Spring naar bijdragen

APK keuring


jeeped
 Share

Recommended Posts

? 1 Wielafscherming

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen

Artikel 2.9.18: Wielafscherming algemeen

Artikel 2.9.19: Te beveiligen vlakken

Artikel 2.9.20: Wielafscherming achterste as

Artikel 2.9.21: Toegestane wielafscherming

Artikel 2.9.22: Permanente opbouw als wielafscherming

Top

Artikel 2.9.18

Wielafscherming algemeen

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen, Wielafscherming

Bedrijfsauto's in gebruik genomen na 31 december 1974 ongeacht de massa en aanhangwagens in gebruik genomen na 31 december 1974 met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg moeten ten aanzien van de wielafscherming voldoen aan de artikelen 2.9.19 tot en met 2.9.22.

Top

Artikel 2.9.19

Te beveiligen vlakken

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen, Wielafscherming

De wielafscherming moet het gehele horizontale projectievlak boven ieder wiel afdekken. De wielen, inclusief alle bevestigingsmiddelen en naven, mogen in de breedterichting niet meer dan 30 mm buiten deze afscherming uitsteken, zoals weergegeven in figuur 24.

Top

Figuur 24

abcamber80.jpg

Top

Artikel 2.9.20

Wielafscherming achterste as

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen, Wielafscherming

1. De wielen van de achterste as moeten aan de achterzijde zijn voorzien van een wielafscherming die niet mag eindigen boven een denkbeeldig horizontaal vlak gelegen op 0,15 m boven het middelpunt van de wielen en op niet meer dan 0,30 m achter het wiel. Bovendien moet het achterste gedeelte minimaal reiken tot de denkbeeldige lijn die een hoek van 45? vormt met het wegdek, zoals weergegeven in figuur 25.

2. Indien de achterste wielen zijn bestuurd of gestuurd is de maat van 0,30 m niet van toepassing, zoals weergegeven in figuur 25.

3.In afwijking van het bepaalde in het eerste en tweede lid worden bedrijfsauto?s met een toegestane maximum massa tot 7500 kg geacht te voldoen indien de wielafscherming fabrieksmatig is ge?ntegreerd in de voertuigcarrosserie en de carrosserierand aan de buitenzijde van de wielafscherming rond het wiel voldoet aan het gestelde in het eerste lid.

Top

Figuur 25

abcamber81.jpg

Top

Artikel 2.9.21

Toegestane wielafscherming

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen, Wielafscherming

1. De wielafscherming moet:

a. vormvast zijn, en

b. deugdelijk zijn bevestigd.

2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid, onderdeel a, is, indien het een voertuig betreft in gebruik genomen v??r 1 januari 1995, een permanent aangebracht roldoek toegestaan.

3. Aan het bepaalde in het eerste lid wordt voldaan indien de wielafscherming bestaat uit een constructie van scharnierende of verschuifbare delen dan wel gevormd wordt door een demontabele afscherming waarvoor een opbergruimte op het voertuig aanwezig is.

4. Een eventuele spatlap aan de achterzijde van het wiel is als wielafscherming toegestaan, mits deze vormvast is of voldoende wordt ondersteund.

Top

Artikel 2.9.22

Permanente opbouw als wielafscherming

Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Carrosserie, Regels met betrekking tot de wielafscherming alsmede zijdelingse afscherming van voertuigen, Wielafscherming

Delen van de permanente opbouw kunnen als deel van de wielafscherming dienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt volgend jaar 'misschien' een probleem.... voor nu hoor je mij niet klagen!! het was een topkeurmeester, een hele gezellige man, had een charmante vrouw, lekker koffie, keurt super, zijn haar zat goed, hele mooie garage, mooie bedrijfsuniformen.... enz enz enz

:yes:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn "gewone" banden geprobeerd.... hij vond het iets te riskant om hem zo goed te keuren.... staken 5 cm uit (3 mag), heeft er wel 5 minuten over moeten denken!!

Hij wist me te vertellen dat ze vanaf 1 Januarie ook op het aantal cilinders gingen keuren.... ;) (geen idee of het ook zo is)

Nog maar ff wachten met die V8 :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn "gewone" banden geprobeerd.... hij vond het iets te riskant om hem zo goed te keuren.... staken 5 cm uit (3 mag), heeft er wel 5 minuten over moeten denken!!

Hij wist me te vertellen dat ze vanaf 1 Januarie ook op het aantal cilinders gingen keuren.... ;) (geen idee of het ook zo is)

Nog maar ff wachten met die V8 :yes:

v8 daan toe maar :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KJ ook weer goedgekeurd :lol:

Moest al in juni gebeurd zijn, maar 't is vandaag pas gebeurd ;)

Keurmeester was een kennis, mocht zelf helpen met het keuren :P Waren in 10 minuten klaar.

