Spring naar bijdragen

Veranderingen Rijbewijscategorie


michel1972
 Share

Recommended Posts

Hoi,

 

Zeker een leuk overzicht.

Vooral de mensen die nu een rijbewijs BE gaan halen, met een bepaalde combinatie voor ogen.

Moeten goed opletten of ze voldoende hebben aan de nieuwe BE of BE code 96, anders moeten ze C1-E gaan halen die is ook geldig achter B maar om die te halen moet je wel eerst C1 hebben!

Ook een leuke is dat je nu weer voor een driewielig voertuig een A(1) moet hebben.(quad staan vaak op een driewielig kenteken)

 

In alle gevallen telt, een rijbewijs afgegeven voor 19 januari 2013 wat meer rechten heeft als een rijbewijs afgegeven na 19 januari 2013, die rechten blijven behouden.

 

Ook kun je nu een rijbewijs parkeren, als je geen zin in keuren hebt verleng je alleen waarvoor niet gekeurd hoeft te worden, de rest kun je elk moment weer oproepen als je, je wel laat keuren.

Vroeger moest je die categorie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb  alle  rijbewijzen  van groot naar klein

Maar mis nog een ding in de lijst  voor beroep goederen vervoer

In de jaren 80 mijn chauffeurs diploma gehaalt  die was voor het leven.  nee dus

Chauffeurs diploma kom tevervallen  en ik mag weer  35 uur in het jaar weer in de schoolbanken   om nu de nieuwe  code 95 tekrijgen voor 2016

Doe je dit niet dan  mag je maar met 7500 kg geladen vrachtwagen op stap

af en toe val ik eens in op me werk op truck met trailer of aanhanger dus gelukkig betaalt me werkgever dit anders werd het een duur aan gelegeheid

 

langleven de  nl regels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi overzicht...

Nu had ik altijd alle stempels.. Voor mij zal er dus vermoedelijk niets veranderen, behalve dat ik nu elke 5 jaar gekeurd moet worden ipv elke 10...

Ach, zo verdient de staat nog weer eens wat aan me..

En de Arbo-arts die je keuren moet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verloopt het chauffeursdiploma? 

 

F*ck... 

 

Ik ben in het bezit van CCV-B  personenvervoer..    Die kan dan dus "down the drain"?

type code 95 maar eens in op google   er zitten  wat voordelen  maar meer nadelen

als je vca hebt kan je weer wat uren aftrekken enz enz enz   kijk maar op de chauffeurs forums enz enz 

ik ben ook het haasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Er zijn een hoop vrijstellingen die blijven van kracht, zoals de door jouw genoemde dingen.

 

Let wel op! Je woont geloof ik in het buitenland daar zijn minder vrijstellingen.

 

http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/vrachtauto/chauffeurs/vereiste_documenten/vrijstellingen_code_95__nationaal/

 

http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/vrachtauto/chauffeurs/vereiste_documenten/vrijstellingen_code_95__internationaal/

 

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

type code 95 maar eens in op google   er zitten  wat voordelen  maar meer nadelen

als je vca hebt kan je weer wat uren aftrekken enz enz enz   kijk maar op de chauffeurs forums enz enz 

ik ben ook het haasje

 

ben zelf Int.vrachtwagen chauffeur en heb zelf elk 5 jaar te maken met 35 uur verplichte bijscholing. dit voor behoud van CCV-B diploma en of Code.95 op het rijbewijs.

daartegen ben ik wel bezig voor een mogelijk omscholing via het UWV, gezien ik met chauffeurswezen niks meer te maken wil hebben.

een ''agent'' die zelf nooit een meter met een vrachtwagen tussen de 40 en 50 ton heeft gereden wil jou als ervaren chauffeur de les leren.

de drukte/stress die je van de planning krijgt doordat ze maar lopen te douwen dat je echt (voorbeeld: Morgen om 1300 uur lokale tijd in GB moet zijn bij adres <B> terwijl je nu zou vertrekken van een verladingsplek en je al 4 tot 4,5 uur tot de eurotunnel nodig hebt. uurtje trein en dan 5 tot 5,5 uur naar de locatie moet rijden met rusttijden in acht nemend. en dan in GB de stress hebt om een overnachtingsplek te vinden en die zijn stervens duur. van10 tot 30 pond geen uitzondering voor een nachtje mogen slapen op een service (tankstation) notabene in je eigen truck :frusty:

 

dan heb ik het nadeel (net als vele anderen) dat je even hallo mag zeggen bij de ARBO keuring en dan een leuk bedrag mag aftikken om te horen dat je gezond bent bevonden wat je zelf al weet....easy money

35 uur bijscholing, cursusje EHBO, het nieuwe rijden :angry: , digi tacho etc)

 

dan ze steeds brutaler wordende beroep zoals 10 polen voor jou baan als je niet doet wat de chef zegt. sommige laad en los plaatse zijn wel leuk, maar sommige ben je als chauffeur niet meer waart als een doodgeslagen hond in de berm. en dat merk je ook.

