Spring naar bijdragen

Aankoop 5.2I V8


Recommended Posts

Nou, vandaag naar Goes geweest en de GC bekeken. Zag er wel goed uit, reed ook goed maar helaas was de voorste as verwijderd en lag in de koffer. Zogezegd omdat de eigenaar dat sportiever vond rijden. Nu is er afgesproken dat de GC een keuring krijgt en de as gemonteerd wordt en dat ik dan hoor of hij door de aankoop en apk keuring zou komen. Als dat goed is ga ik nomaals een proefrit maken en probeer dan de GC beter uit. Nog suggesties of punten waar ik op moet letten.? Airco werkt goed, maar arcoslang bij het koppelstuk flex naar vast zit een lek aan een potje? Verder werkte alles. Wel, laat me maar weten wat jullie er van vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, vandaag naar Goes geweest en de GC bekeken. Zag er wel goed uit, reed ook goed maar helaas was de voorste as verwijderd en lag in de koffer. Zogezegd omdat de eigenaar dat sportiever vond rijden. Nu is er afgesproken dat de GC een keuring krijgt en de as gemonteerd wordt en dat ik dan hoor of hij door de aankoop en apk keuring zou komen. Als dat goed is ga ik nomaals een proefrit maken en probeer dan de GC beter uit. Nog suggesties of punten waar ik op moet letten.? Airco werkt goed, maar arcoslang bij het koppelstuk flex naar vast zit een lek aan een potje? Verder werkte alles. Wel, laat me maar weten wat jullie er van vinden.

 

Laat eventueel een ANWB keuring uitvoeren of de jeep controleren door een jeepgarage of expert. Er zijn mensen hier op het forum die ook stapel waren op een 5.9 GC en er uiteindelijk nog duizenden euro's tegenaan moesten gooien om hem weer betrouwbaar en goed te maken. De eigenaar geeft eigenlijk al aan dat hij de 5.9GC sportief rijdt en dat kan ook heel nadelig gaan werken bij deze motoren zeker als dat niet op de juiste manier is gedaan.

 

Ik blijf erbij dat die 5.9 motoren niet de meest betrouwbare motoren zijn als ze niet goed onderhouden zijn naarmate de 200000km of meer overschreden wordt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar zowel in de Jeep als in de Dodge modellen was de 5.9 niet al te betrouwbaar als het om levensduur en betrouwbaarheid ging bij slecht onderhoud.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt gekeurd bij americars te Goes. Deze is gespecialiseerd in 4x4 en amerikaanse wagens. Wat gas betreft heeft deze daar nooit op gelopen volgens de eigenaar.

Naam garage is Stijn Blaase, bij iemand bekend?

bewerkt door brandend zand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt gekeurd bij americars te Goes. Deze is gespecialiseerd in 4x4 en amerikaanse wagens. Wat gas betreft heeft deze daar nooit op gelopen volgens de eigenaar.

Naam garage is Stijn Blaase, bij iemand bekend?

 

Vul die garagenaam maar eens in op google en kijk hoeveel hits je vindt.

 

Tevens geeft de eigenaar aan dat hij een sportieve berijder is en dan je aandrijfas verwijderen om je sportieve gedrag te ondersteunen :whistle:

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de voorste cardan gedemonteerd is. Zal waarschijnlijk de visco in de 4x4 tussenbak versleten zijn.

Zeker testen door 8-en te draaien op een vlakke ondergrond. De Jeep mag niet gaan wringen...

Dit herstellen in een garage zal snel +1000 euro gaan kosten

Geert (heb eventueel nog een goeie visco (38000km) liggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik krijg geen verontrustende gegevens  boven met googelen. Ik wacht in ieder geval het keuringsrapport en het daarop volgende gesprek met die garage af zodat ik dan weet of ik er nog eens heen ga voor de 2e testrit of dat ik er helemaal vanaf zie. Maar de GC zag er niet afgeragd of verwaarloosd uit en heeft altijd zijn beurten gehad. ik laat het weten hoe dit afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geert, Dat heb ik ook aangegeven bij hem dat de vooras meestal verwijdert wordt vanwege de visco. hij gaf aan dat dat het niet was dus vandaar dat ik wou dat de GC naar de garage ging om as weer te monteren en een keuring te verrichten. dat gaat nu gebeuren en dan kijk ik wat ik doe. Ga zeker niet over 1 nacht ijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op alleen achterwiel aandrijving rijden is wat zuiniger dan op 4x4 maar het is een feit dat de viscose koppeling in de tussenbak ca 150-200000 km meegaat en dan vervangen moet worden. het is een klus die zelf te doen is maar je moet wel weten hoe. de veerklem openen is wat lastig maar te doen. heb ze beide gehad, alle twee op gas met een flashlube installatie, reden allebei op 4x4 de 5,2 had bij verkoop 275000 km gelopen en rijdt nog steeds, de 5,9 hadbij verkoop 260000 km gelopen en rijdt ook nog steeds. de 5,2 is ook pittig genoeg en iets minder gevoelig voor bijv het olie pijl. de 5,9 wil wel wat olie gebruiken en dat is kritisch als je het niet bij houdt

als je de 5,2 al rap genoeg vindt dan verschiet je als je het gaspedaal van de 5,9 intrapt. maar zoals met alle gepimpte motoren  onderhoud is belangrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik krijg geen verontrustende gegevens  boven met googelen. Ik wacht in ieder geval het keuringsrapport en het daarop volgende gesprek met die garage af zodat ik dan weet of ik er nog eens heen ga voor de 2e testrit of dat ik er helemaal vanaf zie. Maar de GC zag er niet afgeragd of verwaarloosd uit en heeft altijd zijn beurten gehad. ik laat het weten hoe dit afloopt.

