Spring naar bijdragen

Aankoop 5.2I V8


Recommended Posts

Hallo jeepfanaten/liefhebbers. Ik ben van plan een jeep aan te schaffen en nu staat er 1 in emmen. Het is een 5.2i v8 limited, bouwjaar 96 met 207000 km op de teller. Ik heb er niet al te veel verstand van (ben wel jeepgek) en vraag me af of er een forumlid met verstand van zaken die tegen vergoeding met me mee zou willen om te kijken of het wat is. (mag eindelijk een jeep aanschaffen maar moet geen bodemloze put worden haha). ben al veel aan het lezen op de forums maar toch liever een jeeper mee die weet waar op te letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, Morgen een proefrit maken in een GC 5.2 uit 1996. Km 259164, onderhoudsboekjes aanwezig en ingevuld. Ohja, hij staat in Loenen en gezien via marktplaats. Kent iemand die GC en zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Ben benieuwd, alle advies meer dan welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, Morgen een proefrit maken in een GC 5.2 uit 1996. Km 259164, onderhoudsboekjes aanwezig en ingevuld. Ohja, hij staat in Loenen en gezien via marktplaats. Kent iemand die GC en zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Ben benieuwd, alle advies meer dan welkom.

Hallo,

 

Ik zie dat je uit Elburg komt, ik woon bij je in de buurt en ik heb nog een Grand te koop.

Mocht je interesse hebben, stuur maar ff een pb-tje.

 

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geert, bedankt voor de tip. Ben net terug en ben niet verder gereden dan uit de garage. Moest achteruit rijden en uitsturen, begon voorterrein te wringen en viel zo goed als stil. Daarna vooruit met wieluitslag andere kant kreeg ik precies hetzelfde. Dus denk dat er waarschijnlijk iets met de aandrijflijn is, weet niet of dit type visco heeft maar indien wel zou deze defect kunnen zijn. Ben echt een leek en denk dat het beter is om iemand met verstand van zaken in het vervolg mee te nemen. Valt nog niet mee kan ik je vertellen :wacko:. maar een jeep gaat er komen B) dan duurt het maar langer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt mannen, had die posten ook al gelezen (zit avonden door de forums te scrollen,vind vrouw ook heel gezellig :no: ) maar toch ben je als beginner ontzettend onzeker. Gelukkig heb ik het wel redelijk goed ingeschat dat de visco niet correct functioneerde en de stoelverwarming deed het niet. Ga morgen kijken bij een 95 die iets verhoogd is en heb er nog 1 op het oog. die staat in apeldoorn maar is nog te weinig info van bekend. vind de 95 (van Emiel) er wel leuk uitzien. Afijn, ik hou jullie op de hoogte, erg fijn dat er zo meegedacht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit trouwens ook nog aan een GC te denken met een kapote brandstofpomp extra erbij voor een "winterproject". moet nog kijken of die er optisch goed uitziet en voor weinig geld dan kan meenemen. Pomp vervangen lijkt me het werk ook niet en als je dan geluk hebt heb je er een goede jeep bij. met pech moet je maar denken dat je een donorbak hebt hehehehe. ook dat laat ik nog weten hoe dat gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even een update. Woensdag of donderdag ga ik een GC uitproberen. Staat op mp van 2000 uit Apeldoorn met gas. Telefonisch al een en ander doorgenomen en heb er wel een goed gevoel bij, even de testrit afwachten. Ook even Emiel bedanken voor de uitleg en de proefrit, wat een machine :P . Echt geweldig zoals hij me tegen een berg zand liet gaan, kun je pas goed merken wat een kracht deze machines hebben. Emiel, nogmaals BEDANKT :worshippy: . ik hou jullie verder op de hoogte, nu nog geduld hebben wat niet meevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik wel weet bij welke je gaat kijken, bij ene pierre toch? Die grand komt niet uit 2000, heb zijn kenteken al gecheckt, komt toch echt uit 1999. Zijn vraagprijs is geen 3000,-, het is bieden vanaf 3000,- zoals hij zelf zegt. Iin mijn eerste mail wou hij er toch echt 4750,- voor hebben, na meerdere contacten is hij gezakt tot 4000,-. Naar mijn mening veel geld voor een 4.7 uit 99, met al lange tijd gas en een km stand van meer dan 2,5 ton! Wel oppassen dus.

Ps, een "jeep-gek" geef ik graag een goede proefrit!

bewerkt door emielelzerman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, en ik was in de veronderstelling dat het een 5.2 was. Beetje verkeerd gecommuniceerd dus. Gelukkig hebben we een forum waar er meegedacht wordt :D dus ondertussen toch maar verder winkelen. Kan altijd kijken wat het nog is en voor welke prijs. Wel iets balen van dit nieuws maar beter nu als achteraf ;) dus wordt vervolgt. Bedankt weer mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel zou een 5.2 van 96 tot 2001 op LPG probleemloos kunnen lopen vwb koprevisie ed. Ik rij ongeveer 10000 tot 11000 op jaarbasis. Hoop dat jullie nog een beetje geduld hebben met al die vragen hahahaha.

De 5.2 ZJ is er maar tot en met 1998, vanaf 1999 is het de WJ met een 4.7 als v8. Met de 5.2 KAN het wel goed gaan tot 300.000, met de 4.7 schijn je eerder problemen te kunnen krijgen. Maar goed, het hangt van zoveel factoren af, je moet ook wel een beetje geluk hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel zou een 5.2 van 96 tot 2001 op LPG probleemloos kunnen lopen vwb koprevisie ed. Ik rij ongeveer 10000 tot 11000 op jaarbasis. Hoop dat jullie nog een beetje geduld hebben met al die vragen hahahaha.

 

Beste is om er een te kopen met geharde klepzittingen. Anders krijg je heel snel scheurtjes in de koppen op LPG.

 

5.2 is inderdaad tot 1998 gebouwd in de GC, maar je weet dat er in 1998 ook een 5.9 was? B)

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn '94 zj 5.2 had 387000km's toen ik die verkocht. Reed nog super op lpg met een impco systeem.

In werkelijkheid had ie nog meer km's, want die reed op 31" banden...

Voor zover ik weet is die motor nooit open geweest, maar heeft voor die waarvan ik die kocht nog 2 eigenaars gehad.

Zelf heb ik wel de pakking van de distributiehuis moeten vervangen.

'98 5.9 heb ik ook gehad (ook + 300000km's), zeker een aanrader, maar soms overrdreven veel duurder.

5.2 en 5.9 zijn hetzelfde blok, maar de 5.9 is iets uitgeboord en heeft een langere slaglengte. De 4.7 is een ander blok, met minder verrmogen dan de 5.9.

Geert (25 a 30000 km/jaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 97er met 253000 km op gas zou dus een goede kunnen zijn, deze staat in groningen. Prijs zal wel onderhandelbaar zijn neem ik aan.

Dan staat er een 98 op benzine in Goes, 195000 km. Is een 5.9. Ga ik vrijdag denk ik heen om te kijken. Enig advies over deze 2 ?

Heb wel het liefst 1 op gas voor woon/werk verkeer maar als het niet anders kan neem ik er 1 op benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afspraak gemaakt om zondag naar goes te gaan, onderhoudshistorie bekend. staat half jaar stil maar alles werkt volgens eigenaar. Zeker geen jeeper in Goes zondag om 14.00 uur? Ga in ieder geval even uitproberen, achtje draaien en oren en oogjes de kost geven. Wordt vervolgd. Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...