michel1972 Geplaatst January 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2013 (bewerkt) Ben jij woonachtig in Belgie dan? Omdat je schrijft dat je het elk jaar eraf moet halen. Met bladveren krijg je ook genoeg flex hoor als je het goed doet. Voor spiraalveren moet je behoorlijk wat aanpassen en een 3 / 4 linksysteem maken January 5, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst January 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2013 Geen spiralen doen, is echt verboden in Belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2013 Je moet nog je wrangler kopen en die dan ombouwen, Die wrangler is er al (zie openingspost) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst January 6, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2013 tjah op den duur zie ik door het bos de bomen niet meer ga er nog eens goed moeten over nadenken, het veiligste en gemakkelijkst is idd wel een gewone bladverenkit kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 heb uiteindelijk dan toch gekozen voor een 2,5inch verenlift met 1 inch schakles word dan een 3,5inch nu zit ik wel met een vervelend probleem, ik had al 33inch silverstone mt 117 extreme banden besteld en betaald via rts holland, die lagen in stock zijden ze, maar blijkbaar nu toch moeilijk aan te geraken of gaat toch een tijdje duren ik zou eventueel vragen als ze er in stock hebben van 35inch maar past dit wel? of word dat te krap? er is over een kleine 2 weken een roadbook waar ik normaal aan zou deelnemen maar ziet er naar uit dat dit niet zal lukken vandaar de vraag. met 32inch bfg all terrain bandjes zie ik dat niet zitten om deel te nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 Het hoogteverschil tov de kas is maar 1" bij 35 igers als je dit mvergelijkt met 33 igers. eens opmeten hoeveel je nu ovdr hebt met de huidige banden en dan het hoogteverschil erbij tellen. Wel rekening houden met de offset van de velgen ivm draaicirkel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 de 33ers die ik besteld had zijn 83cm diameter en de 35ers zijn 88cm diameter komen dus idd 1inch dichter bij de kas, maaruh ik kan niet meten want heb de verhogingkit maar zaterdag wimbo, jij hebt of had toch ook een 2,5inch bladveerkit en een 1inch schakles? jij zit dan met 33ers? heb je nog genoeg over bij flexen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 de 33ers die ik besteld had zijn 83cm diameter en de 35ers zijn 88cm diameter komen dus idd 1inch dichter bij de kas, maaruh ik kan niet meten want heb de verhogingkit maar zaterdag wimbo, jij hebt of had toch ook een 2,5inch bladveerkit en een 1inch schakles? jij zit dan met 33ers? heb je nog genoeg over bij flexen? De mate van de flex bepaal je zelf dmv je bumpstops. Je kan altijd nog kiezen voor een bodylift dan om genoeg ruimte over te houden in de wielkasten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 Er zit idd nog een 2" bodylift bij mij. Zal die nog verwijderen, maar heb de originele bouten niet meer :-( Nu heb ik ruimte zat, zonder bodylift en verlengde schommels lukt dat nog net. Doe maar geen bodylift, in Belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 ok thx, zal dan niet lukken een 35er te plaatsen met enkel de 3,5inch die ik heb in totaal, ik wacht dan wel de 33 banden af die ik besteld heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst February 6, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2013 ben deze avnd bezig geweet om de verhogingskit te plaatsen, de achterkant staat al omhoog maar zit nog met een vraagje bedoeling was om de hoek van de aandrijfas op te vangen door de achteras te kantelen met spie's die ik bij de kit had, deze zijn 2 procent. volgens der verkoper hoefde ik de tussenbak niet te verlagen, maar na testritje zit ik toch wel met trillingen nu bij de kit zitten ook spacers voor de tussenbak te verlagen maaruh ik haat die dingen ivm bodemvrijheid de sye kit zou ik liever willen uitstellen/uitsluiten. dus ziet ernaar uit dat ik ze toch zal moeten plaatsen, deze dat ik erbij kreeg zijn 4cm lang! na wat zoekwerk lees ik dat de meeste maar een tussenbakverlaging hebben van 2,5cm, nu zou ik deze graag inkorten naar een 2,5cm, maar gaat dit wel gaan? met hoeveel graden spie's en hoeveel cm tussenbak spacers zitten jullie? bij een 3,5-4inch? en ik hoop toch ook dat ik de bladveren goed heb geplaatst? als ik ze recht op de grond zette waren er 2 hogere bij en 2 iets lagere, de hogere heb ik achteraan