de jeeper Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 hoi bleek dat is jammer succes met de tweede keer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Is allemaal wel te overzien en je jeep is gelijk weer goed. Motor ombouw was verder geen probleem ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Nee de ombouw was goed gedaan en de motorsteunen waren goed afgelast. Kreeg zelfs een complimentje dat hij er netjes inlag en zo lekker draaide en vervolgens gaf hij een peut gas richting de remmenbank Ook heef hij zijn uitstoot gemeten en die was ook goed. Puntjes aanpakken en de wegbandjes eronder en terug gaan en de papieren ontvangen. Zit alleen even met het puntje van die knipperlichten hoe ik dat ga oplossen want als ik er een wit glaasje in zet heb ik wel witte stadslichten maar ook witte knipperlichten dus dat ga ik nog even navragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Volgens sommigen hier moet je een APK-keurmeester zijn om de regeling voertuigen te kunnen lezen/begrijpen , maar dit staat er in de wet: Personenauto's Artikel 5.2.51 Eisen 1. Personenauto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2012 Dank je Maarten Er gaan dus gewoon witte glaasjes in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst June 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2012 Ik heb er lampjes met twee gloeidraden in zitten. De gewone draad voor het stadslicht en de felle draad voor de knipperlichten. Mijn stadslichten zijn dus altijd aan en het knipperlicht is standaard uit totdat hij moet knipperen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee 86 Geplaatst June 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2012 Mijne is ook goedgekeurd met witte stadslicht / knipperlicht glaasjes ( XJ ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 17, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2012 Werd gister gebeld door Ed met de oplossing en het is zo simpel als iets ik moet alleen even een draadje los trekken en ze branden niet meer continu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2012 * Kleine lekkage uitlaat Done * Banden te breed , hier was men dus van mening dat dit bij een motor wijziging niet naar gekeken zou worden maar dit doen ze dus wel. Standaard bandjes staan klaar * Bout weg van de remklauw links voor Langs diverse kanten komen er bouten deze kan op dus komt goed * Remleiding beter vast leggen. Ik dacht dat deze zo goed lag maar de leiding moet compleet vast zitten Done * Stadslichten zijn oranje volgens de keurmeester maar bij deze is het zo dat mijn knipperlichten continu mee branden met de verlichting en dus uit en weer aan gaan als je richting aan geeft. Done Voor onderstaande dingen ga ik even langs de garage dat is wat makkelijker voor wat tijd betrefd en de remmenbank e.d * Afstelling dimlicht . * Fusee kogel + hoes linksvoor * Remverschil van 75 % aan de achteras Gister nog eens gekeken voor het klokken spel maar wederom blijkt dat ik geen elektrische schema Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst June 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2012 Verder staat nergens dat richtingaanwijzers aan-uit moeten knipperen ipv uit-aan. Ik kan zo gauw ook geen verwijzing vinden dat de stadslichten continue moeten branden. Ik zou er lekker witte glaasjes in zetten! Ik was toch zo nieuwsgierig om dit nog even te controleren in de regeling voertuigen.: Artikel 5.2.64 Eisen 1. Personenauto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2012 Zo morgen mag ik weer naar het rdw voor de motor type keuring.. Ondertussen is er al redelijk wat tijd overheen gegaan door de vakanties en andere bezigheden en daarbij werd hij ook 2 keer afgekeurd. Tijdens de laatste keuring bleken mijn achterremmen vrijwel niets te doen dus werd ik weer zonder papieren naar huis gestuurd helaas. Afgelopen dagen de remmen weer vernieuwd en nu zou het goed moeten zijn maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de Jeep gister en vandaag op de remmenbank gezet om te testen en op 2 verschillende banken was het goed ik ben dus bij 2 verschillende garages geweest om het ech zeker te weten. Dus met goede moed ga ik weer naar Roosendaal morgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2012 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Het is gelukt de Jeep is nu officieel een 4.0 liter :-P 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst September 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Het is gelukt de Jeep is nu officieel een 4.0 liter :-P Gefeliciteerd!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Mooi man ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Het is gelukt de Jeep is nu officieel een 4.0 liter :-P Gefeliciteerd! Hebben ze de jeep gewogen en wat is daaruit gekomen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Dat hadden ze vorige keer al gedaan en ik weet niet meer hoe zwaar hij was geworden, zodra ik de papieren heb laat ik het je weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Goed gedaan Patrick! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Nu eens uitzoeken wat voor (kleine) projectjes ik nog wil/kan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Projectjes? Schijfremmen achteras?? Goed gedaan Bleek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2012 Projectjes? Schijfremmen achteras?? Goed gedaan Bleek. Heeft al iemand een ideetje ingefluister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2012 Eerste "projectje" word de keeringen in de achteras vervangen.. Dat heb ik ook nog nooit gedaan dus ben benieuwd hoe of wat ik tegen ga komen. Tips en advies zijn altijd welkom natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2012 Hoi Patrick, ik heb vorige week mijn steekassen en keeringen vervangen. Als je net als ik achter een Dana 35 met C-clips hebt stelt het niks voor. Wielen & trommels demonteren, diff openschroeven, boutje in het middelste asje eruitdraaien ( 1/4 ") As iets draaien zodat je het asje eruit kunt vatten. Steekas iets naar binnen duwen, C-clip er af pakken en as eruit trekken. Vervolgens de keering eruit peuteren en de nieuwe erin...klaar is Klara. Boel in elkaar schroeven, diff vullen en rijden... Ik had mijn lagers ook willen doen, maar dat is er niet van gekomen (niet het juiste gereedschap om eruit te halen). Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2012 Dank je John zal eens kijken hoe of wat Komt nu vraag 2 Ik heb wat problemen gehad met de remmen aan de achterkant nu is het zo dat de remcillinder van 2,5 er nog in zit maar dit zou toch geen verschil moeten maken of toch wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2012 Ik heb ook de 2.5 Remcilinder. Bij mij heb ik geen problemen met de remmen Wat is precies het probleem? Misschien lucht in de leidingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.