Spring naar bijdragen

Trillingen Aandrijving Wrangler?


Recommended Posts

hallo,

heb me tijdje geleden een wrangler yj 4.0ho aangeschaft maar zit met een irritant probleem :frusty:

heb namelijk trillingen bij het optrekken,constante snelheid geen problemen enkel bij acceleren en vooral bij aanhangwagen trekken

iemand idee wat het probleem kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij is lichtjes verhoogt door schakles (met 32inch bandjes) maar denk dat hij zowat op de hoogte staat van een wrangler met nieuwe originele bladveren doordat mijn

bladen al redelijk doorgezakt zijn :rolleyes:

heb dit ook soms bij gewoon aanzetten, bij koppeling laten opkomen dus dan voel ik het enkel aan de pook is dit normaal?

mvg nic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet wel zeggen dat de bladen redelijk veel doorgezakt zijn normaal staan ze beetje naar boven gebogen, maar bij mij staan ze redelijk naar onder gebogen en ja vooral achteraan,

die ga ik binnenkort wel nog vervangen eerst naar de keuring en dan steek ik een 4inch denk ik met sye kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een filmpje gezocht met een Spring Under Axle om aan te geven dat het niet alleen een Spring Over Axle probleem kan zijn.(zie eerder filmpje)

Er zijn filmpjes op You Tube die duidelijker zijn maar die hebben Spring Over Axle zoals hier onder.

http://www.youtube.com/watch?v=Hv6HZVv4GUo

bewerkt door Sinjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha.. dat filmpje heb ik nog al ergens gezien, nu je het zegt ik ben er bijna heelzeker van dat dit het probleem zal zijn

ferm doorgezakte bladen plus langere schakles dat kan niet goed gaan :unsure:

ook heb ik geen bumpstops meer (zat er niet op toen ik hem kocht) en bij plankgas is het zelfs zo erg dat de as tegen de kast slaat, om een idee te geven.

heb er ooit eens een steekas door gebroken op het terrein door as tegen de kas,

idd dan wacht ik voorlopig wel met sleutelen, komen toch andere bladen op, bedankt mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoop het ook dankje :)

vraag me wel af als die doorgezakte veren geen problemen gaan geven voor keuring..

weet niet als ze bij jullie zo streng zijn, maar in belgie zijn ze niet mals :unsure:

ze gaan wss minder moeilijk doen over de doorgezakte veren dan over de nieuwe verhogingsveren hier in Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah dan zou dit waarschijnlijk nog kunnen meevallen.

iemand suggestie welke 4inch ik het beste steek (en nog redelijk van prijs is :P)

ik zie er veel met bv een 4inch kit die beenhard is en geen flex heeft, en dan weer andere met behoorlijk wat flex en

redelijk zacht geveert, en wil toch wel een kit dat "zacht" geveerd is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook het een en ander aan het uitzoeken en hoor goede dingen over de Fabtech YJ springs, prijs per veer is erg scherp alleen om ze in Nederland te krijgen tegen een scherpe prijs...

Ze zijn per stuk te koop voor een $ 60.-/$70.- zonder bushings en geven geen 3.5" maar 4.5" minimaal,

FTS44005 & FTS 44006 voor en achter militairy wrap.

http://shoptruckin.com/images/F63222896.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij jeepstore verkopen ze een complete set maar er staat geen merk bij :rolleyes:

iemand ervaring met deze?

http://jeepstore.hom...accesoires.html

Is een Pro comp set en die staan bekend als zijnde redelijk stug tot hard.

Hou er rekening mee dat je na deze verhoging misschien nog steeds de trillingen kan hebben ivm ontbreken slip yoke eliminator kit.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een Pro comp set en die staan bekend als zijnde redelijk stug tot hard.

Hou er rekening mee dat je na deze verhoging misschien nog steeds de trillingen kan hebben ivm ontbreken slip yoke eliminator kit.

daarom ik ook vermelde dat er een sye kit komt :D

ik had er mij tijdje geleden eens in verdiept in de sye kit, maar ik meen toen dat daar verschillende lengtes in zaten en soorten

kan iemand me vertellen welke ik het beste neem? voor 4inch lift, de bladveersteunen moesten niet gekantelt worden bij sye juist?

en hoe rijd een 4inch op baan? ik weet nog dat het met men verhoogde samurai een ramp was op autostrade bij 100per uur was het alsof

ik een hele bak bier binnen had, ging van ene kant naar de andere en iedereen verklaarde me zot :whistle: is dat bij de wrangler ook zo?

wil er nog allesinds mee op autostrade rijden ivm evenementen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne is 3" hoger door de bladveren en 1" door de shackles (veerschommels).

Ik heb bij de voorste shackles de rubbers in het chassis vervangen door de harde kunstof bushings.

Kan ondanks de verhoging en de 35"ers makkelijk tot de 140 Km/h.

Qua stuurgedrag ben ik erg tevreden (zal natuurlijk nooit een sportwagen worden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne is 3" hoger door de bladveren en 1" door de shackles (veerschommels).

Ik heb bij de voorste shackles de rubbers in het chassis vervangen door de harde kunstof bushings.

Kan ondanks de verhoging en de 35"ers makkelijk tot de 140 Km/h.

Qua stuurgedrag ben ik erg tevreden (zal natuurlijk nooit een sportwagen worden).

heb even men schommels gemeten en van gat tot gat heb ik 15cm dus dat is waarschijnlijk ook 1inch verhoging?

dit met de komende 4inch veren word dan 5inch, is dat dan niet te veel van het goede? of zijn er dan nog aanpassingen die ik moet ondergaan

buiten de sye?

sinjo en green bear, daar staan er van rubicon express deze geven een heel goede flex?

happy newyear e mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...