Ogdak Geplaatst January 5, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 PS wie heeft bij jouw het diff aangepast, ben nog altijd op zoek naar iemand die dit heeft gedaan voor ik aan de mijn begin. Heb ik nog niet gedaan, heb de spullen wel liggen. Maar voor alles een eerste keer he, zorg wel dat ik er een ervaren differ bij krijg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 Heb ik nog niet gedaan, heb de spullen wel liggen.Maar voor alles een eerste keer he, zorg wel dat ik er een ervaren differ bij krijg. Kzal proberen, maar bij mij is ook nog niet voor direct, zal eerder februari worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst January 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 Jee ogdak, Hij kan straks mee met Paris Dakar. Gaaf man wordt wel erg zwaar of valt het mee??? BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2006 @Bull, doe straks gewoon helium in de bandjes. Het vervolg. Alweer Mei 2005 Het aanpassen van de traverse. Standaard zit de traverse met 4 bouten van onder in de onderzijde van de unibody "gebout". En op die plaats zit het dus in de weg van de voorste onderste control armen. Hier de traverse al ingekort zodat het "tussen" de uni-body past. Grote strips komen aan de binnenzijde van de uni-body. Kleine strips komen aan het nieuwe uiteinde van de traverse. Zo dus ongeveer. Bij gebruik van de bovenste rij gaten hangt de combinatie blok/automaat/tussenbak helemaal op standaard hoogte. Bij gebruik van de onderste rij gaten geeft dat het effect van een transfer-case lowering, oftewel een extra mogelijkheid om de hoeken van de aandrijfassen te beinvloeden. En zoals het uiteindelijk komt te zitten Hier de eerste bevestiging voor de voorste onderste controlarm. Hier goed zichtbaar, de bracket zoveel mogelijk naar "binnen" geplaatst om een zo groot mogelijke stuuruitslag te behouden. Deze wordt niet langer begrensd door de knuckle/as maar door de combinatie wiel/onderste control arm. Vanuit verschillende hoeken. Hier op de uiteindelijke plek, draadeind heb ik gebruikt voor "uitlijn" doeleinden, moet toch allemaal een beetje recht zitten he. Een volgende stap, zijn de voorste control armen met radius armen. Heb gewoon 40*40 koker gebruikt voor pas en meet werk Hier het pas voorbeeld van de radius arm goed zichtbaar. Ook nieuwe plateau's voor de schroefveren. van voren Tja, de ondeste houder voor de nieuwe veren. Dit heeft wat tijd gekost. ging om het bepalen/simuleren van de oplopende hoek van de schroefveer bij de uiteindelijke rijhoogte van de ZJ. Ik wil de veren er uiteindelijk toch recht onder hebben. Wellicht gaat bovenstaand verhaal, bij onderstaande foto wat meer duidelijkheid geven. Volgens mij moet ik nu hoognodig opruimen. Tot de volgende keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2006 Nog steeds Mei 2005, produktief maandje geweest. Deze is wel een beetje een allegaartje. Te beginnen met de demontage van de mechanische fan, komt een elektriek exemplaar op. Nog een visco. Mig las oefening op een knuckle(gietijzer/-staal). Close-up Tja, werkt dus niet maar toch even proberen he. Speciale elektrodes inmiddels onderweg. En deze moet ook nog dicht, is de ontluchting van de 8.8 zit in de weg van de "truss" Beetje experimenteren met stuur en spoor stang. Voor dit doel maar even een stuk pijp gepakt voor het passen. Aanpassingen aan de stuurstang vergen ook aanpassingen aan de trackbar(panhard). Dus m'n jks adj. tb moet ingekort worden met ongeveer een cm of 5 Markeren Doorzagen Lassen En passen Trackbar en stuurstang weer nagenoeg parallel Voordat een en ander paste moest ook de pitman arm opgeboord worden. Kreeg de pitman arm dus niet los, dan maar een stellage incl. het stuurhuis. Duurt even maar is uiteindelijk wel gelukt. Zo inmiddels is het Juni 2005 geworden. Verder met de unibody "sleeve's" De bevestigingen voor de achter onder control armen, rechts op de foto. En de bevestigingen voor de achter boven control armen, deze komen dus aan de binnenzijde van de unibody. En tot slot 1 helft van het geheel. Zo dat was het wel weer voor nu, plezier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst January 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2006 Volgens mij moet ik nu hoognodig opruimen. Heb je nog wel tijd voor die Beemer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2006 Echt een zeer mooi project Ogdak. Vet cool zou mijn dochter zeggen.....en ik ook... Toppie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TJ9999 Geplaatst January 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 Geweldig projekt! Goed gedokumenteerd en erg leerzaam! Respekt!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 mooi project otto petje af 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst January 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 Het wordt steeds leuker !! Echt Top Otto ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 Thnx allemaal @DUC heb de beemer afgelopen Juni verkocht, had er toen 1.5 jaar niet meer meegereden. NEE heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst January 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 @DUC heb de beemer afgelopen Juni verkocht, had er toen 1.5 jaar niet meer meegereden.NEE heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Bij ons gaan de motoren toch echt de deur niet uit. Maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik in Jeepverbouwingsactiviteiten toch niet zo veel tijd ga steken als jij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 Kan ik me wel iets bij voorstellen.Bij ons gaan de motoren toch echt de deur niet uit. Maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik in Jeepverbouwingsactiviteiten toch niet zo veel tijd ga steken als jij Voor het geval de jeep ooit klaar is , heb ik nog wat staan. Een Z1 van '73 en Een CB 550 van '76. