just-a-jeeper Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Nou zeg.Wordt langzaamtijd dat discovery channel er een camera mannetje in je schuur erbij gaat zetten. Voor het programma "Ogdak's Barn". Is dat nog niet zo dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Begonnen met de demontage van het donor chassis. Eerst de bak en tussenbak er maar af. De d44 kaal gemaakt. De manier waarmee de ophanging aan de as zit, lomp ijzer. Onderdelen die eraf zijn gekomen, heb alleen maar de top draadeinden van de shocks eraf geslepen, voor de rest was het allemaal gangbaar. De vrijliggende d44 Morgen weer een dag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst August 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 lekker bezig ben benieuwd hoe het eruitziet als alles er weer onder zit:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 ziet er weer heel goed uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 ziet er weer heel goed uit! lekker bezig ben benieuwd hoe het eruitziet als alles er weer onder zit:rolleyes: Thanks, hoe het eruit ziet. Hmm, breed:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst August 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 Thanks, hoe het eruit ziet.Hmm, breed:P Beetje hoger is ook wel handig. Of de deuren dicht lassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 26, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Of de deuren dicht lassen. Daar zeg je wat, een vorm van waterkering zou ook wel handig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 Zo tijd om de 9" te demonteren, chassis opgehangen. Her en der met de WD40 gespoten, en me vervolgens op de bouten en moeren gestort. Zonder al te veel noemenswaardige moeite kwam alles los. En daar licht ie dan, van gewicht lichter dan verwacht. Nog meer ijzer. Zo chassis op z'n kant en je hebt weer wat ruimte. Toch ook nog maar even een beginnetje gemaakt aan de 9" demontage, ben wel benieuwd naar het aantal splines en de breedte van het lager. smal vs. breed en 31 vs. 35 Ga er van uit dat dit smal is, heb nog geen meet gegevens gevonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 deel 2 Het is in ieder geval een 31 spline exemplaar, rechts een d35 steekas. Het lostrekken van de Dana 44, Zo te zien nog het originel R&P uit '77. Hoop dat ik nog een keer kan zeggen dat ik 30 jaar met een R&P doe. Eerst de naven maar eens demonteren om de steekassen te verwijderen. Schakel mechanisme eraf. Nog lekker in het vet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 deel 3 Gevolgde door een borg veer. Vervolgens komt met wat wrikken en de veerdruk de buitenste tandkrans eruit. Weer een borgveer. en een tandwiel. Tijd voor het zelf gemaakte D44 naaf gereedschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 De laatste voor nu. De lager opsluitmoer. en tussenring Gevolgd door de lager stelmoer, Nu kan de complete hub met schijfrem eraf. Het binnen lager. Die 5 roestige/stoffige moeren houden de "spindle", remschijfbescherming en remankerplaat op hun plek. Staalborstel en WD40 erover. En je draait ze er zo af. Vervolgens zou de "spindle" er af moeten kunnen. Ben bezig geweest met zachtjes rondom te tikken tot stevige mokerslagen. Zonder succes echter. Wie het weet mag het zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 ziet er goed uit!, ik heb mijnes nu presies hetzelfde uitelkaar liggen, maar zit bij jouw waar de keering heeft gezeten op de as bij de remschijf bescherming ook een groef?? is dit ingesleten of hoort dit zo?? bij mijn zat het van binnen helemaal vol met bagger ik neem aan dat dit via de keering is gelopen en dat die groef er dus niet hoort te zitten!!! ik heb vorig jaar de hele steekas aan de andere kant eraf gehaald maar in principe moet je na het verwijderen van de moeren zo het hele spul eruit kunnen trekken!! ik had meer moeite met het verwijderen van dat hele vrijloop naaf gebeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 Hee Menno heb nog even naar de details gekeken, maar kan geen groef vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 je heb er zin an zeg....