Spring naar bijdragen

Rudolfo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Recente profielbezoeken

1,140 profielweergaven

Rudolfo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste Bob, Ik heb je gemaild. Advertentie kan gesloten worden. Alles gaat naar Bob. Groeten Ruud
  2. Voor de XJ liefhebber Gratis workshop manual XJ, originele folders, sleutelhanger en Mopar ski carrier Uiteraard wel verzendkosten. vr gr Ruud
  3. Het zijn twee stuks. Ik vind het zonde om weg te gooien.
  4. De XJ is ingeruild voor een GLK 250 4matic. Ik heb nog een ski & snowboard carrier liggen. Nooit gebruikt. Mopar 82201774. Gratis enkel ophalen in Haarlem.
  5. Deze advertentie mag verwijderd worden. Alles is weg. gr Ruud
  6. https://link.marktplaats.nl/m1618802419 Na 15 jaar afscheid genomen van de XJ. In mijn schuur nog wat spullen gevonden. Zie link MP voor meer foto's. Waterpompbuisje en knipperlichten voor zijn nieuw. Centrale bediening voor de liefhebber om door te solderen. Unieke Jeep skitas en skihoes nieuw. Klassieke dak dragers voor in de goot. Twee sneeuwkettingen. Raammechaniek enkel voor het motortje. Twee zijreflectoren. Koplamp met stadslicht en geschikt voor elektrische verstelling. Origineel Jeep blauw dashboardlampje voor verlichting instrumenten paneel. Alles in een keer afhalen voor 120,00 euro. vr gr Ruud
  7. Eind 2013 4 nieuwe Good Year Wranglers onder de XJ laten zetten. Gewoon standaard maat. Nu na 7 jaar en 28.000 km verder zijn de voorbanden aan de binnenzijde behoorlijk gecupt. Tussen 60 en 80 km ook duidelijk hoorbaar. Bandenspanning altijd minimaal 2.0 bar. Voor het eerst dat ik dit heb. Er zitten nog de originele schokbrekers onder. Huidige km stand 220.000. Voor het laatst uitgelijnd bij montage huidige banden. Iemand ervaring met zo snel cuppen? gr Ruud
  8. Het bekende pijpje van de waterpomp is behoorlijk aangetast. Voor de zekerheid zojuist een nieuwe besteld bij Boris. Kan je dit pijpje vervangen zonder de waterpomp te demonteren. Het lijkt alsof het pijpje in de waterpomp geschroefd dient te worden. Heb je hiervoor genoeg ruimte? Anders bewaren wij hem tot er een nieuwe waterpomp wordt gemonteerd. vr gr Ruud
  9. Bij de laatste 50.000 km beurt (210.000 km) zat er veel grijzige smurrie in mijn achter differentieel. ProGear heeft alles open gehaald en gecontroleerd. Sperplaten, werking en voorspanning was allemaal goed. Ring en pinion goed en ook de backlash. Wiellagers en steekassen waren slecht. Door de harde buitenlaag heen. Nieuwe steekassen en wiellagers gemonteerd. Het kloenk geluid komt volgens de deskundige uit mijn tussenbak. Maar zij reviseren geen tussenbakken meer. Maar nogmaals je hoort verder niets en de Jeep rijdt verder prima. Revisie bij Autrans kost 1.500,00 euro. Ik denk nog steeds doorrijden tot je echt geluiden gaat horen. De hamvraag blijft hoe weet ik nu 100% zeker dat de ruimte in de tusenbak zit. gr Ruud tcase.MP4
  10. Handig zo,n forum. De laatste optie van mijn XJ 2001 die nog gerepareerd moest worden was de raambediening. Ik heb een originele master switch aangeschaft bij de Jeep dealer. Wel even 300 euro aftikken maar alles werkt nu weer perfect. Ook alle lampjes in de schakelaars van de deuren branden weer goed. gr Ruud
  11. Arjan, dank voor je aanbod. Ik woon een heel eind uit de buurt nl in Haarlem. Ik heb zelf mijn dashboard verwijderd waarna mijn garage door slechts 4 bouten los te draaien het resterende gedeelte kon wegdraaien en de verdamper en kachelradiateur hebben vervangen. Inmiddels alles weer ingebouwd. Ik heb inmiddels een nieuwe hoofdmodule voor de ramen etc besteld bij de jeep dealer in alkmaar. Wordt volgende week geleverd. Ik durf niet te zeggen wat de kosten zijn. Maar dan weet ik zeker dat deze nieuwe module niet de veroorzaker van de problemen is. Bij de dealer krijg ik aan de hand van het chassisnummer exact het juiste en passende originele onderdeel. vr gr Ruud
  12. Nieuw lampje ingezet inclusief fitting a raison van 17 euro per stuk bij de Jeep dealer. Maar dat heb ik er graag voor over. Zojuist mijn hele dashboard weer gemonteerd. Zowel de verdamper als de kachelradiator zijn vervangen. Deze laatste liet een beetje lekkage zien en als toch alles eruit is. Wij zitten er weer warm en koel bij in de XJ. Blijft nu nog een zaak op te lossen zodat alle opties weer werken. Rechter voorraam gaat niet open en de ramen links en rechts achter kan ik niet via de portieren bedienen. Ik heb de reacties over deze problemen al gelezen. Alle bedrading tussen de deuren controleren en de hoofdmodule aan de bestuurderszijde. Nog even moed verzamelen of een autoelektricien opzoeken.
  13. Het dashboard is er nu uit vanwege vervanging verdamper. Kan iemand aangeven waar het lampje voor de verlichting van de temperatuurmeter zit. vr gr Ruud
  14. Vandaag mijn dashboard grotendeels verwijderd. Zit nog met een paar bouten vast. Ik moet nog wel naar de garage kunnen rijden. De vorige keer kon het stuurwiel blijven zitten. Het dashboard is destijds omhoog gehouden en toen was er genoeg ruimte om de verdamper te verwisselen. Ik benijd de monteurs niet. Gisteren eerst nog even laten checken of de verdamper lekt. Volgens de deskundigen geen twijfels. Als deze het weer 10 jaar volhoudt Tegen die tijd mag de XJ misschien niet de weg meer op vanwege het milieu.
  15. Tien jaar geleden de verdamper van mijn net aangekochte XJ vervangen bij 70.000 km. Nu bij km stand 202.000 is er wederom een lek geconstateerd ergens onder het dashboard. Destijds zelf het gehele dashboard gedemonteerd en de garage de verdamper laten vervangen. Kan een verdamper het na 10 jaar zo maar begeven? Is het mogelijk om eerst met een endoscoop te kijken waar het lek zit. Ik heb gewoon echt geen zin om deze operatie weer uit te voeren. Zijn er tips en tricks om eerst uit te zoeken waar het lek precies zit zonder eerst alles te demonteren. Het is mijn eer te na om zo door te rijden terwijl alle andere opties het gewoon doen. Vorig jaar de garage toestemming gegeven om de airco af te vullen met een dichtingsmiddel. Ik weet dat dit slecht kan uitpakken voor de rest van het systeem maar zelf het risico doelbewust genomen. Hiernaast speelt misschien een rol dat de Jeep niet meer dagelijks of zelfs maandelijks wordt gebruikt. In de zomer is hij nodig om de caravan door Frankrijk te sleuren. Ook is dit nu geen prettig vooruitzicht zonder koeling. gr Ruud
×
×
  • Nieuwe aanmaken...