Hij mag eigenlijk anderhalf jaar niet keuren, omdat er een steekproef is geweest en hij iets over het hoofd had gezien. Dus hij heeft hem gekeurd, en gingen naar een ander keurstation om 'm te registreren... :P

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! :P

Denk dat die 2 dingen toch wel met elkaar in verband staan :D

We hij controleerde alleen de remmen op de brug, of alle verlichting werkte, wis/was voor de ruitenwisser en de kachel voor de voorruit.... ;)

Wel ideaal voor de Jeepers hier die de hele auto verbouwen om er doorheen te komen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook weer net goed gekeurd.

Lambda getal was op de grens.......? moet volgend jaar volgens de garage een nieuwe katalysator...:D

De bumpers zijn eigenlijk te scherp en moeten voor de volgende keer afgedopt zijn met een ronding (standaard)

dit keer kon het nog maar volgend jaar zeker niet meer..!;)

Dus al met al moet er voor de volgende keuring wel het e.a. gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! :)

Denk dat die 2 dingen toch wel met elkaar in verband staan :D

We hij controleerde alleen de remmen op de brug, of alle verlichting werkte, wis/was voor de ruitenwisser en de kachel voor de voorruit.... :P

Wel ideaal voor de Jeepers hier die de hele auto verbouwen om er doorheen te komen... :yes:

Kijk maar uit voor Peter RRRRRRRRRRRRRRRRR de Vriep (s)

is Pure criminaliteit :):P:lol:.

Waar zit die "' keurder"" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gister, de eerste keuring kwam ik niet door, maar dat was niet mijn schuld:ph34r:

ik had me achter remmen zo ver aangedraait dat me handrem het deed, maar eenmaal op weg naar het keurstation (hier 2 min. vandaan) kreeg ik een hele omweg omdat ze een brug hadden afgesloten, van ongeveer een half uur.

dus de hele rit zo min mogelijk proberen te remmen, aangezien ik al problemen heb met mijn achterremmen.

daar aangekomen stapt meneer in en begint te rijden, nog geen 3 sec. later komt hij terug en vraagt stap es in en rijd een km of 40 pu en trap de handrem in, ik voelde al nattigheid, en tijdens de handrem test trapte ik ook het rempedaal in. ja dat had hij ook wel door , doeg zij hij tot morgen.

vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen, toch maar 31" bandjes eronder gezet ivb met het toch wel door douwen van de 37" banden tijdens de remweg, 1 nieuw schoentje achter geplaatst en ja 2de keuring, remde perfect op de handrem, tijdens het afmelden bij rdw moest ik wel effe als een speer naar huis om de keurings verlichting te halen voor de breedte, laat hij me alles er nog op sleutelen en lampen afstellen, terwijl ik klaar ben komt ie naar me toe hier zijn je nieuwe papieren hij is afgemeld:wacko: ik zeg en bedankt he, al afgemeld en even goed nog laten sleutelen.

dus om een lang verhaal kort te maken hij is weer voor een jaar goed gekeurd:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gister, de eerste keuring kwam ik niet door, maar dat was niet mijn schuld:ph34r:

ik had me achter remmen zo ver aangedraait dat me handrem het deed, maar eenmaal op weg naar het keurstation (hier 2 min. vandaan) kreeg ik een hele omweg omdat ze een brug hadden afgesloten, van ongeveer een half uur.

dus de hele rit zo min mogelijk proberen te remmen, aangezien ik al problemen heb met mijn achterremmen.

daar aangekomen stapt meneer in en begint te rijden, nog geen 3 sec. later komt hij terug en vraagt stap es in en rijd een km of 40 pu en trap de handrem in, ik voelde al nattigheid, en tijdens de handrem test trapte ik ook het rempedaal in. ja dat had hij ook wel door , doeg zij hij tot morgen.

vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen, toch maar 31" bandjes eronder gezet ivb met het toch wel door douwen van de 37" banden tijdens de remweg, 1 nieuw schoentje achter geplaatst en ja 2de keuring, remde perfect op de handrem, tijdens het afmelden bij rdw moest ik wel effe als een speer naar huis om de keurings verlichting te halen voor de breedte, laat hij me alles er nog op sleutelen en lampen afstellen, terwijl ik klaar ben komt ie naar me toe hier zijn je nieuwe papieren hij is afgemeld:wacko: ik zeg en bedankt he, al afgemeld en even goed nog laten sleutelen.

dus om een lang verhaal kort te maken hij is weer voor een jaar goed gekeurd:B

leuk he zo,n jeep

de mijne is binnenkort aan de beurt denk dat ie word afgekeurt op de uitlaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...