 

Ik schrijf ook niet dat ik verontrustende berichten krijg. Als ik zijn naam en bedrijf invul op google krijg je nauwelijks tot geen berichten vandaar.

 

Ik heb in mijn werkplaats 5 keer een 5.9 binnen gehad waarvan er 2 echt niet goed waren. De overige 3 waren in prima staat maar werden ook super verzorgt door hun eigenaren.

 

Hou er ook rekening mee dat je Euro 98 moet tanken bij de 5.9. Dat schijnt van belang te zijn voor de levensduur van de motor.

 

De 5.9 GC is een schitterende auto maar ik heb er al meerdere gezien in de loop van de jaren die hem wegdeden vanwege de hoge kosten aan verbruik en onderhoud. Tis namelijk geen auto die rekening houdt met je portemonnee. Veder snap ik je keus ook zeker. Ik vind het ook een schitterende jeep alleen net niet vlot genoeg met optrekken :D

Succes met je keus en zoektocht.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, wat ik nou meemaak? Heb ik gisteren de afspraak gemaakt met die Rob uit Goes dat de vooras erop gezet zou worden en dat de garage hem zou keuren en dat ik dan als alles goed zou zijn een 2e testrit zou doen en aankopen. Belt die me net op met het verhaal dat er gisteren onverwacht? iemand naar de jeep was gekomen en een bod heeft gedaan zoals de jeep er bijstond, vandaag aanbetaald volgens Rob dus heeft ie em verkocht. :huh:  Ik heb aangegeven dat ik dit niet netjes vond aangezien we een afspraak hadden maar dat ik er verder geen woorden aan vuil maak. Denk eerder dat er te veel aan mankeerde B) . Jammer weer dat je gewoon voor jan met de korte achternaam ruim 400 km gereden hebt. Maar goed,  we gaan door. Wordt vervolgt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EJG... Geloof jij zo'n verhaal? Of hij heeft er geen vertrouwen in of hij heeft ontdekt dat zijn naam op een forum genoemd wordt.

Als ik persoonlijk met een koper afspreek dat iets gereserveerd is dan gaat dat voor, zelfs al wordt er meer geboden. Anders erbij vertellen dat de koper bij wachten de kans loopt dat het weg is. Een handelaar die zo te werk gaat is kansloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off topic dan maar....

En dit is niks ten nadele van de TS, want die ken ik niet.

 

Of ik een verhaal geloof, doet er niet toe.

Heb nu ook een auto te koop staan, weet je hoeveel mensen er bellen met vragen ?

Weet je hoeveel mensen er een bod doen zonder de auto te hebben gezien ?

Weet je hoeveel mensen zeggen dat ze langs willen komen en niet komen ?

De eerste de beste die het geld geeft dat ik ervoor wil hebben , die koopt hem en anders handgeld,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook nog zo dat ik toegezegd had de vraagprijs te betalen als de visco goed was met de keuring, 2 gladde banden telden voor die keuring niet mee.Hij had in het telefoongesprek ook niet aangegeven dat de vooras eraf lag. Ben toch niet voor de show naar Goes gereden vanuit Elburg? Het was ook geen handelaar maar een particulier dus dat gaat ook niet op. Denk eerder dat de garage er geen keuring en apk met zijn naam op wou doen omdat er meer aan mankeert dan je zo op het oog ziet. Maar zeker is wel dat als ik een afspraak maak dat ik me daaraan houd, is wel zo netjes. Helaas denkt niet iedereen er zo over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een update, na verschillende jeeps te hebben bezichtigd ben ik de juiste nog niet tegen gekomen. Wat een bende zit er soms tussen en dan adverteren met perfect onderhouden? pffff. Heeft me weer veel tijd energie en benzine gekost maar goed, hoort erbij. Nu staat er een 5.9 in Linne te koop waar ik zo op het oog wel wat in zie. Maar om nu 2 uur in de wagen te gaan zitten voor een bezichtiging is eigenlijk ook weer wat. Is er een jeeper met verstand van de GC 5.9 die uit de buurt van Linne komt en voor mij zou kunnen kijken of deze jeep geen verborgen verrassingen heeft en de proefrit zou kunnen doen en proberen of alles werkt? Uiteraard zal dit niet voor niets hoeven, ben bereid om er een kleine vergoeding voor te geven. op die manier weet ik dat ik in ieder geval niet als een leek die ik ben iets over het hoofd zie. Als ik met deze vraag mijn boekje te buiten ga hoor ik dit graag en uiteraard weet ik dat ondanks dat als alles er goed uit ziet en het onderhoud altijd is gedaan dit geen garanties geeft voor onbezorgd rijden, het blijft een jeep tenslotte :P . Linne is trouwens bij Roermond. Als er iemand is die dit zou willen zou ik daar erg blij mee zijn.

bewerkt door brandend zand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...