Spring naar bijdragen

Cherokee boor of na 97


Recommended Posts

Hallo allemaal.

ik ben René Bas en nieuw op dit forum. Ik ben op zoek naar een Cherokee youngtimer boor dagelijks gebruik en vakanties. Zelf ben ik totaal niet handig dus wil ik een betrouwbare auto hebben. 

Nou kom ik elke keer verschillende verhalen tegen over de voor of nadelen van een Cherokee van voor 97. De een sweert bij het oude type de andere wil perse het vernieuwde type. 

 

Daarom graag jullie advies of ervaringen en natuurlijk graag tips. 

 

Alvast bedankt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet handig zijn en een youngtimer dagelijks gebruiken vindt ik geen goede combinatie ;) 

Het beste is om een goede te kopen, niet te veel kilometers en niet aan de onderkant van de markt. Als je er geen verstand van hebt is het ook niet verkeerd

als je er een op het oog hebt deze te laten keuren door een jeep specialist, een aankoop keuring zeg maar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rene,

Hoeveel km per jaar zal je ongeveer gaan rijden?

Ik ben zelf ook niet heel handig maar rij al 2 jaar dagelijks met mijn cherokee uit 2001. Ook vakantie naar zuid Frankrijk is geen probleem. 

Ik vind hem zeker niet onbetrouwbaar integendeel. Wel is het zo dat ik best veel aan onderhoud kwijt ben omdat ik dus niet heel veel zelf kan. Ongeveer € 1500 per jaar, misschien zelfs wel meer.....

Goed dat je dit forum raadpleegt,  veel mensen met ervaringen.

Wat Ars aangeeft van een aankoopkeuring bij een specialist laten doen sluit ik mij bij aan. Of koop er 1 bij een betrouwbare specialist kan al veel geld aan gebreken schelen.

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 hours ago, Rene Bas said:

Beste ARS

jik raad het dus af om een Cherokee voor dagelijks gebruik te kopen?

zijn ze zo snel kapot dan of onbetrouwbaar?

Het antwoord geld niet specifiek voor een Cherokee, maar voor alle auto's.

Een Cherokee is zeker niet slecht, maar leeftijd, km stand en vooral staat van onderhoud zijn bepalend voor plezier of ellende.

Koop een 4.0 HO automaat met niet te veel km op de klok bij een betrouwbaar bedrijf, die ook het onderhoud kunnen doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een jeep is er altijd iets, zelfs met de jongere modellen.

Zo heb ik deze morgen ook weer een leukerd ontdekt: mijn ruitensproeier ging maar matig links en helemaal niet rechts...

Nu blijkt die nippel rechts onderaan afgebroken, en de slang was lekker in de motorruimte aan het sproeien.

Sproeikop eruit gehaald, en ik kan hem tussen duim en wijsvinger zo vermalen alsof het een stukje gedroogde aarde is...

Kwestie van maar eens te wijzen hoe kwalitatief die Jeeps gemaakt zijn...;)

Als je er zelf niet kunt aan werken, sta je elke maand wel bij de garage voor een andere dommigheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal al bedankt voor de reacties, erg fijn.

Ik heb nu een compass en dat is redelijk goed gegaan, alleen een nwe versnellingsbak na 50.000km😭 . Hiervoor een Dodge en Chrysler gehad en daar was idd ook altijd wel wat mee. Zelfde fabriek. Wij rijden niet veel, beetje boodschappen en 2x pj op vakantie ermee. Dat zou toch moeten kunnen? Is er nog een duidelijke voorkeur voor een jaartal onder jullie?

Ik heb wel al een mooie 94 zien staan bij Jeep mechanics in Ede. Die zweert bij alles onder 1997. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, Rene Bas said:

Allemaal al bedankt voor de reacties, erg fijn.

Ik heb nu een compass en dat is redelijk goed gegaan, alleen een nwe versnellingsbak na 50.000km😭 . Hiervoor een Dodge en Chrysler gehad en daar was idd ook altijd wel wat mee. Zelfde fabriek. Wij rijden niet veel, beetje boodschappen en 2x pj op vakantie ermee. Dat zou toch moeten kunnen? Is er nog een duidelijke voorkeur voor een jaartal onder jullie?

Ik heb wel al een mooie 94 zien staan bij Jeep mechanics in Ede. Die zweert bij alles onder 1997. 

laat die jeep in ede maar lekker staan, daar komt mij eerste jeep ook vandaan. dan weet je meteen wat er allemaal aan een jeep kan mankeren.

ga maar even langs bij Cas van cherokee4me die heeft er veel meer staan dan dat er op zijn site vermeld zijn

bewerkt door rdolfijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet zoveel uit mbt bouwjaar. Ik zou wel proberen 96 te vermijden. Dit is een soort bastaard jaar waar er een transitie van oud naar face lift ging. Zijn niet slecht ofzo maar omdat ze maar een jaar gebouwd zijn, zijn de onderdelen  soms wat lastig te krijgen.