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 'T schiet al lekker op Vervolgens zou de "spindle" er af moeten kunnen.Ben bezig geweest met zachtjes rondom te tikken tot stevige mokerslagen. Zonder succes echter. Wie het weet mag het zeggen. Misschien schroefdraad in de "spindle", kun je de bouten er niet van achteraf uitdraaiden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 Hoop dat ik nog een keer kan zeggen dat ik 30 jaar met een R&P doe. Tja. Alleen naar parkeerplaats meetingen gaan misschien?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 He ogdak, Lekker bezig zeg en schiet ook op Ziet er best allemaal nog lekker vet uit her en der wel wat roest maar valt mij nog mee man. Hoor wel als je handjes moet hebben he. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 je heb er zin an zeg....... Ha ha, dat heb je met "nieuw" speelgoed he Misschien schroefdraad in de "spindle", kun je de bouten er niet van achteraf uitdraaiden? Nee, die draadeinden zitten geperst ala "wheelstuds". Thanx voor het meedenken, 't is inmiddels gelukt. Pic's volgen vanaaf denk ik. Tja. Alleen naar parkeerplaats meetingen gaan misschien?? Hmm, onderschat het voordeel van vrijloopnaven niet. Hoor wel als je handjes moet hebben he. BULL Thanx, Ik heb je nummer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Zoo, verder met de D44 naven. Met een trekker spanning erop gezet, met een brander een beetje opgwarmd en er een beitel aan opgeofferd. beetje bij beetje, he he, compleet met remankerplaat. Eindelijk kan dan toch de steekas eruit. Tijd voor de "outer knuckles" Staalborstel, wd40 en luchttol. Inclusief splitpen draaide ze er zo af. De onderste kon ik met de luchttol niet bij, een bescheiden mokertikje op een ringsleutel was echter voldoende. Vervolgens 3 flinke meppen op de bovenste kasteelmoer, los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 deel 2 Een van de grote verschillen met de D30 "outer knuckle", Bij de D44 zitten de ball joints (fusee) in de outers geperst, terwijl bij de D30 deze in de "inner knuckle" geperst zijn. Vind de D44 oplossing iets handiger, bij vervanging van de ball joints leg je iets makkelijker een knuckle onder de pers dan een as. Een heuse ½ ton "flat top knuckle" helaas niet echt geschikt voor Hi-Steer arms. Tot slot de taps gevormde stelbus in de "inner knuckle", geloof dat ik weer een "tooltje" moet maken. Stukje asbuis, dia 7.5cm en wanddikte 1.5cm Gestript, heb het diff wel laten zitten. Zit me voorlopig nog niet in de weg. Dat voorzover de High Pinion D44. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Kan je hier nu ook je WJ knuckle gebeuren op kwijt? Laat maar. Ik zie zie het al. Zit er een beetje naast:wacko: Ik wacht rustig af:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Kan je hier nu ook je WJ knuckle gebeuren op kwijt? Bij de D44 zitten de ball joints (fusee) in de outers geperst, terwijl bij de D30 deze in de "inner knuckle" geperst zijn. Nee dus, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Nee dus, Begreep het al. Al iets anders op het oog om toch die 2300(?) kilo ZJ te temmen? Of voldoen de standaard remmen van die Bronco? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Al iets anders op het oog om toch die 2300(?) kilo ZJ te temmen? Of voldoen de standaard remmen van die Bronco? Moet nog even uitzoeken wat het max totaal gewicht van een 77 er full size Bronco was. Zullen vast wel leuke upgrades voor zijn. Heb me er nog niet in verdiept. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 Kan je hier nu ook je WJ knuckle gebeuren op kwijt?Laat maar. Ik zie zie het al. Zit er een beetje naast:wacko: Ik wacht rustig af:whistle: Nee dus, Het kan wel. Wat dan gedaan wordt, van de D30 wordt de inner-c afgeslepen het het gat hiervan geruimd tot de dia van de D44 tube. Daarna wordt vaak de D44 op breedte gemaakt (custom breedte / custom shafts of Waggy breedte / Waggy shafts) Daarna de D30 inner-c's op de D44 tube gelast en kan er alsnog gebruik gemaakt worden van de WJ knuckle/remmerij combi. Bovenstaand wordt gedaan op de HP44 van de F-150's uit de jaren '76-'79. Hoe de tube dia van deze as zich verhoudt tot die van jou Otto, weet ik niet maar iets zegt me dat ze toentertijd voor de F-150 en Bronco niet 2 verschillende type assen gebruikten?.!.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.