Spring naar bijdragen

Build A New "blue Laredo".


The Blue Laredo
 Share

Recommended Posts


Goed bezig!

 

Heb je de volledige brandstofleiding nu van rubber slang gemaakt?
Staat me iets van bij dat brandstofleidingen niet volledig uit rubber slang mogen bestaan, maar voor max 1/3 ofzo, de rest moet dan stalen leiding zijn.

Kan zijn dat ik het volledig mis heb hoor, maar ik zou dat ff checken bij de rdw/apk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect, maar ik hoop niet dat daar een bron van waarheid in zit!!

Als dat zo is, kan ik weer opnieuw beginnen.

Misschien reactie van anderen?

Met alle respect, maar ik hoop niet dat daar een bron van waarheid in zit!!

Als dat zo is, kan ik weer opnieuw beginnen.

Misschien reactie van anderen?

als deze slang geschikt is voor brandstof en dus een wapening heeft is het geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen week eerst een nieuwe tankvlotter gehaald,

Foto-TE433DBX-D.jpg

en deze gemonteerd.

Foto-CZPG8IEZ-D.jpg

Daarna kon het rollend chassis naar buiten,

Foto-EGOR6O4C-D.jpg

want de body kon worden opgehaald.

Foto-OP8ZV8O3-D.jpg

Met gezamenlijke krachten de body op het chassis geplaatst,

Foto-XGTRGNU6-D.jpg

Foto-JMJRT8UF-D.jpg

Foto-63OQZUC7-D.jpg

Foto-AHNQIJTP-D.jpg

Er moesten zelfs twee kratjes bier worden ingezet om op hoogte te komen,

Foto-T4EZUYOM-D.jpg

Daarna de bodylift(2 inch) er onder en vastzetten,

Foto-WWX4MPDD-D.jpg

en weer terug naar binnen.

Foto-MLP4T4NM-D.jpg

Foto-SBY8BC4T-D.jpg

Foto-FSO64R3I-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat gaat er al echt weer op lijken zo :) Heel mooi!

 

Was de conclusie nu trouwens dat de brandstofleidingen zo goed zijn?

 

Volgens de APK-eisen mogen brandstofleidingen geen lekkage vertonen.

Over "waar brandstofleidingen van gemaakt zijn" wordt niets geschreven. Ik heb in ieder geval wel goedgekeurde benzineslang gebruikt, dus ik verwacht geen problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

The "Old Blue Laredo" is geschorst, de gasinstallatie

is uitgebouwd en de RDW heeft het "goed" bevonden, dus

het demonteren van de onderdelen die ik ga overzetten

naar the "New Blue Laredo" kan beginnen.

Foto-VYR8EHH4-D.jpg

Foto-S4WVB3TX-D.jpg

De motor wordt ook uitgebouwd,

Foto-H8CLIMP8-D.jpg

Foto-ORT84LTS-D.jpg

en wordt weggebracht voor een (kleine) revisie.

Foto-3EAG7N6J-D.jpg

Aangekomen bij G.V. die zorgt draagt voor de motorrevisie.

Foto-U7YBNQB7-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Tijdens de afgelopen weken op de (droge) zaterdagen hoofdzakelijke buiten

bezig geweest met het strippen van de oude CJ.

Foto-ZPYHRGVS-D.jpg

Foto-X68QRQIK-D.jpg

Foto-X68QRQIK-D.jpg

Uiteraard ook binnen bezig geweest met het afmonteren van de achterzijde

van"the new Blue Laredo".

Foto-LKPLFBQ8-D.jpg

Foto-GRNFYZSN-D.jpg

In de YJ body de gaten gezaagd voor de CJ luchtcirculatie

langs het raam.

Foto-VBCEORME-D.jpg

en het slangengedeelte gemonteerd.

Foto-HFDKPCLC-D.jpg

Ruitensproeier kopjes en chroom afdekplaat op z'n plek gezet.

Foto-B4J4H7HF-D.jpg

Daarna de resterende kachelunit gemonteerd.

Foto-3WY83G3K-D.jpg

Ook rempedaal en gaspedaal gemonteerd,

Foto-F4YXBF73-D.jpg

en hydraulische handrem op juiste plek vastgezet.

Foto-A4ZHTWDQ-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EJG, op de bodyrand waar de gaten zijn ingezaagd komt straks het raamframe te staan.

van de gezaagde gaten + tectyl zie je dan niets meer.

De binnenzijde van de body staat in de RX10 en krijgt geen verdere behandeling. Beschadigingen

kun je met de kwast wegwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Goed dat je het vraagt. Volgens planning zou de vuurdoop moeten plaatsvinden tijdens Budel 2014, ergens eind oktober maar door de onduidelijkheid in november/december vorig jaar m.b.t. het wel of niet ingaan van de nieuwe oldtimerregeling en het wel of niet naar de RDW toe moeten voor het omkeuren van LPG naar benzine, heb ik 1.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Omdat ik graag mijn oorspronkelijke CJ wielen wilde gebruiken,

maar dat niet gaat passen op de YJ assen, deze week via Masis

een setje wheeladapters binnen gekregen die de YJ steek omzetten

naar een CJ steek,

Foto-ULDQYY8U-D.jpg

Dit is het beeld met de originele YJ velg/band,

Foto-6LIHBZZ8-D.jpg

Hier de adapter gemonteerd,

Foto-JHJGARWZ-D.jpg

En vervolgens de CJ velg met 35 inch band.

Foto-4IF7RWRE-D.jpg

Vervolgens vandaag de motor weer opgehaald,

Foto-3CH7LBXR-D.jpg

en even kort overleg hoe we e.a. gaan aanpakken

Foto-BZI4ZUU3-D.jpg

Daarna in de takel en voorzichtig naar zijn plek in het YJ chassis.

Foto-3NMELYRC-D.jpg

Foto-WIMVUBHE-D.jpg

Foto-WIMVUBHE-D.jpg

Foto-U4W7OHLV-D.jpg

Foto-Y3AAEDDP-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er heel netjes uit allemaal :thumbsup:

 

Zijn de adapters van staal of alu? Zet ze wel goed vast he en controleer ze geregeld of alles nog goed vast zit. Hou er rekening mee dat de meeste adapters anders qua sterkte NM's moeten worden vastgezet dan de velgen met banden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...