Spring naar bijdragen

Crown Parts


Masis
 Share

Recommended Posts

Wat is jullie mening over de onderdelen van Crown?

Afhankelijk van het onderdeel vaak stukken goedkoper dan origineel Mopar, maar wat een troep zit er soms tussen! Laatst een CPS voor de ZJ gekocht, bleek dat een van de pinnetjes in de connector gewoon los zat. Gloednieuwe sensor, werkt een paar weken na vervanging niet. Van de sloop een gebruikte gekocht en onder de auto de draden geknipt en de connector over gesoldeerd.

 

Upper arm ball joint van de KJ ooit eens vervangen door eentje van Crown, precies een jaar later was dat ding helemaal naar de klote!

Vandaag weer, dieselfilter van de KJ aan het vervangen, draait de binnenkant van het filter gewoon mee waardoor je hem met geen mogelijkheid vast (en los) kunt zetten en hij als een gek lekt!  :frusty:  :frusty:  Heb geen andere mogelijkheid dan de gloednieuwe Crown filter open te snijden morgen om de bovenkant en onderkant van het filterhuis eraf te halen en weer de oude Mopar erop te schroeven, auto moet dinsdag rijden....  :angry:

 

Lees ook overal dat Crown sensoren, IAC's, lambda's heel vaak ellende geeft. Ik ga het voortaan iig vermijden.  :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring,en ik heb echt al heel veel onderdelen in jeeps gepropt, is dat crown waardeloze troep is.

Het lijkt wel of ze er op selecteren.

Ben op een gegeven moment alleen nog maar originele onderdelen gaan gebruiken.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje geleden m'n dana 44 achteras voorzien van nieuwe lagers.

Crown quality products...

Blijkbaar is hun definitie van een perspassing een glijpassing die iets teveel klemt om te kunnen glijden!

170km verder, bijna 2 cm extra spoorbreedte!

De knelring die het lager op z'n plaats moest houden was dus te groot, waardoor alles dus los zat!

Bedankt Crown, ik kan terug opnieuw beginnen en opeens ook nieuwe remmen kopen (zitten onder de diffolie)!!!

Links eveneens reeds speling...

Gelukkig heb ik dit gezien, nog 1 x de afrit van de snelweg nemen en ik was m'n wiel kwijt!!!m

Service van www,4wd.com was ook onbestaande!

post-721-0-98788700-1428310331_thumb.jpg

post-721-0-30509700-1428310359_thumb.jpg

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dat Crown filter heb ik op verzoek terug gestuurd, volgens B&S was het een onbekend probleem. In ieder geval erg netjes opgelost, ze boden een terugbetaling aan maar ik wilde graag een origineel filter. Was geen probleem, bijbetaling gedaan en eentje van Mopar gekregen. 

Mijn bedoeling was zeker niet om B&S in het kwaad daglicht te zetten, maar eens te kijken wat andere over Crown te zeggen hebben. Als je voor maar een tientje extra, zoals in dit geval, voor een originele kan gaan, dan weet ik het wel  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit echt rotzooi bij, stuurkogels van Crown zal ik niet meer monteren, ik heb zelfs een spoorstang gehad die spontaan in twee stukken is gebroken en niet eens bij extreem gebruik, maar gewoon op de weg. Levensgevaarlijk, er werd door de leverancier trouwens niet echt geschokt gereageerd.

Omix is ook niet te duur en heb ik tot op heden niet dit soort klachten over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...