sparky Geplaatst September 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 ik zit al langere tijd te kijken naar een gc ik heb momenteel een cherokee kj op markt plaats staan veel gc s met relatief hoe km stand 170k en hoger wat kan ik verwachten aan onderhoud en waar moet ik opletten en 6 of 8cilinder en hoe zijn de automaten bakken groeten michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst September 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2011 Valt mee hoor, als je effe geduld hebt komt het allemaal goed , maar voor een aankoop van een jeep is het handig (wanneer je er zelf niet al te veel kaas van hebt gegeten) iemand mee te nemen .. Gezien je dan net effe meer kunt ontdekken als leek. Dan heb je ook nog een stukje gevoel voor een auto, als de auto dingen doet of juist niet dan kan dat een erg goede reden zijn om effe een deurtje verder te gaan. Misschien een paar puntjes als het gaat om een " grand ZJ".. * Geluidjes aandrijving (lager geluid) * Stoelverwarming * waar onderhoud gehad. * schijven krom * speling stuurhuis en kogels * abs wel werkt * homokneet hoezen * fuseekogels boven/onder * of je 4x4 wel werkt * of je qaudratrec werkt. Nou dat zijn onderhand een paar puntjes waar je best wel effe op moet letten, wel is zo dat de meeste jeeps last hebben van zingend geluidje geheel voorkomen doe je dat niet maar wel op letten dat het zoals omschreven geen lagers zijn of dif problemen... Succes verder met het aankopen van een sleutel opjekt .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst September 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2011 Oja en als nog een belangrijke, of je airco werkt en je kachel standen goed werken gezien daar weleens wat mee mis kan gaan Maar kijk lees vooral effe op forum stukken erg handig om het een en ander verder te weten te komen, beter effe een uurtje hier zoeken en lezen dan te gauw een gekochte miskleun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2011 Hallo mensen, Ik ben nieuw hier en nog niet in het bezit van een Jeep. Ik ben wel van plan om binnen nu en twee weken een Jeep aan te schaffen, maar heb totaal geen ervaring met deze mooie auto's. Ik hoop door mij hier aan te melden de nodige tips en info te krijgen om straks een goede keuze te maken. Op dit moment twijfel ik nog tussen het 'vierkante' model en de Grand Cherokee. Wat kunnen jullie vertellen over de zwakke punten van deze twee modellen. En klopt het dat de 6 cilinders een stuk zuiniger zijn de 8 pitters? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst December 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2011 Lees effe het toppic boven je dat zijn al een aantal punten waarop je moet letten en denk wel dat een 6 pitter zuiniger is , maar ja is wat je wilt natuurlijk 8 pitter loopt al gauw 1op 5 , maar je kunt er altijd nog eentje op gas aanschaffen als dat een heel groot probleem is. En eeehhh welkom hier, zap effe door een aantal forums er zijn voldoende geplaatst die je ook een indruk kunnen geven, jeep is een prachtige bak om in te rijden Maar ga je voor goedkoop rijden is dit niet de auto denk ik, je moet er wel een beetje liefde voor over hebben en wat canten uiteraard.. Nou als je toch na het lezen besmet bent met het virus ken ik je enkel succes wensen met je aankoop .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst January 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2012 Na een paar jaar mn account hier weer eens afgestoft aangezien het er nu op lijkt dat er echt een Jeep gaat komen! Maar mn kennis op t gebied van Jeeps is bedroevend en hier zit heel veel kennis. Ik heb een vraag over een Jeep GC 5.2 V8 Limited, 1998 en 110.000km op de teller. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Is dit een km-stand waarbij er groot onderhoud zit aan te komen? Het topic met aankooptips voor de ZJ heb ik uiteraard al doorgenomen. Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2012 Welkom terug, verplaatst naar het juiste topic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2012 98 is het laatste jaar voor de ZJ, model is goed door-ontwikkeld, alle gekkigheid is er wel uit. Weinig kilometers voor de leeftijd. Vraag naar de onderhoudshistorie! Check de bijlage voor het onderhoud. Diff olie en remvloeistof zou ik iig na aanschaf vervangen, deze zullen wel "vergeten" zijn..... Welkom terug Chris. Maintenance 98 ZJ .pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst January 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2012 Thnx voor de info Ab! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SilverBack Geplaatst February 14, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2016 Rij bij een test rit over een slechte klinkerweg. Als hij dan bonkt, dan kom je ook voor flinke kosten. Dan zijn de C clips en steek assen aan vervanging toen. En dan pak je de lagers en keringen ook meteen mee. En of hij olie lekt en waar vandaan. Mocht de achterste krukas kering lekken 'en je bent zelf niet handig... Dan kan dit ook flink in kosten oplopen. Trek de vacuüm leiding en de karter ventilatie los bij een warme motor. Heb je veel karter damp, dan heeft de motor ernstig onderhoud nodig. Luister of er een tik in de motor zit. Geef met de hand een beetje gas en luister dan bv naar een eventuele ratel. En wanneer de motor warm is, een keer aan de olie dop ruiken of de olie niet naar benzine ruikt. Je kan ook een aansteker onder de pijlstok houden. Begint de olie te branden of te knetteren ? Dan kan het een lekke koppakking zijn, of de motor zit op z'n laatste loodjes. Kijk wanneer de olie temperatuur op bedrijfstemperatuur komt, of de oliedruk niet zakt. Dat betekent meestal dat je drijfstanglagers versleten zijn, en je krukas dan waarschijnlijk ook een opfrisbeurt nodig heeft. WEET U ZEKER DAT U EEN JEEP WILT ? Als kan ik zelf niet zonder mijn Jeep. Ongeacht of er iets aan is of niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst February 15, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2016 (bewerkt) hier staat ook veel info. Haha ik zie nu pas dat dit topic 4 jaar oud is. February 15, 2016 bewerkt door jofer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.