geplaatst ik neem aan dat dit juist is? het gaat om deze set, de 2 bovenste op foto heb ik achteraan geplaatst, ik neem aan dat dit juist is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2013 Je kan een beetje prudsen met de tussenbakverlaging en de keggen om de juiste hoek te krijgen. Uitgaande as (tussenbak) en ingaande as (achteras) staan bij ideale positie in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst February 6, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2013 wat de trillingen betreft dit is ondertussen al opgelost, heb dan toch de 4cm lange spacers geplaatst is volledig trillingsvrij, maar... nu valt me op de hij een heel stukje onstabieler rijd, vroeger ging hij ook al van links naar recht vanaf een 90-100 per uur met beetje wind, maar nu heeft hij dat ook bij windstil en dit begint al vanaf een 60-70per uur hij begint dan zowat te wagelen ook als ik stevig optrek bv van 2de naar 3de gaat hij eens heen en weer, is dit normaal met een 3,5inch lift? of moet ik nog iets aanpassen zodat hij wat strakker stuurt? ook als je bv rechtdoor rijd en lichtjes naar rechts of naar links draait reageert hij niet direct, lijkt alsof er veel speling op het stuur zit dus stuurt verre van strak maar dat laatste heeft hij altijd al wel gehad is dit altijd zo bij een wrangler? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst February 6, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2013 en AB bedankt voor het tekeningetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst February 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2013 Heb je hem na de verhoging wel opnieuw uitgelijnd, en zitten alle bouten goed vast? Vooral de U-bolts en de shackle bouten moeten goed aanzitten om hem zo strak mogelijk te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst February 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2013 nee niet uitgelijnd, maar rijd wel recht, is gewoon als je bv lichtjes naar rechts stuurt reageert hij niet direct en dan in 1 keer ga je dan zo een een heel stukje naar echts of naar links (lastig uit te leggen ) u bolts staan hard aangespannen dus dat kan het probleem niet zijn, schakles heb ik ook goed aangespannen maar durfde ook niet te hard omdat ik bang ben dat hij dan moeilijker de pootjes gaat strekken? of mag daar redelijk wat spanning op staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2013 De beste controle methode bij een Jeep is toch wel om een helper rustig het stuur een beetje heen en weer te laten doen, met draaiende motor en voet op de rem terwijl jij zelf alle bewegende delen controleert. Vooral een trackbarbevestiging of een kogel wil nog wel eens speling hebben. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2013 Heb je er een dropped pitman arm onder gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee-zj-diesel Geplaatst February 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2013 is ondertussen al een stukje stabieler geworden, was vooral de eerste kilometers dat hij zo onstabiel reed, lijkt nu beter te gaan ik denk dat alles hem nog wat moest zetten. ook bleek na een klein ritje offroad, dat de u bolts toch wat los was waren gekomen kon ze nog een goed toertje bijdraaien langere pitmanarm heb ik er eigenlijk niet op maar is dit wel nodig? de pitmanarm dient toch zogezegt om het stuur recht te houden, of heb ik dat mis? mijn stuur zelf stond eerst een beetje scheef maar dit heb ik opgelost door de stuurstang wat uit te draaien stuur staat nu mooi recht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2013 is ondertussen al een stukje stabieler geworden,was vooral de eerste kilometers dat hij zo onstabiel reed, lijkt nu beter te gaan ik denk dat alles hem nog wat moest zetten. ook bleek na een klein ritje offroad, dat de u bolts toch wat los was waren gekomen kon ze nog een goed toertje bijdraaien langere pitmanarm heb ik er eigenlijk niet op maar is dit wel nodig? de pitmanarm dient toch zogezegt om het stuur recht te houden, of heb ik dat mis? mijn stuur zelf stond eerst een beetje scheef maar dit heb ik opgelost door de stuurstang wat uit te draaien stuur staat nu mooi recht. Maak eens een foto van je stuurstang, spoorstang en trackbar. Normaal als je een auto gaat liften zit er bij een goede verhogingsset een pitmanarm die langer is. Hierdoor komt de stuurstang lager te liggen. Dat komt het stuurgedrag en de geometrie van je stangenstelsel ten goede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.