Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

Nee de ombouw was goed gedaan en de motorsteunen waren goed afgelast.

Kreeg zelfs een complimentje dat hij er netjes inlag en zo lekker draaide en vervolgens gaf hij een peut gas richting de remmenbank :D

Ook heef hij zijn uitstoot gemeten en die was ook goed.

Puntjes aanpakken en de wegbandjes eronder en terug gaan en de papieren ontvangen. :thumbsup:

Zit alleen even met het puntje van die knipperlichten hoe ik dat ga oplossen want als ik er een wit glaasje in zet heb ik wel witte stadslichten maar ook witte knipperlichten dus dat ga ik nog even navragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Kleine lekkage uitlaat Done

* Banden te breed , hier was men dus van mening dat dit bij een motor wijziging niet naar gekeken zou worden maar dit doen ze dus wel. Standaard bandjes staan klaar

* Bout weg van de remklauw links voor :ohmy: Langs diverse kanten komen er bouten deze kan op dus komt goed

* Remleiding beter vast leggen. Ik dacht dat deze zo goed lag maar de leiding moet compleet vast zitten Done

* Stadslichten zijn oranje volgens de keurmeester maar bij deze is het zo dat mijn knipperlichten continu mee branden met de verlichting en dus uit en weer aan gaan als je richting aan geeft. Done

Voor onderstaande dingen ga ik even langs de garage dat is wat makkelijker voor wat tijd betrefd en de remmenbank e.d

* Afstelling dimlicht .

* Fusee kogel + hoes linksvoor

* Remverschil van 75 % aan de achteras

Gister nog eens gekeken voor het klokken spel maar wederom blijkt dat ik geen elektrische schema

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder staat nergens dat richtingaanwijzers aan-uit moeten knipperen ipv uit-aan.

Ik kan zo gauw ook geen verwijzing vinden dat de stadslichten continue moeten branden.

Ik zou er lekker witte glaasjes in zetten!

Ik was toch zo nieuwsgierig om dit nog even te controleren in de regeling voertuigen.:

Artikel 5.2.64

Eisen

1. Personenauto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zo morgen mag ik weer naar het rdw voor de motor type keuring.. Ondertussen is er al redelijk wat tijd overheen gegaan door de vakanties en andere bezigheden en daarbij werd hij ook 2 keer afgekeurd.

Tijdens de laatste keuring bleken mijn achterremmen vrijwel niets te doen dus werd ik weer zonder papieren naar huis gestuurd helaas.

Afgelopen dagen de remmen weer vernieuwd en nu zou het goed moeten zijn maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de Jeep gister en vandaag op de remmenbank gezet om te testen en op 2 verschillende banken was het goed ik ben dus bij 2 verschillende garages geweest om het ech zeker te weten.

Dus met goede moed ga ik weer naar Roosendaal morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Patrick,

ik heb vorige week mijn steekassen en keeringen vervangen.

Als je net als ik achter een Dana 35 met C-clips hebt stelt het niks voor.

Wielen & trommels demonteren, diff openschroeven, boutje in het middelste asje eruitdraaien ( 1/4 ")

As iets draaien zodat je het asje eruit kunt vatten.

Steekas iets naar binnen duwen, C-clip er af pakken en as eruit trekken.

Vervolgens de keering eruit peuteren en de nieuwe erin...klaar is Klara.

Boel in elkaar schroeven, diff vullen en rijden...

Ik had mijn lagers ook willen doen, maar dat is er niet van gekomen (niet het juiste gereedschap om eruit te halen).

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...