michel1972 Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 (bewerkt) Rijbewijscategorie January 24, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Mooi overzicht... Nu had ik altijd alle stempels.. Voor mij zal er dus vermoedelijk niets veranderen, behalve dat ik nu elke 5 jaar gekeurd moet worden ipv elke 10... Ach, zo verdient de staat nog weer eens wat aan me.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Ach, troost je; ik heb ooit eens iets aangevinkt op de "eigen verklaring" met als gevolg dat ik nu iedere 3 jaar de L*L ben.... Kan dus altijd erger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst January 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 Hoi, Zeker een leuk overzicht. Vooral de mensen die nu een rijbewijs BE gaan halen, met een bepaalde combinatie voor ogen. Moeten goed opletten of ze voldoende hebben aan de nieuwe BE of BE code 96, anders moeten ze C1-E gaan halen die is ook geldig achter B maar om die te halen moet je wel eerst C1 hebben! Ook een leuke is dat je nu weer voor een driewielig voertuig een A(1) moet hebben.(quad staan vaak op een driewielig kenteken) In alle gevallen telt, een rijbewijs afgegeven voor 19 januari 2013 wat meer rechten heeft als een rijbewijs afgegeven na 19 januari 2013, die rechten blijven behouden. Ook kun je nu een rijbewijs parkeren, als je geen zin in keuren hebt verleng je alleen waarvoor niet gekeurd hoeft te worden, de rest kun je elk moment weer oproepen als je, je wel laat keuren. Vroeger moest je die categorie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst January 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 Met deze ejaculatie aan regeltjes van onze regelneven in Den Haag en Brussel wordt maar weer eens bewezen dat wij groot zijn in onze kleinheid.......Hoe was het ook al weer: minder regeltjes....?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst January 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 Heb alle rijbewijzen van groot naar klein Maar mis nog een ding in de lijst voor beroep goederen vervoer In de jaren 80 mijn chauffeurs diploma gehaalt die was voor het leven. nee dus Chauffeurs diploma kom tevervallen en ik mag weer 35 uur in het jaar weer in de schoolbanken om nu de nieuwe code 95 tekrijgen voor 2016 Doe je dit niet dan mag je maar met 7500 kg geladen vrachtwagen op stap af en toe val ik eens in op me werk op truck met trailer of aanhanger dus gelukkig betaalt me werkgever dit anders werd het een duur aan gelegeheid langleven de nl regels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 Mooi overzicht...Nu had ik altijd alle stempels.. Voor mij zal er dus vermoedelijk niets veranderen, behalve dat ik nu elke 5 jaar gekeurd moet worden ipv elke 10... Ach, zo verdient de staat nog weer eens wat aan me.. En de Arbo-arts die je keuren moet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst January 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 En hoe zit het dan als je al BE had??? Nu max terreingewicht tussen 3500-4250kg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst January 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 Al gevonden, Als je inbezit bent van BE blijven de oude regels van kracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 Verloopt het chauffeursdiploma? F*ck... Ik ben in het bezit van CCV-B personenvervoer.. Die kan dan dus "down the drain"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 Verloopt het chauffeursdiploma? F*ck... Ik ben in het bezit van CCV-B personenvervoer.. Die kan dan dus "down the drain"? type code 95 maar eens in op google er zitten wat voordelen maar meer nadelen als je vca hebt kan je weer wat uren aftrekken enz enz enz kijk maar op de chauffeurs forums enz enz ik ben ook het haasje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 Chauffeursdiploma is toch niet verplicht voor niet-beroepsmatig rijden, b.v. met een paardenvrachtwagen, grote camper of klassieke vrachtwagen? Of verandert dat ook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 Hoi, Er zijn een hoop vrijstellingen die blijven van kracht, zoals de door jouw genoemde dingen. Let wel op! Je woont geloof ik in het buitenland daar zijn minder vrijstellingen. http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/vrachtauto/chauffeurs/vereiste_documenten/vrijstellingen_code_95__nationaal/ http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/vrachtauto/chauffeurs/vereiste_documenten/vrijstellingen_code_95__internationaal/ Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BasDeTrucker Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 type code 95 maar eens in op google er zitten wat voordelen maar meer nadelenals je vca hebt kan je weer wat uren aftrekken enz enz enz kijk maar op de chauffeurs forums enz enz ik ben ook het haasje ben zelf Int.vrachtwagen chauffeur en heb zelf elk 5 jaar te maken met 35 uur verplichte bijscholing. dit voor behoud van CCV-B diploma en of Code.95 op het rijbewijs. daartegen ben ik wel bezig voor een mogelijk omscholing via het UWV, gezien ik met chauffeurswezen niks meer te maken wil hebben. een ''agent'' die zelf nooit een meter met een vrachtwagen tussen de 40 en 50 ton heeft gereden wil jou als ervaren chauffeur de les leren. de drukte/stress die je van de planning krijgt doordat ze maar lopen te douwen dat je echt (voorbeeld: Morgen om 1300 uur lokale tijd in GB moet zijn bij adres <B> terwijl je nu zou vertrekken van een verladingsplek en je al 4 tot 4,5 uur tot de eurotunnel nodig hebt. uurtje trein en dan 5 tot 5,5 uur naar de locatie moet rijden met rusttijden in acht nemend. en dan in GB de stress hebt om een overnachtingsplek te vinden en die zijn stervens duur. van10 tot 30 pond geen uitzondering voor een nachtje mogen slapen op een service (tankstation) notabene in je eigen truck dan heb ik het nadeel (net als vele anderen) dat je even hallo mag zeggen bij de ARBO keuring en dan een leuk bedrag mag aftikken om te horen dat je gezond bent bevonden wat je zelf al weet....easy money 35 uur bijscholing, cursusje EHBO, het nieuwe rijden , digi tacho etc) dan ze steeds brutaler wordende beroep zoals 10 polen voor jou baan als je niet doet wat de chef zegt. sommige laad en los plaatse zijn wel leuk, maar sommige ben je als chauffeur niet meer waart als een doodgeslagen hond in de berm. en dat merk je ook. zodra ik dus een ander beroep mag uitoefenen keer ik definitief mijn rug naar het chauffeurswezen en bekijken ze maar hoe ze producten de winkel in krijgen. zeker is wel ik zal het rijden zelf missen, de stress van mede (auto) weggebruikers, regelgeving, kans op torenhoge boetes, het respectloos behandelen van de chauffeur zal ik daartegen niet missen. en daartegen, niet meer om de 5 jaar rijbewijs verlengen. weet iemand of je ook afstand kan doen van C+E? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 (bewerkt) ben zelf Int.vrachtwagen chauffeur en heb zelf elk 5 jaar te maken met 35 uur verplichte bijscholing. dit voor behoud van CCV-B diploma en of Code.95 op het rijbewijs.daartegen ben ik wel bezig voor een mogelijk omscholing via het UWV, gezien ik met chauffeurswezen niks meer te maken wil hebben. een ''agent'' die zelf nooit een meter met een vrachtwagen tussen de 40 en 50 ton heeft gereden wil jou als ervaren chauffeur de les leren. de drukte/stress die je van de planning krijgt doordat ze maar lopen te douwen dat je echt (voorbeeld: Morgen om 1300 uur lokale tijd in GB moet zijn bij adres <B> terwijl je nu zou vertrekken van een verladingsplek en je al 4 tot 4,5 uur tot de eurotunnel nodig hebt. uurtje trein en dan 5 tot 5,5 uur naar de locatie moet rijden met rusttijden in acht nemend. en dan in GB de stress hebt om een overnachtingsplek te vinden en die zijn stervens duur. van10 tot 30 pond geen uitzondering voor een nachtje mogen slapen op een service (tankstation) notabene in je eigen truck dan heb ik het nadeel (net als vele anderen) dat je even hallo mag zeggen bij de ARBO keuring en dan een leuk bedrag mag aftikken om te horen dat je gezond bent bevonden wat je zelf al weet....easy money 35 uur bijscholing, cursusje EHBO, het nieuwe rijden , digi tacho etc) dan ze steeds brutaler wordende beroep zoals 10 polen voor jou baan als je niet doet wat de chef zegt. sommige laad en los plaatse zijn wel leuk, maar sommige ben je als chauffeur niet meer waart als een doodgeslagen hond in de berm. en dat merk je ook. zodra ik dus een ander beroep mag uitoefenen keer ik definitief mijn rug naar het chauffeurswezen en bekijken ze maar hoe ze producten de winkel in krijgen. zeker is wel ik zal het rijden zelf missen, de stress van mede (auto) weggebruikers, regelgeving, kans op torenhoge boetes, het respectloos behandelen van de chauffeur zal ik daartegen niet missen. en daartegen, niet meer om de 5 jaar rijbewijs verlengen. weet iemand of je ook afstand kan doen van C+E? hier nog een chauffeur die er genoeg van heeft als ik de kans krijg ben ik ook van de weg af maar bij het verlengen kan je zo je c+e weg gooien maar ik zou het niet doen hoor!! January 27, 2013 bewerkt door ratteplaag (Dave) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 hier nog een chauffeur die er genoeg van heeft als ik de kans krijg ben ik ook van de weg af maar bij het verlengen kan je zo je c+e weg gooien maar ik zou het niet doen hoor!! Je kunt C wel definitief weg laten halen, maar het is gunstiger om een bepaalde categorie tijdelijk te schorsen. Mocht je dan in de toekomst weer achter het stuur van een vrachtwagen willen, dan is het een kwestie van arbo keuring en je krijgt je stempeltje bij C weer terug. Zolang C geschorst is hoef je ook niet elke 5 jaar te verlengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 dat bedoelde ik ook een rijbewijs weg gooien is zonde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 Tja.. Europese regelgeving... Nee, da's v Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BasDeTrucker Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 gaat ook een beetje van het salaris. verdiensten zijn wel goed mits je als een gek overuren maakt, en als je internationaal gaat kun je nog iets van overuren maken. maar als het tegen zit , zit je met een kale basisloon, en voor wat je allemaal moet doorstaan om dat te mogen verdienen is het mij gewoon niet waard. als je dan daartegen nog het pech hebt om bij een mogelijk controle erachter te komen dat je te veel werk/rij- uren hebt ben je het haasje en mag je een idioot hoog bedrag aftikken, als ik bijvoorbeeld 15 beschikbaarheidsuren achter de kiezen heb en daarna als voorbeeld achter het stuur met sleurhut kruip en 24 uur achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.