 

zodra ik dus een ander beroep mag uitoefenen keer ik definitief mijn rug naar het chauffeurswezen en bekijken ze maar hoe ze producten de winkel in krijgen.

zeker is wel ik zal het rijden zelf missen, de stress van mede (auto) weggebruikers, regelgeving, kans op torenhoge boetes, het respectloos behandelen van de chauffeur zal ik daartegen niet missen.

 

en daartegen, niet meer om de 5 jaar rijbewijs verlengen. weet iemand of je ook afstand kan doen van C+E?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben zelf Int.vrachtwagen chauffeur en heb zelf elk 5 jaar te maken met 35 uur verplichte bijscholing. dit voor behoud van CCV-B diploma en of Code.95 op het rijbewijs.

daartegen ben ik wel bezig voor een mogelijk omscholing via het UWV, gezien ik met chauffeurswezen niks meer te maken wil hebben.

een ''agent'' die zelf nooit een meter met een vrachtwagen tussen de 40 en 50 ton heeft gereden wil jou als ervaren chauffeur de les leren.

de drukte/stress die je van de planning krijgt doordat ze maar lopen te douwen dat je echt (voorbeeld: Morgen om 1300 uur lokale tijd in GB moet zijn bij adres <B> terwijl je nu zou vertrekken van een verladingsplek en je al 4 tot 4,5 uur tot de eurotunnel nodig hebt. uurtje trein en dan 5 tot 5,5 uur naar de locatie moet rijden met rusttijden in acht nemend. en dan in GB de stress hebt om een overnachtingsplek te vinden en die zijn stervens duur. van10 tot 30 pond geen uitzondering voor een nachtje mogen slapen op een service (tankstation) notabene in je eigen truck :frusty:

 

dan heb ik het nadeel (net als vele anderen) dat je even hallo mag zeggen bij de ARBO keuring en dan een leuk bedrag mag aftikken om te horen dat je gezond bent bevonden wat je zelf al weet....easy money

35 uur bijscholing, cursusje EHBO, het nieuwe rijden :angry: , digi tacho etc)

 

dan ze steeds brutaler wordende beroep zoals 10 polen voor jou baan als je niet doet wat de chef zegt. sommige laad en los plaatse zijn wel leuk, maar sommige ben je als chauffeur niet meer waart als een doodgeslagen hond in de berm. en dat merk je ook.

 

zodra ik dus een ander beroep mag uitoefenen keer ik definitief mijn rug naar het chauffeurswezen en bekijken ze maar hoe ze producten de winkel in krijgen.

zeker is wel ik zal het rijden zelf missen, de stress van mede (auto) weggebruikers, regelgeving, kans op torenhoge boetes, het respectloos behandelen van de chauffeur zal ik daartegen niet missen.

 

en daartegen, niet meer om de 5 jaar rijbewijs verlengen. weet iemand of je ook afstand kan doen van C+E?

hier nog een chauffeur die er genoeg van heeft

als ik de kans krijg ben ik ook van de weg af

maar bij het verlengen kan je zo je c+e weg gooien

maar ik zou het niet doen hoor!!

bewerkt door ratteplaag (Dave)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

hier nog een chauffeur die er genoeg van heeft

als ik de kans krijg ben ik ook van de weg af

maar bij het verlengen kan je zo je c+e weg gooien

maar ik zou het niet doen hoor!!

 

Je kunt C wel definitief weg laten halen, maar het is gunstiger om een bepaalde categorie tijdelijk te schorsen. Mocht je dan in de toekomst weer achter het stuur van een vrachtwagen willen, dan is het een kwestie van arbo keuring en je krijgt je stempeltje bij C weer terug. Zolang C geschorst is hoef je ook niet elke 5 jaar te verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat ook een beetje van het salaris. verdiensten zijn wel goed mits je als een gek overuren maakt, en als je internationaal gaat kun je nog iets van overuren maken.

maar als het tegen zit , zit je met een kale basisloon, en voor wat je allemaal moet doorstaan om dat te mogen verdienen is het mij gewoon niet waard.

als je dan daartegen nog het pech hebt om bij een mogelijk controle erachter te komen dat je te veel werk/rij- uren hebt ben je het haasje en mag je een idioot hoog bedrag aftikken,

als ik bijvoorbeeld 15 beschikbaarheidsuren achter de kiezen heb en daarna als voorbeeld achter het stuur met sleurhut kruip en 24 uur achter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...