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst January 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2006 Voor het geval de jeep ooit klaar is , heb ik nog wat staan.Een Z1 van '73 en Een CB 550 van '76. Ooooohhh, een ceebeetje! Dat was m'n eerste motor! CB 550 Four-K uit 1977! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst January 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2006 ziet er allemaal goed uit ogdak !!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 ziet er allemaal goed uit ogdak !!!!!!! thnx, Weer verder met het vervolg. Zo nog een klein stukje Juni 2005 te gaan De achteras Dana35C moet er nu toch echt aan gaan geloven, Alles losgekoppeld. Dit komt er voor in de plaats een Ford 8.8 niet echt goed te zien, sorry. Plateau voor de veren op 0 graden, terwijl het diff 12 graden omhoogwijst, richting de TC. Hier wat duidelijker in beeld. En toen kwam Juli 2005, nog maar een half jaar achter. Detail van de voorste onderste control arm(FLCA).De Kop van de control arm is draaibaar en daarmee in lengte verstelbaar, ongeveer 5 cm. Ideaal voor het afstellen van pinion hoeken. Bij komend terrein voordeel is dat de assen makkelijker zullen flexen. Op de voorgrond de FLCA en in de achtergrond de RUCA, welke de draaibare kop aan de aszijde heeft. Doordat achter de UCA's als triangel(van unibody naar midden van as) worden geplaatst kan de achterste TrackBar vervallen. Lengte verschil tussen een JKS Adj. FLCA en mijn exemplaar. Zelfde verhaal voor de RLCA. Zoekplaatje, welke is een standaard arm. Zijaanzicht. En hier moet het een en ander een plekje vinden. Hier de bevestiging van de RUCA aan de 8.8 truss. Goed zichtbaar de schroefdraad welke de lengte verstelling mogelijk maakt. Een en ander op z'n plaats. Hier goed zichtbaar de "triangel". Met "pas" wielen 35" @JeePee, dank voor het lenen. En dat brengt me alweer aan het eind van Juli 2005. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 schiet al op, of heb ik het fout? iig heel leerzaam en leuk om te lezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 schiet al op, of heb ik het fout?iig heel leerzaam en leuk om te lezen Benzine erin....en gaaaaaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The_jupiler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Ja man echt vet... Daar zijn weinig woorden voor. Ik heb er in iedergeval veel lees plezier aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst January 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 en je houd je werkplaats ook zo schoon chapeau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 schiet al op, of heb ik het fout? Grove werk is inderdaad wel gedaan, maar in het afwerken van een aantal zaken gaat nog wel een beetje tijd zitten Benzine erin....en gaaaaaan Zit nog zat in Ja man echt vet...Daar zijn weinig woorden voor. Ik heb er in iedergeval veel lees plezier aan. da is mooi, thnx en je houd je werkplaats ook zo schoon chapeau Denk dat ik toen net de werkbank vers in de verf had zitten, durf nu geen actuele werkbank foto te plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Zo Augustus 2005, nog 1 maand tot het 2de Dutch Jeep Camp. Laatste hand aan de Long Arm setup, te weten de radius armen. Normaal zitten de voorste bovenste control armen(FUCA) aan het chassis. Maar omdat dat niet werkt bij een long arm setup, hebben we nu radius armen. Vormt de verbinding tussen vooras en FLCA, Ook deze in lengte verstelbaar, In eerste plaats voor pinion angle, vervolgens voor caster. En dat was augustus, vakantie maand he. September 2005, JEEPCAMP, geweest in de hoedanigheid van Marshall echter zonder Zj. Heb het 4 dagen machtig naar m'n zin gehad, maar ga het in 2006 wel anders doen. Beetje een rommelmaand, hier een doorkijkje. Met een verfbrander en een hoop terpentine de stukken van de unibody waar de sleeves komen kaal gemaakt en ontvet. Paar tegeltjes, altijd handig. Tijd om de verfkwast ter hand te nemen en RX5 te smeren, is geschikt als onderlaag op onbehandeld ijzer waarmee het een oxidelaagje vormt. Allereerst de 8.8 De Sleeves De CA's en nogmaals de 8.8 Endlinks gemaakt uit 50*50*5 hoeklijn voor de anti-swaybar met de teraflex disconnects. Uur U, sleeves aan de unibody lassen. Met 4 bouten de boel uitgelijnd en vastgezet. Heb alleen gelast daar waar de unibody uit 2 of meer lagen plaat bestaat en de nodige proplassen. En nu maar hopen dat het goed vastzit, op naar Oktober 2005. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Ben er stil van................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2006 Fantastisch project man....! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tristan Geplaatst January 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2006 Ben geen sleutelaar maar dit is genieten, GEWELDIG OGDAK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.