Zelf rij ik een 92 omdat er wat makkelijk aan te sleutelen is maar zoals je aangeeft ben je niet handig dus zou ik gewoon lekker voor een facelift gaan, tenzij je net als ik het vierkante model mooier vind. 

Laat sowieso een aankoop keuring uitvoeren bij aankoop kan je echt heel veel knaken schelen. Met een Jeep kan heel veel mis zijn... en dan wordt het een echt dure grap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. rij nu mijn XJ uit 2000 2 jaar dagelijks, paar x per jaar naar het buitenland (daktent) en rijd hem als youngtimer (het is ook een diesel).

Ben best wel handig (de manual en internet zijn een zeer goede hulpjes) en aan onderhoud ben ik +/- 750 per jaar gemiddeld kwijt, ik heb de XJ zeer goedkoop kunnen kopen maar ik wist bij aankoop dat er ea aan moest gebeuren.

ik vind het model het mooiste ;-).. want smaak zegt ook wat :-))

Succes,

Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pech kan je altijd hebben, geld voor iedere (gebruikte) auto ongeacht de leeftijd. Gewoon doen wat je leuk lijkt, als je maar koopt met verstand en een buffertje achterhoud voor onvoorziene uitgaven :)

Ik heb de XJ nu 1,5 jaar, heeft mij nog niet laten staan. Vorig jaar met caravan naar Spanje geweest, wel preventief onderhoud gepleegt. En ik hou hem goed bij, van de zomer weer naar het zonnige zuiden.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bezit mijn XJ 60 th ann van 2001 al meer dan 10 jaar. Kocht hem als derde eigenaar met 67.000 km. Nu nog 900 km en dan tikt de XJ de 200.000 aan. Grootste kostenpost was een complete achterasrevisie bij 195.000 km. Ik bezuinig niet op onderhoud. Dus iedere 50.000 oliën verversen van diffs, tussenbak en automaat. En dan toch nog een achterasrevisie denk je dan. Hoe weet ik nu of er zo'n kwetsbare cilinderkop inzit die kan "breken"?

gr Ruud

 

 

DSC04566.JPG

bewerkt door Rudolfo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag bij jeep4me geweest. Aardige vent en komt goed en betrouwbaar over. Een optie genomen op een xj uit 97. Morgenochtend beslissen. Wel een prijzige auto en een grijze rand eromheen die de rest van de familie wat minder vindt, maar technisch moet hij goed zijn en van buiten is hij ook behoorlijk strak. Ik wil nog wel de ramen blinderen.  

image.jpeg

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2016 om 3:28 PM zei Rudolfo:

Ik bezit mijn XJ 60 th ann van 2001 al meer dan 10 jaar. Kocht hem als derde eigenaar met 67.000 km. Nu nog 900 km en dan tikt de XJ de 200.000 aan. Grootste kostenpost was een complete achterasrevisie bij 195.000 km. Ik bezuinig niet op onderhoud. Dus iedere 50.000 oliën verversen van diffs, tussenbak en automaat. En dan toch nog een achterasrevisie denk je dan. Hoe weet ik nu of er zo'n kwetsbare cilinderkop inzit die kan "breken"?

gr Ruud

 

 

 

 

Dat zijn de cilinderkoppen uit 2000-2001 met nummer 0331.

 

56 minuten geleden zei Rene Bas:

Ik ben vandaag bij jeep4me geweest. Aardige vent en komt goed en betrouwbaar over. Een optie genomen op een xj uit 97. Morgenochtend beslissen. Wel een prijzige auto en een grijze rand eromheen die de rest van de familie wat minder vindt, maar technisch moet hij goed zijn en van buiten is hij ook behoorlijk strak. Ik wil nog wel de ramen blinderen. 

Cas van Cherokee4me heeft een goede reputatie op het forum. Dat lijntje kun je toch gewoon weghalen, is dat geen sticker? Vervolgens polijsten en je ziet er niks meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb mijn jeep bij cherokee4me gekocht en dat is me zeer goed bevallen. (jij bedoeld zeer waarschijnlijk ook cherokee4me i.p.v. jeep4me) 

ja de prijs is veel geld, maar kan je zeggen dat hij niet aan de dure kant zit, kijk maar eens op cherokeeland.nl.

rommel zal cherokee4me niet verkopen, hij vond de mijne slecht starten (zelf had ik daar geen notie van genomen) en dus had hij er een nieuwe startmotor eronder gezet.

maar Rene Bas rustig verder zoeken, de mooiste had ik natuurlijk al voor je neus weggekaapt :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...