moer van de andere kant er ook af gehaald.

In de dop van een leeg flesje aceton een gat geboord van 20mm.

Hier de slang door heen gedaan.

Dit past precies op het flesje aceton en het sluit goed af.

Eerst de aceton in de tank en de benzine er direct overheen,

kan het zich lekker mengen.

Groeten,Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen die aceton gebruiken hebben het lef gehad om voor zich zelf te bepalen of het werkt...de groep die van alles en nog wat aandraagt om het tegendeel te bewijzen hebben het in grote meerderheid nooit uitgeprobeert!!...dus niet zo schijterig en zelf uitproberen, dan pas kan je zeggen of het wel of niet werkt in jouw geval.....

overigens zitten er in benzine delen die fluchtiger zijn dan aceton gemiddelt is...dat gaat dus ook al nergens over...

Ook goedemorgen ^_^

Ik weet dat ik onder water niet kan ademen zonder duikuitrusting, maar ik ga het niet bewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha de amerikaanse bassie en adriaan ^_^

maar wat is het dan? de aceton? of onderbewust anders rijden?

ik geloof best dat de motor makelijker start..verbranding zal ook schoner zijn

maar zuiniger......nee gaat er bij mij niet in

op ebay heb je ook van die dingen, die moet je in je luchtfilterbuis stoppen

gaat de lucht linksom wervelen en volgens de makers geeft dat brandstofbesparing op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aceton zorgt ervoor dat de verbranding vertraagd wordt, hierdoor gaat de explosie wat geleidelijker, zeg maar.

Feitelijk is het dus, als het al helpt, hetzelfde als 98 in de tank gooien... dat de motor daarop rustiger loopt, zal duidelijk zijn: Immers de "plof" wordt minder fel. Dat de motor wat "rustiger" loopt en wat makkelijker start, kan dus wel kloppen. Maar dat doettie op RON 98 dus ook!

Nadelen zijn er natuurlijk ook: Langere verbranding geeft meer warmtebelasting in de motor. Niet voor niets wordt 98 voorgeschreven voor motoren met hogere compressieverhoudingen!

Overigens staan er in dat artikel, waar Dez een linkje heen plaatste, een paar vreemde "wetenschappelijke" conclusie's, zoals:

No engine can deliver good MPG without some acetone in the fuel.

Ow??? :worshippy:

Knock causes fuel to burn suddenly.

Was dat niet andersom??? ^_^

How come you do not use testimonials for products? Testimonials are used routinely by crooks who sell fake products. You must have noticed this on TV. In scientific circles, they are a joke because it is hard data that matters rather than the unreliable opinion of non-engineers, actors or persons perhaps paid for their statements. We have been often encouraged to use them but it is simply not reliable.

Zo kun je ook zeggen dat je vind dat je gelijk hebt! :worshippy:

Al met al: Zéér betrouwbaar!! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het allemaal heel mooi , maar wat is zuinig ?

1x starten /gas geven ,weg voordeel.

1op5 , 1op6 , als de tank leeg is zal hij toch weer vol moeten

Rijden in een Jeep is nooit voordelig , WEL hartstikke mooi en wat maakt dan die ene liter uit

Slemp der gewoon een slomp benzine in and have FUN

groet erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het allemaal heel mooi , maar wat is zuinig ?

1x starten /gas geven ,weg voordeel.

1op5 , 1op6 , als de tank leeg is zal hij toch weer vol moeten

Rijden in een Jeep is nooit voordelig , WEL hartstikke mooi en wat maakt dan die ene liter uit

Slemp der gewoon een slomp benzine in and have FUN

groet erik

Groot gelijk. koop anders een Eend (duck)

wedstrijd zuinig rijden met een Jeep ^_^ ;; zonne goeie hebbuh wij nog nie gehad :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het allemaal heel mooi , maar wat is zuinig ?

1x starten /gas geven ,weg voordeel.

1op5 , 1op6 , als de tank leeg is zal hij toch weer vol moeten

Rijden in een Jeep is nooit voordelig , WEL hartstikke mooi en wat maakt dan die ene liter uit

Slemp der gewoon een slomp benzine in and have FUN

groet erik

Yes.....zo is het....

Gewoon vol gooien en rijden....is hij leeg.....dan heb je lekker gereden....

Dus weer vullen...

Zal mijn een worst zijn wat mijn Jeep verbruikt....

(tussen de 1 op 1 en 1 op 6)

Maar lekker rijden dat ie doet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het allemaal heel mooi , maar wat is zuinig ?

1x starten /gas geven ,weg voordeel.

1op5 , 1op6 , als de tank leeg is zal hij toch weer vol moeten

Rijden in een Jeep is nooit voordelig , WEL hartstikke mooi en wat maakt dan die ene liter uit

Slemp der gewoon een slomp benzine in and have FUN

groet erik

083lv4.gif

En die zware rechtervoet he ^_^ Maar ja het geluid van zo'n 6 cilinder is gewoon mooi! :worshippy::thumbsup::thumbsup: (V8 is mooier maar die hebbe we niet :worshippy::whistle::D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij welgemeende excuses aan Ruudvd die mijn Reply niet kon waarderen en ik het nu dus aanpas...

EDIT:

iemand anders nog ervaringen met Aceton???

Hoop dat het zo beter is Ruudvd

Onderstaande over die creche enzo sloeg dus op een ander stukje

Laten we dus vooral niet grappig proberen te zijn...Sober is het toverwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...